Deel je vragen, inspiratie en ervaringen in ons gastenboek! Anderen hebben veel baat bij jouw ervaringen. Zoals je misschien gemerkt hebt is, is het niet altijd makkelijk de kuur vol te houden of zelfs te beginnen. Help en inspireer in dit gastenboek anderen hun gezondheid in eigen hand te nemen!
3e dag heel vroeg ..
Vandaag de derde dag, ben al twee keer om 21u gaan slapen…(ben het laatste jaar nooit voor 23u in mijn bed gekropen!! Gisteren heel goed geslapen, maar nu al wakker met een gevoel dat het al morgend is.
Tot hiertoe gaat het vrij goed, eigenlijk nog geen moment honger gehad, wel zin natuurlijk. Het hele sociale gebeuren rond eten valt inderdaad weg. Ik heb wel het gevoel dat ik dingen bewuster ervaar…een wandeling kan echt goed doen !
Wat betreft dat groen poeder, dit blijkt inderdaad in Belgïe niet of moeilijk verkrijgbaar. Ik ben dan maar naar een reform winkel gestapt en daar hebben ze mij BAKANASAN FRANGULA aangeraden. Dit bevat gelijkaardige ingrediënten als groen poeder en dient eveneens om de darmtransit te verbeteren. En het smaakt nog lekker ook (anijssmaak).
Ik gebruik ook geen groen poeder, heb t een paar jaar geleden wel gebruikt maar vond het vies en heb t idee dat alles er zonder ook wel uitkomt. Maar het zal wel beter zal als je je optimaal wilt reinigen denk ik…Je kunt ook zout water drinken he?? Staat ook op deze site bij de info.
Ik voel me verder prima, de 1e dag zit er bijna op, geen honger en net nog een uur gesport. Groetjes!
Hey,
Ik begin morgen met de kuur ik ging normaal een paar dagen geleden beginnen maar het ging niet. Mag je de kuur zonder die groene poeder doen? Ik weet niet waar ik het moet kopen ben al naar de natuurwinkel gegaan maar niks. Ik woon in belgie weet iemand misschien waar ik die kan kopen of of het zonder die poeder ook mag??
Thx
Hoi,
Geen honger wel trek, weet niet of ik 10 dagen wil doen. Ik doe het vornamelijk om af te vallen. Wil wel 5 dagen doen, ik zie daarna wel verder. Die kruidenthee is niet echt lekker, ik drink nu ook gewoon rooibos thee. Hoeveel citroenen gebruiken jullie per dag?
Zeg Dore hoe gaat het met jou?
beste dore;je bent niet de enige die het moeilijk heeft ;als ik hier lees ;lijk ik wel de enige die dit super moeilijk vindt;enkel kom je niet alleen dagelijks in confrontatie met voeding ook mijn maag grolt zeer luid ;bij anderen lees ik dat ze bijna geen honger hebben ;das toch om gek te worden he
Pfffff…2e dag, 17.00 uur, ik heb het heet, zweet, voel me erg leeg en lichthoofdig (geen hoofdpijn) en mijn tong voelt een beetje rauw?! Ik toch drink wel veel!
Hopelijk voel ik me na morgen beter.
Verder wel ok (al 1 kg d’r af!!!)
Succes aan iedereen.
Dag 3
Vandaag opgestaan met m’n gebruikelijke bakkie darmkruiden. Echt genieten is het niet maar voorlopig is het goed te doen. Wel wat lichter in m’n hoofd dan gebruikelijk en rare dromen snachts. Verder voel ik me wel ok. Tip van de baas: als je dat citroen-ahornmengels niet meer aankan gebruik dan een rietje.
