Deel je vragen, inspiratie en ervaringen in ons gastenboek! Anderen hebben veel baat bij jouw ervaringen. Zoals je misschien gemerkt hebt is, is het niet altijd makkelijk de kuur vol te houden of zelfs te beginnen. Help en inspireer in dit gastenboek anderen hun gezondheid in eigen hand te nemen!

17.778 reacties

  1. Dag mede citroensapkuurders. Leuk zo’n gastenboek, en nuttig ook. Nu weet ik tenminste dat het heel normaal is om het zo koud te hebben, vreemde benen en een onaangename adem te hebben. Maar toch nog een vraagje. Wie weet waarom je tong zo wit uitslaat, is dat de citroen of de uitzuivering? Hou vol allemaal,
    Groetjes Mon

  2. Dag 8 en ik heb toch besloten dat dit mijn laatste kuur-dag is. Morgen is het weekend en ik trek het gewoon niet om mezelf nog een weekend te martelen. Ben ook helemaal alleen thuis dit weekend en ben van plan alleen maar dingen te doen waar ik zin in heb en daar valt eten en waarschijnlijk roken ook onder. Niet dat ik veel kan eten ben ik bang. Ik heb echt zin in veel eten, maar dat is niet slim natuurlijk. Denk wel dat ik naast een sinaasappel zaterdag ook al aan rijstwafels begin. Ik moet maandag in top-conditie zijn. Heb zaterdag trouwens een BBQ, maar eet niet mee. Dat lijkt me te heftig. Weer afzien dus hoe mensen lekker zitten te eten. Vanavond ook al! Etentje met collega’s op mijn laatste kuurdag. Pffff…

    Nog 1 dag volhouden en dan is het mooi geweest. Geen idee hoeveel ik ben afgevallen, maar daar ging het mij ook niet om. Ik ben puur voor het ontgiften gegaan.

    Ik wens iedereen sterkte!

    Leonie

  3. goede morgen mede csk-ders,

    vandaag heb ik besloten om 7 dagen de kuur te doen en 3 dagen af te bouwen. waarschijnlijk houd ik het wel 10 dagen vol, maar ik heb vakantie en om nu mijn gehele vakantie op te offeren om deze kuur te doen dat vind ik ook nogal wat. Het bevalt verder goed en ik vind het ook fijn om te lezen dat je er niet alleen voor staat, dus ik zal het zeker nog een keer doen als ik weer aan het werk ben.
    allemaal een fijne dag toegewenst

    groetjes Mo

  4. Dag 9 zit er bijna op. Ik voel mij nog steeds lekker. Ondanks dat ik niet echt lekker slaap voel ik mij wel ontzettend fit. Als ik zo de klachten lees van sommige CSK-ers mag ik mijn handjes dichtknijpen, want ik heb nergens last van. Ik kijk al echt uit naar het weekend, want dan mag ik lekker aan mijn sinaasappeltje en de salades. Ik ben heel erg benieuwd hoeveel ik dan uiteindelijk ben afgevallen. Het was mijn eerste kuur, maar zeker niet mijn laatste.

  5. Hallo allemaal,

    Dag vier zit er weer op en het gaat nog steeds goed. Vandaag waren de kids bij oma en kon ik lekker m’n gang gaan. Lekker wezen trainen en wat visites gedaan. Gisteren vroeg op bed gegaan, was gigantisch misselijk. Hebben meer van jullie daar last van? Morgen weer een dag.

    Weltrusten Mo

  6. zo mijn tweede dag zit er bijna op.
    Het gaat redelijk voel me goed ben daarstraks even naar bodybalance geweest en dat is toch best fijn even wat afleiding, en even weer opgepept worden.
    ben al 2.5 kilo kwijt , dus dat is heel goed.

    Dus hou vol iedereen!!!!!

    groetjes Priscilla

  7. Hey, Lion King

    Ik was van plan om het 10 dagen te proberen maar als me dat niet zou lukken zoiezo 7 dagen en dan drie dagen afbouwen.
    Vandaag gaat het niet zo super heb behoefte aan een sneetje brood, maarja dat gaat niet.
    Ik pak sávonds wel een opkikkerte kip dat pept je wel op.

    groetjes

  8. Hee Priscilla,

    Je bent de 10e begonnen. Wanneer was je van plan te stoppen? Ik ben nl. vandaag begonnen. Gister mezelf er psychisch op voorbereid. Vooral het eten aangepast, alleen soep en fruit gehad. Vandaag mijn 1e glaasje, …. op naar 20 aug. Dat moet lukken !!

