Deel je vragen, inspiratie en ervaringen in ons gastenboek! Anderen hebben veel baat bij jouw ervaringen. Zoals je misschien gemerkt hebt is, is het niet altijd makkelijk de kuur vol te houden of zelfs te beginnen. Help en inspireer in dit gastenboek anderen hun gezondheid in eigen hand te nemen!

17.778 reacties

  1. he hallo allemaal ik ben gerda een vriendin van aisha en gaat nu voor de tweede keer weer die kuur doen van 10 dagen ik weet niet of het zal gaan lukken maar ik sta er nu al achter ik ga maandag er mee beginnen. De eerste keer is het me ook zonder moeite gelukt dus zal het nu ook wel lukken in ieder geval zet hem allemaal op…. Ik weet hoe moeilijk het is, de eerst keer was ik 12 kilo afgevallen nu hoef er niet zo veel van af nouw we zien wel hoe veel er van af is eind de kuur gr gerda

  2. Hallo allemaal, ik ben inmiddels met mijn 4e dag bezig en heb zo’n zin in een kopje bouilon of iets dergelijks, nu heb ik gelezen dat er mensen zijn die dat in de avond weleens nemen… nu is mijn vraag of t heel erg t ontslakkingsproces verstoord

  3. Hallo allemaal! Net als Anne ben ik ook niet gestopt maar heb ik het heel druk gehad. Alles gaat goed al merk ik wel dat ik liever helemaal niet eet dan het te sap drinken. Echt ik heb zo’n zin in een andere smaak. Verder doe ik de kuur tot en met morgen en daarna opbouwen. EINDELIJK!xx

  4. Hallo allemaal, nee nee, ik ben niet gestopt! Was 2 dagen vrij en drukker dan ooit! Gewoon niet in de buurt van de computer dus. Gisteren heerlijk naar de sauna geweest al was het wel moeilijk niet kwijlend over het bord van een ander te hangen,….
    Wij zijn nu beiden 4 kilo kwijt en ik ben vandaag extra energiek merk ik. Zondag is onze laatste dag en dan maandag weer opbouwen, heb ik zin in!! Groeten en een goed weekend allemaal, Annemieke

  5. Dag 9, 20 aug is mijn streefeinddatum: Idd meer groene poeder helpt, bedankt voor de tip.

    Ik moet zeggen dat ik het nu wel gehad heb hoor. Vanavond nog effe lastig (moet voetballen) en morgen de laatste dag. Ik heb wel enkele malen gezondigd met een soepje.

    Zoals de vooruitzichten er nu uitzien:
    Zondag een keer zondigen met een broodje shoarma en maandag beginnen met het ziekenhuisdieet.

    Het ziekenhuisdieet is een per dag aangepast ontbijt, lunch en diner. In het weekend normaal eten. Na 3 weken zou je ca. 10 kg kwijt moeten zijn. Zou een stuk gemakkelijker moeten zijn dan de CSK.

    Als ik de kuur ga volgen zal ik jullie op de hoogte houden.

    Nou veel succes allen en hou de moed er in.

  6. Vandaag mijn eerste dag. Vorig jaar heb ik 9 maanden het Atkins dieet gevolgd, en ik moet zeggen; dat ging me makkelijker af!!
    Gelukkig lees ik hier dat je de cayennepoeder er ook uit kan laten en misschien scheelt dat, want dat vind ik echt niks. Ik had echter gehoord dat dat wel goed was voor de vetafbraak, of is dat niet juist?

    Maar goed, we gaan door, ik heb wel het hongergevoel, maar daar sla ik me wel doorheen.

    ook ik ben al bezig met het dieet wat ik hierna ga volgen. ik wil het wasborddieet volgen, wat is het ziekenhuisdieet?

    groetjes

    Ilse

  7. Amai amai, wou dat ik ook als “ex-CSKer” kon zetten achter mijn naam. nog maar dag 2 en die honger blijft maar komen. als er iemand te veel moed heeft, stuur hem dan maar door naar mij, soms zakt die me echt in de schoenen!
    greetzz

  8. Lion King ! Ik denk dat je iets meer groene poeder moet gebruiken. Vorige week vrijdag was mijn laatste opbouwdag… kan nu nog eten weinig verdragen trouwens. Maar meer groene poeder dus, zodat je denkt…. goh, ik kan het netzo goed meteen in de wc gooien… dan ben je schoon en leeg.. succes de laatste dagen.

    Groet van een ex-CSKster

  9. Hallo mede CSK’ers,

    Vandaag voor mij dag 8. 20 aug blijft mijn streefdatum !!

    De eerste dagen moest ik altijd een toilet in de buurt hebben. De laaste 3 dagen is dat helemaal niet meer zo. Ik heb steeds meer het gevoel dat het bij mij niet meer spoelt omdat ik (bijna) geen ontlasting meer heb. Ik moet alleen plassen. Ik kan me niet voorstellen dat mijn lichaam al zuiver is?

