Deel je vragen, inspiratie en ervaringen in ons gastenboek! Anderen hebben veel baat bij jouw ervaringen. Zoals je misschien gemerkt hebt is, is het niet altijd makkelijk de kuur vol te houden of zelfs te beginnen. Help en inspireer in dit gastenboek anderen hun gezondheid in eigen hand te nemen!
hoi concitha,
Ik heb wel een gespannen hoofd, maar geen honger, ikheb wel een kauwgum in mijn mond gedaan maar ik vind het al een overwinning dat ik niets eet en denk erom wij gaan door.
Hi Jacqueline en Moniek, drievrouw sterk vandaag. Hoe gaat het met jullie? Ik ben over de helft met het mengsel en drink veel kruidenthee. Moet dan ook elk half uur plassen natuurlijk. Maar eerlijk gezegd begin ik nu scheel te zien van de honger en krijg ik behoorlijk wat hoofdpijn. Had ik wel verwacht maar nog niet zo snel. De smaak van het mengsel valt wel mee. Ben benieuwd hoe jullie het eraf brengen vandaag?
Groetjes
hoi conchita,
Wat ik begrijp kan je kiezen voor vijf dagen of voor 10 dagen en de opbouwdagen zijn daarna. zo heb ik dat begrepen ik moet nog een liter drinken voor vandaag ik heb heel veel thee gedronken en water. en ga zo meteen op de crosstrainer, ik ben benieuwd hoeveel ik ga afvallen . succes allemaal.
Hoi Sanne,
Ik heb net even bij Google gekeken en heb niet zo gauw een site kunnen vinden van Eden zelf. Als je bij Google ingeeft; “eden sapvastenkuur”, dan zie je als tweede “eden sapvastendoos”. Dit geeft nog niet veel informatie, maar dan weet je in ieder geval hoe het eruit ziet. Overigens vonden wij (heb die kuur met mijn man gedaan) de zuurkoolsap(alleen voor de 1e dag) niet te drinken en die hebben we weggedaan. Je kunt de flessen ook los kopen. De smaak was ok, maar gaat uiteindelijk wel vervelen. Weet nog niet hoe ik over 6 dagen over deze kuur denk, maar een tweede keer van de Eden kuur hebben we niet volgehouden, omdat de smaak ons erg tegen was gaan staan. Je zus kan misschien het beste een fles los kopen om te kijken of de smaak haar bevalt. Anders heb je van Zonnatura ook nog sappen. Weet niet hoe die smaken, maar goed misschien komt ze met deze informatie wat verder.
Wat lekker dat jij al zo ver bent in de kuur, heb op dit moment wel wat trek, dus ben een beetje jaloers op je dat jij al bijna weer mag gaan opbouwen.
Succes met de laatste loodjes!
Gr. Lenny
Hai Jaqueline,
Succes met het begin van de kuur. Een vraagje: die andere kuur die je gedaan hebt van Eden, hoe werkt dat precies? Mijn zus wil ook graag gaan vasten, maar kan ahornsiroop niet binnenhouden, dus nu zoekt ze een alternatief. Heb je wellicht een site waar er info over de Eden kuur te vinden is?
Alvast bedankt en succes!!
Grtjs
Sanne
Hallo allemaal,
Zo te zien ben ik de derde starter vandaag. Ik zag dat ik samen met Conchita en Moniek begonnen ben. Da’s leuk, dan kunnen we ervaringen uitwisselen. Tot nu toe 4 glazen sap op en nog geen problemen. Mijn ervaring met een eerdere sapvasten kuur (van Eden met groentesap) is dat dat aan het eind van de eerste dag komt. D.w.z. toen had ik aan het eind van de 1e dag hoofdpijn. Ik ben benieuwd hoe het me nu vergaat. Ben van plan het t/m zondag vol te houden en dan weer op te gaan bouwen.
Succes medestarters en laten we elkaar steunen.
Groetjes
Hallo allemaal,
Het valt mij inderdaad ook op dat er steeds meer mensen meedoen aan de kuur, leuk! Toen ik begon waren het er iets van 30 en nu al 47.
Ik zit nu op dag acht en voel me vanaf vandaag eigenlijk pas echt helemaal goed. De eerste dagen vond ik superzwaar, ik had ook helemaal geen energie. Maar nu voel ik me top! Woensdag is mn laatste kuurdag en donderdag begin ik weer met opbouwen. Ik kan niet wachten!
Succes iedereen.
Grtjs Sanne
Hallo..
Volgens mij word het aantal sapkuurders steeds meer!! Goedzo iedereen!!
Vandaag de 6e dag.. Ik begin morgen rustig met opbouwen omdat ik donderdag echt weer genoeg energie moet hebben omdat t een zware dag word..
