Deel je vragen, inspiratie en ervaringen in ons gastenboek! Anderen hebben veel baat bij jouw ervaringen. Zoals je misschien gemerkt hebt is, is het niet altijd makkelijk de kuur vol te houden of zelfs te beginnen. Help en inspireer in dit gastenboek anderen hun gezondheid in eigen hand te nemen!
Hallo,
Vandaag ook mijn eerste dag!
Nog nooit eerder een kuur gedaan dus ik ben benieuwd hoe de komende dagen zullen verlopen. Voor de andere starters “VEEL SUCCES”
Nou toch een dag later dan gepland maar ook voor mij dan dag 1 vandaag, wel leuk dat er nog twee vandaag zijn begonnen. Merk wel dat ik echt zin krijg in een kauwgumpje ofzo maar alleen vanwege de smaak, niet vanwege de trek. Nou ik ben erg benieuwd hoor! Tot gauw weer!
Vandaag begonnen met de CSK kuur. Afgelopen lente heb ik het ook gedaan. Dit wordt dus mijn tweede keer. Ben benieuwd hoe het zal verlopen.
Hallo allemaal, vandaag mijn eerste dag …
Heb vakantie dus een ideale gelegenheid om ermee te starten.
Ik hou jullie op de hoogte! Groetjes
Hallo iedereen,
Voor mij vandaag dag 1. Dat uurtje extra heeft me goed gedaan, ben lekker uitgeslapen. Net lekker lang gedouched en gepoedeld met cremetjes enzo. Ga zo lekker aan de thee en een dvd-tje opzetten of een spelletje spelen
Groetjes en succes allemaal!!
Claudia
Hai sappers, ik ga zo naar bedje toe en morgen wordt mijn eerste dag…vind het wel errug spannend hoor… Vraagje alleen…moet je echt die groene poeder gebruiken of kan een ander laxeermiddel ook? Ik heb nl van die zakjes afslankthee van het Kruidvat. Ik hoor graag jullie reakties!! Tot gauw…;-)
Dag 2 is voor mij begonnen. Ik vind het nog erg goed te doen tot nu toe. Ik heb nog geen honger gehad, maar dat komt vast nog wel. Ik was gisteravond wel behoorlijk misselijk van de citroensap. Voor mijn gevoel was het veel te zoet. Vandaag doe ik er gewoon wat meer water bij, dan vind ik het beter te doen. Het is wel jammer dat ik erg verkouden ben geworden en keelpijn heb. Maar ook dat gaat vast snel weer over.
Ik ben benieuwd! Ik dacht dat je Spirulina in de opbouwdagen moest gebruiken. Toch?
Groetjes en succes allemaal!
Kan iemand mij vertellen wanneer je spirulina gaat gebruiken?? Begrijp ’t denk ik niet zo goed, er staat tijdens en na de kuur. Maar dan hebben ze ’t alleen over de opbouwdagen en erna.
En even voor Jacinto, vind ’t erg knap van je, ga maar lekker genieten!!!!
Groetjes en tot de volgende keer …………
zo het zit er voor mij op ! 10 dagen en stond net op de weegschaal en ben 75kg was begonnen op 85kg dat is dus 10 kilo ! super. morgen lekker aan het fruit bouillon enz heb er nu al zin in. voor de gene die nog bezig zijn volhouden het is de moeite waard ! voel me zo goed en lekker in me vel.
Dag vijf zit er al weer bijna op. Vind ’t nu wel heel moeilijk worden, vind geloof ik echt alles lekker wat ik nu zie. Maar ik ga ’t nog wel een paar dagen volhouden!!! Heb nog steeds last van brandend maagzuur, voor de rest voel ik m’n eigen super goed.
En even voor iedereen die bezig is: VOLHOUDEN HOOR!!!!
