Deel je vragen, inspiratie en ervaringen in ons gastenboek! Anderen hebben veel baat bij jouw ervaringen. Zoals je misschien gemerkt hebt is, is het niet altijd makkelijk de kuur vol te houden of zelfs te beginnen. Help en inspireer in dit gastenboek anderen hun gezondheid in eigen hand te nemen!
hallo allemaal,
met mij gaat het prima alleen een nare smaak in mijn mond, geen hoofdpijn af en toe duizeligheid, nog zevendagen tegaan. ik voel mij verder prima
Hallo allemaal,
Heb een onrustige nacht gehad, moest er twee keer uit. Toestand. Had veel kramp en kon niet gelijk weer in slaap komen. Vanochtend op mijn werk heb ik ook verschillende bezoekjes aan het toilet gebracht, één keer werd ik heel misselijk en leek het of ik moest overgeven. Daarna gelukkig geen last meer gehad. Ik vraag me alleen af of ik het wel tien dagen vol kan houden, ben nu al 4.5 kilo kwijt. Weeg nu 55.5 kilo (ben 1.78 m.) en hoop dat er nu niets meer afgaat. Het is mij namelijk niet om het gewichtsverlies te doen maar echt om te ontslakken. Ik vind het trouwens een heerlijk sapje, prima te doen!!!. Tot morgen en succes iedereen.
Hoi Tjitske,
Je kunt je denk ik het beste aan het advies houden zoals beschreven in de kuur; niet teveel eten en zo min mogelijk of liever helemaal geen vlees. Dat heb ik ook gedaan en ik heb weinig klachten. Alvast succes met de start. Gr. Jacqueline
Hi allemaal,
Vandaag alweer dag 3 van de 7 die ik hoop te gaan doen. Heb vannacht niet zo lekker geslapen. Had schijnbaar iets teveel groen poeder op en had erg kramperige darmen vannacht. Zoals je leest Conchita heb ik dat groene poeder wel gebruikt, maar behalve mijn darmen verkrampen doet het niet zo heel veel voor mij. Het zoute water des te meer, dus dat heb ik vanmorgen ook weer gedaan. Het resultaat maakt de vieze smaak meer dan goed. Voel me verder goed. Geen hoofdpijn meer, maar wel een klein beetje licht in mijn hoofd. Dat kan ook zijn omdat ik vanmorgen iets te weinig gedronken heb, naast mijn sapjes. Dus vanmiddag maar even flink drinken. Heb ook nog wel steeds erg veel zin in eten en vooral zin in een keer een ander smaakje in je mond, maar goed ik gooi maar weer een ander zakje kruidenthee in de pot, dan ben ik weer even tevreden.
Succes allemaal en ik lees wel weer hoe het jullie verder vergaat.
Gr. Lenny
Deze kuur bevalt prima! Vandaag is mijn laatste dag (7e) en heb er totaal geen moeite mee gehad. Alleen de 2e dag even hoofdpijn bij en de 4e dag duizelig bij opstaan. Voel me prima nu! Ik kan dit echt iedereen aanraden! Ik moet zeggen dat ik wel veel ben afgevallen in deze 7 dagen (ben 1.62m en van 56,5kg naar 52kg gegaan) Bijna 5 kilo dus!
Succes aan iedereen die nog bezig is en gaat beginnen!! Tot over een half jaar!
Ná de sapkuur,
ik heb net m’n eerste fruit gegeten en een nog bouillonnetje als ontbijt vanmorgen. Voel me ‘clean’. Moet schoonmaakwerk doen vandaag dus hoop niet dat ik slapjes wordt, maar voel me wel heel erg lekker nu dus ’t zal wel meevallen.
Jacinto gaat nog 3 dagen door, heel knap hoor zeker als ik naast hem ga zitten eten…
zet em op allemaal!
groetjes jochem
Nou, ik ben mezelf geestelijk aan het voorbereiden op mn kuur. Ik start zondag. Ik heb niet zo’n zware week voor de boeg, ik moet naar school en dat is wel heel iets anders dan werken, op lichamelijk vlak dan. Ik heb de puzzelboekjes, dvdtjes, kaartjes voor de bios al klaar liggen. Daarnaast ga ik lekker nog een avondje poedelen in het zwembad, zo kom ik de kuur wel door. Tis me van de zomer ook geluk en het voelt gewoon geweldig!!
Groetjes,
Claudia
ja beste sappers…
ik heb t gehad inmiddels…
ik heb 7 dagen volgehouden en zou t langer kunnen ,maar moet morgen hard werken en deze zaterdag heb ik afgesproken lekker uit te gaan, dus… ik heb vandaag één bouillon genomen(misosoepbouillon) en morgen gaik wat fruit eten en ’s avonds iets vasters. Heb de laatste vier dagen helemaal geen ontlasting gehad, er komt gewoon niks uit. Ook niet met de groene poeder. Heb wel genoeg gereinigd heb ik ’t gevoel. Jacinto gaat nog even door maar die kan ook nog wat kilootjes kwijt en ik echt niet meer. Succes nog allemaal en over een half jaar weer…?
tot ziens!
