Deel je vragen, inspiratie en ervaringen in ons gastenboek! Anderen hebben veel baat bij jouw ervaringen. Zoals je misschien gemerkt hebt is, is het niet altijd makkelijk de kuur vol te houden of zelfs te beginnen. Help en inspireer in dit gastenboek anderen hun gezondheid in eigen hand te nemen!
Hoi allemaal,
Morgen ga ik ook beginnen, ben nu aan het voorbereiden! Ik heb de kuur een jaar of zeventien geleden ook al eens gedaan en dat beviel toen erg goed. Ik houd jullie op de hoogte.
Hoi,
Op dag 4 kreeg ik een probleem: kotsen. Ik voelde me ineens erg misselijk worden en voor ik het wist gooide ik de hele boel eruit. (Zonde man, dat sap is hartstikke duur!!)
Toen toch maar een paar rijstwafeltjes gegeten. De volgende dag voelde ik me weer goed, ben gewoon doorgegaan met de kuur. Ik zit nu op dag 6.
Ik weet niet of dat overgeven van de kuur komt, ik denk het niet, maar misschien was het wel te zuur voor mijn maag?
Anyway nu gaat het weer beter, ik hoop de 10 dagen vol te kunnen maken…
Dag 4 zit er bijna op. Moet zeggen dat ik me goed voel.. Vanmiddag wel een high tea gehad bij mijn schoonmoeder met lekkere (chocolade!!!) muffins en sandwiches maar ik had braaf mijn sapje meegenomen.
Heb het de eerste 3 dagen koud gehad en dan voornamelijk ‘s-avonds, wat extra cayennepeper helpt dan wel. Ik voeg de cayennepeper soms toe voordat ik het glas leegdrink, scheelt weer een branderig gevoel in de keel.
Ik heb volgende week een conditietest die ik moet halen en heb daarom besloten om de kuur 7 dagen te doen. Ben nu al iets meer dan 2 kilo kwijt en mijn vetpercentage is met meer dan 1,5% gedaald.
Groetjes!
nou ik mag vanaf vandaag weer gaan opbouwen na 10dgn csk. ben blij dat ik de csk gedaan heb, want ben ook wel een kilo of 5 afgevallen. voel me nu lichamelijk veel beter. en heb eigenlijk niet zo heel veel moeite met de csk gehad dan ik verwacht had, dus das mooi! voor degene die beginnen of bezig zijn heel veel succes! het is zo weer voorbij!!!
Dag allemaal
Ik zit vandaag op mijn 7de dag alweer. Het gaat me makkelijker af dan ik had gedacht!
Ik heb gelezen dat je minstens 7 dgn moet vasten om effect te krijgen..ben daarom van plan om het 8 dgn te doen, dus morgen laatste dag. Maandag beginnen met opbouwdagen….waar je haast niks eet….
Ik heb geen last gehad van hoofdpijn, wel erg koud de eerste 3 dgn!
Succes iedereen
Dag 2 van de kuur, voel me tot nu toe goed. Ga vandaag wel iets minder cayennepeper in het mengsel doen, het brand nogal in mijn keel er werd er nogal misselijk van. Ga het afwisselen een glas met en een glas zonder. Best wel een raar gevoel… niet eten.
en jawel, nog eentje die morgen start met de csk… helemaal voorbereid en klaar voor de komende tien dagen. Geen enkele afspraak in mijn agenda dus dat moet lukken, bovendien de komende drie dagen vrij dus de ergste dagen kan ik lekker in en om het huis rommelen.
Jullie gaan het meemaken of ik het allemaal volhoud.
In ieder geval alvast een fijne pasen voor eenieder
Sophie, bedankt voor je reactie.
Ik ben nu bezig met dag 2, volgens mij ben ik al vrij veel kilo’s kwijt, maar moet nog een nieuw batterijtje voor m’n weegschaal kopen….