Dag 2
Het gaat goed. Gisteren actief geweest, 2 uur gewandeld met de hond, fitness en spinning. Vandaag ga ik zwemmen. Ik probeer gewoon door te gaan met sporten, normaal doe ik 3 keer per week fitness, 1 keer spinning, zwemmen en veel wandelen met mijn hond. We zullen zien hoe het gaat. Het gewichtverlies is goed op gang, 64.4 kg. Ik drink per dag 6 tot 8 glazen van het mengsel, verder water en thee (ongeveer 2 liter). Succes.
Zit vandaag op dag 2!Moet zeggen heb nog een goeie dosis energie!Wel last van krampen maar ach.. Ga het 10 dagen lang volgen. Drink een cola fles citroensap per dag, 1 liter water, 2 kopjes groene poeder en wat kopjes groenethee per dag. Is dat genoeg vocht?
laters
Ik ga morgen beginnen. Heb het een paar jaar geleden ook gedaan samen met een vriendin en het is me toen goed bevallen. Wel doe ik het vooral om af te vallen, en ik ga het ook lang geen 10 dagen doen, maar 4 dagen. (Heb allerlei feestjes aankomend weekend!) Twee jaar geleden ben ik ongeveer 4 kilo afgevallen in 5 dagen, en nu zou ik zeer tevreden zijn met drie kilo. Succes allemaal!
Vandaag gestart met goede voornemens, dit is de tweede keer dat ik dit doe. Dankzij deze site met een iets betere voorbereiding ! (vorige keer, geen thee, geen vitaminen, geen goede voorbereiding enz…) één ding valt op, moet enorm veel naar toilet ! ben op de middag gaan wandelen en heb precies plastic benen..maar voor de rest nog alles ok !
Vorige keer waren ook de eerste 3 dagen de moeilijkste ! eens daar voorbij gaat het gemakkelijker
Hoi Heidi,
Gelukkig nog iemand die vandaag begonnen is. Ik neem inderdaad wel kauwgom, het mag geloof ik niet, maar ik moet kiezen tussen slechte dingen en lekker af en toe kauwen. Ik drink ook gewoon koffie, want anders word ik helemaal hyper en kan ik het echt niet volhouden. Als je de kuur doet om af te vallen (zoals ik) dan kun je natuurlijk best kauwgom en koffie nemen, want je krijgt daar geen calorieën mee binnen.
Ik las in de weblog dat je het drankje met een rietje kunt drinken om je tanden te sparen voor het zuur. Bijkomend voordeel is dat je het niet zo proeft, dus misschien een idee voor je? Ik doe het nu ook met een rietje en dat gaat prima.
Sterkte en we mailen wel weer via dit forum over onze strijd. WE GAAN ERVOOR!
Dag 1
Gewicht: 66 kg.
Vandaag gestart. Ik moet zeggen dat ik het drankje niet echt lekker vind, maar goed.
Ik ben van plan de 10 dagen vol te houden. Zijn er ook mensen die kauwgom gebruiken?
Ik vind het heel moeilijk en heb gisteren gezondigd, dus vandaag een nieuwe start. Ik ben weer vol goede moed begonnen, maar ik zou zo graag wat steun hebben van mensen die ook in de beginfase zitten. Ik wil ongeveer 4 tot 5 kilo kwijt en deze kuur lijkt daar ideaal voor.
Help me volhouden!
Vandaag begonnen, dit wordt het einde. Leuk jullie gekend te hebben, we houden je op de hoogte van evt. huidziektes en andere aandoeningen tijdens de kuur. See you all on the other side! OSIBUM
Ik ben vanmorgen begonnen met de kuur en zou graag steun krijgen van andere kuurders die ook net begonnen zijn. Ik vind het sapje niet vies gelukkig en heb nog geen honger, maar de dag is nog lang.
Wie doet er mee?
Zo ik ben nu twee dagen bezig en tot nu toe valt het me erg mee, maar ik juich nog niet te hard. Ik ben benieuwd hoeveel kilo’s eraf gaan vliegen??