    Tot nu toe ben ik 3 kilo afgevallen, incl. de voorbereidingsdagen 5 kilo. Maar die laatste 2 gaan er toch weer aankomen als ik straks normaal eet. Ik voel me wel lekker en misschien ga ik direct vervolgen met het ziekenhuisdieet. 3 weken gezond eten kan je 10 kg schelen.

    Succes allemaal

  10. Hoi allemaal, Ik ben vandaag begonnen aan mijn tweede dag..pffff…Mijn eerste dag was niet prettig heb veel last gehad van hoofdpijn en was heel erg zwak, en heb heel heel veel geslapen. Vandaag ook weer opgestaan met hoofdpijn en heb net mijn glaasje poeder op nu nog de mengsel naar binnen werken en even wandelen buiten ik hoop dat mijn hoofdpijn een beetje zakt,.. ik heb het er best moeilijk mee. Een vraagje?? klopt het dat je mer deze kuur ook kan afvallen..?? Ik wens iedereen die op dit moment meedoet heel veel succes. Gr. Salima

  11. Ik heb ‘m al een paar keer gedaan, en de truc is vooral veel drinken. Vier, vijf liter op een dag, en ja, dat ‘loopt door’, dus je loopt aldoor naar de wc. Niks aan te doen, denk maar dat je lekker doorspoelt van binnen.

    Bij honger en erg slapjes voelen: gewoon een extra glas mengsel nemen. Bij kou: warme kruidenthee of heet bad/hete douche. En dan ook nog een heleboel water drinken. Dan is het het beste vol te houden. Als je jezelf ook nog verbiedt om al te veel te fantaseren over eten, en de kat niet onnodig op het spek (sorry voor dat eetwoord) bindt. Van mensen die met collega’s of vrienden uit eten of de kroeg in gaan tijdens de kuur snap ik niks. Dat doe je jezelf toch niet aan?!

    Verder slaap ik altijd extra veel en doe ik weinig als ik me niet energiek voel. Dat kan ontzettend wisselen trouwens: ene uur in topvorm, volgende niks waard.

    Heel veel succes allemaal!

  12. Hi mede-schoonmakers!
    Morgen is mijn tiende dag en ik zie erg uit naar vrijdag,mijn eerste opbouwdag. Morgen ga ik lekker sinaasappels om uit te persen,rijstewafels en vers fruit halen. Ik kan niet wachten om weer eens iets te kauwen en door te slikken. Lekker lijkt het me om weer aan tafel te gaan zitten en een maaltijd te eten.

    Ik ben blij dat ik het ga halen want ik heb totaal geen honger. Wel denk ik aan eten en recepten en hoe ik ga koken, maar als ik mij weer aan het werk zet of bezig blijf is het water in mijn mond snel weer weg.
    Voor mij gewoon een kwestie van focussen en bezig blijven.
    Achteraf is het snel gegaan die negen dagen en mijn tong is weer bijna helemaal roze!
    Ongelofelijk. Ik verbaas mij nog het meest over dat ik zoveel energie heb en geen honger.
    Hoeveel gewicht ik heb verloren weet ik niet, maar dat is ook niet belangrijk. Als ik binnenkort weer ga sporten wordt ik zwaarder door het spierweefsel en dat is zwaarder dan vet, dus gewicht is niet zo belangrijk. Vet ben ik wel verloren, ik zwem in mijn kleding en mijn omgeving zegt dat ik er goed uit zie.

    Ik ben blij dat ik zo ver gekomen ben, want ik had het ten eerste niet gedacht dat ik het vol zou houden en ik ben ook nogal on-voorbereid begonnen.

    Deze kuur kan ik iedereen aanraden.

    Medestanders, HOUD VOL!!! Het is het absoluut waard!

    Groeten, Mark

  13. Vandaag dag 1. ben behoorlijk trillerig, heb echt trek en die trek is maar voor even weg als ik een glas vh citroensap neem. Het klopt toch dat je echt alleen maar de kuur mag hebben en geen rauwkost zoals tomaten en/of kommer? Nou iedereen nog veel succes en ik ga morgen er weer met frisse moed tegenaan!

  14. Hey mede-afzieners,
    Vandaag is mijn dag 1 en ik weet nog altijd niet of ik het echt 10 dagen zal kunnen volhouden. Vorig jaar deed ik het 5 dagen omdat het toen niet langer kon en ik gehoord had dat dit ook kon. Als ik nu zo de dingen op deze website lees, heb ik de indruk dat 5 dagen niet veel uithaalt dus duimen maar dat ik nu niet crash voor die felbegeerde dag 10! Hongergevoel gaat niet echt weg (was vorige keer ook zo), hoeveel drinken jullie zo gemiddeld per dag. denk dat ik zo ongeveer 2,5 liter opheb vandaag. ik probeer genoeg water te drinken, maar moeten jullie ook elk half uur naar dat kleine kamertje ?? ik hou jullie op de hoogte van mijn vorderingen, ciao.

