Deel je vragen, inspiratie en ervaringen in ons gastenboek! Anderen hebben veel baat bij jouw ervaringen. Zoals je misschien gemerkt hebt is, is het niet altijd makkelijk de kuur vol te houden of zelfs te beginnen. Help en inspireer in dit gastenboek anderen hun gezondheid in eigen hand te nemen!
mensen ik stop!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik heb de kracht niet meer om niet te eten.
Dus bij deze weten jullie dat, ik ga vandaag al beginnen met vetvrij dieet.
Bedank voor jullie steun…………
Nancy
Hoi allemaal,
Ik heb echt een flinke dip, want ik val totaal niet af en daar deed ik het voor. Het is nog steeds bij die ene kilo gebleven. Zou dit voor mij het juiste gewicht zijn?? Ik wil zo graag nog een paar kilo kwijt en ben al blij met nog 2 kilo (mijn streven lag op 5 kilo totaal, maar dat vergeet ik maar). Ben zo benieuwd naar morgen.
Sanne: je kunt de sap invriezen en er ijsjes van maken voor de verandering. En als je het echt smerig vindt, dan moet je het met een rietje drinken, dat scheelt ook (wel achterin je keel steken dat rietje).
Ik ga sowieso door tot en met zaterdag, maar als het afvallen tegen blijft vallen, dan wordt het wel moeilijk hoor. Ik ben superjaloers op jullie en controleer wel honderd keer mijn weegschaal, maar het blijft zoals het is.
Succes hè allemaal
Hallo allemaal, morgen begin ik met de CSK
spannend! heb 3 dagen geen koffie gedronken en ben mindere gaan eten geen vlees enz…..
ik hoop wel dat ik door kan blijven sporten vanavond voor het slapen de groene poeder en dan……..morgen de citroenen ben benieuwd
wordt vervolgd …….tot morgen mirke
hoi sanne, ik doe er meer citroensap bij en laat de cayennepeper weg dan vind ik het lekker en val toch enorm af!
voor JP ik had sinds dag 2 ook echt vreselijke koppijn net boven mijn wenkbrauw dat is sids vandaag pas weg en het is nu dag 8 voor mij.
en voor nancy: ik vind het knap van je hoor zeker nu je ook pas bent gestopt met roken, als ik nu ook nog gestopt was met roken tegelijk dan had ik het niet getrokken.
succes allemaal!
Ik ben bezig met dag twee. Ik heb een redelijk zware baan, dus voel me niet op en top. Wat een tegenvaller om te lezen dat je geen boullion moet drinken….Ik doe dit voornamelijk om af te vallen, dus boullion leek mij geen kwaad te kunnen. Hoe denken jullie hierover?
Ik heb het nog niet gedronken, maar was het wel van plan eigenlijk..
Iemand toevallig nog tips om het mengsel van citroensap lekkerder te maken? hihihi
Groetjes Sanne
Dag 9. In totaal nu 6 kg lichter. Ik merk het nu wel met sporten dat m’n spieren niet zo willen. Te weinig brandstof. Ik vind de laatste dagen wel zwaar, maar morgen mag ik sinaasappels! en ik kan niet wachten tot ik een soepje mag. lijkt me heerlijk.
DAG 2 100.9 OVERDAG GING HET GOED MAAR SÁVONDS BARSTENDE KOPPIJN WAARSCHIJNLIJK VEEL TE WEING GEDRONKEN DEZE DAG BEN OOK GELIJK MET HET GROEN POEDER GESTART OM MAAR GEEN PROBLEMEN MET DE ONTLASTING TE KRIJGEN.
Dag 5, op de helft , het gaat redelijk gister wel wat groenten gepikt maar was niet veel ik heb ook geen spijt, wat ik wel spijt van heeft is dat ik zwak was zonder krachten en alles was aan het draaien, heb ik een kopje bouillon genomen, vanmorgen gaf de weegschaal 74.8en gisteren was ik 74.4 dus mensen door drinken van bouillon hou je vocht vast ,dus niet doen .
saludos nancy
dag 5 : vandaag is het de minste dag geweest, iets zwakker gevoel dan de andere dagen. Wel ben ik vandaag gaan fitnessen, wat goed ging, ik heb het wel wat rustiger aangedaan. De weegschaal geeft toch aan dat ik 800 gram ben afgevallen vandaag en dat is dan 5,6 kilo in totaal in 5 dagen.
iedereen veel succes nog en tot morgen !!
eind dag 8 het is nu inderdaad een peuleschil,totaal geen behoefte meer aan eten.
dus voor degene die net zijn begonnen; het is inderdaad waar dat het na dag 7 heel gewoon word en dus makkelijker. vanmorgen was er ineens weer 2 kilo weg! ben benieuwd wat de weegschaal morgen ochtend aan geeft. helaas weet ik voor afgelopen zaterdag niet wat ik woog, dus wat ik in totaal afgevallen ben weet ik niet, maar gisteren ochtend en vanmorgen samen -3 kilo .
ik denk dat ik dit maar iedere maand min. 5 dagen gaat doen, voelt lekker!
Hoi Dorien,
Bedankt voor je reactie, dat geeft moed. Ik ga gewoon door en vertrouw op mijn lichaam en ik ga inderdaad maar aangeven dat ik geen trek heb. Is wel zo handig om geen rare verhalen te verzinnen.
Succes en tot morgen
Af en toe niet of minder afvallen komt bij mij ook voor en betekent niks. Gewoon doorgaan. Ik zou niet minder ahorn siroop doen. Het gaat sowieso om heel weinig calorieen, maar je hebt de bestanddelen wel nodig. Beter is meer bewegen. Als ik met mensen afspreek tijdens de kuur neem ik m’n fles mee. In een eetgelegenheid bestel ik meestal thee of spa blauw. Je zou kunnen zeggen dat je geen zin hebt in eten Willeke.
