Deel je vragen, inspiratie en ervaringen in ons gastenboek! Anderen hebben veel baat bij jouw ervaringen. Zoals je misschien gemerkt hebt is, is het niet altijd makkelijk de kuur vol te houden of zelfs te beginnen. Help en inspireer in dit gastenboek anderen hun gezondheid in eigen hand te nemen!
Mijn eerste dag!Ik weet dat ik dit wil en dat het goed is.Negatieve gevoelens over de moeilijkheden die er op de loer liggen wil ik eigenlijk niet toe laten maar steken soms akelig de kop op.
Zo is er 1 ding wat ik graag wil horen van de dames; Hoe zit het in de tijd rond de menstruatie? Verloopt alles het zelfde?
Normaal heb ik al buikpijn/rug pijn enzo en een vreselijk humeur. Verandert er iets? In de zin van erger, moeilijker of juist beter?
Ik ben van plan mezelf giga te gaan verwennen, maskertjes een lekkere badolie en eindelijk weer eens een boek kopen.(tips?;-).
Ik heb nog een hele week vakantie en ik ga er voor!! Fijne dag allemaal, Guusje
Janice je laatste dag, echt supergoed van je. Hoe voel je je nu? Echt supergoed van je dat je zover gekomen bent! Wou dat ik al zover was. En kijk je alweer uit naar eten?
Goedemorgen iedereen
dag 3
Hoe wordt er door jullie geslapen tijdens deze kuur? Gign gisteravond om 22:00 naar bed en heb bagger geslapen. Erg onrustig hebben jullie dat ook gehad in de eerste dagen van de kuur? Heb vanmorgen mijn zoutwater oplossing gedronken en voel me een beetje misselijk. Weet dus niet of ik die groene poeder ergens kan krijgen hier maar ga het wel zoeken want dat zoutwater is errrrggg uuuurrrrrgg!!!
Iedereen succes vandaag!
De site van Janice over roken wil bovenal een boek verkopen dat ons gegarandeerd van dat roken afhelpt. Diepe, diepe zucht. Amerika, ik word er soms zo verschrikkelijk broerd van…
Hallo iedereen
Er zit weer bijna een dag op en wou dat ik al een paar dagen verder was. Zover dat ik veel energie krijg enzo. En hopen dat die dag ooit komt.
Vandaag heb ik goed de verleiding weten te weerstaan. Werd uitgenodigd door vriendin om daar te eten en mijn buurjongen kwam uit de pub even langs met een fles wijn.
Heb gewoon eten gekookt voor de kinderen en had daar niet zoveel moeite mee. Alleen het enige is dat je niet kunt proeven of het lekker is, maar ze hebben goed gegeten.
Mijn roken ging ook niet zo goed vandaag en alhoewel ik me best wel eventjes beroerd voelde van het roken heb ik toch 2 sigaretjes gehad ahmm. Morgen weer proberen. Ik zal de site gaan lezen die je doorgegeven hebt Janice en dan kijken of er nog nuttige informatie bij staat die ik nog niet weet. Woon zelf in Schotland dus zal niet zoveel moeite met de taal hebben. In ieder geval bedankt. Ik ga zo even wat in het huis doen want het huis ziet eruit alsof er een bom in is ontploft. Het was echt bagger weer hier en ik voelde me erg moetjes vandaag. Maar nu ga ik snel even wat doen en dan duik ik lekker mijn mandje in. Iedereen heel veel succes en al jullie verhalen houden de moed erin.
En nog even een reactie voor Erik.
Dank je voor je compliment.
Ik voel zo duidelijk een definitieve keuze voor mezelf dat ik me hoe dan ook niet meer laat afbrengen van wat goed voor MIJ is!
Eindelijk, eindelijk, eindelijk..
Hallo allemaal!
Dag 9.
MMm het gaat vandaag. Houd niet echt over. Maar okee. Ik maak er vandaag een pyamadag van!
En ROKEN?!?
