Deel je vragen, inspiratie en ervaringen in ons gastenboek! Anderen hebben veel baat bij jouw ervaringen. Zoals je misschien gemerkt hebt is, is het niet altijd makkelijk de kuur vol te houden of zelfs te beginnen. Help en inspireer in dit gastenboek anderen hun gezondheid in eigen hand te nemen!
Dag 6
Het gaat nog steeds prima, heb wonderbaarlijk weinig last van alles. Het niet roken valt me alles mee; misschien kan ik wel voorgoed stoppen. Dit weekend was ik bij mijn vriend die wel gewoon at, dus af en toe had ik wel zoiets van ooooh, wat lekker. Ik ga waarschijnlijk na dag 8 opbouwen omdat er een feest is (waar ik me natuurlijk niet zal volproppen).
Verder een tip; ik moest een nieuwe fles ahornsiroop hebben en de siroop van Horizon is veel goedkoper. Op deachterkant staat ook dat deze geschikt is voor de CSK. Dus voor de studenten onder ons….
Groetjes kim
ps, ik weet helaas niet hoeveel ik ben afgevallen aangezien ik geen weegschaal heb…..
Hoi allemaal!!!
Ik ben op mijn tweede opbouwdag beland!!
Ik ben op dag 10 begonnen met opbouwen. Ik ben erg verkouden geworden en was zo slapals een vaatdoek. Bovendien kon ik geen citroensap meer zien. De sinaasappeltjes smaakten goddelijk en na wat bouillon voelde ik me weer helemaal mens. Ik ben alles bij elkaar 5 kilo afgevallen en dat geeft dus een totaal van 22 kilo!!!! Er is wel weer wat (darmvulling) bij, maar ik ben nu weer goed gemotiveerd. Ik wil iedereen die bezig is veel succes wensen! Hou vol, het geeft zo’n goed gevoel van overwinning op jezelf als je het kunt volbrengen. Maar het is erg zwaar!
Hou vol allemaal, wie weet tot een volgende kuur.
groetjes!!!!
Ben vandaag begonnen met alleen maar
fruit te eten. Gisteren het akelige Groene Poeder genomen. Dit deel van de kuur vind
ik het moeilijkst. Voral op werk. Zal de rest
van de week halve dagen werken.
Leuk jullie ervaringen te lezen.
Bij de START VAN DAG 4
Niets bijzonders te melden.
Mijn man kampt met hoofdpijn, maar volgens mij is dat vanwege het stoppen met koffie. Toen ik deze zomer besloot voor eens en voor altijd te stoppen, heb ik ook meerdere dagen barstende koppijn gehad.
Ik wil nog een verwentip meegeven voor de mede-CSK-ders :
DAMPBAD MET CITROEN
Als je kuurt met biocitroenen (onbespoten schil) hou dan de schillen aan de kant. Snij ze ’s morgens fijn en doe ze in een kookpot met enkele centimeter water. Aan de kook brengen en je hebt een heerlijk geurend dampbad voor je gezicht.
Een prachtig begin van een kuurdag!
Vandaag werken.
Ik ben benieuwd hoe goed dat zal lukken.
Tot morgen!
2 DOWN, 8 TO GO
Alles loopt op wieltjes.
Gisteren lekker gekookt voor mijn zoontje. Zonder proeven 😉
De honger vermindert en de zin in eten ook. Voorlopig geen noemenswaardige klachten.
Ik ben meer dan 2kilo kwijt, maar ik geloof niet dat dat struktureel is. Dat zou mooi zijn…
Het is me echter niet om het uiterlijk, maar om het innerlijk te doen.
Ik denk niet dat de ontgiftiging al is gestart. Ik merk er alleszins nog niets van.
Volhouden…
Jullie ook hé!
Hallo Allemaal,
Vandaag dag 3!!
Het gaat goed, ik ben 2 kilo kwijt en mijn vriend 3 kg (gggggrrrrr!!!).
