Deel je vragen, inspiratie en ervaringen in ons gastenboek! Anderen hebben veel baat bij jouw ervaringen. Zoals je misschien gemerkt hebt is, is het niet altijd makkelijk de kuur vol te houden of zelfs te beginnen. Help en inspireer in dit gastenboek anderen hun gezondheid in eigen hand te nemen!

17.778 reacties

  1. pfoe dag 4; ik heb geen honger gehad gisteren, maar wel enorme lekkere trek droge boterham of alleen tonijn met peper of al is het maar 1 augurk dat zou al een enorme traktatie zijn, niet doen! ff wachten tot de opbouw dagen, maar makkelijk is anders! zeker als je voor je gezin aan het koken en bakken ben!
    maar we gaan er weer voor , he nancy! we zijn praktisch op de helft ! en voor liselotte heel veel succes en laat ons weten hoe het jouw afgaat!

  2. vandaag ga ik er aan beginnen ! ben blij dat deze website bestaat….zo heb je het gevoel dat je er niet alleen voor staat. Ik heb bij wijze van proef eergisteren al een glas geproefd om te weten hoe dat het smaakt en ik vond het mengsel zo lekker dat ik er nog een glas van wilde, dat beloofd ! tja, eerlijk gezegd hield ik al erg van citroen, dus is het misschien toch niet zo verwonderlijk….
    Ik zal het maar ‘in de groep gooien’, één van de redenen dat ik dit bijna ‘moet’doen is dat 40 kilo overgewicht heb en ik van de dokter moet afvallen, om mijn lichamelijke gezondheid te sparen. Ik zie er erg tegenop eerlijk gezegd, 40 kilo is heel veel, als je het mij vraagt (vooral gekomen door hernia in de rug). Ben wel al 3 kilo afgevallen, omdat ik nu 2 keer in de week ga fitnessen en op mijn voeding let….

    Mede – kuurders heel veel succes ! vind het leuk dat jullie er zijn !

  3. good morning allemaal, ik ga gewoon een keer proberen, ik weet hoe hard het is en ik weet ook hoe ik in de knoop zit met me zelf. is gewoon balen, dus daarom nog een keer, en ik heb ook steun gehad van mijn man en nine en matthias van citroensapkuur. bedankt
    ik ga ervoor.

  4. We zijn 2 januari begonnen en dus op dit moment op het einde van de 3e dag. Valt me tot nu toe redelijk mee. Af en toe echt honger maar door drinken van water, thee of het sap is dat wel snel weg. Als het hongergevoel echt niet uit te houden is is de beste remedie toch slapen…. dus vroeg naar bed om de honger niet te voelen.

    Het schijnt dat het na de 3e dag allemaal minder zwaar moet worden…we hopen het!!!!
    Succes iedereen.!

  5. hallo nine, leuk jouw opmerking danke,
    maar nu ga ik jou wat vertellen ik heb van geroosterd brood gegeten,
    jammer maar ik weer proberen.

  6. hoi nancy, ik ken het , vanmiddag boterham voor mijn dochter gemaakt, ik kon het niet laten aldus heb ik de korsten opgegeten!! dom, maar ik doe net of er niks is gebeurt en ga gewoon verder met de sapkuur, jammer wantik voelde me nu juist net minder opgeblazen.

  7. Goedemiddag allemaal!! Vandaag gaat het weer goed, gisteren had ik even een dipje met het avondeten maar ik heb me sterk gehouden en niks genomen. Vandaag is mijn derde dag en ik voel me wel goed. Ik hoop dat het vanavond nog steeds zo is. Ik weet niet hoeveel ik al kwijt ben want ik heb me helemaal niet gewogen… ik zou niet eens weten hoeveel ik weeg, daar doe ik het ook niet voor. Ik wil gewoon met een gezonde stap het nieuwe jaar in. Wel ben ik al helemaal aan het plannen wanneer ik het tijdens de zomer wil doen. Ik wil dan wel iets leuker mijn bikini in komen. groetjes en succes, volhouden!!!

  8. het is moeilijk om niet te eten, ik vindt het zwaar tijdens het maken van een boterham voor mijn zoon, straks zal het moeilijker zijn met het warm eten, zijn er tips voor me aub.

  9. Ook ik heb de kuur 2 keer eerder gedaan, wel allebei de keren maar zeven dagen. Heb toen ook geen last van hoofdpijn gehad, kreeg ook pas later in de kuur een witte tong. Groene poeder werkte wel goed (Tip voor Hea, misschien iets meer gebruiken!??), ook wel last van veel darmkrampen.

    Vandaag ook begonnen aan de 3de dag, voel m’n eigen een beetje zwakjes, heb ik andere keren niet gehad, zo meteen maar even een sapje nemen, dan zal ’t wel beter gaan!

    Tot de volgende keer……….

  10. begonnen aan de 3e dag. Gaat als een speer, al 3kg lichter (bijna niet te geloven). Ik heb ook nog geen erg beslagen tong, maar bij de vorige kuur had ik dat wel op het einde, maar ik weet niet meer wanneer het begon. Ook ik ben nooit misselijk en heb weinig last van hoofdpijn, dus het moet niet… Veel drinken helpt echt. Vandaag bij het opstaan al meer energie dan de dagen ervoor. Wat een goed begin van het nieuwe jaar.