Marla, je vroeg je af hoeveel er na het kuren weer bijkomt. Wel, bij mij is er tijdens de opbouwdagen nog een kilootje afgegaan en dat is er wel weer bijgekomen. Ik was gisterenmorgen alweer een kilootje bijgekomen (was toen net een week weer aan het eten) en ik heb dus gisteren wat opgelet (’s morgens nog eens mijn csk sapje, niet teveel gegeten en nog wat fruit voor het slapengaan) en die kilo was er vanmorgen al weer af. Als je gezond blijft eten na de kuur, ben ik ervan overtuigd dat er heel weinig gewicht bijkomt. En na de kuur gaat dat gezond eten zoveel makkelijker, want het is allemaal zoooo lekker! Ik eet bijv. s morgens alleen nog fruit, en eet geen vlees of vis samen met aardappelen of rijst. verder enkel fruit tussendoor, een drietal uur na de maaltijd. Snoep, gebak of alcohol reserveer ik voortaan voor speciale gelegenheden. Ik heb indertijd het boek gelezen ‘Een leven lang fit’ en heb die manier van eten jaren gevolgd (af en toe kon ik gerust eens ‘zondigen’). En nu, na de kuur, is het voor mij niet meer moeilijk om die goede gewoontes terug op te nemen.
Wat je hoofdpijn betreft: dat zal waarschijnlijk na een paar dagen wel overgaan. Ikzelf ben met mijn vriendin gaan tennissen tijdens de kuur (dag 4 – hadden wel ons csk sapje mee) en dat ging perfect.
Succes allemaal!
Nou, ben begonnen aan de eerste dag. Het mengsel valt goed te drinken en heb tot nu toe geen last van het groene poeder gehad. Denk wel veel aan eten maar dat zit allemaal tussen de oren, ga het in ieder geval 5 dagen volhouden en kijk dan even hoe ik me voel. Succes iedereen!
hé clara niet opgeven hoor!
je bent er bijna. opbouwen doe je op de 11e dag(wat ik begrepen heb) ik ben nu op dag 9 en houd het vol! soms is het effe moeilijk, maar het is zo zodag………………
dag aan alle andere kuurders. Ik zit ondertussen op mijn achtste dag en ik ben blij wat reacties van anderen te kunnen lezen. Ik begin het nu wel lastig te krijgen, niet echt honger maar wel zin in vast voedsel…maar ik wil het nu niet opgeven. Ik weet ook niet zo goed hoe en wanneer ik met opbouwen mag beginnen, is dat pas op de elfde dag, of moet ik daar nu al mee beginnen. Kan iemand me advies geven?
Nog veel succes, groetjes Clara!
Hoi allemaal,
Het is gelukt! Ik ben nu bezig met de eerste opbouwdag. Ben nooit zo’n fan geweest van sinasappels, dus ik kijk erg uit naar morgen. Wel een kilo of 5 lichter dan toen ik begon. Ik ben na dag 5 ook nog maar een half kilootje kwijt geraakt, maar de weegschaal op de sportschool vertelde dat mijn vetpercentage in die dagen wel is gedaald.
Ik ben verbaasd hoe goed ik me er de hele tijd bij heb gevoeld en hoe relatief gemakkelijk het gegaan is (ook echt wel stevige dips gehad hoor). Al met al is de kuur me goed bevallen en ga ik het zeker noig eens doen. Maar voor nu verheug ik me erop om weer lekker ‘normaal’ gezond te gaan eten. Deze site is een aangenaam steuntje in de rug geweest. Ik wens iedereen veel succes. Volhouden he!
Ik ben nu bezig met de “echte”eerste dag, maar alleen al door de 3 afbouwdagen ben ik 2 kilo kwijt.
Omdat ik een beetje strak wil blijven probeer ik een paar keer per week te sporten, maar ik krijg er echt KNALLENDE koppijn van (wat ik normaal nooit heb)
Is dat normaal? Gaat dat vanzelf weer weg?
vandaag is dag 9 aangebroken. het gaat me goed, dus verwacht dat ik het zeker vol ga houden tot morgen. ik heb tijdens de kuur geen groene poeder gebruikt. ik ben wel iets afgevallen, maar na de eerste 5 dagen ben ikniet veel gewicht meer verloren. hebben jullie dat ook???
Helaas ik ben al twee keer zwak geweest, terwijl het zo goed ging. Ik hoop dat jullie het wel vol houden. Is ook gezonder denk ik.
Ik ga het morgen weer oppakken.
En Marla; ik sporte de vorige keer elke dag en daarom werd alles mooi strak en ging er niks “hangen”zoals jij dat noemt.
