Deel je vragen, inspiratie en ervaringen in ons gastenboek! Anderen hebben veel baat bij jouw ervaringen. Zoals je misschien gemerkt hebt is, is het niet altijd makkelijk de kuur vol te houden of zelfs te beginnen. Help en inspireer in dit gastenboek anderen hun gezondheid in eigen hand te nemen!
Dag 2
Zo, dat was fijn opstaan: ik voelde me lekker, het wordt weer een zonnige dag(op mijn fiets naar mijn werk dus) en er was al twee kilo af, Yes. Hopelijk stimuleert me dit om op moeilijke momenten door te zetten….
Ja, P. bij mij drijft de peper ook rond en zakt ook steeds naar beneden in mijn glas/flesje. Maar echt prikkelend in de keel vind ik het niet. Misschien doe je nog teveel peper er in. Ik doe echt maar een snufje(1/10e theelepel).Het is wel goed om het te blijven gebruiken zie de voordelen!
Veel succes allemaal voor vandaag!
O,ja dat lees ik ja…thanks
Maar heb je er ook zo’n last van dat het prikt in je keel tijdens het drinken…niet echt prettig eigenlijk!
Ik zie de peper ook rondzwemmen in mijn drinken…
de functie van cayennepeper staat onder de kolom “citroensapkuur” en dan “bestanddelen”aanklikken
roken tijdens de csk wordt afgeraden, maar zijn er mensen die gedurende de kuur toch roken???????????????
ik hoorde van m’n vriendin dat je ook groene poeder tijdens de kuur moet gebruiken. ik doe dit niet, maar weet iemand of dit ‘moet’. ik hoop dat ik de 10 dgn vol ga houden. zo als ik me nu voel moet het lukken. ben al op de helft en heb zelfs vanmiddag een weegschaal gekocht, hahhahahahahaha
Vandaag mijn eerste dag…Het gaat nog goed!
Alleen een klein vraagje, doen jullie allemaal ook cayennepeper in de citroen/ahornsapje? WAt naar mijn idee smaakt het erg pittig..beetje prikkelend voor de keel…
Waar is de cayenne peper eigenlijk goed voor?
Kan het ook zonder?
hey anouk, ik zit ook op dag 5 vandaag. Naar het schijnt is het ergste achter de rug. Zin in eten heb ik niet bepaald. ik kan wel niet wachten om lekker en gezond te beginnen koken. Ik ben mijn vegetarische kookboeken helemaal uit aan het lezen :).
Van kou had ik voor de kuur al veel last, dus nu merk ik niet veel verschil op dat vlak. Ik ben wel wat ‘licht in mijn hoofd’ en een beetje draaierig. Maar ik kan nog voor school werken, dus het valt allemaal wel mee. Heeft niemand anders hier last van? Veel succes nog allemaal
Hallo mede-kuurders!!!
Leuk dit forum, hopelijk helpt dit me extra om het vol te houden!
Vorig jaar mei heb ik de 10-daagse citroensapkuur ook gedaan en vond het zwaar maar wel het resultaat waard. Elke dag heb ik ook gewoon gesport. Alleen bleek mijn valkuil te zitten in de opbouwdagen; ik had bepaalde voedingsmiddelen zo gemist dat ik er teveel van at.
Nu ben ik echt weer toe aan deze reinigingskuur en wil niet meer in deze valkuil terecht komen. Mijn vriend en ik eten al zoveel mogelijk biologisch(ook de snoeperijen) en daar wil straks mee verder, maar dan met wat minder snoeperijen. Kortom allemaal goede voornemens en ik zit nog maar aan mijn eerste dag…….
Nu ga ik lekker naar buiten van het zonnetje genieten.
Veel succes allemaal!!!!!!!!!!!!!!!!
ik ben ook bezig met de csk. ben nu op dag 5. 4jaar geleden heb ik deze kuur ook al eens gedaan. ben toen gestopt na dag 5. ik heb besloten deze keer 10dagen de csk te doen. ik voel me goed. s avonds heb ik het koud, maarja als dat het ergste is……..
Ik heb de kuur ook eerder gedaan, maar dat is te lang geleden om me er veel van te herinneren. Dag 2 is bijna voorbij en het gaat tot nu toe redelijk gemakkelijk. Sap en poeder zijn niet zo vies als ik me dacht te herinneren. Voel me redelijk goed, af en toe wel last van concentratieverlies en slaapaanvallen. Vanavond iets minder poeder dan vanochtend, te veel er van merk je heel snel 🙂
Ik heb de kuur al een keer eerder gedaan, vorig jaar zomer, had toen erg veel succes. Alleen van dat succes is nu niet veel meer te merken, vandaar dat ik het nog een keer ga doen.
Maar DAMN als ik alleen al DENK aan die kuur zie ik al allemaal visioenen voor me van koekjes en chocola!!!! 🙁
Vandaag is het voor mij dag 2 van de CSK. Het valt allemaal inderdaad mee. Het sapje is goed te drinken en heb weinig tot geen honger. Toch denk ik erg veel aan eten en heb ik veel trek in vast voedsel. Ik vind het ook nog erg ver weg voor ik weer mag eten. Maar ik ga mijn best doen om het vol te houden!
