Deel je vragen, inspiratie en ervaringen in ons gastenboek! Anderen hebben veel baat bij jouw ervaringen. Zoals je misschien gemerkt hebt is, is het niet altijd makkelijk de kuur vol te houden of zelfs te beginnen. Help en inspireer in dit gastenboek anderen hun gezondheid in eigen hand te nemen!

17.778 reacties

  1. Hee Jolanda, ik zit ook op mijn werk even illegaal” te mailen,… ik doe dat poeder in een bodempje gekookt water en dan aanvullen met koud, is het ook lekker lauw en goed te drinken! Ik ga nu even mijn lunchwandeling maken, morgen sporten, ben benieuwd hoe slap ik dan ben!! Gewoon een beetje minder fanatiek dan anders, doeg

  2. Bedankt Peter! Goede tip! En gefeliciteerd Monique met de geboorte van je neefje! Ik ben nu aan het werk maar vind het leuk om af en toe de berichten van de medeCSKuurders te lezen. Aan dat water drinken moet ik nog werken, ik zit al vol van 1 1/2 liter sap. Normaal drink ik ook al niet zoveel. Vanavond weer even op de spinner of een wandeling maken, hardlopen vind ik nu even te zwaar! Vraagje: wat vinden jullie van die groene poeder? Het lost bij mij helemaal niet op in het water. Heeft iemand een tip daarvoor? Groetjes Jolanda

  3. Hallo allemaal, ik had de 1e afbouwdag (vrijdag) knallende koppijn! Nu niet meer, inderdaad veeeel water, gisteren zo’n 2 liter gedronken (water dus) en 1,5 liter van de mix en zeker 10 koppen thee. Toen ik in de supermarkt nieuwe citroenen ging kopen had ik even een knorrende maag van al die lekkere luchten daar! De weegschaal gaf vanmorgen 2 kilo minder aan, Yeah, dat gaat goed. Mijn vriend kreeg de mix ook net zo hard weer terug, dus vandaag maar voor hem de peper eruit gelaten (hij heeft het toch altijd warm) en nu krijgt hij het wel weg. Mischien moet je (Yee) de lepels siroop iets voller doen dan de lepels citroen? Jeetje Jolanda ik vind het wel knap dat je voor je gezin nog kunt koken zonder “in de fout” te gaan hoor! Succes allemaal verder, groeten

  4. vandaag mijn tweede opbouw dag. gaat allemaal prima. ben gisteren voor het eerst tante geworden, dus dat was een leuke afleiding. helaas kon ik daardoor niet naar de sauna, maar het mannetje was meer dan de moeite waard om de sauna voor een keer te skippen. vandaag lekker een appeltje gegeten en straks lekker een rauwkost sallade, wat een feest. iedereen veel sterkte toegewenst en hou vol, want het is zeker weten vol te houden en het loont.
    groetjes mo

  5. Goedemorgen medestanders! De eerste dag zit erop. Ik ben gister ook naar bed gegaan met hoofdpijn en het sluimert nu nog een beetje maar het gaat wel. Ik heb in ieder geval tot nu toe geen honger gehad dus dat scheelt! Succes iedereen met de tweede dag!!!

  6. Goedemorgen Annemieke, Anne, Aad & Yee! 2e dag alweer! Gisteren kwam ik thuis met knallende hoofdpijn. Heb wel eten klaargemaakt voor mijn gezin en had daar totaal geen moeite mee. Toch nog 10 minuten op de spinner gezeten en lekker vroeg naar bed gegaan. Vanochtend werd ik als nieuw mens wakker en anderhalve kilo eraf! Dat is toch wel motiverend. Ik heb totaal geen honger en ik vind het “spul” lekker, ik heb er vandaag iets meer stroop doorheen gedaan en dat bevalt goed. Wat ik helaas wel doe is roken en af en toe neem ik toch een senseo. Heel veel succes allemaal en volhouden! Groetjes Jolanda

  7. Ben vandaag begonnen, alleen krijg ik dat spul niet door mijn keel, echt ranzig, maarja, het is voor een goed doel, dus moet maar

  8. Hoi Anne en Jolanda, mede starters! Leuk dat jullie ook vandaag zijn begonnen en Aad, het is goed te doen hoor! Ik doe (net als mijn vorige kuur) ook 7 dagen, kan ik maandag weer gaan opbouwen. Ik heb het wel nu al koud! Dat herinner ik mij niet meer zo van de vorige keer maar mijn “kouwelijke” collega heeft het niet koud, dus zal toch wel aan mij liggen! Ik heb daarentegen iets te veel cayennepeper in “de mix” gedaan (oeps) dus het is een pittig drankje geworden voor vandaag! Heb nu 5 glazen op. Succes allemaal!!