Ik doe het ook. Ik heb een programma gevonden op http://www.lungusa.org nav iets wat ik zag bij dr Phil op tv.
Hier staat een stappenprogramma beschreven, die ik wil volgen na deze kuur..
Het is wel in het Engels, maar wie weet hebben jullie er iets aan.
Een groet, Janice.
Jeetje Janice, je had het jezelf wel zwaar gemaakt gisteren! Knap dat je dat hebt volgehouden op helemaal niks. Overigens: van koffie moet je nog meer plassen dan van gewoon water (al dan niet aangelengd met citroensap). Koffie en thee (niet kruidenthee) onttrekken vocht.
Roken: heel knap als je het kan laten. Ik kan het niet, enige wat ik tijdens een kuur blijf doen.
Sterkte en succes weer allemaal, vooral aan degenen die eten moeten klaarmaken.
Hallo alle kurende mensen. Ik ben gisteren begonnen met de kuur en vond dat best wel moeilijk. Op dit moment ben ik alleen met 2 kinderen (vader buitenland voor werk) en moet dus wel eten maken voor ze. Tijdens het koken had ik zo de neiging om even te proeven of het wel lekker was, maar steeds net op tijd bedacht. Ik ben dus ook een roker en heb daar erg veel moeite mee, maar vandaag heb ik het idee dat de behoefte minder is. Moet eerlijk bekennen heb gisteren wel gesmokkeld en zal daarvoor een extra dag langer door kuren. Zijn er andere mensen die ook erg veel moeite hebben met het stoppen van roken? Verder moet ik zeggen dat zover zo goed, maar dit is nog maar mijn 2e dag. Iedereen veel succes met het kuren, en wat leuk dit gastenboek.
Vandaag vrolijk begonnen aan dag 4. Toch al bijna op de helft! Ik ben tot nu toe al 3,3 kilo afgevallen, had ik niet verwacht… Het is tot nu toe allemaal prima te doen, gisterenavond was ik wel erg moe en een beetje slappies, en tegelijkertijd voelt het nog steeds lekker dat ik dit aan het doen ben! Op naar dag 10!
Hallo allemaal!
Dag 8.
Wat een dag! Heel vroeg op. Geen zout vandaag (gebruik ik ipv groene poeder). Ik durfde niet, omdat ik de hele dag mijn dochter bezocht, die op scoutingkamp is..
Het werd een dag zeilen en ik zag dat écht niet zitten, wist ook niet hoe ik dat aan kon pakken zonder een toilet binnen hand (nou ja, hand? -jullie snappen wel wat ik bedoel-) bereik.
Ook geen sap gedronken vandaag, ga ik zo nog aan beginnen. Ik ga van de sap ook altijd vaak laxeren en dat kon om dezelfde reden niet vandaag.
De dag toch goed doorgekomen. Ik had wat bouillon meegenomen in een thermosfles. Heb wat thee gedronken en twee keer koffie (zonder suiker!) wel wat melk erin, want het was een lange dag en ik wilde niet van mijn stokje gaan. Was misschien wel meer de angst ervoor, dan dat het werkelijk gebeurd zou zijn, denk ik achteraf, maar..! Ik heb hoe dan ook een goed gevoel over deze dag. We waren met een groep van 30 ouders, ze aten met z’n allen, ik wat bouillon en thee et cetera.
Zo, genoeg geschreven, ik ben wel wat licht in mijn hoofd nu, aan de sap en even lekker voor de tv hangen. Morgen weer het normale sapprogramma!
Een hartelijke groet aan alle mede sapkuurders!
Dag 2 zit erop!Buiten wat kleine lichamelijke ongemakken (vieze, dikke, kleffe tong, tenminste zo voelt het, en een beetje slapjes) voel ik me helemaal prima. Precies wat Janice zegt, ik kies eindelijk voor mezelf! En ik kom er nu ook wel achter dat het voor mij uiteindelijk helemaal niets te maken heeft met maatje 36 hebben, maar puur met voor mezelf zorgen en van mezelf houden. En dat ben ik nu aan het doen, vind mezelf ook al weer een stuk leuker om naar te kijken in de spiegel, gewoon omdat ik goed bezig ben!