Dag 2 van de opbouwdagen
Nog altijd heel blij de kuur te hebben gedaan. Ik vond het achteraf bekeken niet eens zo moeilijk. Heb geen enkel moment echt overwogen van te stoppen. En ook nu kan ik mij heel goed houden aan wat ik moet eten. Ik kan gewoon niet méér eten dan één sinaasappel of stuk fruit per keer, anders zou ik buikpijn krijgen. Dus ook de opbouwdagen vallen reuze mee.
dank je wel maddalena maar het is het voor iedereen een prestatie toch?Ik was gewoon nog niet helemaal tevreden,woog aan het begin van de kuur nog wel 102,8 kilo en daar baalde ik van want ik was eigenlijk 95 kilo maar ja diekilo’s vliegen er zo weer aan maar dat zal wel herkenbaar zijn voor iedereen.Dus vandaar dat ik deze kuur ging doen.Voor mn gevoel was ik er aan toe.Ik wil graag een buikwandcorrectie uit laten voeren en wil niet bij zo;n arts komen die dan zeg ga eerst maar eens afvallen,wil hun een stapje voor zijn eigenlijk.Dus we blijven ons best doen en we zien het allemaal wel.Sterkte allemaal…..
Dag 7 alweer. Voel me goed. Vandaag met de kids bij mijn ouders gegeten en het water liep mijn mond uit toen ik ze zo lekker zag eten, want die mama kan echt lekker koken… zucht.. volgende week maar weer. Ik fiets elke dag een uur op de hometrainer en morgen ga ik een paar kilometer hardlopen.
Angelique, wat een prestatie zeg!! Vorig jaar al zoveel kwijt en nu weer afzien met deze kuur. Petje af!! Weet zeker dat het je gaat lukken.
hallo sterke mensen….want zijn we toch wel als we deze kuur doen.Ik doe deze kuur nu voor het eerst en het is mn 4e dag en ik moet zeggen dat het me allemaa erg meevalt,ik kook gewoon voor mn gezin en zit er ook bij voel me verder goed,s ‘avonds wel wat kouder maar ben gister gaan sporten en heb daar op de loopband 3,8 km gelopen en 12 min gestept.Wat mij zo verbaast en tegelijkertijd ook sterker maakt is dat je na zoveel dagen niet eten niet omvalt van ellende…..
De reden voor mij om deze kuur te gaan doen was dat ik weer meer energie kreeg,tot op heden voel ik dat nog niet echt,verwacht ik dan te veel??? maar dat je er ook nog lekker bij afvalt is een leuke bijkomstigheid maar op dit moment zeker niet de hoofdreden voor mij om deze kuur te gaan doen.Ben vorig jaar 30 kilo afgevallen maar er niet enrgieker van geworden en dat hoop ik nu wel terug te krijgen.Wil nu nog 15 kilo afvallen dus dit is een mooie aanzet en zeker met dat mooie weer wat we nu hebben.Ben nu in die 5 dagen al 5 kilo kwijt.Alhoewel ik er nu wel naar uitkijk om weer lekker te gaan eten..en dan bedoel ik eigenlijk gezond zoals ik het deed toen ik aan het lijnen was met rauwkost en fruit.Ik blijf in ieder geval mn best doen en kijk wel hoever ik kom.Ik wens iedereen verder veel succes en zal laten weten hoe het verder met me zal verlopen…doeidoei
We moeten nog wel éven wachten met eten, Maddalena. Maar het valt reuze mee nu. Ik dacht dat die laatste dag het ergste zou zijn, maar de voorbije dagen waren toch moeilijker. Nu weten we:nog een paar uurtjes, dan kunnen we naar bed, en dan… smullen maar.
En aan al degenen die nog bezig zijn: zeker volhouden, het is echt de moeite waard!
Gefeliciteerd Sophie (én Kristine)!!!!! Ben jaloers op jullie, jullie mogen gaan eten!!! (zucht…). Hou je aan de opbouwdagen en geniet van je trots! Ik weet het Sophie, heb zelf ook twee kinderen en het is inderdaad erg druk , zeker met een fulltime baan! Maar probeer echt wat tijd voor jezelf te vinden hoor, en dat lopen met de hond en zwemmen (yeagh!) is heel goed hoor!
Eet ze!!!
WE MADE IT!!!
Dag 10. We voelen ons goed, alleen al door het feit dat we wel trots zijn, dat we het gekund hebben. Ik ben echt wel vast van plan nadien zo weinig mogelijk suiker te eten, want ik was daar echt wel verslaafd aan. Morgen appelsientjes, yummie! En sporten, Maddalena, je hebt gelijk, maar met met twee kindjes en een fulltime job kom ik er zo moeilijk toe. Ik neem me wel voor wat vaker met de hond te gaan wandelen. En te gaan zwemmen met de kids. Terwijl mijn man op ze let, kan ik wat baantjes trekken. Heb ik tijdens de kuur ook een keer gedaan en ik ontdekte weer hoe tof ik zwemmen wel vind.
