Deel je vragen, inspiratie en ervaringen in ons gastenboek! Anderen hebben veel baat bij jouw ervaringen. Zoals je misschien gemerkt hebt is, is het niet altijd makkelijk de kuur vol te houden of zelfs te beginnen. Help en inspireer in dit gastenboek anderen hun gezondheid in eigen hand te nemen!
Nou, gisteren is helemaal mislukt…Dus vandaag begint de herkansing. Kregen onverwacht oude vrienden op bezoek van ver, die o.a. taart mee hadden genomen…En uiteraard riep iedereen: ach, als je wilt gaan sappen begin dan gewoon maandag, dat is toch logischer?! Nou ja, dan maar een dagje later beginnen en een dagje langer doorgaan…Willeke bedankt, ik ga t vanaf nu echt volhouden, kijk er nu al naar uit om me lekker in m’n vel te voelen.
nou hier ben ik weer zou eigenlijk mijn 5e dag zijn, maar heb het afgelopen weekend gewoon gegeten vanwege het slechte weer en ik woon in hulst dus heel veel zaten zonder stroom hier en kwamen gezellig bij ons, want wij hadden wel stroom, dus met een huis vol mensen die ik van eten moest voorzien was het m.i. niet te doen om te sappen en de rest soep en nasi etc te geven.
maar nu is het maandag en ben ik weer fris begonnen………nog steeds zonder cayennepeper, ik denk dat ik dat heel mijn leven nooit meer ga gebruiken, kwam door de eerste dag……….heb het met heel veel tegenzin gedronken toen de hele dag, bah
afijn, ik houd jullie op de hoogte, was na 2 dagen 2 kilo kwijt en na 2 dagen weekend gewoon meeeten, niks teveel ook ofzo, zaten ze er vanmorgen toch weer mooi aan, dus dat was duidelijk, volhouden dus, voor iedereen, succes
Ik ga nu ook naar mijn werk, nu de 4e dag, ik ben van plan er ook niets over te zeggen, ben benieuwd hoe het gaat.., het valt natuurlijk wel op als je in eens geen koffie drinkt en met flesjes met een raar drankje erin op het werk komt. Weet nog niet hoe ik dat oplos… Als ik er vragen over krijg zal ik er toch ook niet om liegen. We zullen zien, succes allemaal vandaag!
Nou dag 1 zit erop…zit nog ff in bed op de site te kijken en morgenvroeg werken 05.30 uur uit de veertjes.
Heb mijn proviand voor morgen net gemaakt..wil er morgen op m,n werk eigenlijk niets over zeggen…probeer het enkele dagen voor me te houden.
Vandaag wel lastig om met m,n gezin aan tafel te zitten met al die heerlijke zondagse dingen…..lekker soepje met stokbroodje en kruidenboter en vanavond een heerlijke broodmaaltijd maar….heb het volgehouden.
Komt vanavond als extra proef op de som mijn zoontje van 6 naar me toe en vraagt…papa….zal ik een lekker biertje voor je uit de koelkast halen of mag dat niet met de sapperkuur….grrrrrrrr.
Nou als je zo’n dag overleefd hebt moeten de komende negen dagen toch een eitje zijn.
heb in ieder geval de komende dagen (werk als PIW-er in een gevangenis) de nodige afleiding tussen mijn boefjes.
Willeke….bedankt voor je aanmoediging enne…we houden vol he…we zullen eens laten zien wie de baas is…het lichaam of de geest!!!
Ook de anderen veeeel succes en Matthias..bedankt voor je reactie!
gr
Eugene
vrijdag was mn 9de dag en is helemaal de mist ingegaag.Het sneeuwde hier vreselijk,laat thuis,geen citroenen meer in huis,mega honger,hongerige kids en man…..pffffff.
Heb toen eerst jus’dorange met siroop genomen.Nog steeds honger….bouillon genomen,hielp ook al niet….crackertje met kaar….nog 1*bloos*Toen had ik het idee dat ik toch al fout bezig was en heb toen een kant en klaar maaltijd genomen met alleen pasta,spinazie en tomaat. STOM STOM STOM….. ik weet het…
Vanaf zaterdag dus maar weer ‘gewoon’ gaan eten.Blijf wel opletten natuurlijk…..jammer dat het zo gelopen is,heb het zo goed volgehouden al die tijd.Eten gekookt voor mn gezin,erbij gezeten terwijl hun aten etc etc…
Ben in totaal 8 kilo kwijt geraakt dus helemaal voor niks was het niet.In het voorjaar ga ik het weer een keer doen.Iedereen veel succes en hou het vol hoor. groeten angelique
Mijn 3e dag al, zodat ik morgen op mijn werk het moeilijkste gehad heb. Het gaat eigenlijk best goed, de vorige keer met sapvasten had ik veel hoofdpijn, dat heb ik nu niet gehad. Jolanda en Eugene veel succes en eh, mijn vriend doet ook niet mee, maar gelukkig maakt hij wel zijn eigen eten klaar, dat scheelt.
