Deel je vragen, inspiratie en ervaringen in ons gastenboek! Anderen hebben veel baat bij jouw ervaringen. Zoals je misschien gemerkt hebt is, is het niet altijd makkelijk de kuur vol te houden of zelfs te beginnen. Help en inspireer in dit gastenboek anderen hun gezondheid in eigen hand te nemen!
Angret! Ik blijf ook gewoon roken hoor. Ze raden alleen roken af als je echt wilt schoonmaken, maar om af te vallen heeft het weinig effect. Ik vond het ook heel moeilijk en NIEt eten En niet roken…nou dat was ff te veel. Dus heb ik ff geiformeerd.
Vandaag is me 2de dag. Ik voel me veeeel rotter dan vorige keer. Vandaag hoofdpijn en beetje misselijk. Super koud heb ik het ook. Voel me dus ronduit klote vandaaaaag. naja we zien wel ff hoe het gaat lopen.
mensen allemaal weer succes vandaag en volg jullie met smart…
grzzz aisha
Vandaag begonnen en ik heb toch nog af en toe een hongergevoel. Ik werk in de uitvaart en maak lange dagen. Maar het ging goed, alleen het stoppen met roken erbij vind ik erg heftig, dus eigen ik mezelf 2 sigaretjes toe per dag. Dit hoop ik dan vol te houden.
Bad day, dag 7, slap en chagerijnig. Toen ik op de weegschaal stond was ik wel blij: 5kilo kwijt!!!!! Ga natuurlijk door tot het einde, nog maar t/m vrijdag.
Hallo allemaal,
Ja, ja, dag twee ook weer overleefd. Ik kan niet echt zeggen dat ik het een gigantische hel vind. Het valt me reuze mee en heb eigenlijk weinig klachten. Ook m’n longen voelen vandaag zonder medicatie een stuk beter. Merk dat ik moet oppassen dat ik niet de vingers van de kinderen in een reflex schoon lik. Ben al door m’n 2,4 liter van vandaag heen, dus ik zal zo nog even wat aanmaken. We gaan gewoon gezellig door.
Tot morgen, Mo
Vandaag dag 1 en nogal onvoorbereid begonnen. Het is nu de laatste week van mijn vakantie, ben weer thuis van weggeweest en maandag de 15e weer beginnen. Ik zit veel lang de weg enbenbenieuwd of ik de toileten ga halen. Begin nu een beetje hoofdpijn te krijgen, waarschijlijk te weinig water gedronken, alhoewel je plast toch vaak. Dit snap ik dan niet.
Ik wil het per se afmaken. Te lang ongezond gegeten en gedronken. Grote schoonmaak is nu. lijktme een fijn gevoel om over 12 dagen in een opgeruimd lichaam te zitten.
Sterkte aan alle CSK-ers.
Succes van Mark allemaal!
Vandaag dag 9, het is nog steeds goed vol te houden. we gaan gewoon door, als het ff kan nog 10 dagen en anders stoppen we eerder.
Hallo mensen daaar ben ik weer!
4weken gelden ook 10 daagse kuur gedaan en beviel prima… Dus ben ik vandaag weer begonen. Met de steun van de man. (die gaat ook mee doen). Hoe is het met iedereen? Ik ben vandaag begonen en ik merk nu al dat ik onwijs uit me mond ruik (stink). Verschikkelijk is dat zeg. Ik ben ook gewoon aan het werk want ik heb gemerkt dat dat toch beter is omdat je afleiding hebt. Maar inderdaad is het savonds het zwaarste. Lekker voor de tv en dan lust je wel wat… naja ik heb nog 10 dagen te gaan dusseh moet niet nu al gaan zeuren natuurlijk. Ik kauw ook gewoon kouwgom om de stank uit de mond tegen te gaan. Zijn er meer mensen die er last van hebben?
Nou ik wil iedereen weer succes wensen en ik zal elke ff lezen en schrijven hoe het gaat.
grzzz Aisha
Hi!