Ahh die sinaasappels smaken echt heerlijk als je ze zo lang niet hebt gegeten…
Het aantal kuurders word nog steeds meer!!
Het zijn er al 55! Ik geloof dat het er iets van 13 waren toen ik begon.. echt goed zeg.. iedereen stimuleert en steunt elkaar!!
groetjes
Zo….ben ook blij dat voor mij de tweede dag erop zit. Heb geen honger gehad, maar gewoon ontzettende zin om te eten. Maar ik ga volhouden (wat is nou 10 dagen, zeg ik dan dapper tegen me eigen). Ik werk wel gewoon, zou ’t anders te moeilijk vinden, dus conchita voor jou ook veel respect. Ben vanavond ook gewoon gaan trainen en dat ging behoorlijk goed.
Ik hou iedereen op de hoogte hoe de rest van de week verloopt, vind ’t namelijk ook heel leuk om dat van andere mede kuurders te horen!!!!
Hoi allemaal,
Ik ga vrijdag met de kuur beginnen voor 10 dagen. Hebben jullie nog speciale tips voor een goede voorbereiding?
Groetjes en jullie horen vanaf vrijdag vast meer…..
Tjitske
Hi allemaal, tweede dag vandaag voor mij en gelukkig zit hij er bijna op. Ik heb verschrikkelijke trek in van alles en dat sappie komt me mijn neus uit. Maar, we gaan door hoor. Ik lees over dat zout-water gedoe, maar hebben jullie dan niet dat groene poeder gekocht? Dat is smaakvol (zwart-op-wit smaak) en werkt als een trein.
Verder word ik wel flauw van die zooi. Ik bewonder iedereen die er nog bij werkt, zeker in de horeca!!!! Knap hoor. Ik sluip hier al steeds naar de keuken hihihi…….. nee, nog geen misstap gemaakt maar het wordt verleidelijk.
Groetjes,
Hallo allemaal!
Ik ben vandaag begonnen met de sapkuur, zondag en maandag al rustig aangedaan met eten en heel veel gedronken. Het is voor mij de eerste keer, ben benieuwd. Voel me nu nog goed, al moet ik niet te snel opstaan. En ik ben een beetje kortaf tegen de kids, slecht. IK doe een sapkuur, niet zij. Heb me voorgenomen om eerst tien keer sapkuur te zeggen en niet meteen overal op in te gaan.
hoi allemaal dag 7 voor mij en voel me goed ga het denk ik wel 10 dagen volhouden,in het weekend weer 3 dagen opbouwen verlang nu wel naar wat lekkers hoor ! als je weet dat ik gastheer ben en dus elke dag van die heerlijke ruikende borden moet brengen aan tafel dan vind ik mezelf best een held. maar ik zie zoveel resultaat voel me goed en ook nog is 7 kilo afgevallen al ! beginners volhouden hoor ! succes
Hallo Machteld,
In dat geval ga ik volgende keer uit van een glaasje, zo lekker is nou ook weer niet. Overigens staat in de tekst van de kuur; 2 volle theelepels op 1 liter water. Helemaal opdrinken! Daar begrijp ik uit, dat ze bedoelen dat je 1 liter in één keer naar binnen moet werken. Maar ik hou me liever vast aan jou advies en ga dat dan morgen eens proberen. Een glaasje is nog wel weg te krijgen.
Dank je wel en eet lekker
Hallo allemaal,
Vandaag is dag 9 voor mij, dus het zit er alweer bijna op, heerlijk! Ik ben enorm afgevallen, ook erg fijn. Ik kan weer normaal ademen in mijn broeken! Donderdag mag ik mijn eerste sinaasappels gaan eten. Ik voel me verder echt goed sinds gister. Een helder hoofd en niet meer zo moe.
Jacqueline; ik heb ook even op internet gezocht en idd wat goede info gevonden over Eden en Zonnatura, nogmaals dank voor de tips.
Hoop dat de beginners zich niet al te slap voelen.
Grtjs en sterkte
Sanne
Hallo Jacqueline,
Het is niet echt de bedoeling om 1 liter zoutwater ineens te drinken hoor. De verhouding van 2 eetlepels/liter klopt wel. Je hebt al effect vanaf het 1ste glaasje.
hoi allemaal, effe reageren op Jacinto. Ik heb deze kuur 6 dagen gedaan en heb de opbouwdagen niet gerespecteerd. Ben wel 3 kilo kwijt en blijvend!!! Als ge nadien gewoon een beetje oplet met vettig eten en suikergoed zul je ook niet gauw terug aankomen. Een beetje sport erbij en alles blijft kits. Heb ook nergens last van gehad achteraf toen ik terug normaal begon te eten.