Helaas kan ik dan niet heel de sapkuur afmaken maar dat zal een andere keer moeten gebeuren dan. Ben benieuwd hoe het is om weer te eten!!! Als je bijna een hele week niks anders als citroensap met ahornsiroop en cayennepeper hebt gehad is t toch wel heerlijk om dalijk gewoon alleen al te proeven hoe iets smaakt!! Ik denk dat ik in t het begin nog heel weinig zal eten omdat je al snel vol zal zitten. Ik ben benieuwd!!
Nou zit het er bijna op..
Succes iedereen!!
Hi Moniek jij ook sterkte dan. Ik ben ook vandaag begonnen. Vierde glas mengsel staat voor mijn neus hihi.
Ik hoor verschillende info. Het aantal dagen vasten varieert van 5 tot 10. Een collega zei dat vijf dagen voldoende was. Ik probeer het een week vol te houden en dan op te bouwen. Volgens de info op deze site staan er 10 dagen voor. Lijkt mij erg veel maar misschien vind ik het wel heel super en valt het allemaal mee.
Succes iedereen, en schrijf gezellig.
Groetjes
Goede morgen,
Hoi hoi allemaal, ik begin vandaag ook met kuren. Ik denk dat het zal lukken, ik ga ervoor.
groetjes moniek.
Hoi allemaal!
Ik ben vandaag begonnen met mijn eerste citroensapkuur. Tot nu toe nog helemaal nergens last van, gelukkig. Ik probeer het in ieder geval 5 dagen vol te houden.
Langer durf ik (nog) niet zo goed aan aangezien ik nog minderjarig ben. Ik ben niet te zwaar, maar zit de laatste weken gewoon niet lekker in mijn vel. Ben benieuwd hoe het mij zal vergaan. Het lezen over van al jullie positieve ervaringen stimuleert mij in ieder geval goed op dit tijdstip, terwijl mijn familie aan de toastjes zit om daarna lamsbiefstuk te gaan eten…
Groetjes en veel succes,
Carmen
He Jochem, ben blij met je enthousiaste verhalen. Trouwens ook van de anderen, zo krijg ik er wel zin in. Hoorde vanmorgen weer zo’n drama story dat het allemaal veeeeeeeeerschrikkkkkkkkelijk is en zo. Kreeg gister opeens harde buikpijn en heb de start verplaatst naar morgen. 7 dagen alleen drinken en dan rustig opbouwen. Ben zo benieuwd. Hoop echt dat de energie vrijkomt. Heeft niemand last gehad van hoofdpijn trouwens?
Succes allemaal. Lieve groetjes
jaaaah!
’t is alweer dag 5. En ik heb nergens last van. Ik vole me heel goed erg fit en heel erg helder in me hoofd. Het is eigenlijk alleen maar geestelijk dat ik trek heb in allerlei lekkere hartige hapjes, maar vooral chips.. dat kraakt zo lekker in je mond. Ik zat te denken dat het misschien ook wel heel goed voor je tanden is, dat ze een aantal dagen niet kauwen en vervuild raken..?ja hoe hoort ’t nou? 7 dagen en dan opbouwdagen of 10 en dan pas, ik ga ’t nalezen.maar i hou het op 7 en dan opbouwen hoor. wordt graatjemager en ik wil zaterdag uit.
Sterkte allemaal nog en Conchita ik zie dat je ook begonnen bent, heel goed sterkte.
Heey joke..
Ik geloof dat je minstens 7 dagen moet doen als je je lichaam helemaal wilt reinigen.
Ik zelf begin na 7 dagen ook met de opbouwdagen omdat het einde van komende week erg zwaar en belangrijk weekend is.. Ik hou dat niet vol als ik geen energie heb dus..
Maar goed..
Ben op dag 7 beland. Ik voel me wel wat moe gisteren ook trouwens. Wie heeft dit ook? Ik hoor alleen maar fitte mensen vanaf dag 4!
ha die sabine,
was het niet 10 dagen en dan 3 opbouwdagen, of ben ik nou in de war?
Groetjes
Hallo iedereen..
Alles goed nog steeds??
Vandaag dag 5 alweer.. gister voelde ik me echt niet lekker.. beetje shitdag.. maargoed..
Doeidoei
Ben aan dag zes. Is me goed gelukt om het vol te houden. Dag drie was mijn stemming het minst. Nu voel ik me op en top. Geen honger, minder moe, meer zin om dingen te ondernemen. Maar ik heb zo zin in iets lekkers. Na morgen nog drie opbouw dagen, dat steekt me een beetje tegen. Ik snak naar zoetigheid.
hallo allemaal!
ik wordt dus vandaag weer heerlijk laat wakker en ik voel me top! het is dag 4 en ik heb geen honger geen hoofdpijn geen andere kwaaltjes echt heerlijk. ga zo douchen en wat sappen en dan maar wat doen! begin een beetje in me hoofd te bruisen van wat ik allemaal wil doen.zonnebankje , schilderen , me spiegel ophangen , opruimen , het houdt niet op!en ik ben ietsje dunner merk ik(nóg dunner). ik ben al niet de dikste maar erblijft niks van me over zo. geeft niks hoef ik nergens op te letten als ik weer mag eten. Nou , zo hou ik het wel vol, gewoon afleiding zoeken en niet aan eten denken. Ook al droomde ik vannacht dat ik me mond volpropte met rozijnen in een gedroogde vruchtenzaak… ja ja.
oh ja COnchita , gewoon doen , je knapt er zó van op. succes.
tot morgen allemaal!
