Deel je vragen, inspiratie en ervaringen in ons gastenboek! Anderen hebben veel baat bij jouw ervaringen. Zoals je misschien gemerkt hebt is, is het niet altijd makkelijk de kuur vol te houden of zelfs te beginnen. Help en inspireer in dit gastenboek anderen hun gezondheid in eigen hand te nemen!
Hallo, Over een tijdje ga ik met deze kuur beginnen. Ik ben 17 jaar en verder gezond dus ik zou deze kuur ook kunnen doen. Mijn vriendin wil deze kuur volgens mij ook doen alleen zij mag dat niet. Nu is ze jaloers op mij dat ik het wel mag en zij niet en ze zegt dat ik er dood van ga en dat het slecht zou zijn omdat je er hoofdpijn van krijgt en je kunt het soms koud krijgen, ze zegt ook dat deze site alleen maar reclame is voor slechte afvalmiddelen. Als ik haar probeer over te halen dat het juist heel goed is voor je lichaam omdat het dan erg schoon word wil ze me niet geloven, hoe kan ik haar toch overhalen dit het geen slechte kuur is?
Janice, ik denk dat je het juist lekker moet doen, je gedachten zijn dan voornamelijk ergens anders mee bezig! Ik drink ook zeker een liter thee tussendoor dus wij namen ook theezakjes mee maar hebben die niet gebruikt omdat we “te druk” waren! Kun je smorgens en savonds natuurlijk wel lekker doen als je rustig op de bank zit? Hoe dan ook, probeer er van te genieten! Succes
Peter,
Ik bedacht me net toen ik de spirulina zag staan, dat jij daarover schreef. Bedankt, ik had het dus wel gebruikt, stop er nu eerst weer mee.
Annemiek,
Ik gebruik al zout water, omdat dat sneller doorloopt. Dus dat is het probleem niet.
Ik drink echter veel meer dan een fles sap en een fles water. Ik drink ook nog heel veel thee in de loop van de dag. Misschien moet ik dat dan een dagje overslaan. Ik denk waar ik mee zit dat het vertrouwen is dat het me dan ook goed afgaat..
Bedankt voor jullie reacties!
Groet, Janice.
Hallo allemaal, vandaag alweer de laatste opbouwdag! Morgen weer een boterham met kaas, oeh daar kijk ik naar uit! Sorry voor deze woorden als je nog aan het kuren bent! Janice ik merkte dat afleiding juist heel lekker is! Naast werken was ik ook een paar dagen vrij terwijl mijn dochter een weekje weg was. Wij namens onderweg gewoon onze fles sap en een fles water mee, gaat prima alleen die WC tja, ik hoefde gelukkig niet de hele dag! Ik las ergens op deze site dat je met zout water kunt “wachten” op de reactie, dan naar de WC en dan kun je lekker weg! Misschien is dat een idee? Nou groeten en succes allemaal, Annemieke
Hallo allemaal.
Dag 5!
Ik werd heel vroeg en energiek wakker.
Heb ondertussen al van alles gedaan. Het vertrouwen in mijn lijf en in de kuur groeit in me.
Heb net gewandeld in combinatie met 2 keer twee minuten en één keer één minuut joggen. In totaal dus 5 minuten gejogd. Voelt goed.
Ik heb dit eerst gedaan en nu heb ik net het zoute water gedronken en wacht op het resultaat, ahum..
Peter, bedankt voor je reactie! Is fijn.
Ik doe deze kuur, omdat ik me de laatste tijd futloos voelde. Te weinig energie en ik voelde me daarnaast maar steeds ‘voller’ worden., maw gewoonweg te stevig of te dik, hoe je het ook wilt noemen. Ik wil dus graag wat kilo’s kwijt, maar wil me vooral energieker voelen!
Ik snap dat ik me aan de regels te houden heb en dat ik dan de beste ontslakkingsresultaten boek. Ik schrijf hier zoals ik het doe en zoals ik het vol kan houden. Ik denk dat ik zonder die bouillon al gestopt was geweest.. dus ondanks dat het het minder goed is voor het ontslakkingsproces was het voor mij een goed alternatief. Hoe dan ook bedankt voor je reactie. Ik vind het leuk je uit te leggen hoe het bij mij zit. Ik ben benieuwd trouwens of vandaag alleen het sap weer voor me zal werken. Ik voel me op dit moment geweldig!!