  11. Hallo allemaal, het is allemaal goed gegaan met mijn begin, groenepoeder en sap die zijn best lekker vindt ik dan, het kan zijn dat ik heel veel dingen al deed met citroen en dat het geen verschil meer maakt, ik moest wel heel veel naar de wc de hele nacht door, volgens mij zijn mijn darmen al leeg,allleen de cayenne vindt ik wat minder.
    Goed tot morgen of straks.

  12. Even een vraagje aan diegenen die dit eerder gedaan hebben: ik heb nu mijn tweede dag gehad en ik merk helemaal niks van wat ik gelezen heb, geen beslagen tong, geen hoofdpijn, ben niet misselijk, ik weet wel zeker dat ik voldoende gifstoffen in mijn lichaam heb. Komt het nog, ben ik een beetje ongeduldig? Wat kan ik nog verwachten? Ik zou heel graag een antwoord willen van de ervaren sapvasters onder ons. Alvast bedankt!

  13. ook ik ben bijna door dag twee heen, ik heb geen honger wel sinds laat in de middag hoofdpijn en plas wel heel veel, ik moet zeggen dat ik nog geen werking heb van de groene poeder wel wat krampen in mijn darmen maar daar blijft het bij.

  14. ben twee dagen bezig. nog 8 tegaan! en drie afbouwdagen….
    raak wel gemotiveerd door al jullie berichten. heb het nog nooit helemaal volgehouden, maar verloor wel altijd voldoende kilo’s

  15. Gelukkig, bijna de tweede dag voorbij!!! De tweede dag pas, nog een lange weg te gaan, maar aan de andere kant wat is nou nog acht dagen??
    Vind ’t wel moeilijk, heb vooral zin in lekkere dingen, maar geen echte honger. Maar ik ga volhouden!!

    Vind ’t erg leuk om de ervaringen van andere te horen, dus hou me op de hoogte…

    Groetjes,
    Nanda

  16. 1e dag is perfect gegaan, vandaag ook nergens last van alleen ben ik steeds een beetje bang dat ik uit mijn mond ruik… daar heb ik altijs heel erg last van als ik de kuur doet. En munt-thee… tja, is niet aan mij besteedt.

  17. Zo, 1e dag is goed verlopen. Beetje hoofdpijn tegen de avond en later op de avond erg koud. Ook nog hard gelopen gisteren. Ik mis wel m’n koffie; blijf een beetje duf in m’n hoofd. Nog niet helemaal de energie die ik me herinner van de vorige keer, maar dat komt hopelijk na de 3e dag.

  18. hoi, fijn dat er al 20 mede lotgenoten zijn!
    ik had gisteren een valse start, heb droge nasi gegeten, dus ik zie het maar als afbouw dag.
    ben vandaag fris opnieuw gestart en gelukkig totaal geen last van honger,mooi!
    dag 1 zit er op nu nog 9 te gaan, als ze zoals vandaag gaan dan red ik het wel.

  19. hallo allemaal, beste wensen voor iedereen.
    ik ga woensdag beginnen met de citroensapkuur, 31-12-2005 ben ik gestopt met roken ik ben minder aan het eten meer aan het drinken , hopend dat het lukt.
    Ik heb het enorm moeilijk naar het eten, maar ik ga doorzetten.
    Groetjes allemaal.

  20. Goedemiddag allemaal en ook natuurlijk nog de beste wensen!! 2006 wil ik goed beginnen vandaar dat ik vandaag ben begonnen met de kuur. Ik heb de kuur al 4 keer gedaan en ik heb het nog nooit echt 10 dgen volgehouden, op een of andere manier lukt het me alleen 8 of 9 dagen… maar dit keer ga ik echt voor de 10 dagen!! Jullie allemaal succes!!

  21. Hallo, ik ben vandaag – 02/01 – ook begonnen met de citroensapkuur. Jaaaaaren geleden heb ik het nog eens gedaan en heb het toen 10 dg volgehouden. ik ben een curieus dat me dat nu weer lukt. Ik verwacht me morgen al aan hevige hoofdpijn en vandaag krijg ik al zure oprispingen. Ik weet dat het de eerste 3 dagen moeilijk is en dat het vanaf dan alleen maar beter gaat. Na 10 dagen ben ik hopenlijk weer als herboren (mag ook wel na een rugoperatie, veel liggen en niks doen, zware feestdagen). Voor mij is de citroensapkuur een nieuw begin van 2006!!! oh ja, nog een tip: maak thee van maisharen (verkrijgbaar in reformwinkel), maisharen is goed voor extra zuivering van de darmen en nieren. Veel succes allemaal.

  22. Hallo allemaal,
    Wat fijn om een site te ontdekken over de ahorn kuur!
    Ik doe deze kuur al ruim 15 jaar,ik voel me er goed bij en hou me gewicht zo een beetje op pijl.
    Vandaag is m,n eerste dag.
    succes allemaal :}

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn aangegeven met *

Plaats reactie