Vandaag dag 1, heb de kuur al eerder gedaan dus weet wat ik kan verwachten. Wel gemotiveerd maar toch moeilijk om de lekkere ontbijtdingetjes voor de zondag in de kast te laten staan! Mijn vriend doet ook niet mee, lijkt me wel lastig, maar we zullen zien. Ik ga het sowieso 5 dagen volhouden ben ik van plan. Succes allemaal!
Zo, zit voor ik ga slapen nog even op de site te kijken omdat ik morgen(zondag begin met de kuur….ben erg benieuwd hoe het gaat maar ben wel erg gemotiveerd.
Mijn schoonouders doen regelmatig een kuur en hebben enkele weken geleden voor het eerst de citroensapkuur gedaan en waren erg enthousiast.
Waar ik het voor doe is vooral de bwstwording van het eten wat je de hele dag (onbewust naar binnen werkt!!)
Het zuiveren is natuurlijk ook erg belangrijk.
Wel moeilijk dat mijn vrouw en twee kinderen gewoon blijven eten, heeft iemand n tips hoe hier mee om te gaan….ens iedereen veel succes en wilskracht toe….duimen jullie ook voor mij??!!
ben heeeeeeeeel benieuwd hoe het zal gaan!!
Jolanda, die vreetbuien had ik ook wel, nog even dit en nog even dat want straks kan het niet meer en ik heb ook nog een fles wijn leeg gedronken, hoewel ik van plan was mezelf goed voor te bereiden. Ik heb wel eens vaker een sapvastenweekje gedaan en na die tijd had ik geen vreetbuien, integendeel ik lette heel goed op wat ik at en het is echt niet zo dat je het allemaal gaat inhalen. Vandaag was mijn eerste dag en het ging prima, ik vind het trouwens lekker smaken de citroensap met ahornsiroop. Ik heb nog zeker 2 glazen over dus dat moet nog even op voor dat ik ga slapen. Carla die koekjes die je al op hebt zou ik me niet meer druk over maken, maar ik zou het niet meer doen, anders wordt de stap steeds kleiner om iets te eten, even volhouden nu, de 2e dag is volgens mij het moeilijkst, vanaf de derde dag gaat het veel makkelijker.
Succes
mijn 2e dag en ik heb een paar droge biscuitjes erbij gegeten
wie weet of dit erg is??
voel me wel wat schuldig
Even een vraagje: hebben mensen die al met de kuur zijn begonnen niet heel veel last gehad van vreetbuien voordat ze begonnen (en nadat ze klaar waren?). Ik merk aan mezelf dat ik nog even snel alles wil eten wat ik straks niet meer kan…Dus heb t vanaf zondag sowieso nodig om vele kilo’s af te vallen volgens mij…
Nou dit is dan mijn laaste dag,ik vond het super!!!
De eerste twee veel heel veel hoofdpijn.
3 de dag wist niet wat me over kwam,energie.Maar tot en met de 9 de dag moeilijk,
ik heb vier dropjes tot me genomen,ik kon niet meer.
Vandaag tiende dag ik ga het halen hoor.
A.s zondag gaan we met de familie bruncen,geeft niks hoor lekker veel rouwkost mmm en veel fruit is helemaal geen straf voor mij.
De eerste 4 dagen viel ik per dag 1 kilo af.
dag 5 en 6 halve kilo per dag.
7 8 9 tussen de 2 a 4 ons per dag dus er is ruim 7 kilo af.
succes mensen die er aan beginnen
ECHT EEN AANRADER,je voelt je super en niet moe en vooral geen honger.
maar ik ben blij dat ik het gehaald heb en dat ik weer stiekum aan eten mag gaan denken.
En nu vol houden gezond te eten.
veel liefs licht gezondheid toe gewenst aan iedereen
Mariette
1 dag zit erop en een kilo lichter!!!
heb nu mijn brouwsel zonder peper gemaakt en het is nu ietsje beter
ben wel beetje flauw opgestaan, hoop dat het zakt na het nemen van een paar glazen
Jolanda en Willeke veel succes meiden.Ik heb het er bijna opzitten.Twijfelde ook of ik het kon volhouden,heb al zo vaak gelijnd en ook vaak laten mislukken dus dit wilde ik volhouden.Heb ook zondag een verjaardag en kan dus niks nemen maar ik wil dit volhouden en laten zien dat ik het wel kan.Ik voel me nu lekker en wil dat zo houden en als ik ga eten zoals al die “andere” dat zouden willen ben ik zo weer terug bij af.Dus dames hou het vol hoor!!!! En wat die poeder/peper betreft,dat doe ik er ook niet altijd doorheen hoor.Het is meer voor de smaak volgens mij.