En dit is ook waar ik het voor doe!!
Ik zit met één ding: mijn dochter is op zeilkamp en ik heb me vergist in een datum. Aankomende zaterdag zeil ik als ouder mee en ben daarmee de hele dag van huis. Ik vind dat wel erg lastig.. zacht uitgedrukt..
Er ging even door me heen om af te zeggen, maar dat wil ik toch écht niet, het is sowieso erg leuk natuurlijk, maar ik kan dat mijn dochter ook niet aandoen om daar als enige zonder ouder te zitten (vader is geen optie) en dat wil dus ook niet.
Ik kan wel mijn sapje meenemen in een thermoskan, maar hoe doe ik dat zonder een toilet aan boord.. Heeft iemand suggesties? Hoe kan ik dat het beste doen zonder de kuur te onderbreken, dat wil ik namelijk niet!!
Ik ben benieuwd naar tips en ervaringen van jullie.
Een fijne dag allemaal, hier in het Noorden schijnt zowaar een zonnetje, ik ga ervan genieten, ik hoop jullie ook!
Een groet van Janice.
Ilse, op dag 10 was mijn tong nog niet helemaal rose, maar pas na de opbouwdagen, zag ie er weer helemaal biggetjes rose uit !
Succes
Janice, spirulina raden ze alleen aan voor de opbouwfase en ook daarna nog even. Weet niet of je de kuur doet om af te vallen of om te ontgiften. Als je wil ontgiften dan moet je je houden aan echt alleen het sapmengsel en kruidenthee, en groen poeder, verder niks. Wil je alleen afvallen dan kan een beetje bouillion en versterkende spirulina of dat bijenspul natuurlijk geen kwaad.
he hallo allemaal ik ben nu met dag 2 bezig. En ook mij verklaard iedereen voor gek maar meiden en heren zet het gewoon door ik doe dit omdat ik op een buikwand corectie zit te wachten kan er elk moment voor op geroepen worden dus erg spannend ik heb dit al een keer eerder gedaan ;De sap kuur bedoel ik he ben toen in 2 jaar tijd zo´n 28 kilo afgevallen niet alleen met het dieet toen ben ik nog eens 10 kilo kwijd geraakt en nu hoef ik er niet meer zo veel van af maar ik voelde me erg prettig toen ik de sap kuur had gedaan en dus nu ben ik met dag 2 weer begonnen en het gaat erg goed ik heb hier een man en 2 kinderen dus kook ook voor ze he dus is wel erg moeilijk maar zet me er heus wel door heen
ik wil het graag dus zal ook wel lukken is me al een keer gelukt dus nu ook weet ik zeker nogmaals allemaal suc 6 gr gerda
En dat vergeet ik nu helemaal te vragen; de personen die waren gestopt; was de tong toen ook helemaal roze of nog niet?
Dag 6 zit er bijna op. pfff, het wordt steeds zwaarder; ik ruik overal lekkere luchtjes!!
Anne, wist je van te voren al dat je het 7 dagen zou doen ipv 10? En was je dan ook al helemaal schoon om het zo maar te zeggen?
Ik zie nu dat de randjes van mn tong al roze beginnen te worden, maar het middelste gedeelte nog zeker niet!!
Ik wil proberen het tot vrijdag vol te houden en zaterdag langzaam fruit toe te voegen, de opbouwdagen zeg maar.
En vanmorgen was er 4 kilo vanaf, dat is altijd weer prettig!!
Succes allemaal weer!
groetjes
Ilse
Hallo allemaal,
Dag 4!
Ik wissel soms af met kruidenbouillon. Op die manier blijf ik me redelijk voelen.
Kon gisteren later op de dag het sapje weer verdragen.. Gelukkig maar.
Ik lees van niemand dat ie spirulina neemt. Dat is toch de bedoeling?!
Het lezen van de ervaringen van anderen helpt me écht!
Lieve groeten, Janice.