Vandaag laatste dag, eindelijk. Is goed meegevallen, maar heb genoeg van vloeibaar voedsel. Ik kijk er naar uit om weer es op iets te kauwen. Ben ruim 5 kilo kwijt en hoop dat zo te houden. Ben best trots opzelf, als ik het zelf mag zeggen.
Veel succes voor iedereen die er nog mee bezig is of er aan zal beginnen.
Tip voor Anoniempje: heb je trek in wat zoutigs, zondig dan geen chips, neem een kopje boullion, da’s ook erg! maar niet zo heel erg als chips.
Vandaag is mijn 10e dag en eerlijk gezegd zou ik zo nog een week kunnen. Alles is me erg meegevallen. Ik heb alleen steeds 6 eetlepels ahornsiroop op 3 citroenen per liter gedaan. Ik kwam erachter dat ik eigenlijk 12 eetlepels Ahornsiroop per liter had moeten nemen dan… Bwerk! Veeeel te zoet! Nu kon ik lekker 3 liter van de limonade drinken en soms zelfs 4 liter zonder me bezwaard te voelen over een ‘overdosis’. Echt een wonderdrankje! Iedere keer als je trek krijgt neem je een glas en klaar ben je. En helder! Eigenlijk compleet HYPER, door die suikerstroop natuurlijk. Ook heb ik ‘gezondigd’ door iedere avond een of 2 glazen kruiden, runder of kippeboullion te drinken. Dat nam het weeë gevoel wat in de middag opkomt weg. Mijn tong is schoon roze en ik ben per dag en have kilo verloren. Het is ook de enige kuur waar geen jojo-effect optreedt, is mijn ervaring. Pas na een jaar begin ik weer aan te komen. En dan is het ook weer tijd voor DE Citroensapkuur 🙂 Mijn vorige was alleen 7 jaar geleden…
Jippie!! Vandaag dag 10 bijna afgerond. Het zit erop. Ben heel erg blij dat het voorbij is. De sap komt nu echt mijn neus uit en het is niet meer lekker. Morgen aan de sinaasappel en op naar een nieuw gezond levensstijl. Voor degenen die nog bezig zijn heel veel succes en doorzetten. Het is echt de moeite waard.
Toi Toi!
Gisteren plan van aanpak gemaakt, nu deze site gelezen, wil aan de slag, wat is het beste moment? Niet wachten tot morgen, vandaag boodschappen doen en beginnen is mijn motto, van uitstel komt afstel. Al heb ik al wel vanmorgen gesnoept :0( Wilde alvast wat kwijt in het gastenboek, zal dit de komende dagen nodig hebben ter motivatie en stimilatie! Allemaal succes, groetjes Wendy
Vriendlief en ik gaan er vandaag aan beginnen. Voor mij de derde keer, voor hem de eerste. Frisse tegenzin, en plannen om de sauna, de bioscoop, het bos en het strand vaak te vervelen met ons gemopper over kuren en niet eten… Maar ondertussen wel lekker helemaal schoon worden. Vorige keer heb ik op dag 9 zes uur non stop kunnen sporten, geen honger en veel energie. Heerlijk!!
hoi Robiena,
Koop bij de reformwinkel of de tuinen een boekje over de kuur. Hier staat alles in en je hebt het zeker nodig als houvast en dit soort vragen.
Hoi, heb gisteren besloten om na 8 dagen weer te gaan opbouwen,jammer maar mijn lijf wilde niet meer. Ik kon mezelf niet meer warm houden en voelde me zelfs onder de elect. deken nog door en door koud.
Vanmorgen dus een sinasappeltje gegeten en dat viel me tegen ….of er een steen op mijn maag lag. Ik heb in al die dagen geen last van mijn buik gehad maar vandaag dus wel!
Verder heb ik de kuur alleen maar als positief ervaren ik voel me goed in mijn lijf, pukkeltjes zijn verdwenen en ik ben 8 kilo overtollig gewicht kwijt. Volgend jaar doe ik het weer!
Verder iedereen heel veel succes!