Nog even een vraagje om hulp. Ik moet a.s. vrijdag gaan lunchen met iemand. Is al een tijd geleden afgesproken. Het is iemand waarmee ik een werkbespreking moet houden tijdens die lunch en ik kan er echt niet onderuit, maar ik wil ook niet eten. Hoe los ik dit op zonder dat ik over de citroensapkuur moet vertellen? Het is iemand die hier geen begrip voor zal hebben. Ik heb die bespreking nodig, dus daar moet ik sowieso naar toe en ik kan ook de tijd niet verzetten, want hij kan alleen dan en weet dat ik in het gebouw aanwezig ben voor die tijd.
Hoe doe ik dat???
Iemand goede ideeën????
Hoi allemaal,
Vandaag dag 3, begin het moeilijk te krijgen, vooral omdat ik gisteren nauwelijk afgevallen ben. Gaat jullie weegschaal iedere dag terug? Ik ben heel benieuwd, want dit zou een stimulans voor mij zijn als het bij jullie ook af en toe een dagje minder gaat.
Ik heb maar wat minder ahorn in de citroen gedaan, want ik doe het wel om af te vallen.
Succes allemaal en tot morgen
Dag 8, gaat goed; al 5,5kg kwijt. Wordt wel moeilijk langzamerhand omdat de motivatie wat wegzakt. Streefgewicht is nl ruim bereikt. Ik denk ook dat ik 9 dagen doe en woensdag begin met opbouwen. Succes allemaal.
Vandaag dag 8. Gisteren ook gezondigd (slecht he), een appel en ’s avonds verse tomatensoep. Oei, wat was dat lekker. Vandaag maar weer serieus aan het sap. Gaat ook makkelijker op het werk vind ik. Stond vanochtend voor het eerst op de weegschaal. Vijf kilo eraf na 7 dagen. Helemaal blij. Ben niet zo heel groot, dus eigenlijk is het al goed zo. Probeer toch tot en met woensdag door te zetten, maar heb mijn streefgewicht al gehaald. Jippie!
dag 1 102.1 op de weegschaal.
Tijd over omdat we niet moeten eten een onwennig gevoel
dag 8; gaat goed totaal geen honger en mijn vet verdwijnt als sneeuw voor de zon! kilo’s vliegen eraf!
Dag 4 is begonnen en ik ben helemaal fit en sterk van geest, 2,5kg minder geeft de weegschaal aan. tot straks
Joepie, de weegschaal is werkelijk mijn beste vriend aan het worden ! Vandaag dag 4 en al 4,8 kilo afgevallen !!!! Het is nog steeds goed vol te houden, de honger blijft weg… Vanavond mezelf getrakteerd op een sauna en een massage en een leempakking, ben daarom ook erg benieuwd wat het resultaat van de weegschaal morgen gaat zijn …
succes iedereen !
dag 7 en nog 2 te gaan…… heb besloten t 9 dagen te doen in plaats van 10 ! wel gezondigt vandaag, paar hapjes liga pap van m,n kind en een plakje kaas ……….. erg he ! maar was wel heel lekker, trok t ff niet meer….baal er wel van , zwak maar ja heb nu wel weer energie ! suc6 allemaal
Dag 3 ging een beetje moeilijk, veel honger slap zwak bijna geen stoelgang, maar morgen gaan we verder met dag 4.
Ik ben heel trots op mezelf. dagggggggggggggg
dag 9 loopt op zijn einde en we hebben besloten dat we gaan stoppen – voelen ons goed – fit – gezond … alles top! dus morgen 3 appelsienen…!
en daarna worteltjessssss …
mazzel! :p
en succes nog!!
gisterenochtend heel erg slap geweest (dag 6). zag behoorlijk wat sterretjes en viel bijna neer. heb dit de dagen daarvoor eigenlijk helemaal niet gehad. wel een beetje slap. heb een appel gegeten en dat hielp heel erg. had overigens helemaal geen honger. wilde eigenlijk gaan stoppen. zo slap dat ik me voelde. heb geen weegschaal maar ben volgens mij behoorlijk afgevallen. ’s avonds een etentje bij vrienden. heb toch wat gegeten. een heel klein beetje sla. geen spijt overigens, maar weet niet of die ene appel en beetje sla de boel nu heel erg heeft verstoord. ik ga toch proberen om de 10 dagen vol te houden, pffff. vandaag dag 7, hoop dat ik me wat fitter voel. ik kijk overigens enorm uit naar mijn eerste opbouwdag met een lekkere sinaasappel en verse jus. jullie allemaal veel succes.
Yes, dag 2. Ik vind het al heel wat dat ik het de eerste dag goed vol kon houden, want er werd hier thuis gisteren vlaai gegeten en nootjes en allemaal ander lekkers. Ik ben dus trots. Al 1 kilo kwijt en dat geeft de burger moed.
Inderdaad is die groene poeder met je neus dicht beter te doen. Bedankt voor de tip. De citroensap vind ik gewoon lekker, dus dat is goed vol te houden. Qua ontgiften zal het niet werken bij mij, want ik drink gewoon koffie erbij, anders kan ik het echt niet volhouden. Ben benieuwd hoe het morgen gaat als ik weer ga werken. We hebben een nieuwjaarsreceptie met lunch en al (ik werk op een school dus vandaar dat we dit zo laat doen), maar ik ga kijken of ik weg kan glippen tijdens de lunch.
Zet hem op iedereen en Nancy: toppie