Deel je vragen, inspiratie en ervaringen in ons gastenboek! Anderen hebben veel baat bij jouw ervaringen. Zoals je misschien gemerkt hebt is, is het niet altijd makkelijk de kuur vol te houden of zelfs te beginnen. Help en inspireer in dit gastenboek anderen hun gezondheid in eigen hand te nemen!

17.778 reacties

  1. dag 2
    Ben giesteren begonnen maar mijn dochter en iedereen om mij heen is ziek. s’middags voelde ik mij ineen niet lekker hoofdpijn, misselijk en moe dat ik was, Had er ook nog 2 oppaskinderen en dacht nu moet ik er ook aan geloven. Iedereen van mijn oppaskinderenvoor vandaag afgebelt, om 17.30 uur naar bed. Geslapen tot om19.00 uur, dan maar toch een kom champigonnensoep uit een pakje met wat krakkers en weer naar bed. Met moeite onderweg naar morgen en goede tijden gekeken. Daarna gaan slapen met ondertussen even naar de wc tot vanmorgen 8.15 uur. Ik dacht heb toch geen trek in eten dan maar gewoon met de citroensapkuur verder tot nu toe gaat het goed. Even doorzetten dan maar, nog geen hoofdpijn wel wat licht in mijn hoofd. Groetjes Isolde

  2. ja;ik weet het ;tis nog veel te vroeg om al iets te voelen ;ben tenslot nog maar 6 uren bezig;maar zoals ik hier veel lees lijken de eerste 3 dagen ;de moeilijkste;gelukkig is mijn vriend bij mij dit weekend ;en omdat hij weet van mijn kuur zal ik zeker niet willen opgeven;by the way;ik weeg nu 63kg en ik ben maar 1m63;dus tien kg mag er toch zeker af;kzal eens nachtwandeling doen se;;;tot morgen he

  3. Nou Soekie is er ook mee genokt, gelukkig niet alleen, ik zie dat jij ook gekapt bent Nancy…anders voelde ik me weer zo een slappeling maar ja zo voelde ik me ook. Constant errug dizzy en ontzettend zwakjes, dacht dat ik ging flauwvallen. Daarbij ben ik toch wel 2,5 kilo kwijt en ik moet zeggen dat het misschien wel okay is na 4 dagen want ik weeg nu maar 51,5 dat is niet veel nee.
    Anyway, petje af voor diegenen die het wel kunnen volhouden maar ik zit netals jij, Nancy, geestelijk ff niet helemaal lekker in mijn vel, heb ook een winterdepressie…Zou het slimmer zijn als ik dit toch weer es probeer als het voorjaar is en zeeeeker niet meer in mijn PMS fase,denk dat dat ook van grote invloed was. Ik ben dan al niet te pruimen dus nog ff stoer een CSK erbij mmmh ik weet het niet. Maar ik zal het zeker wel weer een kans geven alleen dan wel op een beter moment?!? Ik wens de doorzetters echt oprecht veeeel succes maar die dag 4 wat ik steeds lees dat je je beter en fitter voelt…heb het jammer genoeg niet zo mogen ervaren en ik ga mezelf niet martelen hahah. Nogmaals iedereen ZET EM OP en wie weet tot ziens hier!
    XXX soekie XXX

  4. Hallo! Dag 4 bijna om.. Vandaag voelde ik me fit en lekker. Ik heb gemerkt dat hoe langer je de kuur doet hoe makkelijker het wordt. De eerste dagen waren erg, maar nu denk ik niet meer aan de kuur, zolang ik natuurlijk mezelf bezig hou dan is er geen probleem. Morgen wil ik beginnen met hardlopen om het proces nog te stimuleren. Heb in ieder geval zin in.
    Voor de medekuurders onder ons : doorzetten en veel succes.

  5. Hoi Ann, succes met je kuur. Ik ben aan het einde van dag 4. Vond het begin heel moeilijk, maar vandaag lijkt het wat makkelijker te gaan. ’t is niet zo zeer dat ik honger heb, ik mis meer de lekkere smaakjes van lekkere dingen. En dan met name zoute dingen. Sporten doe ik wel iedere dag, maar niet meer dan 40 minuten max. Gisteravond ook moeten stoppen omdat ik toen niet goed werd. Heb bij thuiskomst een hap spagetti genomen. Ik ben momenteel niet aan het werk en ik denk dat dat ook moeilijk zou zijn in combinatie met de kuur. Maar ja wie ben ik, ik denk dat het nogal persoonlijk is hoe het een en ander je vergaat. Heel veel succes en laat weten hoe het gaat!

