Deel je vragen, inspiratie en ervaringen in ons gastenboek! Anderen hebben veel baat bij jouw ervaringen. Zoals je misschien gemerkt hebt is, is het niet altijd makkelijk de kuur vol te houden of zelfs te beginnen. Help en inspireer in dit gastenboek anderen hun gezondheid in eigen hand te nemen!

17.779 reacties

  1. jemig geen kaugom, heb ik totaal overheen gelezen, thanks voor de tip! dan maar tandenborstel mee.. succes allemaal!

  2. hoiii linda ,
    dag 4 is al weer bijna om jippie!!!
    ik moet zeggen dat ik me aardig goed voel !!
    morgen dag 5!! gaat tot nu toe best wel snel !!!!!! weet niet of ik dit nog een keer zou doen hoor ,het is wel te doen zo is het niet maar misschien toch een beetje te lang .het is gewoon raar als je gewend bent om te eten en dan niet kan eten !! maar ben wel blij dat ik het toch een keer probeer en voel mij ook verder prima ,,lin jij wilde toch over een maand weer beginnen ,,ik vind t knap van je veel succes alvast doei doei

  3. Brenda en Bella,

    Als je het reinigingseffect wilt bereiken, dan wordt kauwgom echter wel afgeraden. Meer info is in het boekje te vinden.
    Succes er verder nog mee!

  4. Dit is m’n vijfde dag alweer en heb het nu een beetje koud. Misschien toch maar weer een glas CSK. We zijn hiet met z’n 5en dus ik moet (helaas) gewoon blijven koken voor de rest. Gisteravond zelf een feestje gehad zonder te eten (viel echt niet mee). Maar ik heb het vaker gedaan dus weet dat de beloning ( een schoon lijf en kilo’s lichter) komt! Succes allemaal VOLHOUDENNNNNNNNNNN l

  5. ondertussen al aan dag drie en het gaat nog steeds goed, ik ben trots op mezelf. Veel succes allemaal en op naar een gezonder lichaam

  6. Hoi!
    Ik ben inmiddels bij dag 4 en ben trots op mezelf dat ik het kan! Juist door het commentaar en gevraag van mensen word ik sterker en nu ik bezig ben wil ik niet meer stoppen..

    En bella, ik vraag het steeds aan m’n beste vrienden maar ik stink nog niet.. Lijkt mij ook vreselijk, maar je moet gewoon altijd kaugom bij je hebben. Dus bij de super deze week: cirtoenen, siroop èn kaugom

    Succes allemaal!
    Groetjes Brenda

  7. Ben ook 1 april begonnen. Gaat allemaal wel goed, geen bijwerkingen en kan nog steeds goed sporten. Kom net terug van hardlopen. Als je denkt te weinig energie te hebben, ga dan gewoon iets doen. Heb ik ook weleens, maar als je dan gewoon iets gaat doen, dan komt de energie vanzelf. Succes ermee allemaal…

  8. Hallo,
    Ik begin er maandag ook aan.
    Ik heb volle moed, want ik heb vrienden van me al zien opfleuren erdoor.
    Ik maak me echter over één iets zorgen: de onfrisse adem. Ik blijf nl. volop werken en heb vaak samenwerkingscontact met collega’s. Zal dit niet enorm storen?

    Wat waren jullie ervaringen?

    Groetjes,
    Bella

  9. he angie,
    je gaat het volhouden hoor meid!!!!
    en je zal zien dat je je steeds beter gaat voelen,ik denk dat je je morgen een stuk beter voelt.
    zorg er in ieder geval voor dat je lekker bezig blijft, dan denk je niet zo aan eten en lekker vroeg naar bed dan is de dag zo weer om…
    groetjes en succes linda
    ps… het gaat je lukken!!!!!!!!!!!!!

  10. halloo
    vandaag dag 2 voel me wel aardig ,maar heb wel veel trek in eten ,maar ik ga t zekers volhouden zoals het nu gaat .ik hoop wel dat iok meer energie krijg angie

  11. hè hè ik ben vandaag bezig met dag 10. Geen last gehad van bijwerkingen, wel vreselijk veel aan eten gedacht, ben aan de lopende tijd kookboeken aan het doorbladeren. En 5 kilo kwijt. Ik denk dat ik het overgebleven restje ahornsiroop maar door de yoghurt gooi…
    Succes nog iedereen!