Ik ben mijn vierde dag bijzonder goed doorgekomen. Weer aan het werk geeft genoeg afleiding, ben zomaar blij dat het weekend voorbij is. Heb behoorlijk veel energie vandaag, sta er echt van te kijken! Klinkt stom, maar ben erg weinig naar de wc geweest vandaag en dat is volgens mij niet helemaal de bedoeling. Vanavond maar weer iets meer Groene Poeder nemen. Ik twijfel op dit moment nog of ik de kuur 10 of 8 dagen ga doen. Ik heb maandag de 15e een extreem drukke dag op het werk waarbij ik me goed moet concentreren, misschien toch maar zaterdag beginnen met mijn eerste opbouwdag? Mijn gevoel zegt: hup gewoon 10 dagen volmaken, maar ik ben bang dat het mijn werk in de weg gaat zitten. Ik heb nog de hele week om te kijken hoe het met mijn concentratie gaat, dus ik beslis vrijdag gewoon of dat mijn laatste dag is of dat ik het door naar zondag trek (weer zo’n weekend, bleh). Is er iemand die weet of het veel verschil maakt: 8 of 10 dagen de kuur volgen?
Gr.
Leonie
P.S. De zonnebank was heerlijk!
Voor mij is het vandaag de eerste dag. Ik heb niet echt een hongerig gevoel gehad. Het enige waar ik last van heb zijn mijn longen (astmapatiënt) en dat is best vervelend. Weet iemand of je ook ventolin mag gebruiken tijdens deze kuur? Als ik wil sporten heb ik dit echt wel nodig. Verder heb ik gewoon geholpen met koken en ben toen achter de computer gegaan voor wat afleiding. Hopelijk morgen weer een goeie dag.
Suc6 allemaal Mo
6e dag. Het is perfect gegaan. Ben al 3 1/2 kg afgevallen. Nog een paar dagen en dan weer opbouwen. Mijn doel is bijna bereikt.
Vandaag dag 1! Heb net sap gemaakt voor de hele dag en net het eerste glas achter de kiezen. Even wennen, maar goed te drinken. Ben erg benieuwd hoe mijn lichaam gaat reageren, ik heb nog nooit zoiets gedaan!
Vandaag dag 8, nog maar 4 kilo afgevallen.
In plaats van een voorbereiding ben ik gewoon van de een op de andere dag begonnen aan de kuur, als ik het volhoud na woensdag ga ik er nog mee door. Zijn er meer mensen die langer doorgaan?
Groetjes,
Mieke
8 augustus
3e dag
nog steeds moe, duizelig, de hoofdpijn wordt iets minder
het gerammel van mn maag meer
ga vandaag fitnessen en een zonnebank nemen
vandaag de tiende dag ik voel me echt super kijk wel uit naar morgen gewoon een sinaasappel eten effe een ander smaakje heerlijk!! voor iedereen die nog bezig is heel veel succes en aan het einde voel jeje echt stukken beter ik heb hier veel aan gehad alle ervaringnendie hier door iedereen gedeeld worden.tot de volgende keer allemaal!
doeiii
De 5e dag. Heb het vandaag toch wel wat moeilijker. Zie alleen maar mensen lekker eten. Ik denk dat het komt omdat het zondag is. Morgen en de rest van de week zelf weer werken. Dan gaat het vast beter.
Ik hou wel vol!!!
Kennelijk is zo’n ‘attack of the delicious food’-nacht een normale bijwerking van deze kuur. Overdag heb ik geen moeite om mij in te houden. Echter afgelopen 2 nachten heb ik mij tegoed gedaan aan een bak salade en een stuk franse kaas! Ben benieuwd waar ik vannacht over ga dromen. Ik ben nu bezig met mijn vijfde dag en ik ben al zo’n 4 kilo kwijt. Vandaag voel ik mij niet echt superfit, maar dat komt denk ik doordat het zondag is en we een beetje voor de buis hangen. Misschien ga ik zo even een stukje hardlopen. Best kans dat ik mij daar wat energieker door ga voelen.
Sandra
echt balen!!! ik zit in de uitvaart en moest gisteren werken , waardoor ik niet naar de stad kon om ahornstroop te kopen. Dus het is iets uitgesteld en hoop morgen of overmorgen te kunnen beginnen
Start: 6 augustus 2005
1e dag niet veel citroenen in de winkel, dus sap uit flesje gebruikt, samen met uitgeperste citroenen.
drank gemaakt, beetje te pittig, maar de ahornsiroop heeft denk ik die sterke smaak (trouwens moeilijk om telkens een eetlepel Ahorn te maken, loopt meteen langs de fles, dus op gevoel erbij gegoten (inhoud 400 gr) in ca. 6 liter
wel als extra, uitgeperste sinaasappels
daarnaast nog veel thee, vooral English toffee is erg lekker
erg moe gevoel
vroeg naar bed
erg koud koud koud , eerst voetendekentje, daarna nog extra dekbed
7 augustus
2e dag
opstaan erg moe
als in een roes, duizelig, sterke tinitus en oorsuizen
erg moe, uitgeput
lijkt wel wat op Ménière
ook weer erg koud
maaggerommel
Leonie, ik hoorde dat een sauna geen probleem is, dus ik denk een zonnebank ook niet.
