Deel je vragen, inspiratie en ervaringen in ons gastenboek! Anderen hebben veel baat bij jouw ervaringen. Zoals je misschien gemerkt hebt is, is het niet altijd makkelijk de kuur vol te houden of zelfs te beginnen. Help en inspireer in dit gastenboek anderen hun gezondheid in eigen hand te nemen!
Vandaag mijn 7e dag. De witte aanslag op mijn tong is er nog steeds, kijken of dat het de komende dagen gaat verdwijnen. Nu nog de laatste loodjes maar ik ga het volhouden alhoewel ik het ‘s-avonds rond het avondeten wel erg moeilijk ga vinden (al die lekkere geuren). Maar ja, nog maar 3 daagjes en dan mag ik weer gaan opbouwen. Kijk er wel naar uit.
dag 9 !!!!
het einde is in zicht. de laatste 5 dagen gingen inderdaad stukken beter, wel in die periode wat last van buikloop. ook gewichtsverlies is minder, maar daar deed ik het eigenlijk niet voor. Toch in totaal al 6 kg afgevallen. (van 82kg – 76 kg) begin wel uit te kijken naar het einde…en dan nog die opbouwdagen…mag je toch ook nog niet veel eten. maar het einde is in zicht ! veel succes aan de rest en zeker volhouden !
Mijn 3e dag, gisteren flinke hoofdpijn gehad, vandaag toch meer drinken, vanmorgen weer vrolijk het drankje voor de dag gemaakt. Mijn gewicht is 4,5 Kg verminderd. Maar er zit natuurlijk wel wat te veel aan. Ik hoop dat het goed gaat als ik weer ga werken morgen. Als je vrij bent dan doe je niet veel. Je gaat het inderdaad wel kouder krijgen. succes iedereen die bezig is met de kuur laat wat van je horen!
Dit is dag 2, een leeg gevoel vanmorgen, na een heerlijk glaasje heksenbrouwsel was het over. Als je elk uur een glas neemt valt het wel mee met de honger, maar ja dit nog maar dag 2 he!. Ik heb geen last van het naar de wc rennen, komt dit nog? Het groene poeder heb ik van G&W valt wel mee, succes iedereen.
SHIT!! 4e dag en niks afgevallen vandaag….grrr
erg frusterend en zeker ook omdat ik alleen maar neem wat mag en ondertussen alles gewoon door laat draaien.Voor mn gezin kookt,cake gebakken met de kids,avonddienst gedraaid….bah!! ik ben er boos van.
Maarrrrr….ik laat me niet kennen en ga gewoon stug door.Alhoewel het nog wel ff afzien is…dag 10 is nog lang niet in zicht en dan nog 3 opbouwdagen.Maar ja…de modeshow komt er zo aan dus ik weet waar ik het voor doen.
Hou vol allemaal….succes ermee.
vandaag mn 3de dag.Voel me nog steeds goed.Begin te twijfelen of ik het wel goed doe….drink toch echt alleen maar dat citroenmengsel en de nodige thee en water.Ik wissel de groene poeder af met laxeerthee.
Ik hoop dat het zo goed blijf gaan…heb er nu 4 kilo af.
Ik wens iedereen verder veel succes en hou het vol hoor!!!
Dag allemaal,
Ik heb inmiddels mijn vierde dag erop zitten en ik kan jullie mededelen dat ik me slechter voel dan ooit. M`n maag knort als een dolle en ook ik zit aardig aan de schijterij. Gelukkig steekt mijn vriend me bij tijd en wijle een hart onder de riem als ik het weer eens zwaar te verduren heb.
Overigens heb ik voor een ieder een afrader en dat is je te laten masseren gedurende de kuur. Omdat ik mijn sluitspier niet voor honderd procent onder controle heb, kwam al het vloeibare wat in mijn aker zat er in één keer uit.
Pech voor mijn vriend dus, maar ik heb het later weer goed met hem gemaakt…
Op naar dag zes nu en één advies: blijf vooral in de buurt van de wc!
dag 5 (in de helft …)
Gisteren (4e dag) voelde ik me af en toe miserabel. wat een verschil tegen vandaag. Vandaag boordevol energie ! wel ga ik ook altijd tussen 21u en 22u slapen.
Dus aan al de anderen hou vol ! het is inderdaad zo dat de eerste dagen inderdaad de moeilijkste zijn !!
groetjes
ik ga het nog eens proberen ;ik hou het meestal niet eens 24u vol;
dus vanaf 14u start ik;(van vrijdag tot zondag de 27 ste
vandaag mn 2e kuurdag.Heb vanochtend gewerkt,ging heel goed.Voel me vitaal genoeg nog.Heb de afgelopen 2 dagen wel veel geslapen en koud gehad.Gisteren ook een uur gewandeld van 17.00 tot 18.00 uur….het rook overal heerlijk :S
Heb af en toe wel zin in sigaretje,gewoon voor de afleiding.Maar ‘k zal sterk zijn en ook dit laten.Veel sterkte iedereen en hou vol!!!
ben vandaag begonnen. Tot nu toe geen moeite, maar mijn maag knort wel hoor, snel een sapje om dat gevoel weg te krijgen. Ik voel me wel moe nu. Misschien ook door andere dingen. Wie is er nog meer vandaag gestart?
Hoi Tina!
Heb al minder last van me stoelgang, dus das prettig. Ik moet ’s nachts wel vaak naar de wc. Ik ben bang dat ik bij elk eerste beste windje me bed onder schijt.
Ben vandaag mee uit eten gegaan voor de verjaardag van me stiefvader. Met de nadruk op mee gegaan. Daarvoor gezellig in de kroeg gestaan. Wat een hel!! Geen aanrader.