Toch veel sterkte aan iedereen.
Heey!
Ik ben vandaag na 6 dagen begonnen met opbouwen.. Ik wil het heel graag 10 dagen doen en zou ook nog vol te houden zijn, maar ik merk dat ik met intensief dansen gewoon echt een veel mindere conditie heb en heel erg slap word.. Daarom moet ik donderdag weer echt genoeg energie hebben en kan ik me niet veroorloven dan weer zo slap te zijn..
Ik doe de sapkuur een keer 10 dagen als ik vakantie heb en geen verplichtingen.
Groetjes
Hallo allemaal,
Hoe vergaat het mijn medestarters vandaag? Heb me gisteren niet al te beroerd gevoeld, maar had het wel erg koud. Vandaag heb ik een hele lichte hoofdpijn en ik heb sinds gisteren steeds trek. Gelukkig is daar om de ongeveer anderhalf weer een glas sap, zodat je weer even de illusie van vulling hebt. Verder voel ik met tot nu toe goed. Vanmorgen ben ik stoer geweest (vind ik zelf) en heb een halve liter zout water gedronken. Erg smerig maar erg effectief. Niet aan te raden als je binnen een uur daarna de deur uit moet. Ik had geen moed om een liter te drinken, die halve liter kostte al moeite genoeg om binnen te krijgen. Ben ook niet van plan het iedere dag te doen. Ik drink verder veel water en kruidenthee. Gisteren heb ik denk ik alles met elkaar plm. 4,5 liter gedronken.
Nog even in het bijzonder voor Sanne; die kuur van Eden hebben we toen 7 dagen gevolgd en ook daarna 3 dagen opgebouwd. Het is overigens al erg lang geleden. Vanmorgen heb ik bij de supermarkt nog even naar alternatieven gekeken en Zonnatura heeft behoorlijk wat smaakjes voor je zus, waarmee ze kan sapvasten. Op Zonnatura.nl kun je de smaakjes vinden.
Nou, sterkte weer allemaal!
Groetjes,
Jacqueline
Hi allemaal, hoe is jullie eerste dag en nacht verlopen? Hoop alles oke. Bij mij redelijk wel. Heb niet echt goed geslapen maar tegen de ochtend wel. Reuze honger toen ik wakker werd. Heb getraind maar heb geen kracht. Alles rustig aan. Voelde me dizzy. Thuis weer twee glazen heerlijk mengsel en nu gaat het beter. Er zit toch wel iets geks in blijkbaar. zonder voel ik me echt slap.
Wow, Jacinto, als je zegt: 10 dagen dan krijg ik het echt benauwd. Maar ja, het staat er wel. Ik heb het ook gelezen. Neem maar dapper mijn volgende glas, dan heb ik in elk geval geen honger. btw ik heb vakantie nu en hoef niets, zijn jullie ook nog aan het werk erbij?
groetjes,
Hai Jacqueline,
Dank je wel voor de info! Nog een vraagje, hoe lang heb je die kuur van Eden toen gedaan?
Hoop dat je eerste dagje goed gegaan is, en bij de andere meiden die gestart zijn vandaag natuurlijk ook.
Ik had pas vandaag mijn eerste goede dag, voel me heel erg helder in mijn hoofd en ook erg energiek. Het duurt even, maar dan heb je ook wat.
Succes en hang in there!
Grtjs
Sanne
hoi allemaal ben samen met jochem begonnen aan de kuur en zit nu in me 6 dag. heb deze kuur in al die jaren vaker gedaan en sorry het is echt 10 dagen en dan 3 opbouw dagen ! die opbouw dagen zijn erg belangrijk je kan goed ziek worden en maagkrampen krijgen als je het niet goed doet. de eerste 3 dagen zijn het moeilijkst hoofdpijn,misselijk,licht in je hoofd enz maar je honger gevoel verdwijnt en je gaat je steeds beter voelen ! voor de gene die het doen om aftevallen je moet rekenen met ong. 3 kilo vocht en maag vulling die je kwijt raakt dus dat komt er zo weer aan na de kuur ! dus als je echt wil afvallen moet je 10 dagen kuren. ik wens iedereen succes die begonnen is en houd vol want het is echt de moeite waard je voelt je als herboren na die 10 dagen.
Hallo allemaal,
Ben ook vandaag begonnen, dus nu met z’n vieren!! Alles gaat goed, m’n ouders hebben net gegeten en natuurlijk zag ’t er net wat lekkerder uit dan normaal. Wel heb ik pas vier glazen sap op, mag dus nog wel iets meer drinken. Ook met ’t niet roken heb ik vandaag (nog) geen moeite gehad.
Iedereen heel veel succes.
Groetjes Nanda
hoi jacqueline,
heel veel succes.
groetjes moniek.