Deel je vragen, inspiratie en ervaringen in ons gastenboek! Anderen hebben veel baat bij jouw ervaringen. Zoals je misschien gemerkt hebt is, is het niet altijd makkelijk de kuur vol te houden of zelfs te beginnen. Help en inspireer in dit gastenboek anderen hun gezondheid in eigen hand te nemen!
De kuur valt me (dag 7) nu wel erg zwaar. Heb 3 dagen gewerkt en dat valt erg tegen,werken tijdens de kuur. Je krijgt ook veel meer eetimpulsen. En het sapje komt me echt de keel uit nu maar ja ik probeer vol te houden. Het ging zo goed de 1e 4 dagen. Ben nu 4 kg afgevallen.
Nou mijn eerste dag zit er op. Het ging echt SUPER!!
Vanochtend een buitenrit van 2,5 uur gemaakt, wat lekke ontspannend was en vanavond nog eens ruim 1 uur gesport. Heerlijk!
Geen honger gehad en gelukkig ook geen hoofdpijn. Wel koud en ongelovelijk uit mijn mond stinken 🙁 Heb wel heeeel kort een soort van hartkloppingen gehad. Verder voel ik me erg goed en hoop ik dat het zo gaat blijven.
Succes iedereen!!
morgen ga ik beginnen met de sapkuur, ben weer erg nieuwschierig of het allemaal weer gaat lukken. Dit wordt mijn 3 e kuur. De eerste kuur had ik nergens last van maar de 2e kuur was een drama, veel honger, slecht humeur, veel ruzie thuis en sinsdien zit ik niet zo lekker meer in mijn vel. Hopelijk gaat het deze keer weer lukken met kuren en ga ik me weer wat beter en fitter voelen.
Ben in totaal nu 3,5 kg afgevallen. Ik zit nu op dag 6 en het begint nu wel zwaar te worden. Als ik eten zie, ruik, over denkt, dan heb ik het niet meer. Ik wil eten maar ik hou nog ff vol.
leuk, een berichtje sturen zonder berichtje. Alleen naam en tijdstip.
Ik hoop dat deze tweede poging wat beter lukt.
Ik ben gisteren begonnen met een startgewicht van 65,3 kg. En met mijn lengte van 1,58 is dit best wel behoorlijk
Ik doe dit ook echt om een paar kilo in korte tijd voor de feestdagen kwijt te raken.
Dit is de tweede maal dat ik een dergelijke kuur doe en als het zo gaat als de eerste keer, ben ik tevreden. Ik had en heb geen moment honger gehad. Wel komt het na een dag of zes wel je neusgaten uit, maar als ik dan weer ’s ochtends op de weegschaal sta, ben ik weer gemotiveerd om de laatste dagen af te maken.
Ik hoop voor iedereen, die nu met deze kuur bezig is, dat het resultaat overeenkomt met jullie verwachtingen.
zo mensen gaat allemaal goed hej…
Als de kuur doet om te reinigen is het idd niet verstandig om te roken. Ik doe de kuur alleen om wat kilo’s kwijt te raken. Dan gaat het niet echt om de gif stoffen. Kan je bijv. ook koffie drinken. Tis me 3de dag.. ben het wel zat al maar ja…dooooooooooorrzettings vermogen.
heel veel succes allemaal vandaag!
grzz Aisha
Dag 1: 66 kg
Heb lekker geslapen vannacht, om 8 uur uit mijn bedje.
Zit nu aan mijn 2de glas sap. Voel me nu nog goed, voel heeeeeeeeel licht mijn hoofd wat drukken. Even goed opletten en veel water drinken dan maar!
Zo lekker een stuk in de bossen met mijn paardje rijden.
Ik ben sinds gisteren bezig, dus ik kan nog niet klagen, want ik voel me tot nu toe nog prima!Ik ga zo lekker “ontbijtje” maken 😉
Net mijn allereerste beker groene poeder oplossing gedronken…..Was niet heel erg vies, maar ook niet heel erg lekker. Ach het kan er mee door.
Zometeen maar mijn 2 liter fles gaan aanmaken voor morgen. Ik hoop dat ik het nu, met de goede voorbereidingen, wel ga halen. Het is weliswaar maar 5 daagjes, maar toch.
Morgen ben ik vrij. Lekker uitslapen, lekker ontspannen op m’n paardje, lekker tutten onder de douche enz. enz. Heb van alles in mijn hoofd 🙂
Groetjes Seer
Lijkt me niet verstandig om tijdens de kuur te roken Aisha. Dan heeft het reinigingsproces geen enkele nut. Je reinigt je lichaam namelijk dan helemaal niet.
Hallo lieve mensen,
Ben ik weer! Ik ben weer eeen kuurtje aan het doen. Vandaag begonnen..valt niet mee he..maar ja voor de kerst is het wel lekker om wat kwijt te zijn. En gelukkig doen we het met ze 2en. dat scheelt altijd anders zit er 1tje voor je neus te eten. Ik heb nu al trek in van alles maar das echt puur psygies volgens mij hoor. Blijf wel lekker roken want anders is het helemaal zwaar. Ik wil jullie allemaal ff succes wensen met de kuur ene ik kom elke dag ff steun zoeken hier.
Grzzzz Aisha
Er wordt veel gewaarschuwd dan na de kuur je hormoonhuishouding helemaal in de war zal zijn omdat je dan weer gaat eten. Het jojo effect enzo. Is de citroensapkuur slecht voor je lichaam? Wie heeft ervaringen en/of meningen?