We voelen ons goed, alleen af en toe voel ik mij wat licht in mijn hoofd,en moet dan echt even rustig gaan liggen, maar dan gaat het wel weer. Het is te doen. Op naar de volgende dagen. Succes iedereen!!!
Vandaag de derde dag. Ik merk nu toch dat het wel fijn is om de ervaringen van jullie allemaal te lezen. Een aantal tips bleken al erg bruikbaar! Vanavond een verjaardagsvisite van een zwager. ‘ K heb zitten twijfelen, moet ik nou gaan of niet. Ik voel me best raar; moe, slap en ik heb honger. Ik zie er tegenop om al die lekkere hapjes te zien en niets te mogen aanraken. Zelfs nog geen komkommertje….. Maar aan de andere kant: ik ga al vaker niet mee en mijn vriend wil graag dat ik mee ga. Ik vind het wel lullig om weer thuis te blijven. Uiteindelijk heb ik besloten om straks toch maar alle moed bij elkaar te rapen en te gaan met als bagage theezakjes en de rest van de citroensap voor vandaag.
Vanmorgen op de weegschaal was ik 2,5 kilo lichter. Dit is toch wel kicken hoor en daar doe ik het toch vooral voor. Succes allemaal!
DAG 1
Ik heb eergisterenmiddag laatst gegeten.
Ik ben twee maanden geleden gestopt met koffie, rook niet en ben vegetariër. Ik verwacht dus geen zware ontgiftigingsverschijnselen.
Gisteren had ik wel heel de dag ontzettend veel honger. Ik ben gewoon op ’t werk kleine hapjes te eten als ik een hongertje krijg, maar elk kwartier een drankje maken en -erger – elke tien minuten plassen dat lukt niet op ’t werk 🙂
Ik kook graag en ik eet graag : dat ga ik van ’t weekend hard missen.
Mijn man doet mee om af te vallen. Ik doe de kuur om te zuiveren en vooral om moed, volharding en zelfvertrouwen te scherpen en een beetje een idee te krijgen van wat hongerlijden is.
Mijn achtjarig zoontje kuurt vanzelfsprekend niet mee.
Ik trek me, zoals gewoonlijk, van het recept niet veel aan. Ik brouw (vooral) warme en koude drankjes op basis van ahorn en/of citroen en/of kruidenthee en/of cayenne en/of tuinkruiden (laurier, salie, thijm,…) … en op die manier blijft het fun en lekker.
Gisteren op kraambezoek geweest op plat water en vanavond probeer ik eens een fuif zonder pintjes te doen 😉
Voorlopig weinig lichamelijke veranderingen of kwaaltjes : er ligt een vervelend plakkerig laagje op mijn tanden en ik kan het er amper afpoetsen, ik weeg 1.5kg lichter als gisterenmorgen, maar ik vrees dat dat meer darminhoud dan vet is en ik heb honger. Maar geen hoofdpijn en amper duizelig en ik halucineer nog niet 😉
Benieuwd wat dag 2 zal brengen…
Veel succes aan de medehongerstakers 🙂
Diane (uit Gent – België)
Ik bedoelde natuurlijk méér nemen…
Ja hoor, water en kruidenthee mag je zoveel drinken als je wil. En zelfs van het sapmengseltje mag je maar nemen als je honger hebt. Minstens drie liter alles bij elkaar per dag, liefst nog meer. Dat betekent veel plassen, maar dat moet dan maar.
Hallo allemaal, Ik ben vandaag samen met mijn vriend aan de csk begonnen. Voor mij is het voornamelijk om proberen af te vallen, mijn vriend doet het om te reinigen. Maar ben blij dat hij mee kuurt. Anders red ik het niet. De eerste glas was wennen, beetje teveel cayennpeper (brand in je keel!!!!) Ik heb even een vraagje over de kruiden thee. Mag je die onbeperkt drinken? Groetjes Karina en sterkte allemaal!!!