Ik ga a.s. vrijdag beginnen! Vind het een beetje eng, weet natuurlijk niet hoe ik erop ga reageren. Maar ben wel vastbesloten en ga ervoor. Het lezen van jullie verhalen is erg leuk en informatief.
Bedankt voor dse info allemaal!
Vandaag mijn 3e dag..het gaat nog wel goed…ben al 2,5 kilo kwijt.
Een ander vraagje: poept iedereen elke dag? of stopt dat op een gegeven moment wel…
groene poeder wekt wel krampen op ’s nachts, heb het vanmorgen daarom niet genomen, maar heb vandaag dus ook geen grote boodschap gedaan…
dag 7 is bijna achter de rug…….. op zich kan ik het wel volhouden, maar merk dat ik steeds meer moeite krijg met al het lekkere eten om me heen. ik ga de moed nog niet opgeven, dat is zonde!
Dat prikken van die peper herinner ik me wel van vorige keer. Deze keer doe ik voor de helft koud en voor de helft kokend water bij het citroensap en de ahornsiroop, misschien dat dat scheelt?
Dag 6 is bijna voorbij en het gaat nog steeds goed. Af en toe vreselijk veel zin in eten (zelfs witlof is plots heel aantrekkelijk) maar even later weer vergeten. En anders helpt het citroen/ahornshotje wel. Niet te veel in winkels komen want in sommige ruikt het zoooo lekker.
Weekje weg en dan doorkuren gaat niet werken denk ik. Dus voor mij nog maar 1 dagje, want er moet wel weer opgebouwd worden voor de paasdagen.
hoi snoopy,
Bedankt voor je reactie. Kreeg je geen last van een slap hangend vel als je in zo korte tijd zoveel afvalt? (zeg maar eh… hangtieten)
Hoe zit dit bij de rest?
Vandaag is dag drie aangebroken. Tot nu toe gaa het goed op af en toe een hongeraanval en een slaapaanval na. Ik voel me verder goed en het sporten lukt nog steeds.
Hai Marla,
Toen ik vorig jaar de citroensapkuur deed ben ik in 10 dagen 7 kilo kwijtgeraakt. Na een maand was er drie kilo bij en in de loop van het jaar waren alle kilo’s er weer bij. Dus je moet natuurlijk altijd op je voeding blijven letten en je echt aan de opbouwdagen houden(ging bij mij de vorige keer mis).
Nu ben ik op mijn derde dag en 3 kilo kwijt, dus dat motiveert bij moeilijke momenten!
Het is waar dat het lentezonnetje wel extra stimuleert om af te vallen…..
Ik heb het op dag 3 alweer opgegeven. Een beetje zwak misschien, maar ja. Het ging allemaal eigenlijk erg goed, een stuk beter dan verwacht. Maar ik doe dit liever toch als ik echt vrij heb en nergens heen hoef.
Ik weet in ieder geval wel wat me de volgende keer te wachten staat!
Voor de rest: succes allemaal!
Jeetje, het begint mooier weer te worden, en ineens doet iedereen de citroensapkuur…
Vraagje: hoeveel zijn jullie afgevallen? Na hoeveel dagen? En hoeveel komt er weer bij als je normaal (maar wel gezond) gaat eten?
Mijn tweede dag normaal eten. Lekker toch, die sla en tomaatjes en andere gezonde dingen. Mijn gewicht blijft – op een half kilootje extra na – stabiel;ik ben nu in totaal 5 kilo kwijt door de kuur. Geen zin meer in alcohol, weinig zin in koffie, en ook geen zin om de slanke lijn te verpesten door weer te gaan snoepen.
antje, ik heb van het licht gevoel in mijn hoofd ook wel last gehad. tijdens de kuur maar ook wel tijdens de opbouwdagen. ik was dit weekend soms echt vreselijk zwak en duizelig. Ik denk dat je tijdens de opbouwdagen ook gerust nog wat van het citroen-ahorn sapje zou kunnen drinken, want als ik dat dronk, voelde ik mij direct weer beter.
En de concentratie, dat was soms ook echt een probleem. Zowel mijn vriendin Kristine als ikzelf hadden daar soms erg last van: je eigen afrit voorbijrijden op de autosnelweg, je misspreken, mistypen, … Al bij al wel grappig, maar we vragen ons wel af hoe dat komt. Misschien omdat je zo intens met die kuur bezig bent. Het is tenslotte ook niet niks, hé…