Deel je vragen, inspiratie en ervaringen in ons gastenboek! Anderen hebben veel baat bij jouw ervaringen. Zoals je misschien gemerkt hebt is, is het niet altijd makkelijk de kuur vol te houden of zelfs te beginnen. Help en inspireer in dit gastenboek anderen hun gezondheid in eigen hand te nemen!
Hallo mede kuurders,
Vandaag mijn 4e dag van mijn 2e kuur. Tot nu toe gaat het prima zeker geestelijk. Zondag en gisteren gesport. Ik merk dat ik dan wel minder energie heb en dus moet oppassen.
Vorige keer ben ik bijna flauw gevallen dat wil ik nu dus niet mee maken. Ik vind het drankje lekkerder zonder de peper, dat heb ik nu dus niet. Nog 3 dagen, ik ga naar de 7 dagen, dat vindt ik namelijk meer dan voldoende. En dan ik ook de 3 kilo eraf die ik kwijt wil.
hoi, eerst en vooral wil ik iedereen die dit doet feliciteren want dit is echt geen slappe koek hoor. zij die 10 dagen niks eten verdienen echt wel een medaille.
dit is mijn 2de dag vandaag. ik ga dit wel maar een dag of 5 doen want in het weekend moet (mag) ik altijd uiteten gaan. ben zodagmiddag begonnen en ga door tot vrijdagavond. gelukkig moeten er bij mij niet veel kilootjes af maar het is toch mooi meegenomen. even ontzwellen en zuiveren kan nooit geen kwaad. nog even een vraagje : kauwgom knabbelen mag dit? ben namelijk niet gewoon dat mijn mond de ganse dag stilstaat. en dat jaagt ook een beetje de slechte smaak weg.
dag julie!
ik was ook van plan om die groene poeder en relaxerende thee te gebruiken, maar toen ik in de kruidenwinkel ernaar vroeg, zei ze dat dit niet zo gezond is dit te doen, of toch niet met grote mate! dit zou een slecht effect hebben op je darmen ook voor die relaxerende thee enz… ze wist dit door een vrouw die dit ook gedaan had en naar het hospitaal moest wegens “gaatjes” in haar darmen door die poeder, nuja het is ook te zien hoe die vrouw daarmee omging…daarbij heeft ze me in plaats een 4 tal pilletjes gegeven, (kruidenpilletjes) die wanneer ik pijn in mn buik heb kan innemen en zonder problemen naar het toilet kan gaan ;). Dit moet ik ook niet iedere dag innemen dan. Nuja dat is wat ik ervan gehoord heb natuurlijk!
veel suxes nog…
enja, voor die smaak die ik niet zo lust in het sapje heb ik idd wat meer citroen of wat minder peper bijgevoegd, en ik moet zeggen, het begint me te smaken.
dag 2 – 80.6 kg
Nog even vermelden dat ik gisteren begonnen ben aan 82.6 dus heel wat kilootjes eraf gegaan gisteren. Volgens mijn weegschaal 1 kg vet en 1 kg magere massa (bot, spier, water, …).
Hopelijk gaat mijn lichaam nu niet in staking en blijf ik nog wat afvallen.
Heb wel wat honger gehad maar heb op mijn tanden gebeten en nog een glas citroensap of een tas thee gedronken.
MIjn vriend heeft even van het citroensap geproefd en zijn besluit was snel genomen, hij ging niet meedoen 🙂 Flauw hé 😉
Moet wel eerlijk toegeven dat ik niet weet of ik het zal volhouden om 10 dagen niets anders dan dit sapje of kruidenthee te drinken. We zullen wel zien …
Normaal gaan we dinsdagavond fitnessen met een groep vrienden en dan nadien een kebab gaan eten. Denk dat het verstandiger is voor mij om thuis te blijven en thuis wat op de spinner te sporten.
Denken jullie dat het belangrijk is om te sporten tijdens de kuur?
zo, tot morgen
Julie
proficiat aan allen die ooit de kuur deden of nog bezig zijn.
zelf ben ik vandaag er nogmaals aan begonnen(voor de derde keer). telkens toch een opgave, maar ik hoop er lichamelijke en mentaal sterker uit te komen, heb het even nodig..
Succes aan iedereen die bezig is of begon. Ik vergat in mijn vorig bericht te vermelden, dat ik vandaag, na 7 dagen, precies 7 Kg. ben afgevallen. Ik doe de kuur wel met cayennepeper en het geeft me een bijzondere smaak aan het drankje.
oja de vorige keer was er 5 kilo af en uiteindelijk zijn er 4 kilo van afgebleven maar nadat de kuur gestopt was heeft mijn gewicht geschommeld duurde even voordat allles in evenwicht was.