  9. Sorry, ik ben gestopt. Gisteren had ik een uitvaart enik stond alleen maar te spugen. Vreselijke migraine. Zo gauw ik wat nam van de siroop , kwam het er met dezelfde gang weer uit. Dit kan niet de bedoeling zijn en ik moet wel allert zijn voor mijn werk. Het spijt me, misschien is het zwak, maar als ik er alleen maar van moet braken, voel ik me er niet goed bij. Alle lof voor diegene die het volhouden en wens ze ook alle succes! Groetjes ANgret

  10. Halloo mensennn

    Nou gisteren had ik dus echt een klote dag…wat voelde ik me beroerd zeg. Van daag dag 3 en ik voel me weer super goed. Ramon heeft nog helemaal nergens last van gehad (vriend). teminste hij werk in wissel diensten dus ik heb hem al 2 dagen niet gezien hehee. Ben benieuwt vanmiddag hoe het met hem is. Ik kwam gisteren om 13 uur thuis en ben meteen naar bed gegaan en geslapen tot 18 uur. Toen om 22 uur weer naar bed en misschien ios dat het dat ik me vandaag wer super goed voel. Gisteren zag ik het echt nie emer zitten. Hoop dat dat de ergste dag was want zo slap en moe heb ik me nog nooit gevoelt. Hoop dat ieder ander zich beter voelt!

    heel veel succes weer vandaag en we houden stug vol!

    grzz ais

  11. He Leonie, je gaat je toch niet meer pijnigen met etentjes met collega’s, dat is toch niet te doen joh! Probeer nog effe vol te houden want je bent er bijna. Ik zit op dag 9 en kijk erg uit naar dit weekend, ik kan de rijstwafels al ruiken….Wordt wel een beetje een zombie nu. Het slappe gevoel in m’n benen en die enorme sterke reuk die ik nu heb, wil ik wel kwijt. Je wilt niet weten wat ik hier op de sportschool dagelijks aan geuren ruik. Leuk zo’n goede neus, maar nu even niet. Ik sla me er nog twee dagen doorheen, want ik heb natuurlijk nu niet voor niets zo lang volgehouden. Groet aan iedereen.

  12. Hi bikkels!

    Ik zit op dag 6 en merk dat ik vandaag minder energie had. Werken is nog prima te doen, maar concentreren kost wat moeite. Zat er psychisch ook ff doorheen wat de kuur betreft, dipje door gisterenavond. Ik moest uiteten met collega’s en heb drie uur lang naar heerlijk ruikend eten moeten kijken. En hoe mijn collega’s dat naar binnen werkten. Dat was echt enorm zwaar. Het eten (rijsttafel) stond zelfs precies voor mijn neus, omdat er niet genoeg ruimte was aan tafel. Dan kan je wel je sapje drinken en nog maar een thee en nog aan Spa Blauw, maar je maag blijft schreeuwen om dat heerlijke eten. Na 4 uur marteling kon ik er bijna geen woord meer uit krijgen, was ik bijna aan het klappertanden van de kou en viel ik bijna in slaap. Was kapot toen ik thuiskwam. Vrijdag weer precies hetzelfde verhaal, weet eten met collega’s. Dan zit ik op Dag 8. Misschien dat ik na dag 8 stop, ik moet maandag in top-conditie zijn. Mocht mijn energie deze week full force terugkomen, dan trek ik het door naar 10 dagen. Maar dat is echt de limiet! Volgens mij is het echt niet goed voor je maag om de kuur langer dan 10 dagen te doen. Zoveel zuur kan je lichaam niet hebben. En wat dacht je van je tanden? Ik ben geen expert, maar er zullen ook heus wel nadelen kleven aan deze kuur.

    Anyway, nog even de avond doorkomen (zo voelt het echt) en dan morgen weer lekker afleiding op het werk.

    Succes allemaal!

    Leonie

  13. Hallo mede CSK-ers,

    tweede dag zit er over 5 uur op en het gaat beter dan gisteren.
    Ik merk dat ik voor mijn doen nogal allert benen ik weet niet waar ik de energie vandaan haal om te blijven doen wat ik altijd eigenlijk doe. VERBAZEND.
    Geen last van hoofdpijn meer gehad, alleen het wakker worden vanmorgen duurde wat langer dan normaal. Rond het middag uur wel zin in boterhammen met kaas, zoals gewoonlijk maar na een flesje van onze mix was de honger zo weer weg.
    Groene poeder met water doet mij aan het zoethout denken at we vroeger wel op sabbelden. Dat roept notalgische herinneringen op.
    Verder is het best uit te houden.
    Bezig blijven en mijn middagsnack-behoefte is ook weer weg.

