Deel je vragen, inspiratie en ervaringen in ons gastenboek! Anderen hebben veel baat bij jouw ervaringen. Zoals je misschien gemerkt hebt is, is het niet altijd makkelijk de kuur vol te houden of zelfs te beginnen. Help en inspireer in dit gastenboek anderen hun gezondheid in eigen hand te nemen!
Dag 3 vandaag; raar maar waar ik voel me nog steeds kiplekker ! Op het einde van dag 3 ben ik al 3,6 kilo afgevallen en daar ben ik echt trots op ! Hopelijk blijft dit ritme zo door gaan. Ik begrijp ook wel dat het ook niet te snel moet gaan, zodat mijn lichaam zich aan de kuur aanpast. Toen ik aan de kuur begon had ik nooit gedacht dat ik na 3 dagen nog altijd geen hongergevoel zou hebben.
houd de moet er in, hè mensen !!
dag 8 loopt naar zijn einde – tot nu toe is alles vlot verlopen … niks hoofdpijn ofzo … darmen geledigd … beetje vermoeid maar na slaap weer kiplekker en zin in de dag … rond 6 ’s vonds is t meestal tzwaarst maar dat gaat vlot voorbij.
vraagje:
we zijn aan de kuur begonnen – enkel en alleen om te ontgiften. is het dan essentieel de kuur 10 dagen te doen? of is 9 ook goed? OFOFOF… eten roept … :p
succes iedereen!
Hallo, dag twee gaat ook super goed, ik ben echt sterk nu, lekker in mijn vel en die drang om te eten is helemaal weg , ik heb zelfs gewinkeld en ijs gehaald bij de frituur voor mijn zoontje , gaat super.
die vieze witgele uitslag op mijn tong, dat gaat toch wel weg he hoop ik! ik moet volgende week naar de tandarts, ik schaam me dood, het ziet er echt niet uit!
Ik zit nu op m’n 5e dag, en ik moet eerlijk zeggen dat het me eigenlijk geen moeite kost om vol te houden. Ik heb alleen weinig tot geen ontlasting, ondanks de groene poeder, hoort dat?
Willeke, ik vind de groene poeder ook ontzettend smerig, daarom een tip : Houd je neus dicht terwijl je je glas leegdrinkt. Je zult zien dat je er dan niks meer van proeft.
Zo, ik ben begonnen. De eerste glazen citroensap (lekker zeg) zitten erin. Ik heb me vanmorgen gewogen en schrok me rot, dus een extra stok achter de deur…. Ik wil echt die 5 kilo kwijt en misschien nog wel een klein pietsje meer, maar dat kan ook na de kuur. Voorlopig hoop ik op een goeie start. Die groene poeder is verschrikkelijk vind ik. Hoe nemen jullie die in? Ik heb er warm water bij gedaan en dan moet je kleine slokjes nemen, maar dat is zo smerig.
Nancy ik hoop dat jij het minder moeilijk gaat krijgen en voor de anderen allemaal succes vandaag
ben ik hier de enigste die hoofdpijn heeft en totaal energieloos is sinds de sapkuur?
ik heb gisteren maar eens een weegscaal gekocht om de motivatie erin te houden.
dus ik kan morgen pas het efect zien, want ik had geen idee hoeveel ik woog toen ik eraan begon. en ik heb af en toe wel darmkrampen
maar ontlasting is eens in de 2 dagen heel klein beetje, ik had verwacht dat ik door de groene poeder constand naar de toilet moet rennen, maar nee hoor, helemaal niks.
zelfs niet nu ik gisteren de dosis groene poeder heb verhoogt.
Wowww !! ik geloof mijn weegschaal gewoon niet. Vandaag is dag 2 en ik ben al 3 kilo afgevallen !! ik ben 2 keer op de weegschaal gaan staan om zeker te zijn….in 48 uur 3 kilo en ik zit de hele dag aan de computer te werken, hoeveel zou er af gaan als iok zou sporten ???….de kuur verloopt goed; ik heb geen hongergevoel, maar wel trek. Vanmiddag had ik wel krampen, maar toen heb ik mijn buik voorzichtig gekneed en was de kramp binnen 20 minuten weg…
Vandaag had ik terug wat koude vlagen en heb terug een warm bad met eucalyptus genomen dat hielp en ik ben weer warm…
groeten en tot morgen
jippie, dag 5 is ook bijna voorbij! vandaag minder moeite dan gisteren gelukkig, alleen weinig gedronken verder, dat ben ik nu aan het inhalen. ik heb wel echt migraine sinds de sapkuur, mischien is dat omdat ik meer moet drinken, verder moet ik zeggen dat ik totaal geen energie heb en lui ben maar dat kan ook de griep zijn hoor.
Afgelopen woensdag was ik eingelijk begonnen met csk helaas was het niet gelukt en gisteren voor jullie en mijn verassing was ook niet gelukt. Dus ik had twee keuze, één stoppen of echt doen en volhouden. Het is vandaag gelukt 2liter sap twee liter water en nog thee. Tijdens het avond eten had ik het een beetje zwaar maar niet zo erg als de dagen daarvoor. Ik heb wel heel veel dorst. Mensen succes
hallo !!!!! dag 5 is bijna voorbij, precies op de helft. voel me veel beter dan de dagen hier voor, wel erg koud ! ga daarom nu lekker de sauna in !!!! heel veel suc6 voor iedereen ……………
lHallo allemaal; ik heb heel veel te vertellen, maar straks voor het slapen gaan vertel ik jullie het.