  15. zonder cayennepeper kun je het gewoon drinken. de cayennepeper is vooral voor in de winter, het zorgt ervoor dat je het niet zo koud krijgt. mannen hebben het over het algemeen toch minder snel koud al vrouwen, dus lekker zonder laten drinken.
    groetjes mo

  16. Hallo mede standers van de CSK, ik heb een vraag: mijn vriend krijgt de mix met cayennepeper niet weg, dus nu laat hij het eruit. Bij de apotheek kan ik capsules bestellen maar dat duurt te lang (5 tot 10 werkdagen!) Heeft iemand een idee?
    Dank alvast

  17. Goedemorgen weer iedereen! Dag 3 vandaag en het gaat goed! Gisteren wat krampen op mijn werk (niet fijn) maar duurde maar even gelukkig. Na mijn werk bij mijn “schoonmoeder” boodschapen gebracht, dat was even kwijlen boven zo’n krat met brood, ham, melk etc,… Maar we hadden ons eigen “eten” mee in de vorm van een glaasje mix en ziedaar, weg hongergevoel inderdaad. Op weg naar huis was ik wel wat slapjes, dus maar weer vroeg onder de wol en vanmorgen op de weegschaal, 2,5 kg kwijt! Heerlijke bijkomstigheid. Ik vind het groene poeder prima te doen hoor Monique, door de thee “verpest” je m.i. de smaak.
    Voor Reha, inderdaad, dit is een leuek stap voor een paar kilo maar als je echt overgewicht hebt moet je andere “hulp” inschakelen, ik wens je heel veel succes en gezondheid meid! Voor alle CSK’ers, houd vol, we kunnen het! Ben op mijn werk iedereen aan het “aansteken” door alleen maar over de kuur te vertellen, is leuk. Afzeggen van een eetafspraak is jammer maar dat kun je over een tijdje weer doen toch? En i.p.v. lunchen in de kantine ga ik dus smiddags lekker even wandelen! Groeten en succes allemaal, Annemieke

  18. Goedemorgen! Hopelijk gaat het nog goed bij iedereen. Door heel veel water te drinken heb ik gisteren inderdaad de hoofdpijn kunnen wegwerken. Goeie tip! Vanochtend 20 minuutjes hard gelopen en nu aan de slag achter de compu. Wat ik heel lastig vind is om vrienden te zeggen dat ik niet kan lunchen/dineren vanwege de kuur, maar ja. Suc6 iedereen! Anne

  19. Na drie dagen denk je alweer minder aan eten, ben je het een beetje ontwent. Bij honger: glaasje sapmengsel nemen. Bij verveling over de smaak: kopje thee. Saai blijft het, maar het gaat over, en heeft resultaat. Al is het maar dat je alle reden hebt om heel trots op jezelf te wezen.

  20. hoi allemaal…..wil alleen ff zeggen dat ik al heel veel respect heb voor iedereen die dit langer dan 1 dag volhoudt…dit was mijn eerste en ik heb de hele dag aan eten gedacht..zucht…benieuwd hoe het morgen gaat….succes allemaal en groetjesss

  21. Bedankt voor de tip Monique, ga het zo direkt proberen! En Reha, neem het advies van Monique maar aan, dat lijkt mij ook het verstandigste. Je kunt ook via je huisarts doorverwezen worden naar een diëtiste. Maar het advies wat de dokter aan mij gaf, ook ongeveer op jou leeftijd, is elke dag een stukje hardlopen of elke dag een stevige wandeling maken en gezond eten en af en toe in het weekend mag je best iets lekkers nemen. Dat komt het helemaal goed! Veel succes! Groetjes Jolanda

  22. Hoi Jolanda en Annemieke,

    Ik las jullie relaas over de groene poeder. Ik deed de groene poeder door de thee, dan krijg je het beter weg en het smaakt minder vies.
    Succes.
    Reha, ik denk niet dat je 20 kilo kunt kwijtraken op deze manier. De citroensapkuur is in eerste instantie bedoeld om je lichaam te reinigen niet om af te vallen. Voor het kwijtraken van 20 kilo lijkt het me zeker op jouw leeftijd beter om een diëtiste te raadplegen en te gaan sporten. Het lijkt mij onverantwoord om deze kuur te gebruiken om je ideale gewicht te behalen.
    Ook jij heel veel suc6.

    Groet Mo

  23. Hoi,
    ik ben 14 jaar en wil beginnen met de citroensapkuur.
    ik ben alleen heel benieuwd naar het resultaat, want ik weeg nu rond de 80 en wil minstens 20 kilo afvallen. Kan iemand mij vertellen of dat mogelijk is met deze kuur???
    xx

  24. Hoiii Annemiek! En? Lekker gewandeld? Het zonnetje schijnt hier tenminste. Ik ga het vanavond gelijk proberen met de groene poeder! Groetjes Jolanda

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn aangegeven met *

Plaats reactie