  9. Hoi,
    ik heb er veel over gehoord en gelezen en denk er al een tijdje over na om de CSK te doen.
    Ben net terug van vakantie een paar dagen rustig aan doen met eten en geen alcohol en ga donderdag 18 augustus met de kuur beginnen.
    Hoop dat ik het volhou, hou je op de hoogte!!

    aad

  10. dag iedereen! ben vandaag begonnen met de kuur. Ik had m in februari al gedaan en toen beviel het me goed. Na een half jaar in het buitenland zijn alle kilootjes er weer aan dus ik ga er weer voor. Ik doe wel 7 dagen en dan 3 dagen opbouwen want ik vind 10 dagen too much. Ik hoop dat ik het volhoud!Anne

  11. Ik ben ook vandaag begonnen! Ben erg benieuwd wat de komende dagen gaat brengen. Ik ben een echte koffieleut dus dat zal wel tegenvallen, ga maar weer een kopje thee maken. Veel succes allemaal! En San, echt knap van je hoor! Ik hoop dat ik het ook zo goed zal doen!

  12. Vandaag begonnen! Herkende de smaak van “de mix” weer van de vorige keer (2000)
    Ik weet dat het goed te doen is! Mijn vriend doet ook mee, dus wij kunnen elkaar steunen en tegen elkaar aan meuren straks 🙂

  13. 9-8 was mn 4e dag
    stond op als een zombie maar opeens klaarde het op en inderdaad ik had weer wat energie
    ben lekker wezen fitnessen en een zonnebank

    de dagen daaropvolgend begon mn maag steeds harder te knorren en heb ik steeds meer gedronken, ca. 3 – 3 1/2 liter

    overal waar je loopt, eten, eten, eten en nog eens eten. het water liep me overal in de mond

    gisteren was ik op een verjaardagsfeest, kostte me totaal geen moeite, ik had mn eigen sap en thee meegenomen.

    morgen wordt mn laatste dag,zal me benieuwen hoe mn tong er straks uitziet, anders moet ik misschien over een maand weer , liever niet dus!

    ik verlang wel erg naar de 2e dag, lekker groentesoep

    iedereen veel sterkte met de kuur

  14. Alweer de laatste dag vandaag en dan beginnen met opbouwen. Strax nog even een lekkere maaltijd bereiden voor mijn gezin en ouders en dan morgen lekker een sinaasappel en sinaasappelsap. Eindelijk iets anders. Het begint nu echt te komen, de trek naar lekker eten.
    Vanmorgen kwam de buurvrouw langs met heerlijke italiaanse broodjes en dan mag je er slechts aan ruiken. Hup in de vriezer en eruit als de kuur voorbij is. Morgen lekker naar de sauna. Heerlijk genieten.
    Prettige dag nog en tot morgen.

    🙂 Mo

  15. Dag 4 is ingegaan. Straks effe zwemmen met de kids. Nu heb ik vanmorgen veel gedronken vanmiddag zwemmen dus niet drinken, dan kan ik vanavond de achterstand goedmaken. Anders ga ik het echt niet redden in het zwembad. Het hongergevoel is wel te weerstaan.
    Het gaat nog redelijk goed alhoewel ik gisteravond voorgenomen had om zeker IETS te eten. Toch vol kunnen houden. Volgens mij is het ook helemaal niet erg om een enkele keer te zondigen.

  16. Dank je Nathalie. Je complimentjes tussendoor gaven ook steun. I did it. Dat neemt niemand me meer af. En nu echt weer genieten van eten. Sterkte allemaal! Het is het afzien waard.