  6. wat ik hier niet lees ;zijn er ook mensen die dan tijdens de kuur gaan sporten of is dit niet goed ;kwestie van flauw te vallen op de steppers

  7. ik ga vandaag starten ;ben een echte jo jo-er;tzou fantastisch zijn ;het 10 dagen vol te houden ;hoop doet leven ;we zien wel ;tis die verveling dat het hem soms doet he

  8. Ik ga maandag beginnen. Voor de 5e keer. Ik doe de kuur eens in de 2 jaar en het bevalt prima. Ik val ongeveer 10 kilo per kuur af. Nu ga ik proberen om het langer dan 10 dagen vol te houden. Kijken of het lukt.
    Sterkte allemaal.

  9. Ik vind het leuk dat een aantal mensen in dit gastenboek schrijft. Ik ben iedere dag benieuwd naar alle reacties. En Robin, ik moest gisteren ook heel erg aan spagetti denken en sterker nog, ik heb gezondigd: ik heb 1 hapje genomen… Het was heerlijk. Waarschijnlijk onverstandig maar ik vind het zo ontzettend moeilijk.Vannacht overigens wel voor het eerst wat rustiger in bed gelegen en eigenlijk best vrolijk opgestaan. Ik ga met goede moed weer verder met Dag 4. Nancy, naar voor je dat het met jou niet goed gaat. Verstandig om er mee te stoppen. Jouw lichaam heeft nu waarschijnlijk al zoveel stress dat je vanzelf heel erg gaat afvallen ook zonder sapkuur. Ik heb dat tenminste wel: zijn er liefdesproblemen, ben ik in no time 3 kilo kwijt. (En nu met de Sapkuur nog maar een halve na 3 dagen..) Zorg goed voor jezelf en sterkte. Verder wens ik alle overige sappers weer veel succes vandaag!

  10. Hallo kuurders! Dag 3 vandaag goed afgerond.
    Heb vandaag geen last gehad van hoofdpijn. Heb af en toe zin in iets lekkers en aangezien ik in een restaurant werk is dat heel erg moeilijk. Maar ik hou het nog vol. Succes iedereen en tot later.

  11. Ben vandaag begonnen aan mijn tweede dag en ik vond deze moeilijker dan dag 1.
    De terugreis van school naar huis heb ik maar aan één ding kunnen denken en dat was spaghetti.
    Voel me niet zo fijn, maar dit zal ook komen doordat ik een beetje stress heb met schoolzaken. Was misschien niet zo’n slim idee om net nu te beginnen met de kuur. Maar ach, ik ga hem afmaken, dat weet ik zeker 🙂

    ps. Wat ik erg tegen de honger vind helpen is je tanden poetsen. Door de mint smaak verdwijnt mijn honger.

  12. Hey Karin, pfff ja dank voor je begrip. Ik heb zo een honger zeg…ben helemaal dizzy en weet niet of ik dit wel echt wil hoor, dit is echt wel lijden wat ik doe, maar ja nog een dag kijken hoe het gaat?! Ik ga nu ff een dutje doen, dan heb ik nergens last van.

  13. Dag 3 en dus nog lang niet op de helft… Ik wil niet zeuren maar het valt me heel erg tegen. Ik doe niet anders als aan eten denken en daarbij loopt het water me in de mond. Voel me ook niet geweldig. Vandaag meer op de wc gezeten als daarbuiten. Wellicht iets te fanatiek met de groene poeder, of misschien hoort het erbij, ik weet het niet. Mijn instelling was dat ik heel trots op mezelf zou zijn als ik de 10 dagen volhoud. Maar nu ben ik al trots op iedere dag die ik volhoud… Soeki, ik las dat het bij jou ook niet helemaal vlekkeloos verloopt. Ik voel met je mee kan ik vertellen! Jij en de overige lotgenoten, heel veel sterkte vandaag.

