Deel je vragen, inspiratie en ervaringen in ons gastenboek! Anderen hebben veel baat bij jouw ervaringen. Zoals je misschien gemerkt hebt is, is het niet altijd makkelijk de kuur vol te houden of zelfs te beginnen. Help en inspireer in dit gastenboek anderen hun gezondheid in eigen hand te nemen!
Weet er iemand of je ná de 10 dagen aan de opbouwdagen moet beginnen of al op de 8ste dag?
En ook of je opbouwdagen vóór de kuur moet houden. Ik ga waarschijnlijk volgende week beginnen aan de sapkuur, dus even ter info.
Dag 9. Het einde is in zicht. Heb gisteren last van toiletbezoek tijdens mijn slaap wat heel erg vervelend is. Daarnaast heftig gedroomd. Ik heb het idee dat mijn dromen zo intens zijn tijdens de kuur. Anyways vandaag alvast sinaasappels gehaald en wat fruit voor de opbouwdagen. Heb er zin in. Voor de rest van de medekuurders : veel succes en zet hem op !
Ben gisteren begonnen, dus dag 1 zit er gelukkig op. Had het heel erg koud en ben heel erg moe. Had gisteren wel de neiging om iets te eten. Maar meer lekkere trek dan honger.
Vandaag de tweede dag hoop dat het beter gaat dan gisteren.
Succes allemaal!!!
Vandaag dag 2 en ik voel me goed. Vanmorgen in de auto de verwarming aan en een dikke trui aan ivm de kou maar verder geen last. Heb absoluut geen honger maar wel trek, maar dat heb je bij ieder dieet. Heb de kuur al eerder gedaan en probeer het deze keer maar 5 ipv 10 dagen te doen. Net nog even 7 km gewandeld, als je bezig bent denk je ook niet aan eten. Nu zit ik aan mij groene shake :-).
Succes allemaal de komende dagen.
jullie tijd loopt nog op “zomer”!
1e dag 70 kg.
voelde me de laatste tijd niet echt lekker in mijn vel, beetje kribbig en niet blij…. Hoop dat de csk hier verbetering in brengt. Moet ook hoognodig tien kilo afslanken dus het mes snijdt aan twee kanten. Ik wil proberen om het 8 dagen vol te houden! Heb een drukke job en sta elke dag om 5.50 uur op. Wil eigenlijk ook nog wat aan beweging erbij doen (cross-trainer) maar of ik dat op kan brengen….ik hou jullie op de hoogte.
Vandaag ben ik begonnen, Dit is de tweede keer dat ik de csk doe, de vorige keer heb ik het 9 dagen volgehouden en daar ga ik nu ook voor. Op 16 november heb ik mijn eerste graads inwijding van Reiki en wil dus schoon zijn.
Vandaag dag 7 afgerond. Het is nu een kwestie van aftellen. Op naar 8.
Bedankt voor de mensen die me verjaardagswensen gaven
Moet nog tot do gaan, nu ideaal want morgen begin ik terug te werken, ik geef les, dus ik zie het rooskleurig in!
Ik heb zojuist gesmokkeld met een handje paprika-chips. Ik wilde wat zouts in mijn mond en ik heb hier al 6 dagen aan lopen denken. Ik voel me heel slecht nu.
Hoi Elma, ik heb de spulletjes gekocht bij de natuurwinkel in Tilburg. Daar in dat stukje bij Anvers en die andere cafeetjes. Ze hebben daar alles en ook een stencil waar alles ook duidelijk staat uitgelegd.
Hoi Elma,
Ik ben ook van plan om met de kuur te beginnen, heb de spullen al in huis. Je kan alles gewoon bij een DA drogist kopen, veel s6
Ik ben steeds meer aan het nadenken om ook een een CSK te doen, maar heb geen idee waar ik alle benodigdheden kan kopen.
Ook vind ik het moeilijk om het in mijn drukke leven in te plannen.
Toch denk ik dat dat me moet lukken, en dat ik er toch eens aan moet geloven binnenkort.
Weet iemand waar ik in tilburg de benodigdheden kan kopen?
Vandaag dag 6 afgerond. Tot nu toe gaat het goed met werken erbij. De monotone smaak van csk, water en thee beginnen me nu al een beetje te vervelen. Maar nu nog 4 dagen en dan lekker opbouwen.
Hallo allemaal, ben voornemens om morgen met de kuur te beginnen. Ik zou eigenlijk vorige week maandag beginnen samen met een vriendin, maar ben dezelfde dag afgehaakt. Heb de kuur al 2 keer gedaan. 10 dagen volgehouden. De eerste dagen zijn de moeilijkste dagen. Vooral omdat ik toch voor het gezin moet koken. Maar na de vierde dag voelde ik me weer helemaal top en taalde ik niet meer naar eten. Had toen ook geen hongergevoel meer. Na 10 dagen voel je je weer fit en goed en ga je bewuster eten.