Groetjes
Hallo,
Ook dag vier gaat alles prima. Heb helemaal nog geen hongergevoel gehad, wel de behoefte om ergens op te kauwen. Een zak chips ofzo haha. Maar dat zit er voorlopig nog niet in. Denk dat ik die tien dagen net niet ga halen, als de fles ahoornsiroop leeg is stop ik. Vermoedelijk kom ik tot een dag of acht, negen. Prettig sapweekend en tot morgen iedereen!
zo dag 9 zit er op! en blij dat het morgen de laatste dag is wat snak ik naar normaal voedsel mmm……zaterdag lekker aan de fruit sapjes en bouillon. maar ben wel weer blij dat ik het gedaan heb ben weer lekker schoon en afgevallen 8 kilo toppie ! antwoord op de vraag over het leven lang fit dieet nou je kunt in elke goeie boek handel er een boek van kopen,het is een makkelijk en gezond dieet voor iedereen aan te raden na deze kuur.
zo dag 9 zit er op! en blij dat het morgen de laatste dag is wat snak ik naar normaal voedsel mmm……zaterdag lekker aan de fruit sapjes en bouillon. maar ben wel weer blij dat ik het gedaan heb ben weer lekker schoon en afgevallen 8 kilo toppie ! antwoord op de vraag over het leven lang fit dieet nou je kunt in elke goeie boek handel er een boek van kopen,het is een makkelijk en gezond dieet voor iedereen aan te raden na deze kuur.
Hi Brenda, maandag en dinsdag had ik het wel koud maar toen had heel NL het koud dus dat telt niet. Voor de rest……….. geen centje pijn. Die peper zorgt ervoor dat je warm blijft toch?
Verder baal ik als een stekker van dit geheel. Echt, ik wil wat hartigs………….. Morgen nog volhouden. En dan opbouwen. Durf nu niets te gaan eten. Ben bang dat ik echt pijn gaan krijgen dus volg wel de opbouwtips, ook al heb ik het niet 10 dagen volgehouden.
Petje af hoor voor de die-hards. Ik vind vijf dagen echt genoeg.
Liefs, sterkte en de groetjes,
Hoi hoi,
ik moet zeggen op naar dag vijf wat heb ik trek in wat eten zeg ik ga zometeen wat zout water innemen. ik heb vandaag veel gefiets en flink gezweet en vaker naar het toilet om te plassen.
Ok maar is goed ik ga door naar dag 10
Ik zit ook te denken om weer die kuur te doen, ik vroeg me af hebben jullie het niet superkoud in deze tijd van het jaar met de kuur?
Hallo!
Dag drie zit er bijna op, voel me goed. Ben wel druk, wordt moe van mezelf haha. Het valt me echt heel erg mee al denk ik dat ik echt nog wel een dipje krijg. Succes allemaal, tot morgen.
Hoi allemaal,
Dag 3 ben ik ook goed doorgekomen, maar ik had gistermiddag en avond wel vreselijk veel zin in wat hartigs. Ik ben net als Conchita gekker op hartig dan op zoet en heb van wat kruiden en zout geprobeerd een soort bouillon te maken. Was niet echt een succes, maar even iets zouts in je mond is wel lekker. Ik val nauwelijks af. Nou hoeft dat ook niet echt, maar een beetje meer had ik niet echt erg gevonden. Ook ik heb geen aandrang om te poepen, maar met dat zoute water spoel je wel mooi je darmen schoon. Dus Conchita als je het naar binnen kunt krijgen is dat misschien een idee om je darmen nog wat schoner te krijgen. Denk erom; niet doen als je binnen een uur de deur uit moet!!!! Resultaat verzekerd! Ik gebruik een volle theelepel op een halve liter water en drink deze binnen tien minuten op. In een keer naar binnen gieten lukt mij niet, want dan ga ik braakneigingen vertonen. Voor mij maakt het resultaat de vieze smaak zeker goed. Succes ermee, als je het gaat proberen. Alle anderen ook succes!