Ben nu al 2,9 kg kwijt in 3 dagen. Is dit wel gezond?
http://henderikarenata.web-log.nl
Mijn weblog is http://henderikarenata.web-log.nl/
Ik had het hier eerder geplaatst in het gastenboek maar die klopte niet.
Gaat nog steeds super met de kuur. Al 2 kg afgevallen!!
Heb nog een vraagje over de opbouwdagen…
Mag je alleen spirulina nemen (hoeveel?) of moet je ook bijenpollen erbij nemen?
Hallo allemaal!
Morgen begin ik met het voorbereiden. Minder eten (vegetarisch) en veel drinken. Dit ga ik dus in de 3 dagen proberen te verdelen, zodat ik al wat kan wennen.
Woensdag wordt mijn eerste kuurdag. Ik ben dan vrij van mijn werk, dat leek me wel een goed idee! Donderdag en vrijdag moet ik gewoon werken, dus maar hopen dat ik niet teveel last ga krijgen van overmatige toiletbezoeken. Dat zou echt niet relaxt zijn, aangezien ik op een OK werk en dus regelmatig
steriel aan tafel sta…..Zaterdag en zondag ga ik ook niks plannen. Dat hou ik helemaal voor mezelf alleen! Lekker tutten, lezen, slapen en sporten.
Dat heb ik al aan mijn vriendje medegedeeld, dan kan hij er ook rekening mee houden. Verder hoop ik dat ik gewoon kan gaan sporten of iig wandelen.
Maandag, dinsdag en woensdag zijn de opbouwdagen. Ik hoop dat ik de 5 dagen ga volhouden. Zou graag 2 kilootjes willen afvallen, maar goed dat ga ik wel zien.
Groetjes Seer
Ik was na 1 dag al 1,3 kg kwijt, maar zal wel vocht zijn denk ik. Ik volg al de aanwijzingen volgens het boekje en deze site. Ik probeer gewoon 10 dagen vol te houden. Dag 2 zit erop en het gaat nog steeds goed.
ik heb nooit groen poeder gebruikt maar wel afslankthee, heb het 5 dgn gedaan en je kan er best wel mee gaan werken, ik nam een paracetamol voor de hoofdpijn de eerste dag en dat ging prima, was 3 kilo kwijt op 5 dagen waarvan er 2 zijn afgebleven na enkele dagen gewoon eten, en wat is simpel een boterham met kaas lekker!!!!!! ik ben dus gestopt na 5 dagen en zal niet gauw weer beginnen
Hebben jullie ook dat die Groene Poeder niet echt oplost in het water? Of moet je warm water gebruiken, dus als een soort thee drinken?
Ik ben vandaag begonnen met de citroensapkuur. Al met al valt het mee. Die groene poeder is wel erg vies. Vorderingen van mijn kuur zijn te volgen op http://henderikarenata@weblog.nl
Serena, je kan het ook op je werk doen, als je je goed hebt voorbereid zijn de klachten niet zo sterk, ik heb het ook op mijn werk gedaan, maar ik ben vrijdag begonnen, is mijn vrije dag, zodat maandag al de 4e dag was en dat ging heel goed. Overigens, ik heb het ook bij 5 dagen gelaten, ik ga in januari nog 5 dagen doen. Ik werd de 5e dag verkouden en grieperig en daardoor (?) ook wat duizelig, daarom ben ik dag 6 weer licht gaan eten. Volgende maand de volgende 5 dagen… doen. En in de tussentijd probeer ik mezelf niet vol te proppen met eten en glaasjes wijn.
Heel veel succes voor allen vandaag en vast een prettig weekend.
Vorige week vertelde mijn vriendin over het kuur en haar gewichtsverlies, dus ik dacht “ik ga dat ook doen!”. Alleen met een simpel receptje, ben ik begonnen. Zonder enig info eigenlijk….Na eerste dag gestopt, ik had namelijk erg veel hoofdpijn. Als het zo bleef was het me niet waard!
Nu heb ik er meer over gelezen en blijkt dat je er wel bij mag drinken (water). Ik ga binnenkort het weer proberen, na een voorbereiding!
Nog een vraagje….Kan ik de kuur ook tijdens mijn werk doen? Als ik een 5-daagse kuur doe (kan dit wel?), dan hoef ik 2 daagjes op mijn werk te zijn. Dus 3 dagen voor mijzelf.
Nog meer tips?
Groetjes Serena
Carla, dat had ik ook. de eerste drie dagen heel goed en lang geslapen. Vandaag 6e dag, ik wilde er gisteren mee stoppen, half glaasje wijn en stukje kaas genomen gisteravond, foei! Voeld me niet lekker zit griepje aan te komen, vanmorgen besluit ik om toch door te gaan. Zo zonde…
gisteren een gewone dag en ook een goed volgehouden dag……….met als gevolg, anderhalve kilo weer kwijt………en ik slaap ook veel lekkerder als ik gesapt heb…..dus is dat 2 vliegen in een klap
5e dag, ik begin het al een beetje zat te worden, vooral omdat ik vanmorgen maar 2 ons minder was dan gisteren. Nu ben ik ook niet zo heel zwaar zodat het natuurlijk niet zo hard gaat, maar toch… Afvallen was ook niet de hoofdreden, meer het doorbreken van gewoontes, maar het is toch leuk meegenomen. Ik neem me nu voor in ieder geval een week vol te maken en dan misschien beginnen met langzaam op te bouwen. Vanavond maar eens wat extra gaan bewegen, zwemmen of zo. Veel succes allemaal vandaag.