Dag Kim, als je hoofdpijn hebt moet je meer water drinken. Helpt echt, beloof ik, want ik weet het uit ervaring.
Hey allemaal!
Dag 2 en het gaat nog steeds goed. Ik kan niet echt zeggen dat ik honger heb. Ik merk wel dat ik veel meer geurtjes op pik (sigaretten en voedsel) en sowieso veel bewuster alles doe. Ik vind het mengsel nog steeds wel oke, ik stink nog niet een uur in de wind, heb alleen een beetje hoofdpijn. Voor de nieuwkomers; lijkt me echt fijn om het samen met iemand te doen! Nathalie, nog een paar daagjes!!!!!!!!
Groetjes
Dag 7, valt me zwaar vandaag. Voel me slapjes en moe, moe, moe.
Een psychisch dipje??? Ik denk dat ik maar eens lekker ga kuren in de badkuip…
Oja, nog even netwerken. Voor wie van toneel houdt; kijk eens op http://www.mixxandmatch.nl
Hou vol allemaal!
Hallo kuurders!
Vandaag samen met mijn vriend begonnen met deze voor ons nieuwe kuur. Het sapje was vanmorgen best lekker, maar ik zit nu toch met tegenzin de laatste glazen naar binnen te werken. En ik heb zo’ n honger!! Toch ben ik vastberaden om de kuur af te maken en zo wat kilo’s kwijt te raken. Dit laatste al verschillende keren geprobeerd met minder (vet) eten, echter zonder resultaat. Ik hoop dat dit een goede start is van toch wat kilo’ s af te vallen.
Succes allemaal!
Hallo iedereen; vandaag dag 1.
Omdat ik de kuur (ook) eerder heb gedaan heb ik besloten om er GEEN cayenne-peper door te mixen; Ik krijg dit m’n keel niet in. Daarom heb ik cayenne-peper capsules gemaakt; 1 s-ochtends en 1 s-avonds (bij elkaar ca. 1 theelepeltje) en totaal 4 groene-poeder capsules (Laxaforce; 2 s-ochtends en 2 s-avonds). Voor de rest een halve liter geconcentreerd ‘kuur’ sap verdeeld over de dag, met minimaal 2,5 liter water erbij te drinken (wel met verse citroenen). Heeft er iemand ook ervaring met bovenstaande? Groeten, Jean
Hoi Allemaal.
Ik ben nu op dag 6 aangeland en het gaat vandaag best goed. Voel me erg “zen”
Ik ben ook, net als jij Kim, geen stevige roker en nu voor deze kuur ook gestopt. Ik heb veeeeel meer moeite met het niet eten als met het niet roken. En die eerste dag dacht ik alleen maar aan eten. Nu heb ik het idee dat ik gewend geraakt ben aan het “vasten”
Ik ben nu op dag 6 inmiddels 3,1 kilo afgevallen. Ik ben al lange tijd bezig om gewicht te verliezen en was al 17 kilo afgevallen. Het bleef alleen de laatste 2 maanden erg stil staan en mijn motivatie was ver te zoeken. Deze kuur geeft me weer een extra impuls om het straks allemaal weer goed op te pakken. Het gaat gelukkig goed, hoewel een frietje er best in zou gaan…hahaha
Hey Angela, dan gaan we dus gelijk op. Ik heb vandaag tot nu toe een goede dag. Ik heb wel elke keer als ik de mix drink een wat branderig gevoel in mijn mond, heb volgens mij iets te veel cayennepeper er bij gedaan. Op zich vind ik het nog best lekker, denk alleen dat je bij dag 10 er wat op uitgekeken bent. Dat groene poeder krijg ik met moeite weg. Hoeveel flessen van 1 liter heb je eigenlijk nodig voor die 10 dagen? Ik dacht eerst dat 1 liter wel genoeg zou zijn, maar toen ik vanochtend mijn levenselixer voor de hele dag maakte ging er toch iets meer in dan verwacht….