Dag iedereen! Ik ben nu bezig met de tweede opbouwdag. Ik heb meer energie dan ooit. Ik moet wel eerlijk bekennen dat de kuur (ik heb het 7 dagen gedaan) me behoorlijk zwaar is gevallen. Ik had het koud en had moeite met de sociale druk. Toch ben ik achteraf trots dat ik het heb vol gehouden en ik hoop dat als ik nu mijn eetpatroon (sporten deed ik al) blijvend verander, dat het gewicht eraf blijft en misschien zelfs verder gewicht verlies! Hou vol iedreen, het is het waard!Anne
Erik bedankt voor je tip. Maar ik had er ook teveel citroen in. Ze zeggen dat een halve citroen gelijk is aan 2 eetlepels. Nou dan heb ik zeker hele sappige want ik heb vandaag weer voor vier glazen klaar gemaakt en eerst de citroenen geperst en toen de eetlepels genomen. Nu hield ik na de 8 eetlepels (voor 4 glazen) nog eens 7 eetlepels over. Dus het is nu al beter te drinken.
En het resultaat was er ook al. Vergeleken met gisterenmorgen was er nu 2,3 kilo af. Dus dat geeft de burger ook weer moed.
Succes allemaal verder…….
Esther, als je het sap zo zuur vindt, doe er dan wat meer ahornsiroop in. Dat mag. En vergeet je vleugje cayennepeper niet! En neem lekker koud water uit de ijskast, dan valt het allemaal wel mee (vind ik). Maar als ik er misselijk en ziek van werd dan hield ik er meteen mee op. Dat is natuurlijk waanzin.
Hallo allemaal,
Ben vandaag begonnen met de sapkuur als dieet. Iedereen verklaard me helemaal voor gek. En mijn schoonmoeder zegt al dat ik het niet vol zal houden. Nog meer stimulans dus om dit wel te doen natuulijk.,
Maar wat is die sap vies zeg…….Hoop dat ik het vol kan houden. Qua honger valt het wel mee maar zo slapjes gevoel he en die vieze zure smaak van dat sap.
Iedereen veel suc6 en hopelijk hou ik het vol.
Groetjes
he hallo allemaal dit is dag één nouw ben eindelijk weer begonnen tot nu toe gaat het goed maar de dag is nog niet voorbij he . We zien het wel jo iedereen verklaar me voor gek dat ik weer begonnen ben maar ja als ik me er weer bij lekker voel waarom ook niet ja toch hebben jullie dat nouw niet? suc6 allemaal gr gerda
Hallo allemaal, wat een hoop ‘zondige’ mensen zeg! 🙂 Ik ben nu bij de 1e opbouwdag en het is prima gegaan de afgelopen 7 dagen vasten. Wel had ik hele slechte momenten, zaterdag avond bijvoorbeeld, ik had zo’n zin in iets te kouwen!! Gelukkig vandaag de 1e sinaasappel, yeah! Morgen fruit en rauwkost salade, heerlijk. Mensen het is prima te doen maar je moet wel echt keihard zijn, mijn vriend is donderdag ook begonnen met zijn 1e bak koffie, ik moet zeggen dat ik daar nog steeds geen behoefte aan heb! Volhouden allemaal hoor, het is echt heerlijk als je het hebt volbracht, groeten
Dag 3..
Het valt me zwaar. Zowel de eerste dag als de tweede dag een paar dropjes gehad, zo’n ongelofelijke vvieze smaak in mijn mond.
Vond ik de eerste dag het sapje nog naar oude tijden proeven -kwast! bij het schaatsen-
Ik begon gisteren al last te krijgen van misselijkheid, het kwam er soms weer wat uit van boven, ook al was het mondjesmaat, wel erg vervelend! Later op de avond bouillon genomen. Vanochtend ook. Ik weet dit hoort er niet bij, ik maak straks weer een sapje klaar en hoop niet weer misselijk te worden.
Tot later!
Hoi Aad,
Minder groen poeder nemen, want de hele tijd kramp is echt niet de bedoeling.
Hoi
Vandaag dag 5, heb afgelopen weekend moeten afzien, nu gaat het wel. Voel me wel een beetje slap.
Heb alleen heel de dag door, maar vooral ’s nachts buikkrampen komt dat door de groene poeder?
Heeft iemand hier ervaring mee en is er iets tegen te doen?
aad
Vandaag de tweede dag van kuur 2. Tussendoor heb ik 5 dagen het vrijdieet gevolgd. Daarmee ben ik niet afgevallen maar ook niet aangekomen, normaal kom je toch 2 kilo aan na de kuur?