  12. Hoi Isabella,
    Je bent dus niet de enige. Ik begin dus net als jij; vandaag. 02-04-05.
    Heel spannend allemaal.
    Heel veel succes allemaal.
    Misschien dat ik jullie hulp nog nodig heb, als mijn kuur is afgelopen.
    Tot gauw.
    Grtjes Lilo

  13. Ik ga morgen starten met de kuur, zie het aan de ene kant wel zitten maar aan de andere kant: ik zal het eten wel missen. Maar ik kan het en het is broodnodig om mijn lichaam eens te zuiveren. Aan iedereen die aan het kuren is goede moed!!

  14. hallo allemaal,
    ik wilde ff zeggen dat die sinaasappels toch wel heerlijk smaakte vandaag!!!
    Op naar morgen naar de appels!!!!!
    veel succes allemaal…

  15. Dag 7 zit er bijna op, dit is tevens mijn laatste dag van de kuur.
    Ben zojuist naar de sportschool geweest en heb zowaar en half uurtje krachttraining kunnen doen. Ik ben nu in totaal 4 kilo kwijt en mijn vetpercentage is met ruim 2,5% gedaald.
    Morgen begin ik met opbouwen. Als ik terugkijk dan viel het me allemaal reuze mee, ik had erger verwacht. Ga de kuur zeker herhalen. Veel succes iedereen en hou vol!!!

  16. hallooooo allemaal

    ik ga over 2 nachtjes ook beginnen met de kuur !!! heb er erg veel zin in .maar toch ook wel een beetje eng ,maar linda als het jou ook lukt dan moet het mij toch ook wel lukken veel succes allemaal

  17. he, angelique
    Voor mij zit me 10e dag erop ik ben blij dat ik morgen een sinaasappeltje mag eten. Ik heb de laatste 2 dagen toch wel heel erg veel trek gehad in vast voedsel, maar het zit erop en ik ben trots op mezelf hahaha.
    nou jij gaat vrijdag beginnen en ik wens je veel succes meid,en dat het sapje maar lekker mag smaken en dat het vet lekker gaat slinken !!!! groetjes linda

  18. Hoi Eleonora,
    Ik heb de kuur nu 7 dagen gedaan, moet dus nog 3 dagen. Ik heb wel wat tips voor je. Allereerst raad ik je aan om gewoon door te gaan met werken, sporten, studeren, of wat je ook doet. Dit omdat het afleiding geeft (anders ga je alleen maar aan eten denken) Bovendien blijf je door het sporten een beetje strak.
    Weeg jezelf niet elke dag, maar bijvoorbeeld twee keer per week, anders zijn de verschillen te klein. Ikzelf woog me wel bijna elke dag, en als ik dan merkte dat ik nauwelijks was afgevallen, wilde ik bijna stoppen met de kuur uit frustratie. Terwijl ik nu op dag 7 toch al 4 kilo afgevallen ben. Al met al ben ik best tevreden.
    Nog een tip: zeg tegen je omgeving dat je de kuur doet. Dan kunnen zij er rekening mee houden en zullen ze je niet bijv. een koekje aanbieden of zoiets.
    Laatste en belangrijkste tip: houd je AB! SO! LUUT! aan de opbouwdagen. De vorige keer dat ik de kuur deed had ik dat zelf niet gedaan, met als resultaat dat ik binnen enkele maanden nog dikker was dan vóór de kuur…
    Succes!

  19. Dat ga ik ook zeker doen, Maddy 😉 Maar ben ook heel benieuwd hoe andere mensen het vinden, of mij als tip kunnen meegeven!

    Groetjes

  20. Ja Eleonora!
    Vraag maar aan je lievelingsnicht die adviezen, die heeft hem twee weken geleden nog gedaan!!
    Succes!!

  21. Goedemiddag allen,

    Ik ben van plan om binnenkort een kuur te gaan houden, ik vroeg mij af of jullie mij goede tips kunnen geven. Aangezien jullie het aan den lijve ondervonden hebben of nog ondervinden.

    Ik ben zeer benieuwd!

    Bedankt,

    Groetjes,

    Eleonora

  22. hallo allemaal,ik zit nu in me negende dag en ik moet zeggen het is me erg meegevallen.Ik ben tot nu toe 6 kilo kwijt en ik voel me heel erg goed!!!! Ik heb het wel zwaar gehad met 2 verjaardagen en de pasen maar ik ben sterk geweesten volgehouden(wel af en toe erg last van me humeur gehad hahaha)nou nog 1 dag en dan op naar de sinaasappels. nou voor de rest van jullie veel sterkte!!!!!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn aangegeven met *

Plaats reactie