Ben weer benieuwd of het zo blijft, ik heb in ieder geval goede moed!!
nou…ik kuur niet mee hoor….maar wil graag me kanjer een hart onder de riem steken.
Gerda dametje ik ben trots op je dat weer zoveel wilskracht toont,hou vol he je ken het…succes gr. Hans
Dag 7!!
Yes, het gaat lekker met me.
Net 10 minuten gejogd, voelt heerlijk. Er ontstaat steeds meer vertrouwen in mijn lijf.
Ik wil wat over mijn leven vertellen:
Ik ben een gescheiden moeder, ben 45 jaar, heb twee kinderen.
Vroeger liep ik veel hard, kom uit een ‘loopfamilie’. Mijn vader was één der eersten.. en heeft ons allen besmet uiteindelijk. Ik heb zelf ook halve marathons gelopen, was soms ietsjes meer fanatiek en soms ook veel minder. Ik ken de ‘drug’ van het rennen in het ieder geval.
Toen ik zwanger werd van mijn eerste kind kreeg ik bekkeninstabiliteit en dat was in de tijd dat er nog amper bekendheid over was..
Als ik geweten had dat ik hetzelfde zou krijgen toen ik zwanger werd van de tweede, had ik dat nooit laten gebeuren.. Ik zou mijn liefste geweldige dochter nooit hebben willen missen, maar dat is een andere wetenschap natuurlijk..
Ik ben helemaal veranderd in de loop der jaren, voelde me nooit meer happy met mijn lijf, ben in therapie geweest, -langdurig-, om alles een plek te geven et cetera.
De eerste jaren na mijn zwangerschappen was ik behoorlijk slecht ter been. Ik ehb van alles gezocht om dit te verbeteren, heb het nooit opgegeven.
Al met al een heel lang verhaal dat over heel veel jaren loopt..
Om het toch in te korten: Ik ben nu zo ver dat ik weer stukjes ren en dat ik hoop, nee, ik voel dat het beter met me gaat dan ooit! Als je me had zien schuifelen jaren geleden als het glad was buiten, zo moeilijk was lopen toen voor me.. zou je het niet geloven als je me net zag rennen.. Ik ga weer geloven in een toekomst ook met sport, want ik kan daar écht niet zonder om me werkelijk goed te voelen.
Jammer dat het zo lang heeft geduurd alles bij elkaar, het heeft me mede mijn huwelijk gekost, mijn man zag er geen heil meer in me me te blijven ondersteunen op de lastige weg die ik te gaan had, mede doordat ik er ook in periodes door in depressies raakte.
Nou ja, nu na 4 jaar en heel veel verdriet om het eindigen van mijn huwelijk kan ik zeggen dat “I celebrate life again! Getting older is not the end. It’s the beginning of my life deepening to a level I had never even imagined was there”.
Woorden van Oprah, niet van mij! Ik heb ze wel anders gebruikt qua context, maar ze zijn van haar en ik vind ze dusdanog mooi, dat ik ze met jullie hier wil delen!
Wat ik veel doe deze dagen tijdens de kuur is surfen op het net (naast klussen en het verfraaien van mijn huis, ik heb vakantie..) en ik lees veel, ik voed me en ik verdiep merk ik tijdens de kuur. Het is naast een lichamelijke schoonmaak een spirituele ervaring voor me, een verdieping van de reden waarom mijn leven is gegaan hoe het is gegaan tot nu toe. Dus geen junkfood, maar soulfood!!
Erik, bedankt voor je reactie. Is fijn. Ik denk dat mijn vragen gebaseerd zijn op angst, angst dat ik straks de controle verlies..
Ik merk echter dat mijn ertrouwen groeit en groeit. Voor mij is het dan ook heel erg goed deze kuur 10 dagen te doen en te ervaren waarom ik het doe.