Mijn tong was al meteen de eerste dag wit en vandaag al geel, kan het nu ook beter volhouden als de eerste keer. Wat betreft dat zeezout, ik gebruik soms zeezout, soms groen poeder. Het groene poeder heeft wat langer nodig voordat je naar het toilet moet en van het zeezout heb je minder kramp. Ik neem een eetlepel van het zeezout in een glas lauw water, goed roeren, neus dicht en innemen.
Het is wel smerig maar werkt meteen binnen een uur en als je later nog weg moet ofzo is dat wel handig.
Groetjes,
Mieke
Hoi,
Ik heb een vraagje ik doe de citroensapkuur en zit nu op dag 8. Ik heb sinds twee dagen erge last van veel bobbeltje op mijn huid. Het lijkt net of heel mijn gezicht in brand staat.Ik heb geen idee wat dit is. Kan het misschien een alergische reactie zijn? Ik heb de kuur al vier keer eerder gedaan en toen had ik er geen last van. Ik zou graag willen weten wat dit is.
Over het voldoende drinken: is erg belangrijk volgens mij ivm het doorspoelen en het kwijtraken van afvalstoffen.
Ik doe zelf deze kuur om meer energie te krijgen. Ik wil echter ook graag afvallen, want het te vele vet zit me in de weg. Letterlijk!
Nu lees ik dat Gerda schrijft dat ze 12 kilo was afgevallen een vorige keer.. Wat ontzettend veel Gerda.
Heb je veel bewogen, gewandeld erbij?
Komt het omdat je voor de eerste keer ging vasten of weinig at?
ik heb het idee dat het bij mij niet zo snel kan, ik heb in het verleden te veel crash-dieten gevolgd. Mijn stofwisseling is lui volgens mij.
Wat zout water betreft (het groene poeder was niet op voorraad in de winkel waar ik was). Ik vind het goor. Heb het echter nog eens nagezocht op het web en nu neem ik twee theelepels, daarbij doe ik heet water en roer het totdat het opgenomen is in het water, dan vul ik een kan aan tot een liter. Het is dan wat lauw.
Vanochtend heb ik dat dus voor het eerst gedaan. De smaak valt zo mee. De hoeveelheid is wel wat groot, dus het was wel wat doordrinken.
Op het web las ik dat het een half uur zou duren, voordat het door zou lopen..
Nou, dat was bij mij wel veel sneller! Misschien komt dat ook omdat ik het roken nog niet kan laten.
Daar doe ik het ook voor: minder roken.
Maar al met al wil ik me gewoon beter voelen na deze kuur: meer energie en bewuster met eten omgaan..
Ben benieuwd naar de verhalen van anderen en naar de antwoorden van Gerda.
Ik groet mijn maatjes hier!
Janice.
Hoi allemaal!!
Het is vandaag mijn derde dag. en eigenlijk gaat het wel aardig. Alleen ik heb hetzelfde probleem; ik drink ook niet de volledige 2 liter. En wat mij ook opvalt is dat ik de race naar de WC best mee vindt vallen. De groene poeder vind ik ronduit smerig en vandaag heb ik zout water geprobeerd, maar dat is ook geen lolletje. Er was vanmorgen wel ruim 2 kilo vanaf, dus dat is wel aardig natuurlijk.
Maar behalve dat ik fysiek eerder moe ben, valt het met de andere bijverschijnselen wel mee!!
Succes allemaal, en ik zie graag van de ervaren CSK-ers wat antwoorden of ervaringen op de vragen van onderstaanden, want ik ben daar ook wel nieuwsgierig naar!!
groetjes
ilse
Hoi hoi, vandaag is het me vierde dag en ik heb het behoorlijk zwaar merk ik.Ik heb een vraagje ik heb gisteren maar 4 glaasjes siroop gehad, zou dat erg zijn i.v.m met dekuur want je zou eigenlijk 8 tot 12 glaasjes per dag moeten drinken toch?? Ik hoop gewoon dat ik het echt vol hou ik wil gaan voor 10 dagen. Mensen let niet opmijn manier van schrijven maar dit is voor mij ECHT een afleiding het idee dat je weet dat andere ook mee doen aan deze kuur. En stiekem hoop ik ook een beetje aftevallen alleen zie ik nog niks na 4 dagen,ik zou wel willen weten wanneer je een beetje resultaat ziet. Nou bedank allemaal al die bericht zijn echt een steun voor mij en iklees graag ik het gastenboek, dus als er tips zijn hoor ik het graag… ZWAAI en tot gauw:-)