Vandaag dag 5 gehad. Ben nu al 2.5 kilo afgevallen, das mooi! Klaar voor voor morgen. Sapje gemaakt en nu bezig met me kopje darmkruiden.
Ik ga lekker slapen.
Wees sterk en hou vol!
groeten
hoi allemaal, heb 3 dagen modifast gedaan en nu er een kuur achteraan van 10 dagen.Hoop het vol te houden want moet over 11 dagen een modeshow lopen waaronder ook lingerie!Dat is best eng als je ruim 90 kilo weegt hihihi.Jullie ook allemaal veel sterkte….p.s. als je alleen de kuur volgt om af te vallen mag je dan wel roken?
Ik ga morgen beginnen met de kuur en hoop het minstens 8 dagen vol te houden. Ik zou er dan voor het volgende weekend vanaf zijn. Is het moeilijk en waar moet ik op letten? Hebben jullie als ervaringsdeskundigen tips? Hoeveel citroenen moet ik per dag nemen ongeveer? Ik ga vandaag inslaan (de groenteboer zal wel opkijken van zoveel zuurtrek).
Zijn er nog meer mensen die morgen beginnen? En werken jullie er allemaal bij? Hoe gaat dat. Zo dat waren mijn prangende vragen. Nu de antwoorden nog.
O ja, nog ééntje: hoeveel kun je afvallen in 8 dagen?
hai hugo,
sorry voor mijn ietwat butale opmerking maar ik vraag me af hoe je dat met uw partner doet? Ik weet dat mijn vriend er absoluut niet van gedient is om mijn behoeftes te delen. Vind dat dus best moeilijk.
Lieve Tina
Tijdens een intensieve kuur als deze vind ik dat alles bespreekbaar moet zijn, dus ook je behoeftesdrang. Bedankt voor je steun in ieder geval, het gaat zeker lukken ook als je 25 x per dag naar de wc moet!
Tijdens een intensieve kuur als deze vind ik dat alles bespreekbaar moet zijn, dus ook je behoeftesdrang. Bedankt voor je steun in ieder geval, het gaat zeker lukken ook als je 25 x per dag naar de wc moet!
Beste Hugo en Gj, ik zie dat jullie het erg moeilijk hebben. Weet dat jullie mijn grote voorbeeld zijn en als jullie het redden ga ik het ook zeker doen. Niet echt aantrekkelijk dat jullie je behoeftesdrang delen met elkaar maar ja, Hou vol!
Beste Hugo,
Dank voor je reactie!
Ik ga idd zo’n 20 a 25 keer per dag naar de wc en maakte mij dus een beetje zorgen. Gelukkig is dat niet nodig!
Daarnaast maak ik me ook zorgen over me tong. Die is namelik nog steeds niet geel aangeslagen, en ik zit al op dag 4. Kan iemand mij vertellen of dat normaal is en of ik dat nog krijg?
De groeten en hou vol mensen!
Dag 3, vandaag weer gekookt voor mijn gezin, het water loopt me in de mond door de geur van het eten. Het ene moment voel ik me prima met die lege maag en het andere moment snak ik naar eten. Er komen wel gedachtes binnen van ik kap ermee, waar ben ik mee bezig. Maar dat zou zonde zijn, dus probeer vol te houden. Nog 2 lange dagen te gaan….
Volgens mij mag je na 3 opbouwdagen gewoon weer alcohol drinken hoor. Denk dat je het wel sneller voelt dus hoef je ook niet zoveel te drinken;) De vorige keer heb ik in het weekend ook weer wijn gedronken, al na 5 dagen sapkuur zonder op te bouwen…(Ik deed t alleen om af te vallen) Erg slecht natuurlijk maar ik voelde me er gewoon prima bij hoor. Vandaag dag 2 en weer een uur naar de sportschool geweest, gaat prima! Groetjes
Hoi GJ,
Voor mij ook dag 4. Om even terug te komen op je vraag, ik ga 10 a 15 keer per dag naar de wc. Dus schrik niet als je denkt dat jij iemand bent die vaker moet dan de rest! Verder voel ik me wel ok, al 2 kilo kwijt in 3 dagen en ga het zeker volhouden tot dinsdag!
Vandaag is het dag 8, het einde is in zicht. Tot nu toe voel ik me nog steeds prima, ik had niet verwacht dat het zo mee zou vallen. Alleen kan ik niet wachten totdat ik weer mag eten. Ik sta wel elke avond te koken en dat valt me steeds zwaarder, want dan wil ik ook eten. Even een glaasje sap en de honger is weer weg! Succes aan iedereen die nog in het begin zit van zijn/haar kuur!
Vandaag dag vier dat ik bezig ben met de kuur. Net ff een adje voor de sfeer getrokken en ik moet zeggen het smaakt me nog steeds goed.
Gister klein dipje gehad, maar vandaag weer helemaal fris en fruitig.
Ik gebruik inplaats van groene poeder darm kruiden. Wat prima te drinken is. Maar mijn vraag aan jullie is: Hoe vaak gaan jullie ongeveer per dag naar de wc?
Daarnaast ben ik dinsdag klaar en duren de dagen erg lang en droom ik erg gefreaked!
Ik gebruik 4 citroenen per dag op anderhalf liter water.
Sterkte en hou vol!
ltrs
Ik ben zondag klaar met mijn kuur. Donderdag heb ik een feestje. Kan ik dan, na eerst drie dagen te hebben opbouwd, weer alcohol drinken? Of is dat echt ten zeerste af te raden?