Ik doe het omdat ik kies voor mezelf, omdat ik wil zorgen voor mezelf en nu eens werkelijk. Ik zal natuurlijk altijd mijn zorg voor anderen invullen, daar hou ik van. Ik zal echter zelfs ook beter voor hen kunenn zorgen als ik beter voor mezelf zorg!
Het zijn vaak die mensen die dik(ker) zijn, die vooral voor anderen zorgen, maar zichzelf niet als voldoende de moeite waard ervaren om goed voor te zorgen. Zo ervaar ik dat. Ik werk dan ook verder aan mijn zelfvertrouwen en alles wat erbij hoort.
Ik ga door op mijn ingeslagen weg als een bewuste keuze!
Ik realiseer me dat ik veel schrijf wat niet met de kuur van doen lijkt te hebben.. voor mij hoort het naar binnengaan en kijken naar wat is er bij. Dit is mijn weg. En ik ben benieuwd naar de weg van anderen!
Ik groet jullie allen en tot morgen.
Morgen ga ik dus meezeilen met mijn dochter die op waterscoutingskamp is..
Ik hoop dat er velen schrijven en dat er morgen weer veel te lezen is. Ik geniet daarvan en voel er door gesteund!
Een warme groet, Janice.
Vandaag ben ik met de tweede dag van de sapkuur bezig. Het gaat erg goed. Gisteren had ik helemaal nergens last van. Hopelijk blijft het zo goed gaan. Veel succes allemaal.
Wat goed en lekker dat het zo goed met je gaat, Janice. Verstandig opbouwen? Kan je hier allemaal lezen, maar het boekje is wel erg streng. Vraag is hoe geoelig je maag is. Je eerste opbouwdag beginnen met een dubbele bruine boterham met ouwe kaas is vast niet verstandig. Maar naast de drie sinaasappelen en al dat sinaasappelsap (ik doe er grapefruit dor tegen de laffe zoetigheid) ook wat boullion, nou, dat gaat wel goed. Kwestie van voelen hoe het valt. Dus als je wat gegeten hebt even een tijdje wachten. Luisteren naar je lichaam dus… Ik hoop dat het alleen maar vrolijke dingen zegt als je binnenkort door de kuur heen bent…
he hallo allemaal het was een goeie dag voor mij dag 4 zit er weer op nu aan dag 5 beginnen alleen met het eten klaar maken voor me kinderen dat was wel ff doorbijten zeg .Het rook zo lekker maar ben wel met beiden benen op de grond blijven staan ik hoop dat ik 10 dagen vol blijf houden.Maar ja het is me al gelukt dus waarom nu niet vraag ik me dan af ,zo vlak voor de operatie die ik straks krijg moet gewoon lukken nouw veel sterkte allemaal die ook nog bezig zijn xxx gerda.
Hallo allemaal,
Dag 6.
Ik schrijf normaal graag ’s ochtends, kreeg echter mijn moeder spontaan op visite. De hele dag bezig geweest verder en nu eindelijk zitten en even achter de computer.
Het gaat goed met me.
Eigenlijk weinig tot geen trek in iets.
Vanochtend weer een minuut of 5 gejogd in kleine stukjes van een minuut met wandelen er tussendoor.
Ik verbaas me dat het zo goed gaat.
Ik denk zo nu en dan aan het opbouwen en hoe ik dat verstandig aan kan pakken. Ik weet uit ervaring van het verleden dat ik dat heel erg lastig vond en dat ik mezelf dan wel eens te buiten ging met alle gevolgen van dien. Ik ben nu ecter een stuk ouder en hoop ook wijzer..?.. en wil het goed aanpakken, heel structureel.
Zijn er anderen die dit kennen en hebben zij goed tips?
Voor dat meisje met die jaloerse vriendin (ik weet even je naam niet meer):
Jouw vriendin lijkt me geen goede steun voor je als je deze kuur wilt gaan doen. Als jij wilt kuren/ schoonmaken en ook wat afvallen kies dan iemand die je wel ondersteunt wat jij wilt, doet en mag!