CSK is dus, alles bij elkaar, echt een aanrader. (weet niet of Lion daar nog zo over denkt?) Ik ga het in elk geval nog doen (maar misschien maar voor vijf daagjes dan!)
Hallo iedereen,
Voor diegene die nog bezig veel succes! Ik ben vandaag begonnen aan mijn 2e opbouwdag. Ik heb de kuur 10 dagen gevolgd. Moet zeggen dat ik me heel energiek voel en stukken gezonder. Wat zeker wel minder is geweest, is dat ik het ontzettend koud heb gehad en op dag 5 een ongelooflijke honger. Het slapen varieerde van dag tot dag. De ene dag kon ik goed doorslapen en de andere dag sliep ik hooguit 5 uurtjes. Al met al zijn er wel totaal 7 kilo’s als sneeuw voor de zon verdwenen en heb ik me voorgenomen om deze kuur in het najaar nogmaals te doen. En ik raad het zeker aan!
Sophie en Kristine, was nog even vergeten te zeggen, als jullie het nou redden, probeer volledig te stoppen met suiker in je thee en koffie. (en inderdaad probeer koffie zo min mogelijk) . Volgens mij scheelt dat ook giga en het went , echt!!
Dag 6, het gaat goed. Af en toe een dip, maar meer omdat ik overal maar eten zie!
Ik fiets elke dag even op de hometrainer (hardlopen durf ik niet aan) en je merkt dat je spieren er goed op reageren. Ben lekker strak aan het worden.
Sophie:
Ik was daar inderdaad ook nieuwsgierig naar hoe het met mijn gewicht zou gaan. Want zou toch goed balen zijn dat na zo´n kuur afzien, de kilo´s er zo weer aan zitten.
Ik heb het hele jaar geschommeld met twee kilo´s. Dus met weken lekker eten, snoepen en drinken ging de weegschaal twee kilo´s omhoog en als ik ´erop ging letten´ kwam ik weer terug. Ik weet niet of jullie sporten, want dat is toch echt belangrijk. Ik zelf loop een paar keer per week. Zolang je duurtraining doet, zoals fietsen,lopen, als het maar lang en licht is, kan je gewoon lekker eten en hoef je niet eindeloos te lijnen.
Ik zelf kwam erachter dat brood mij de kilo´s gaven, de ochtend leef ik het meest op fruit en tussen de middag neem ik crackers of twee broodjes met gewoon beleg en ´s avonds lekker warme maaltijd. En tja, dan die avond hé… proberen niet te veel te snaaien en alcohol probeerde ik voor het weekend te bewaren. Erop letten dus, maar evengoed genieten!! Zo ben ik na een jaar nog steeds hetzelfde.
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben!
Volgens mij zijn jullie bijna klaar, heerlijk!
Maar echt HOU JE AAN DE OPBOUWDAGEN!!
Want daarmee kan je het ECHT verpesten!!
Succes meiden, ik ga een glaasje nemen…
Ik ga morgen beginnen. Eigenlijk had ik het volgende week gepland, maar ik kon niet langer wachten. Ben er helemaal klaar voor. Ik moet nog wel naar school, maar heel weinig, dus dat scheelt weer.
Nu ben ik bezig met het afbouwen en het valt me erg mee dat ik helemaal niet zoveel honger heb.
Gister was het dag 2 voor mij. Ik heb het heel zwaar gehad ’s middags en heb wel een aantal keer gedacht dat ik er mee ging stoppen. Met name toen ik boodschappen moest doen en toen mijn vriend naast me zijn nasi zt te verorberen. Maar ik heb doorgezet! de honger is me erg meegevallen en ook heb ik weer uitstekend geslapen. Op naar dag 3.
Frank, ik vind het bijzonder knap dat je kunt sporten, ik zou er de energie niet voor hebben!!
Succes alle nieuwelingen !
Dag 5. Vandaag een wonderbaarlijk energieke dag. Fietste anderhalf uur heen en weer naar het werk, heerlijk met zo’n pril lentezonnetje. En vanavond heb ik na enige aarzeling toch meegedaan met de hardloopgroep, ik maakte eerste een extra flesje met een dubbele portie stroop en ik voelde me geweldig. Het blijft wonderbaarlijk voor me hoe je na vijf dagen CSK gewoon kunt blijven functioneren, ik doe alles wat ik normaal doe alleen allemaal wat langzamer en ik neem ook wat meer tijd tussendoor. Maar morgen gaat wel m’n laatste dag worden want daarna heb ik 4 dagen vrij en dan vind ik het ineens veel zwaarder om vol te houden weet ik nog van de 1e keer. En ik neem aan dat je in 6 dagen toch ook wel flink wat ontgift. In ieder geval voel ik me goed en kan ik m’n zomerboreken weer aan!