  14. mijn 2e dag, ik voel me vandaag prima, wel een vieze smaak in mijn mond maar als dat alles is. Gisteren met zware hoofdpijn op bed gelegen maar dit was na 2 uurtjes over en nu verder geen centje pijn. Op naar dag 3

  15. Oeps sorry dat ik weer stoor maar ik ben zo misselijk en duizelig ( heb bijna zin om nu al te kappen als t zo moet en ik zit pas op dag 2)
    Is dit normaal??

  16. Dag citroensappers,

    Ik deed het voor de eerste keer in oktober. De tien dagen waren om op 10 oktober 2005. Ik voel me heel lekker en de kilo’s (8) die eraf zijn, blijven eraf. Misschien voor sommigen een extra motivatie om vol te houden.

    Aan iedereen : VEEL SUCCES!!!!

  17. Hoi allemaal,

    Ik ben alweer bezig met dag 5. Het gaat nog steeds erg goed, ik voel me geweldig!
    Voor de mensen die net begonnen zijn, volhouden!! Het is echt waar, vanaf dag 3 voel je je prima. De lekkere trek blijf, maar ik heb echt geen honger! Zet ‘m op!

  18. Vandaag begonnen en ik kan alleen maar aan een witte boterham met filet american denken.
    Maar goed. Ik ga het volhouden. Ik weet het zeker.
    Hoewel ik sterk mijn twijfels heb of ik het wel goed doe. Zo ziet mijn glas met groene poeder er lang niet zo uit als bij jullie. En de smaak..
    Ik ben bang dat ik net wat teveel cayenne-peper erin gooi want op dit moment is mijn keel langzaam aan het wegbranden 🙂
    Maar goed. Nogmaals. Ik ga het volhouden.

  19. DAG 2, vind er geen bal aan hahah, smaakt niet lekker maar ja volhouden. Voel me erg verrrot maar daar zal mijn PMS wel een grote rol bij spelen, niet zo slim om juist in deze week te beginnen misschien haha. Heb wel honger… Ben trouwens 1,7 kilo kwijt in een dag en ik weeg maar 52 kilo nu, als ik teveel afval stop ik eerder want dit is al licht genoeg eigenlijk. Nou succes allen en tot snel weer!

  20. Vandaag dag 2: Vind het nu al moeilijk! Gisteravond zat mijn vriend lekker aardappeltjes, vlees en groente te eten en dat rook zo lekker! En nu heb ik gewoon ook al zin in iets lekkers… Maar ik wil het perse volhouden. Vannacht wel onrustig geslapen. Misschien als ik een aantal dagen verder ben dat het beter gaat. Ik denk dat ik vanavond even ga wandelen terwijl mijn vried zit te eten. Verder wens ik iedereen die ook bezig is met de kuur veel succes vandaag.

  21. Heb ’t niet gehaald, zeven dagen volgehouden, was erg zwak geworden, had twee keer getraind en gister een wedstrijd gehad, moest vandaag voor m’n gevoel echt iets eten. Achteraf baal ik er nu weer van dat ik niet nog 3 dagen volhehouden heb!! Dus voor iedereen zet door. Ga de kuur zeker vaker doen, maar dan wel zonder wedstrijden.
    Iedereen heel veel succes gewenst en ik blijf jullie volgen.
    Groetjes……

  22. Het smaakt wel lekker, maar had deze middag honger …
    Mijn zus volgt deze kuur in Guatemala!! Ze voelt haar prima in haar vel en reeds 6 kg kwijt, ze moet nog 4 dagen gaan. Ik nog 9:-(

  23. Ben vandaag begonnen. Vind het best spannend. Het sap is wel te drinken, dus dat valt alvast mee. Hoop echt dat ik het 10 dagen volledig vol ga houden, want alles is de moeite (en de gemaakte kosten) voor neits geweest. Het valt me nu al op, dat waar je ook gaat of staat er veel (ongezond) voedsel beschikbaar is. Het wordt een uitdaging. Maar wetende dat er nu meer lotgenoten hiermee bezig zijn is prettig. Iedereen heel erg veel succes gewenst!

  24. Ik ben op dag 4 vandaag. Het gaat echt heel goed. De eerste 2 dagen vond ik tot nu toe het pittigst. De groene poeder werkt af en toe iets te heftig, maar het is vast goed dat het er allemaal uitkomt.
    Ik zit in elk geval vol energie, heb al een boel gepoetst vandaag!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn aangegeven met *

Plaats reactie