Deel je vragen, inspiratie en ervaringen in ons gastenboek! Anderen hebben veel baat bij jouw ervaringen. Zoals je misschien gemerkt hebt is, is het niet altijd makkelijk de kuur vol te houden of zelfs te beginnen. Help en inspireer in dit gastenboek anderen hun gezondheid in eigen hand te nemen!
Nou ik ben ook vandaag begonnen. Dit is de 2e keer en deze keer wil ik het 10 dagen volhouden. Vorige keer heb ik het een week gedaan. Ik ben nog wat duf in m’n hoofd, maar dat komt door de koffie ontwenning. Ik weet dat ik me veel helderder en energieker ga voelen na een paar dagen. Veel drinken helpt wel goed. Succes allemaal. Fijn dat er meer mensen bezig zijn.
Hallo allemaal,
Allereerst allemaal de beste wensen, en ik ga ook morge beginnen!!
Iedereen heel veel succes.
Ik begin morgen (2 januari) met de kuur en ik ben heel benieuwd hoe het me af zal gaan. Dit is mijn eerste keer. Ik moet wel zeggen dat het me absoluut motiveert dat ik niet alleen ben. Ik heb er zelfs een klein beetje zin in (maar daar zal ik denk ik wel van terug komen als ik eenmaal begonnen ben, vrees ik) succes allemaal….
Hallo Nine,
nou ik ben vandaag ook begonnen met de citroensapkuur hoor! Blij dat ik niet de enige ben die op 1 januari start. Voor mij is dit de derde keer dat ik de kuur doe, maar het begin is altijd even moeilijk. Succes!
nou , het is zelfs lekker! ben alleen de cayennepeper vergeten te kopen.
de groene poederdrank is trouwens ook goed wegtekrijgen!
maar het stoppen met roken doe ik wel een paar dagen later, niet alles te gelijk he!
het gaat mij ten eerste toch om het afvallen, het ontslakken zou mooi meegenomen zijn.
ojee, morgen is het al zover dan ga ik beginnen, zijn er nog meer die morgen gaan starten met het citroensap dieet?
ik heb nl wel lotgenoten nodig om er doorheen tekomen geloof ik.
al is het maar 2 volle dagen ;maar op 2 dagen kan al veel;dus 48uren citroenen eten en of drinken ;
mijn nieuwjaarsmenu zal me smaken ;of juist niet met die citroensmaak;
maar zo hebben we al oefening voor te starten op 1 januari;
ik ben 1m63 weeg nu 61;had zo graag 50kg gewogen;…ben dat commentaar van vrouwelijke rondingen beu
hoi,
ik heb alles in huis gehaald en kan morgen als het moet beginnen, maar stel het nog even uit tot 1jan.2006.
hihihi echt veel zin krijg ik er niet in als ik het allemaal zo lees,maar de afvalresultaten daar word ik nou weer wel gemotiveerd van.
Groene poeder is wel in nederland te krijgen in de natuur winkel althans in amsterdam oud west
voor mensen die dat nodig hebben maar het is wel smerig uuug bah maar goed soms is het nodig
Zijn er nog mensen die de kuur begin januari gaan doen????
Ik heb me echt verkeken op de drie opbouwdagen. Ik zat gisteren echt van hè mijn laatste dag, maar nu ziet de elfde dag er precies hetzelfde uit met dit onderscheid dat ik DRIE SINAASAPPELS mag.
Dit had ik me niet gerealiseerd en het valt dan ook vies tegen.
Uiteraard ga ik stug door, want ik ben hier niet voor niets aan begonnen.
Maar wees gewaarschuwd, ga niet uit van 10 dagen vasten, maar neem in elk geval de eerste opbouwdag in je planning mee, anders heb je kans net zo’n vervelende dag te hebben, zoals ik nu heb.
Het hangt me echt mijlenver de keel uit.
Nou zeg, wat een feest.
Ha lotgenoten,
Dit is vandaag mijn tiende dag en de laatste lootjes zijn best wel zwaar. Maar goed nog een dagje (en dan natuurlijk nog de drie opbouwdagen) en het zit er weer op voor dit jaar.
Er is inmiddels 6,5 kg af en dat vind ik behoorlijk, want ik zat eigenlijk maar 8 kg boven mijn streefgewicht en ik heb begrepen dat hoe meer overgewicht je hebt, hoe meer er afgaat.