Vandaag ook weer begonnen met de kuur dit is de tweede keer dat ik deze kuur volg en vond het de vorige keer goed te doen en hoop dat het deze keer weer net zo goed zal gaan.
hoi iedereen,
Ik ben vandaag begonnen met de citroensapkuur. Ik ben benieuwd hoe lang ik het zal volhouden, ik hoop dat ik niet teveel honger zal hebben 🙁
Eerst en vooral een vraagje: dat groene poeder, gebruiken jullie dat allemaal? Ik heb gelezen dat dit voor een goede stoelgang zorgt. Ik heb thee gekocht dat ook voor een goede stoelgang zorgt als alternatief dus hopelijk is dit ook goed.
Wat is jullie ervaring na de kuur? Komen de kilootjes er terug snel bij?
ik hou jullie op de hoogte hoe ik het ervan afbreng vandaag …
Julie
Hoi Sofie, de eerste dag vond ik de sap ook heel erg vies, maar het scheelt enorm als je er iets minder peper in doet…of even meer water erbij doen? Succes! Groetjes, Peggy
Ik begon maandag 10 oktober 2005 aan de kuur. Ik voel me ontzettend fit (lichamelijk) en helder (van geest). Dat laatste is soms vervelend, vooral voor andere mensen. Ik durf gemakkelijk uit te komen voor wat ik werkelijk meen … en dat is niet altijd vanzelfsprekend. Zelf heb ik er een heel goed gevoel bij.
Het verbaasde me dat ik geen enkel hongergevoel had … wel goesting om wat te hebben maar niet genoeg om mijn kuur in de war te sturen. Wel kijk ik uit naar het einde (volgende woensdag, dus nog amper 3 dagen) om iets te eten … al was het maar een kleinigheid (ik zal beginnen met een soepje woensdagavond).
Ik wens iedereen die pas begonnen is (in het bijzonder Sofie) veel moed en doorzettingsvermogen toe. Een vriendin die eerder de kuur deed, moedigde me aan met :
“Beste Karlo,
Veel succes met je citroensapkuur, een week is zo voorbij, je bezighouden en heel veel drinken, dan heb je geen hongergevoel.” … en zo was het ook.
hallo, ik ben net begonnen met de citroensapkuur, en ik moet zeggen ik zie het heel goed zitten, maar ik vind dit sapje maar niets! ik krijg die smaak maar amper binnen, hebben jullie ook dat probleem? of zou ik misschien te veel van die ahornsiroop toevoegen? ik weet het niet!
groetjes!
Vandaag mijn vijfde dag! Heb veel energie en merk dat ik s’ochtends als ik over een slap gevoel heen ben vooral s’ middags heel erg gemotiveerd ben. Etenstijd is lastig, dan vraag ik me opeens af wat ik mezelf eigenlijk aandoe enzo, heerlijk die lucht als mijn vriend zit te smullen! Gisterenavond een feest gehad met thee…viel mee omdat ik me zo goed voelde. Ik voel me vanaf gisteren ook zeer helder van geest, scherp. Die concentratie was er de eerste dagen niet. Nog maar een paar dagen!
Hi!
Vandaag ben ik begonnen, dus heb nog nergens last van. Heb er alleen veel zin in, want ik weet dat je je zoveel beter voelt na die tijd. Ik hoop het nu 10 dagen vol te houden. Vorige keer had ik namelijk 8 dagen volgehouden. Veel succes voor iedereen die ook vandaag is begonnen of al even bezig is!!
XX SORAYA
Je kunt bij de natuurwinkel wel Ahornsiroop en groene poeder halen.
Vierde dag ga ik nu in & het ergste zou voorbij moeten zijn. Ik merk geen rare dingen, ik ben wat scherper van geest dat wel. Al 5 kilo afgevallen, maar ik had ook net een vakantie achter de rug. M’n vakantiekiloos ben ik wel kwijt. M’n darmen werken lekker op die groene poeder maar dat was ook de bedoeling.
Heey..
Waar kun je groene poeder en ahornstroop halen??
Groetjes
Derde dag & het gaat best goed. Ben erg moe dus probeer zoveel mogelijk rustige dingen te doen. Heb nu wel het vertrouwen dat ik door ga & de tien dagen vol te maken.
Ben met m’n tweede dag begonnen & het is fijn om al die reacties te lezen. Eigenlijk wilde ik al stoppen want ik heb me daar toch een trek.
Maar ik ga natuurlijk gewoon door. Groene poeder vind ik dus heerlijk & ik drink erg veel brandnetel thee, groenethee & munt thee.
M’n tong is afschuwelijk aangeslagen & poets dan ook veel m’n tanden.
Ik woon lekker dicht bij het strand & dat wandelt wel lekker. Buitenlucht is erg belangrijk heb ik gemerkt.
Tot morgen dan maar
We zitten in de laatste rechte lijn, nog efkens op de tanden bijten.