    Wel veel plassen, maar je, gifstoffen moeten eruit he?

    Nog nooit zo´n witte tong gehad. Lijkt mij fijn als die over een paar daagjes weer mooi roze wordt.

    2 dagen is 20 procent oftewel 1/5 deel.

    Ik ga gewoon door voel ik.

    Succes allemaal!

    Mark

  14. Hallo wederom,

    De derde dag. Nog niet echt verontrustend. Wel weer hoofdpijn, waarschijnlijk te weinig thee naast de cs. Priscilla volgens mij heb je zeker twee liter vocht per dag nodig, het liefst meer.Ik doe mijn groene poeder door de thee, smaakt een stuk beter.
    Verder geen klachten. Ga mijn mixje voor morgen maar alvast weer bereiden.

    Check jullie later. Mo

  15. Hallo wederom,

    De derde dag. Nog niet echt verontrustend. Wel weer hoofdpijn, waarschijnlijk te weinig thee naast de cs. Priscilla volgens mij heb je zeker twee liter vocht per dag nodig, het liefst meer. Verder geen klachten. Ga mijn mixje voor morgen maar alvast weer bereiden.

    Check jullie later. Mo

  16. hoi allemaal,

    Ben vandaag begonnen met de kuur het gaat tot nu toe goed, vanavond weer naar body balance lekker oefeningen doen. Ik vind alleen het groene poeder heel vies en vooral sóchtends.het is nu half 5 en heb pas drie glazen op en drie keer kruidenthee is dat erg???

    succes allemaal!!

  17. Na de gastenboek uigeplozen te hebben heb ik ook maar besloten om me op deze manier voor te bereiden.

    Ik ben vandaag begonnen met de voorbereidingsdag en morgen ga ik de A-sappen tot mij nemen. Zaterdag 20 augustus zal mijn laatste dag zijn. Ik hoop veel steun te verkrijgen van de mede-kuristen.

    Ik heb a.s. vrijdag een lange dag zonder dat ik enkele uurtjes de Wc kan bezoeken. Daar zie ik wel tegenop. Heeft er iemand een oplossing voor?

    Ik heb de kuur een paar jaar geleden ook gedaan en toen moest ik altijd een toilet in de buurt hebben.

    Nou iedereen die de kuur doet succes en laten we elkaar vooral blijven steunen.

  18. Vandaag dag acht. Ik heb genoeg energie. Het enige probleem is dat ik last heb van koude handen. Vooral ‘s-nachts heb ik het niet echt warm, waardoor ik niet echt aan mijn nachtrust kom. Vanavond ga ik weer lekker hardlopen. Dan krijg ik het vanzelf wel warm. Qua gewichtverlies sta ik even stil, maar volgens mij houd ik de laatste twee dagen veel vocht vast. Dat komt vanzelf wel goed. Sinds de afbouwdagen tot nu is er al 6 kilo vanaf, dus ik mag niet klagen. Ik lees van een heleboel CSK-ers dat ze doorgaan na 10 dagen. Ik heb daarover niets gelezen op de site en ik vraag mij af of het verantwoord is om de kuur langer te doen als 10 dagen.

    Succes nog allemaal!

  19. Vandaag dag 10.
    4,5 kilo afgevallen en dat vind ik wel weinig, omdat mijn tong nog wat geel is ga ik nog door. In ieder geval t/m vrijdag maar als ik het volhoud dan langer.

  20. mijn tien dagen zitten er al op en ben nu met mijn tweede opbouwdag bezig gaat ook prima voel me echt super en vandaag weer gewogen en er was alweer een kilo af dus in totaal al 7 dus we zijn op de goede weg .

  21. Hoi, ben ik weer. Na een autoritje met de warmteblower op tien (ik heb het echt zoooooo koud) en m’n flesje A-sap bij de hand, rij ik naar m’n werk. Ja alweer dag 8 en voel me weer ok. Eigenlijk altijd ’s ochtends. Ik ben er van overtuigd dat er bij blijven sporten erg veel helpt. Ik geef bijna elke dag sportlesssen en ik moet toegeven dat het af en toe echt een opgave was, maar naderhand, wow super hoor. En iets dat zo goed voelt, moet wel ok zijn. Nou de rest zet hem op en blijven bewegen dus, ik ga er nog een paar dagen tegenaan.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn aangegeven met *

Plaats reactie