Ik zal volgende week nog even laten weten, wat mijn normale eetpatroon voor mijn gewicht tot gevolgen heeft gehad.
Groetjes
Marian
Hoi Medecitroensapkuurders,
Ik doe momenteel niet mee kuren, maar heb dit najaar twee keer de kuur 10 dagen volgehouden. Ik vindt het heel knap van jullie om nu in de winter te kuren. Het is al koud, en dit donkere weer werkt niet echt motiverend… Ik wens jullie allemaal heel veel succes!
Groetjes Edith
Hoi allemaal,
Dag 3 zit er bijna op en ik zie dus echt citroenen vliegen. Jongens toch, ik kijk gewoon scheel van de hoofdpijn, mijn tong ziet afschuwelijk geel, ik heb koude rillingen, kzit constant op het toilet en ik zweef precies, MAAR deze morgen wees de weegschaal -2 kg. Joepie!!! Ik ga dus door, reken maar. Groetjes.
De eerste dag doorstaan…en 700 gr minder op de weegschaal…Ik heb wel afgezien gisteravond, want het was het verjaardagsfeestje van mijn schoonzus, en er waren chips, en alle andere lekkere dingen, maar we zijn er kunnen afblijven.
Sterkte allemaal!
Voilà, we zijn er aan begonnen…De smaak valt best mee…warm is ook best heel lekker…Eigenlijk wou ik dat het al dag 10 was, ben zo benieuwd, maar ja, alles op z’n tijd, dat is het beste.
Ik heb mij ondertussen ook Dr.Ernst Thee n°2 gaan halen, die is wel laxerend.
Maartje, Ik hoop ook dat ik aan de verleiding zal kunnen weerstaan…ben namelijk wat chocoladeverslaafd…we zullen zien…
Allez, ik ga me nog een glaasje maken…
Sterkte allemaal!
Hoi allemaal,
Ik heb eens gehoord dat het groene poeder in België inderdaad niet te krijgen is, dus zal je toch iets anders moeten verzinnen. Misschien laxerende thee ofzo?
Ik ben nu aan mijn tweede dag en het gaat matig. Ik heb best veel trek. Geen honger, maar gewoon zin in eten als ik het allemaal zie. Op mijn werk vandaag twee tractaties weerstaan, maar dat is zooooo moeilijk. Hebben jullie dat ook? En wat doen jullie dan? Ik wil ook ongeveer 5 kilo kwijt, maar zou al blij zijn als er 3 afgaan tijdens dit sappen.
Sterkte en tot morgen.
Maartje
Hoi Sappers, ik begin morgen aan mijn sapkuur, ben eens benieuwd. Ben het laatste jaar al 12 kilo afgevallen, en ik zou graag nog 5 kilo afvallen, maar het gaat zo moeilijk de laatste tijd. Had ook al eens een fruitdag geprobeerd, maar niets helpt om mijn lichaam in terug gang te krijgen…daarom dit middeltje…
Hierbij had ik nog een klein vraagje: waar kan ik dat groen poeder vinder, ik woon namelijk in België, ik heb wel al eens geprobeerd met dat zout, maar dit is niet te drinken. Wie kan me helpen. Groetjes en veel moed allemaal!
Ha medelotgenoten
Ik ben nu met de zevende dag bezig en het gaat nog steeds prima, alleen mijn weegschaal kan het volgens mij niet meer bijhouden. Ik weet dat het eigenlijk niet mag, maar ik weeg me elke ochtend.
Ik had zaterdagmorgen een gewicht van 59,8 kg en vanmorgen woog ik 61,4.
Dit valt dus wel een beetje tegen, maar ik laat me niet gek maken en ga gewoon de laatste vier dagen met volle energie er tegenaan.
Ook ik vind koken voor de rest van de familie geen probleem.
Succes voor allemaal
Hoi sappers,
Ik ben vandaag begonnen en ga het twee keer 5 dagen volhouden (hoop ik). Ik doe het alleen om wat af te vallen en a.s. weekend ga ik naar Keulen van vrijdag tot en met zondag, dus dan sap ik even niet. Hoort niet en ik zal me ook niet te buiten gaan in Keulen, maar ik kon het anders niet inplannen voor de kerst. En ik wil mijn kerstkleding met trots kunnen dragen, dus het moet maar zo. Volgende week maandag begin ik dus aan de tweede set van 5 dagen. Ik heb mezelf wel een extra beloning in het vooruitzicht gesteld: twee nieuwe trollbeads. Dat zijn kralen voor mijn armband. Hele mooie, dus ik moet het echt vol gaan houden.