Morgen ga ik beginnen met de kuur. Ik wil heel graag steun van de mensen die al een tijdje bezig zijn. Ook ik baal van mijn lijf: alles gaat slap hangen en ik ben echt een paar kilo te zwaar. Mijn kleding zit strak en ik voel me niet happy. Ik hoop dan ook dat dit de kuur is die ik zoek en die ik vol kan houden.
Helpen jullie me er doorheen? Vandaag nog even koekjes bakken met mijn dochtertje en dan morgen een frisse start met de citroenen (die ik straks ga kopen)
Tips en aanmoedigingen zijn welkom. Ik wil ongeveer 5 kilo kwijt. Moet toch lukken om minstens 3 kilo tijdens de kuur te verliezen of niet?? Hoeveel vallen jullie gemiddeld af?
Mijn vijfde dag ook, maar heb gister gefaald, moest iets eten, en nu heb ik spijt. VERSCHRIKKELIJK VEEL SPIJT!! Dacht dat ik zo gemotiveerd en doorzettingsvermogen had, valt heel hard tegen. Weet ook niet zo goed wat ik nu moet doen!?
jiiiiiippie….
Vandaag m,n 5e dag alweer!
We gaan nu aftellen.
Voor mij dag 6 vandaag. Het valt me allemaal niet mee, maar ik hou vol. Ik heb het vooral heel erg koud, verschrikkelijk! Toch voelt het wel goed om vol te houden. Het is leuk om jullie ervaringen te lezen en er tips uit te halen. Veel sterkte voor iedereen!
gelukkig,bedtijd! dag 4 doorstaan met heel veel moeite!! wat heb ik behoefte aan iets hartigs gehad, de hele dag in conflict geweest met mezelf om toch al is het maar een piep klein beetje te zondigen, maar ik heb mezelf overwonnen en niets anders genuttigd!
ik hoop hier morgen geen last van te hebben anders red ik het nooit!
poeh, de eerste dag zit er bijna op ! Het is meegevallen; geen hongergevoel, maar wel trek…ook heb ik het koud gehad, maar heb toen een warm bad met eucalyptus genomen en ben sindsdien nog lekker warm. Ook heb ik gemerkt als je een paar glazen achter elkaar drinkt, je lichaam een soort tintelgevoel krijgt, dat ik nog nooit gevoelt heb.
groeten en tot morgen…
zo weer bijna een dag verder…. heb soms echt honger gevoel zeker na t sporten !!! en rond etens tijd zoals nu dat me kind lekker zit te eten…. ben ook zo licht in m,n hoofd raar gevoel ! nou ff doorbijten ….. suc6 allemaal en sterkte
Foutje….
Ook vandaag mijn vierde dag, gaat echt super goed. Stond vanmorge op en had meteen al zoveel energie. Heb ’t wel al twee dagen echt koud, maar als dat alles is. Ga ook nog gewoon sporten, ben maandag en gister geweest, en vanavond ga ik ’t nog een keer proberen!!!
Heb vandaag pas drie glazen sap op, dus ga ik er nu vandoor en nog een sapje drinken.
IEDEREEN VOLHOUDEN HOOR…
Dag iedereen,
Ik ben met dag 2 bezig, eigenlijk hoort dit mijn derde dag te zijn, maar die eerste dag ben ik ’s avonds serieus in de fout gegaan. Ik heb toen zowat alles opgesnoept wat er in huis was.
Dit is nu dus dag 2 en ik ben nog steeds ‘clean’.
Ik voel me nu wat licht in mijn hoofd en ik heb in feite een enorme zin in alles wat eten is. ’t Is toch moeilijk hoor: bedenken wat je gaat klaarmaken voor je gezin, koken en dan… zitten kijken hoe lekker de anderen het vinden.
Maar ik wil dit echt heel graag verder zetten. De laatste tijd heb ik echt veel te veel gegeten, en dan vooral veel te veel gesnoept. Ik wil nu met een ‘schoon’ lichaam opnieuw beginnen.
Zondag moet ik met mijn gezin ‘op de koffie’ bij mijn schoonouders. Ik zie er nu al tegenop…
ben nu bezig met 4e dag !!!!! heb t nu heel zwaar !
trek in van alles !
maar ja volhouden nog maar 6 dagen…..
Ook dag 4 en vol energie. Etenstijd is een lastig moment, gelukkig zorgt mijn man meestal voor het eten en gisteren ben ik gaan hardlopen toen het gezin ging koken en eten. Alleen toen ik weer thuis kwam rook het zooo lekker in huis. Ik neem trouwens voor en na het sporten een extra lepeltje siroop in m’n sapje, dat werkt goed. Ik vind het verbasend hoe goed je kan blijven sporten tijdens de kuur. Helpt ook goed tegen kou gevoel en tegen de honger.
Goed hoor Nancy dat je het volhoudt. De aanhouder wint.
oja, was ik vergeten te zeggen, heb eindelijk de uitslag op mijn tong, hihihi ziet er niet uit zeg!