Ik hoop dat ik het weer 10 dagen volhoud maar zie wel op tegen de eerste 3 dagen.
Succes allemaal.
Groetjes Nancy
Hoi kuurders,
Ik wil zelf maandag ook aan de kuur beginnen maar als ik de reacties lees heb ik er wel schrik voor. Ik heb een gezin waar ik voor moet zorgen en ik werk er s’morgens bij. Ik kan t me voor mijn gezin en mijn werk niet veroorloven dat ik ziek, zwak en misselijk ben en ik kan zeker niet tijdens mijn werk meer op de wc zitten als werken. Het valt mij op dat er veel negatieve reacties zijn, en hiermee bedoel ik dus vooral misselijkheid. Kan iemand mij advies geven want ik krijg toch wel heel erg schrik om aan de kuur te beginnen, groetjes Mirjam
Ik zie de wc maar zeer weinig eigenlijk. Hoekomt dit?
Nou, ik ben toch maar begonnen met opbouwen vandaag. Ik heb wat rijstewafels en sinaasappels in huis gehaald en 2 beschuitjes gehad. Ik hield het niet meer vol. Vind het ontzettend saai en heb de wc nu meer dan genoeg gezien. Ik zit vandaag op dag 6. Ik zal proberen netjes op te bouwen. Enerzijds jammer dat ik het niet helemaal volgehouden heb, anderzijds ben ik supertrots dat ik zover gekomen ben. Ben maar heel weinig afgevallen,maar heb wel het gevoel dat het goed voor me is geweest. Alle kuurders heel veel sterkte en succes, maar doe voorzichtig!
Ik ben serveerster in een lunchroom vol tosti’s, pizzabroodjes, uitsmijters en andere vettige dingen.
Nu had mijn baas heel lief een lekker broodje voor me klaargemaakt en ik durfde niet tegen hem te zeggen waar ik mee bezig ben, aangezien hij alles wat met lijnen onzin vind. Dus heb ik mee steeds een hap genomen om het te kauwen, maar daarna snel uitgespuugd.
Ik ben op het einde van dag 5 en heb net even mijn broer opgebeld, zodat hij me ff kon oppeppen. Ik word namelijk gek van de smaak van ahornsiroop. Om te kokhalzen.
Dag 3
Ben deze keer niet zo een doorzetter, heb het in oktober al een keer gedaan. Nu eet ik sávonds een kop boulion met krakers en dan nog wat fruit. Niet echt goed maar ik weet het, neem wel van het sap een halfe liter minder. Was in het begin niet zo lekker daardoor gaat het wat rommelijk.Hoop er toch wel baat aan te hebben. Groetjes Isolde
Allereerst Ellen, gefeliciteerd met je verjaardag!Maar hoe kun je nou sapkuren op je verjaardag? Heel knap al het je lukt.
Voor mij is dag 6 aangebroken. Ben de kuur zat. Gisteren naar de bios geweest; daar zit je dan met je flesje spa blauw, vanavond gaan we op visite, daar zal ook wel het nodige commentaar komen en eerlijk gezegd, ik mis de gezelligheid (maar ook de smaak!) van eten heel erg. Maar ja, wat zijn nu deze paar dagen op een heel jaar moet ik maar denken. Succes iedereen.
Inmiddels dag 5 en het gaat prima. Zo tijdens het eten van mijn gezin is het even moeilijk maar niet onhoudbaar. Ik merk wel dat het nu makkelijker gaat als 2 dagen geleden en om het 10 dagen vol te houden moet me wel lukken.
Allemaal succes verder…..
Hallo! Ik ben nu met de vierde dag bezig en het gaat eigenlijk zonder problemen, gelukkig.
Geen hoofdpijn, weinig honger. Kijk wel enorm uit naar dag 11, om eindelijk weer iets met smaak binnen te krijgen. Veel succes iedereen.
hey, dag 5, pff wel al wat gezeurd, honger na het sporten … Ben er 2 kwijt, voel me wel wat slapjes. Morgen mijn verjaardag …
Dag 5 is begonnen! Ik ben best wel blij dat ik het al zover volgehouden heb. En “stoppers”; heel goed om naar je lichaam te luisteren. Op zich heb ik niet zoveel klachten, alleen een keer tijdens het sporten en verder voel ik met soms wat slapjes. Maar wat ik raar vind, ik val amper af! En ik zou zo graag een kilootje of 3 afvallen… Maar ja, kwestie van volhouden denk ik