Beetje steun zou daarom niet gek zijn.
Komen jullie daarom regelmatig even kletsen op dit forum?
Groetjes, Maartje
10 de dag, en ik trakteer mezelf maar eens op een heerlijk kopje kamille thee.
ik kijk uit naar de opbouwdagen en hoop daarna niet (te snel) in oude eetgewoonten te vervallen. Net een chinese massage gehad op de zeedijk en voel me helelmaal de koningin. Ik heb wel een beetje een gedachteloos hoofd en viel gisteren ook weer als een blok in slaap. Op de “reservestand’ zal dat wel zijn…
Anyway, m’n huidje voelt zacht, m’n nagels steviger en een algeheel gevoel van ‘licht’zijn, is erg prettig. De weegschaal is al lang stuk, dus niet gewogen, maar alles voelt gewoon lekker. De kuur is zeker vanaf de 7de dag erg saai, en zo verleidelijk om dan te stoppen. De beloning als je toch nog even volhoudt is echter het lijden waard, hou vol hoor meiden
Dag 3 is bijna weer voorbij, nog twee dagen te gaan. Gister had ik wat last van krampjes en ’s middags op mijn werk stortte ik helemaal in na 3 uur ……Was ineens heel erg moe en kon me maar moeilijk concentreren…..Toen ik eenmaal thuis was, ben ik mijn bedje ingedoken en bijna aaneengesloten tot 6 uur vanochtend geslapen. Ik trok het echt niet meer.
Vandaag, na een lange nachtrust, weer fris en fruitig opgestaan!! De hele dag heb ik me goed gevoeld, was ook niet moe. Gelukkig!!!
Ben nu 1,9 kg afgevallen. Met de dagen voor de kuur erbij gerekend 3,4 kg, dus dat is wel lekker!
Verder heb ik trouwens ook geen honger en kan ik zonder problemen iemand zien eten of eten ruiken.
De laatste 2 dagen vallen lekker in het weekend, dus niets moet alles mag. Ga lekker genieten.
Sappers, veel succes!!
Ik ben met de kuur gestopt. Psychisch trok ik het niet meer zo. Ben 4,1 kg afgevallen en voel me nu verder fit. De opbouwdagen zijn begonnen. Ben blij dat ik nu iets anders mag dan alleen maar citroensap.
dag dappere doorzetters,
begin vandaag aan m’n 9de dag. en het wordt steeds relaxter om te doen. Het is een beetje hetzelfde als jezelf niet meer toestaan om te roken. Niet eten, maar wel lekker schoon worden van binnen. Ben 3 maanden geleden met de sigaretten gestopt en kon een goed reiniging wel gebruiken. Mijn gezin en omgeving zijn er gelukkig mee, want ik vind het heerlijk om voor iedereen te koken. De kuur is vor mij makkelijker vol te houden als ik eten in m’n handen kan hebben en kan ruiken. Gewicht weeg ik niet, merk wel dat m’n longen opknappen, lijfje rustiger voelt (veel gesnoept de laatste tijd, nicotinerookcomp.)
Ik heb deze kuur al vaker gedaan, zeker zo’n 15 x denk ik. Niet altijd met succes, in de zin van volledig. Deze x ga ik ook na de 10, de opbouwdagen doen, alleen dan heb ik daarna de discipline (gewoonte) om anders te eten. Trek in roken is echt helemaal verdwenen. Hoera, succesallemaal!, Denise.
Hallo allemaal,
Mijn vierde dag zit er vandaag op en ik voel me prima. De eerste drie dagen geen tijd gehad om iets te schrijven. Gisteren bij de tandarts geweest om te boren, dat valt dan toch weer tegen. De kuur bevalt me wat dat aangaat beter. Het koken voor de rest van mijn gezin gaat ook goed. Ik merk wel dat het lastiger is als je een nieuw gerecht uitprobeert en dan niet even kan proeven hoe het smaakt en of het überhaupt smaakt.
Dit is de tweede keer dat ik deze kuur doe. De eerste keer was in augustus en ik merk dat ik het toen minder snel koud had. De temperatuur buiten helpt ook niet echt mee.
Succes allemaal en op naar de volgende dag.
Groetjes Mo