Morgen ga ook ik beginnen met de kuur. Ik heb zo getwijfeld of ik nu de madal bal ahornsiroop zou kopen van 24,30 euro of ahornsiroop uit de reformwinkel die maar 13,50 was. Ook kwaliteit C. Toch maar madal bal genomen, hoewel ik het prijsverschil wel erg groot vond. Die cayennepeper is dat volgens jullie echt nodig? Overigens ik vind het knap dat jullie het allemaal zo volhouden, ik moet het nog maar zien te doen.Heb wel een keer een week gevast, maar 10 dagen nog nooit!
Hallo,
Ik ga zondag beginnen met de citroensapkuur. Ik zeg het nu alvast zodat ik het deze keer ook ECHT ga doen en ga volhouden. Ik ken jullie niet maar ik denk dat zo’n gastenboek wel helpt om je erdoor heen te slepen. Ik vind het erg knap van jullie hoor!! Ik ga het alleen maar 5 of 6 dagen doen, omdat ik in het weekend weer allemaal sociale verplichtingen met eten en drinken en alles erop en eraan heb, en dan wil ik gewoon mee kunnen doen. ucces allemaal, hou vol en vanaf zondag doe ik ‘gezellig’ mee!
ik vind het zooo vies
moet er perse peper in?
moet echt bijna kotsen
tips????
bedankt Yvonne voor je antwoord,het is idd minder geworden ,gewoon bezig blijven werkt bij mij het beste.Goed van je volgehouden hoor…chapeau!!
Ben vandaag aan mijn 1e opbouwdag begonnen. Zondag hebben we een feestje en wil ik eigenlijk wel gewoon kunnen eten, dus vandaar!! Ruim 5 kg kwijt, das toch een lekker resultaat. Daar deed ik het uiteindelijk voor.
En Angelique dat lichte gevoel in mijn hoofd had ik ook. Is in de loop van de dag weer weg gegaan en daarna voelde ik me weer fit. Voel me nu overigens ook prima.
dag 8
Het einde begin in zicht te komen.Vandaag er toch weer wat af….mn weegschaal geeft steeds wat anders aan dus die gaat de deur uit volgende week hihihi.Maar zoals ik het nu bekijk zo’n 7 kilo eraf.Ff volhouden dus nog.
Mn tong is minder beslagen,heb wel een licht gevoel in mn hoofd,duizelig ook.Wie heeft daar nog meer last van?
Allemaal volhouden he….doe ik het ook! 🙂
mijn eerste glas is binnen
beetje veel peper denk ik
ik ben benieuwd
wil graag 10 kilo kwijt
hou jullie op de hoogte
dag 7
Humm…niks afgevallen al 2 dagen en de tong ook nog steeds wit uitgeslagen.Voel me verder wel goed maar wil ook wel graag resultaat zien.Of ben ik nu erg ontevreden na 6 kilo?
Ik probeer vol te houden….jullie ook allemaal veel succes!
Dag 8!
Ik hou nog steeds vol. Al had ik gisteravond zoiets van ik ga morgen opbouwen. Kreeg gisteren rond etenstijd een migraineaanval en heb sinds die tijd een licht gevoel in mijn hoofd. Heb me voorgenomen om deze dag toch nog te doen en misschien morgen beginnen met opbouwen. Kijk wel! In ieder geval is er al 5 kg af dus dat is toch ook wel heel erg lekker.
Vandaag dag 10!
Ik heb de als kuur positief ervaren. Mischien ga ik het wel 1x per jaar doen. Ben ongeveer 4 a 5 kilo afgevallen.
Kan niet wachten op me sinaasappeltje en rauwkost!
vandaag weer afgevallen…nu 6 kilo.De witte aanslag op mn tong heb ik ook nog steeds en idd meer naar de wc nu.Heb er voor de laatste 5 dagen een extra detox kuur bijgenomen,om mn darmen nog meer schoon te krijgen.Heb verder de hele kuur nog niet erg veel hinder ondervonden.Voel me met de dag energieker,zeker ook omdat ik voel dat ik dit vol kan en moet houden.Heb geen zin om weer eens een keer te falen,zoals eerdere lijnpogingen.
Ik wens iedereen weer sterkte …..doeidoei