Groetjes, kim
Vandaag begin ik met de kuur. Heb het idee dat het geestelijk zwaarder voor mij zal zijn dan lichaamelijk. Het is pas half tien en nu al merk ik dat ik bij alles wat ik doe aan eten denk.
Ik wil het wel heel graag echt 10 dagen volhouden, voornamelijk omdat ik na het lezen van alles op deze site ervan overtuigd ben dat het heel goed voor mn lichaam is en ook omdat ik eigenlijk wel wat kliootjes kwijt wil.
Wordt een echt gevecht met mezelf, ik kijk uit naar dag 5, want jullie zeggen allemaal dat het dan minder erg wordt.
Ik hoop het maar!
Groetjes en succes allemaal.
Hoi allemaal!
Morgen ga ik voor het eerst beginnen met de csk. Ik heb heel veel aan deze site gehad tot nu toe en vind het gastenboek erg ondersteunend (en ik ben nog niet eens begonnen, haha)
Ik rook sinds ongeveer anderhalf jaar en heb altijd geprobeerd zo min mogelijk te roken. 5 sigaretten per dag ofzo. Nu ben ik vandaag vast gestopt nadat ik gisteren mijn laatste sigaretjes tot me had genomen. Heb uiteindelijk een sigaretje van iemand gebietst vandaag, dus dat valt me alles mee.
Ik ben benieuwd….. morgen de eerste dag
Bedankt voor de tip Bart, dat zal het zeker een stuk aangenamer maken!
Inmiddels ben ik op dag 5 en vandaag gaat het redelijk moet ik zeggen. Gisteren was het erg zwaar. Nog even volhouden…. succes allemaal
Nathalie,
Pas op! Je hoeft niet de hele liter zeewater te drinken. De concentratie is 2 lepels zout per liter maar je hoeft maar een glas van het soul te drinken (ik dronk het ook ’s avonds omdat ik geen groen poeder te pakken kon krijgen).
Ik ben net klaar met de kuur en moet zeggen dat dag 3 en 4 het zwaarst waren, de zin in lekker eten en koffie wordt daarna veel minder. Vanwege de minder lekkere smaak van het citroen/siroop mengsel heb ik verhoudingsgewijs wat meer citroensap gebruikt, dat maakt de smaak veel frisser. Succes er mee!
Bart
Hoi Allemaal,
Ik zit op dag drie vandaag en moet eerlijk zeggen dat ik het citroenmengsel allesbehalve lekker vindt. Ik heb het laatste jaar nogal afgezien (lichamelijk gezien, oa galstenen) en ben vast van plan mezelf eens grondig te reinigen. Gisterenochtend heb ik ipv het groene poeder een liter water met twee volle theelepels zeezout gedronken. Dat was echt heel erg zwaar, maar na een klein half uurtje begonnen mijn darmen zich al echt schoon te spoelen. Na een paar uur kwam er doorzichtige vloeistof uit. Ik kan verder niet zeggen dat ik echt honger heb, maar de verleidingen om me heen zijn erg groot. Toch wil ik echt volhouden, maar de 7 dagen die nog komen gaan lijken me een eeuwigheid. Iedereen verder veel sterkte en succes met de kuur!!
groetjes Nathalie
het vorige bericht niet goed e-mail is verkeerd.
en de vraag voor het delen van gewichts verlies is overbodig want er staan genoeg ervaringen.
dus beloof ik de volgende keer iets nuttigers te schrijven.
hallo allemaal ik ben vandaag voor het eerst begonnen dus de kop is er af een beetje wennen aan de smaak maar dat komt zeker goed.
zijn er ook mensen die hun bevindingen in het verliezen van het gewicht kunnen delen want daar ben ik nieuwschierig naar dat is mijn doel namelijk.
en dat ik er dan ook nog een stuk schoner van wordt dat is dan mooi mee genomen.
ik hoor het wel
groetjes mirjam