Ik heb ook de ‘attack of the delicious food’-nacht gehad. Ik kan echt niet wachten tot ik weer kan. Maar het trainen van geduld geeft een goed gevoel.
Sterkte en geniet van het proces
Dag 3: best een pittige dag weer. Veel naar de wc, slap in mijn benen en concentratie van 0,0. Maar goed dat het weekend is. Morgen weer werken en hoop dat ik me dan wat fitter voel. Gisterenavond kon ik niet stoppen met aan vet eten denken (ik zal geen voorbeelden van heerlijke vette happen noemen, dat doe ik jullie niet aan), maar dat is vandaag minder. Het niet roken gaat me echt enorm goed af. Ik denk er bijna niet eens aan (alleen aan lekker eten), gek dat als het erop aankomt eten belangrijker is dan roken. Weet iemand toevallig of je gewoon een zonnebankje kan gaan pakken tijdens de kuur? Dat ben ik namelijk vanmiddag van plan. Ik wens iedereen succes met de kuur en ben echt heel blij met dit gastenboek. Geeft echt steun.
Leonie
Hoi, ik zit nu op dag 4, het gaat me goed. Heb de kuur 1 maand geleden ook gedaan 8 dagen en 5 1/2 kg afgevallen. Ik wil het nu ook weer 8 dagen volhouden, maar of ik wederom 5 kg afval is natuurlijk de vraag. Voel mij er prima bij. Ik sport er wel veel bij, dat geeft mij extra energie.
Vandaag is voor mij dag 4. Op zich gaat het heel erg goed. Heb geen honger, vind het wel heel erg ongezellig. Vanmiddag zat ik samen met een stel vriendinnen en wij drinken dan meestal een wijntje en eten lekkere hapjes. Vind het echt supersaai dat ik dan thee moet drinken. Ben ook nog niet veel afgevallen, kortom best demotiverend. Hoop niet dat ik bij die mensen hoor die gezegend zijn met “een uitstekend werkend overlevingsmechanisme van mijn lichaam” en gefeliciteerd bijna niets afvallen na 10 dagen afzien.
Ik vind het wel prettig dat ik weet dat er meer mensen zijn die aan het afzien zijn, dat steunt mij wel.
Ik merk dat ik hier elke dag even steun kom zoeken. Uit de positieve maar ook uit de mindere verhalen put ik kracht.
Ik heb ook een vraag, misschien dat één van jullie er een antwoord op heeft: is het verstandig om in de sauna te gaan tijdens de kuur?
Ik zit nu op dag 4. Keep up the good work!
Vandaag dag 8!! voel me nog steeds prima merk wel dat mijn maag meer begint te knorren maar het lukt me nog steeds om daar niet aan toe te geven.
Vandaag de hele dag met kids en vrienden op stap geweest en het ene na het anderen lekkere eten kwam voorbij maar ik blijf volhouden al kijk ik nu wel uit naar een sinaasappel of soep??!!! succes weer voor iedereen
Pfff, dag twee begon super goed. Voelde me lekker, ging lekker doen wat ik zelf wilde, dus in bed Sex & The City kijken. Maar rond het middaguur begon mijn buik super te rommelen en nu zit ik zo’n beetje elk uur op de wc. Niet fijn, maar ja, het gif moet eruit he? Heb nog wel om 12 uur lekker hard gelopen, wel minder energie en een beetje rare benen, maar ben trots dat ik het een half uur heb volgehouden. Ik merk dat alles redelijk gaat zolang ik alleen ben, maar toen mijn vriend thuis kwam reageerden we super geirriteerd op elkaar. En dat is niks voor ons. We heben afgesproken erop te letten en ervoor te zorgen dat die citroenen niet ons humeur verpesten. Wordt het katten op elkaar erger, dan stoppen we met de kuur, want dat is het ons nou ook weer niet waard (om 10 dagen lang ruzie te hebben). Ik wil deze kuur echt afmaken dus heb mezelf streng toegesproken alleen nog maar heel erg lief te zijn voor iedereen in mijn omgeving. Hoop dat het lukt! Ik ben benieuwd naar jullie verhalen!
Leonie