Heeey jochem..
Idd.. de mensen waar ik het tegen gezegd heb verklaren me voor gek, daarom zeg ik t ook maar niet tegen te veel mensen, heb ik er ook geen problemen mee… Het gaat echt steeds beter.. voel me echt lekker en idd geen honger.. wel is t zo ontzettend saai.. de rest van het gezin zit nou lekker middag te eten met stokbrood en lekkere broodjes en ik zit daar maar weer met mijn sapje!! ahh…
Dag 4 al dus t schiet op..
Gisteravond en vanmorgen intensief gedanst
gister ging t goed.. alleen vanmorgen moest ik ff gaan zitten anders denk ik dat ik was omgevallen… conditie ook minder nou maar dat komt wel weer…
Succes iedereen!!!
Hoi Machteld, met mij gaat ie goed. Gisteren weer normaal gegeten, alleen heel erg moe! Je lijf moet echt werken om het weg te krijgen zeg! Maar wel heeeeeeeerlijk! Eet smakelijk vanavond!
Ps, voor dat meisje wat net wil beginnen: volgens mij is het voor iedereen wel spannend wat zo’n kuur gaat doen, maar het is wel de moeite waard, zeker als je merkt dat je geen honger hebt! Succes!
Voel me niet echt top de laatste tijd. Moe en ongeinteresseerd en ben van plan morgen met de citroensapkuur te beginnen. Bedacht opeens dat vervuiling wel een goede reden zou kunnen zijn voor mijn vermoeidheid.
Ik ben eigenlijk ook wel bang om hiermee te starten, gek he. Weet niet of ik het volhou zo in mijn eentje en wat het allemaal met me gaat doen. voor tips hou ik me aanbevolen.
Lieve groet en allemaal veel sterkte hiermee.
Con
dag medekuurders,
ik werd om drie vanmiddag pas wakker. normaal zo rond 12 uur , maar vandaag had ik wel erg lekker en lang geslapen.(ik werk ’s nachts vandaar) en t rare is dat ik wakker werd en me meteen realiseerde dat ik helemaal geen honger had en me top voelde. en nu nog steeds eigenlijk. het gaat voortreffelijk. als ik vanavond weer aan t werk ben hoop ik niet dat ik weer zo misselijk word als gister. moet zeggen dat ik dit gastenboek erg leuk vind om steeds te lezen, geeft je t gevoel dat ik niet alleen ben en dat er mensen zijn die wél begrijpen dat je wilt reinigen en niets eten voor dagen best gezond kan zijn, want er zijn er weinig die begrijpen waarom ik ’t doe. hoe is dat bij jullie, begrijpen mensen ’t of verklaren ze jullie ook voor gek?
tot morgenochtend!
jammer!! ik heb gisteren “gezondigd” . man man, ik droomde gewoon over een boterhammetje met choco. nuja het blijft enkel daarbij en nu hopen dat ik niet veel meer van die eetlust kuren krijg!
nog veel suxes aan iedereen!
nog 4 dagen te gaan voor wie ook zondag begonnen is dus toi toi toi!!!
hallo Peggy,
amaai, die soep moet gesmaakt hebben. Ik heb gisteren een beetje kip gegeten en een paar radijsjes. Vandaag heb ik een reep van Vitalinea gegeten. Voor de rest heb ik écht géén honger. Erg hé. T’is net alsof ik bang ben voor te eten. Niet normaal! Vanavond gaan we met vrienden eten (pasta) k’denk dat het heel erg gaat smaken. Hopelijk heb ik geen maagpijn. En met u? Alles kits verder?
Hoi Machteld, nou gisteren ben ik gaan opbouwen. S’morgens een sinaasappel bij de sap en ’s middags een appel. Die kon ik niet eens op, zo snel zat ik vol. S’avonds heb ik geen sap meer gedronken, alleen heerlijke groentesoep! Na 4 koppen, 3 rijstewafels en eindelijk weer andere thee kwam mijn vriendin ook nog een pan pompoensoep brengen, gelijk ook maar een kopje dan! MMMMMMMMM! Vanmorgen woog ik al wel weer een kilo meer, haha! Vandaag ben ik begonnen met een fruitshake en straks eindelijk die heerlijke boterhammen! Vanaf dan ga ik weer gewoon eten. Succes nog met je dagen en geniet er maar van dat je weer zo helder van geest en scherp gaat worden, dat vond ik echt een superervaring! Groetjes, Peggy