Deze morgen heb ik de laatste citroen uitgeperst. Ik had er nog eentje over en had flink veel goesting om hem zover mogelijk over de haag te shotten.
’t Is toch nog serieus lastig geweest de laatste dagen : het sapmengsel, dat ik aanvankelijk lekker vond, begint nu toch serieus tegen te steken en komt na 7 dagen al mijn strot uit.
Deze middag was het dan de laatste beproeving op het werk : biefstuk-friet. Er zit dan dubbel zoveel volk in de refter. Ik heb opnieuw een wandelingetje in Kortrijk moeten maken om jennende collega’s te ontwijken.
Weet je waar ik als eerste naar verlang ?
Wel, naar mijn eerste heerlijk geurende kopje koffie, hmm … ik kan amper wachten.
Denk nu niet dat ik er morgen ga invliegen met een zes-gangen-menu of de dichtbijzijnde frituur ga plunderen.
Ten eerste zou mijn maag flink protesteren en ten tweede wil ik toch enkele kilo’s definitief kwijtspelen. Dus wordt het wellicht soep, puree, fruit en andere lichtverteerbare kost de eerste dagen.
Volg mijn kuur via http://frankspencer.skynetblogs.be
Tja, ook dag 1 achter de rug! Heb lekker twee uurtjes gesport vanavond en zat vol energie. Maarja, dit is ook nog maar mijn eerste dag. Slaap lekker en op naar dag 2!!
Vandaag dag 1 van de csk. Ik heb deze kuur zonder veel problemen ongeveer 8 weken geleden gedaan en is mij heel goed bevallen. Mijn tong bleef echter tot en met dag 12 beslagen, mijn 2e opbouwdag dus. Nu herhaal ik het om nog mer te ontgiften. Mijn dieet blijvend aanpassen was moeilijk na de 1e keer. Ik ben niet veel gewicht aangekomen hierna, maar mijn energie nam toch geleidelijk weer af.
Ik heb de vorige keer totaal geen hoofdpijn gehad, maar vandaag de 1e dag wel, terwijl ik normaal nooit hoofdpijn heb. Maar ja, dat is morgen weer over dus.
Het einde van de tunnel komt in zicht.
Dag 6 van de citroensapkuur.
Gisteren was het een makkelijke dag om te vasten. De heer Murphy met zijn gekende wet was opnieuw eens eregast op het werk. Alles wat maar kon mislopen, liep verkeerd. Bovendien waren er veel zieken op strategische plaatsen. Als je zoals ik dan de enige persoon bent op het werk die op de hoogte is van de verschillende computerprogramma’s, wordt er op zo een ogenblik gretig gebruik gemaakt van je polyvalentie.
Daaardoor moest mijn middagpauze er aan geloven. Druk, druk, druk, …, nauwelijks tijd om uitgebreid te eten – in normale omstandigheden is dit dan balen, maar in mijn weekje vasten was dit een meevaller – alléén dan uiteraard. Toen ik ’s avonds thuis kwam had iedereen al gegeten (ook al een meevaller), zodat ik dag 6 zonder verleiding overleefd heb. It was piece of cake bij wijze van spreken ( oei, gevaarlijke woordspeling, fs)
Alleen ’s avonds toen ik me neervlijde voor mijn favoriet tv-programma Expeditie Robinson had ik het efkens moeilijk. Je zou denken, een programma met allemaal uitgehongerde kandidaten temidden een paradijselijk eiland, dat is opnieuw een meevaller, maar toen men als beloning een copieuze maaltijd kreeg met alles erop en eraan, moest ik toch efkens wegkijken.
Morgen is het de laatste dag van mijn Ramadan en ik begin me steeds energieker te voelen : de meeste afvalstoffen moeten nu wel mijn lichaam verlaten hebben en hebben plaats geruimd voor een karrevracht energie. Vanavond ga ik weer mijn rondje lopen met Betty.
Eigenlijk is dit best wel grappig : vroeger liepen we nooit samen omdat ons tempo te ver uiteen ligt. Maar nu ik uit blessure kom, kan ik haas spelen voor mijn halve trouwboek en de laatste meters de sprint aantrekken. Intussen is haar PR op haar trainingsrondje als sneeuw voor de zon gesmolten.
Liefde is … samen lopen !!!
Volg mijn vorderingen via http://frankspencer.skynetblogs.be
Morgen ga ik pas beginnen met de CSK. Dit is nu poging 3. De eerste keer heb ik het 7 of 8 dagen volgehouden en de tweede keer maar 5 dagen. Ik vind het zo knap van jullie, dat jullie het allemaal zo lang volhouden. Ik wil het nu, hoe dan ook vol gaan houden die tien dagen. Voor iedereen die al bezig is: succes!! X Selena
ik ga het weer doen maar 5dagen en maar hoopen dat ik het vol houdt