Groetjes
leven lang fit dieet jacinto?
ola hoe is het met iedereen ? ik ben met goede moed aan dag 9 begonnen,gister een dipje, had er niet zoveel zin meer in misschien omdat jochem al eerder gestopt wasen die smaak in me mond ben ik zat. ben al 8 kilo afgevallen en word lekker schoon van binnen. ben 1.70 en woog 85 kilo veelste veel natuurlijk ! nu nog maar 77 kilo wil er nog 5 kwijt dat gaat met de ahornkuur niet meer lukken maar ga rustig opbouwen en daarna het leven lang fit dieet, hoor van veel mensen dat het helpt. hebben jullie nog tips voor mij ?
Hela hola, dag vier vandaag. Oh man, ik heb zo;n zin in wat hartigs. Ik neem normaal nooit iets zoets, soms een biscuitje bij de thee, maar ik val niet voor zoet maar voor zout!!!! En nu alleen maar die zoete drank, word wel een beetje wee. Ik heb besloten het vijf dagen te doen, word ook veel te mager anders, en dan rustig op te bouwen.
Vraagje: hebben jullie duidelijke tekenen van reiniging? Ik heb na de eerste twee dagen niet meer gepoept en ook verder merk ik niets.
Ik eet al jaren vegetarisch, misschien dat er dan niet zoveel rotzooi in mijn lijf zit, maar ik heb best veel alcohol, nicotine, koffie en thee en andere troep gebruikt en ik had eigenlijk verwacht dat ik verschrikkelijke hoofdpijnen en vieze uitscheidingen zou krijgen. Misschien een te fantasierijke voorstelling al met al, maar, eerlijk, hoe zit het met jullie?
Groetjes…………
zo dag 8 zit erop ! heb weer zin om iets lekkers in me mond te stoppen niet om dat ik honger heb ofzo maar die vieze smaak in me mond ben ik zat ! maar ik hou vol hoor nog 2 dagen en dan rustig 3 dagen opbouwen,vandaag weer gewerkt heel veel eten in me handen gehad en het rook zo lekker allemaal,ja als ik het als gastheer kan lukt het jullie ook doorzetten hoor. tot morgen
Vandaag fruit gegeten en al een rijstewafel savonds.. Echt heerlijk..
Morgen KAn ik weer bijna alles eten..
Ben echt blij dat ik het gedaan heb en ga t in t nieuwe jaar zeker weer doen!!
Alleen wil ik het dan wel een keer doen als ik het 10 dagen kan doen..
Het is zeker een aanrader!!
Groetjes
Ook mijn derde dag veloopt prima, heb alleen een beetje last van brandend maagzuur, hoop niet dat ik dat de rest van de week ook heb. Morge een dagje vrij, dus denk dat ik lekker naar de sauna ga!!
Groetjes en tot de volgende keer…
Hi allemaal, heerlijk om jullie te lezen. Ik moet eerlijk zeggen dat dag drie me best is meegevallen. Het wordt al een beetje gewoon om niet te eten hihihi…….. Jacqueline, bij mij werkt dat groene poeder verschrikkelijk goed, vandaar mijn tip. Ik heb geloof ik niets meer daar binnen. Ik heb wel trek, ook zin om iets lekkers in mijn mond te proeven, maar als ik dan weer zo’n glas opdrink is het weg. Wel een droge smaak. Ga zo maar weer thee zetten. Ach lieve mensen, al met al denk ik dat we het heel erg goed doen. Het is hier in het westen niet zo gebruikelijk om je lichaam te reinigen maar in het oosten van de wereld is het heel gewoon. Ik denk dat het heel goed om allerlei enge ziektes te voorkomen. En wat is nou een week (of 10 dagen) op je hele leven? Je stopt er het hele jaar door van allerlei troep in, dan is een weekje zuiveren toch alleen maar een goede zet?!
Met deze gedachte hou ik me op de been. Ik hoop dat jullie er ook iets aan hebben.
Groetjes en tot lees…………