  17. Beste mede CSK-ers,

    vandaag is het zaterdag en mijn 5e dag dat ik met de kuur bezig ben.
    Het is me wat. Honger heb ik niet, maar vandaag is het wel de eerste dag dat ik veel aan eten aan het denken ben.
    Vooral na de middag toen mijn vrouw een lekkere boterhammet vlees aan het happen was, werd het bijna teveel.
    Dropjes eten in de auto…..shit!
    De A-drank drinken uit zo´n sportflesje staat mij absoluut niet tegen,maar het begint eentonig te worden. Misschien maar wat thee maken dadelijk?
    Variatie is belangrijk. Mijn hele werkende leven zowat in de horeca bezig geweest en nu dit…
    Ik zit op de helft, voel dat ikvoldoende energie heb, niet koud of warm, dus donderdag, mijn 10e dag komt er zo aan zullen we maar denken. Woensdag verse sinaasappels halen en het komt goed. Daar ga ik vanuit!
    Zo dat is mijn situatie en ik ben blij dat ik binnenkort lekker opgeschoond ben.
    Na de kerstdagen in januari ga ik het weer doen. Lekkerschoon het nieuwe jaar in.
    Het is voor mij de eerste keer en ik had niet gedacht dat het best goed te doen is.
    Ik kan het iedereen aanraden.

    Groetjes aan allen!

    Mark

  18. Woeha! Mijn kuur zit erop, 8 dagen afgezien en nu aan mijn eerste opbouwdag begonnen. Hou me netjes aan de richtlijnen, ben alleen wel weer begonnen met roken. Had ik echt nodig, even toegeven aan een slechte gewoonte, voelde me een beetje TE gezond worden, haha. Ik ben super fit vandaag, voel me echt on top of the world. Komt vast door die ene sinaasappel die ik kwijlend heb gegeten! Wat een genot. Hoewel ik deze kuur niet deed om af te vallen, toch net even een weegschaal gekocht. Vijf kilo eraf, zit weer op mijn jonge meisjes gewicht van toen ik begin 20 was: 54 kilo ipv de gebruikelijke 59. Voelt net even iets lekkerder en kan vol trots weer heupbroeken aan zonder dat kwabje vet dat erboven bungelt. Ben benieuwd hoe snel de kilo er weer aan vliegen, wil wel blijven opletten en max 1 per week me te buiten doen aan vet eten. Ik kan nu terugkijken op de kuur en ben echt blij dat ik ‘m gedaan heb. Kan het iedereen aanraden, het is echt de moeite waard, je voelt je veel lekkerder in je vel zitten. Succes allemaal!

    Leonie

  19. Dag 3 is voor mij ingegaan, 20 aug mijn streefdatum dus incl vandaag nog 8 dagen.

    Op zich valt het nog allemaal best mee. Ik kan de gewone dagelijkse dingetjes doen.

    Ik ben wel bang om intensief te sporten, of is dit gewoon mogelijk? Een paar keer gefietst en dat gaat gewoon lekker.

    Vanavond een familie-etentje. Ik had gedacht om deze over te slaan maar ik kan het wel aan denk ik.
    Alleen het toilet blijft een probleem. Zijn er meer die hierdoor hun schema aanpassen?

  20. hallo allemaal,

    Dag zes. Nog twee dagen te gaan en dan weer langzaamaan beginnen. Ik heb de goeie keus genomen. Ben nu echt aan het aftellen. Ik heb geen flauw idee hoeveel kilo ik kwijt ben, maar voel wel aan mijn kleding dat er wat af is. Das weer mooi meegenomen. Vanmiddag lekker zwemmen met de meiden en dan lekker naar de bioscoop. Prettige dag allemaal

    Succes Mo

  21. hoi hoi allemaal,

    hoop dat voor iedereen nog vol te houden is!
    mijn vierde dag is aangebroken, ben net naar body balance geweest maar het ging heel moeizaam vandaag had slecht geslapen vanacht moest veel hoesten. Zou dit er ook bij horen?? Ben nu 3.2 kilo kwijt maar voel me een beetje slap en moe, hoop dat dit in de loop van de dag overgaat. Het weekend is aangebroken dus dat wordt doorbijten denk ik .
    Iedereen veel succes van het weekend en houd vol!!!!
    Groetjes Priscilla

  22. Hi Monique,

    Je tong slaat zo vies uit, omdat het gif je lichaam wil verlaten. Als je tegen het einde van de kuur bent, en zo’n beetje al het gif je lichaam heeft verlaten wordt je tong weer roze. Je kan ook goed aan je tong zien hoe ver je dus bent. Heb je na 10 dagen nog steeds een behoorlijk uitgeslagen tong dan ben je nog niet helemaal schoon.

    Leonie

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn aangegeven met *

Plaats reactie