Realiseer je wel dat je wel wat afvalt met deze kuur, maar dat je ook weer iets van 2 kilo aan zult komen. En als je je eetpatroon niet veranderd en niet meer gaat bewegen nadien dat je de kans loopt om ook zo weer op je oude gewicht te zitten. Dit kan erg frustrerend zijn.. Ik weet niet of je site kent van http://www.drPhil.com (van de tv), die heeft een 7 stappenplan om je doel te bereiken en om ook op dat gewicht te blijven.
Nou, ik ben benieuwd of je de kuur gaat volgen en wat je ervaringen zullen zijn.
Een groet aan jullie allen!!
Janice
Zooo het einde van dag 1 is in zicht! Tot nu toe bevalt de kuur me prima, het voelt erg goed dat ik zo voor mezelf aan het zorgen ben! Groen poeder gevonden bij de tuinen (bedankt voor de tip…) dus nu kan ik er echt helemaal tegen… Als het zo tien dagen blijft ben ik gelukkig! We zullen het zien!
Hallo kuurders, vandaag mijn 1e boterham gegeten, heerlijk! Ik blijf wel opletten en rustig aan doen, drink nog steeds geen koffie, heb ik ook geen behoefte aan en ik wacht ook nog even met vlees. Ik wil naast de 4,5 die er nu af is nog 3 kilo kwijt, ben van plan af en toe een sapdagje te doen of 1 dagje de “citroensapmix”. Ik voel me goed, het is de moeite waard. Iedereen die nog bezig is veel succes, ik neem afscheid van de site, groeten! Annemieke
Voor Lies: voor jaloerse vriendinnen bestaan geen simpele oplossingen.
Doodgaan zal je echt niet van deze kuur (waaraan?! je krijgt alleen een beetje citroen, thee, water en ahornsiroop binnen).
Slechte afslankmiddelen? Nou, van ahornsiroop word je niet slank. Het zorgt er wel voor dat de kuur zonder idioot veel honger vol te houden is, en dat je genoeg van de goede mineralen binnenkrijgt.
Hoofdpijn? Kan, maar dat betekent dat je niet genoeg water drinkt. Koud hebben ook veel mensen het. Warme kleren aantrekken of een warme douche nemen helpt.
Lees verder gewoon alles een keer door wat er bij ‘De citroensapkuur’ staat.
Succes.
he hallo allemaal ik ben vandaag goed door dag drie heen gekomen was wel erg duizilig toen ik uit me bed stapte maar dat was me eigen schuld,ik was vergeten vitamine er bij in te nemen dus heb die als eerst weer maar in genomen en nu gaat het wel een stuk beter met me en met jullie ? annemieke het is goed zeg dat je je kuur helemaal heb afgemaakt vergeet je opbouw dagen niet goed te doen he, is erg belangrijk en niet te snel van alles gaan eten in het begin daar kan je maag niet tegen maar maak er wat van . groetjes van gerda
Hoi Miriam,
Zeezout werkt ook prima, vaak al binnen een uur. Het is alleen viezer. Ik had ook groen poeder gevraagd bij onze drogist, die had het niet maar de Tuinen heeft het op voorraad en daar kan je het zo halen, 3 euro ofzo.
succes
Mieke
ha, vijfde dag en ik ben die citroensapahornpepersap nu echt goed zat, bleh…
alle geuren die ik trouwens ruik van eten zijn meestal echt heerlijk, daar heb ik dan al genoeg aan..
Help! Ik ga morgen beginnen met de kuur, en hoor dus vanavond groen poeder te nemen. Nou staat er op de site dat je dat ’s ochtends kan vervangen door zeezout. Kan dat ’s avonds ook? Of heeft het dan een ander effect? Ik wil het erg graag weten, want onze reformzaak heeft op t moment geen groen poeder en ik wil wel morgen beginnen…. Alvast bedankt!!