Deel je vragen, inspiratie en ervaringen in ons gastenboek! Anderen hebben veel baat bij jouw ervaringen. Zoals je misschien gemerkt hebt is, is het niet altijd makkelijk de kuur vol te houden of zelfs te beginnen. Help en inspireer in dit gastenboek anderen hun gezondheid in eigen hand te nemen!
Yes, de vierde dag, voel me super. Heb zelfs gisteren en vandaag een spinningles gegeven. Hoop dat het zo blijft. Aan iedereen hou vol!!! Het enige wat ik nu wel krijg is dromen over eten: wandelende kroketten, biefstuk, snoep, broodjes….ik zal maar ophouden en ga gauw weer een A-sapje nemen.
Ik ga morgen de ahornstroop kopen en wil a.s. zondag beginnen. Ik hoor en lees goede resultaten en het zal voor mij ook heel goed zijn. Dit houdt wel in, dat ik met roken ook moet stoppen en dus al aan het mindere ben. Ik hou jullie op de hoogte. Groetjes
Bijna dag drie achter de rug. Het gaat verbazingwekkend goed! Geen last van een hongergevoel. Ik dacht dat het een soort uithongerkuur/dieet zou zijn, maar ik voel mij er lekker bij. De moeilijkste momenten zijn die wanneer ik mijn vriend zijn kant en klaar maaltijd voorschotel. Ik vind het fijn om te lezen hoe anderen deze kuur ervaren. Ik ben heel erg benieuwd hoe ik het weekend doorkom.
Allemaal sterkte!
Sandra
De derde dag, slapjes, maar vastberaden. Wel zwaar om nog sportlessen te geven, zeker nu er iemand ziek is geworden en ik extra lessen moet draaien. Wel een uitdaging om tot het uiterste te gaan. Tot morgen
Leonie, ik denk inderdaad dat je iets meer Groene Poeder moet gebruiken, maar niet te veel hoor. Wat je ook kan doen is s middag nog een extra dosis nemen. Maar pas op hoor, want afgezien van het niet goed concentreren op je werk, is het ook heel vervelend dat je steeds moet hollen naar de w.c. Succes ermee.
Het is voor mij dag 7, het gaat heel goed. Ik kijk ook erg uit naar het weekend… mezelf extra verwennen met een filmpje, zonnebankje, lekker rustig aan doen.. en natuurlijk rustig mijn eigen w.c. bezoeken.
Fijn weekend allemaal !
Jawel, dag 1 is ingegaan. Heb al de hele dag knallende koppijn, maar drink voldoende. Zal vast niet door de kuur komen, heb al de hele week hoofdpijn. Van het Groene Poeder heb ik totaal niks gemerkt. Moet ik soms meer nemen? Doe nu een theelepel, maar er laxeert niks hoor. Niet eten gaat me prima af, niet roken valt ook super mee. Baal alleen van die hoofdpijn en kan me daardoor niet goed op mijn werk concentreren. Vanavond zoek ik afleiding en ga met een vriendin op stap. Is ook kat op het spek binden (sigaretten & alcohol), maar dat moet dan maar. Kijk naar het weekend uit, ook zonder eten. Lekker relaxen en hopelijk genoeg energie om hard te lopen.
Ik hou jullie op de hoogte!
Leonie
vandaag zit ik al op dag 7!! nu voel ik me al echt wat beter kan ook gewoon eten maken voor mijn kroost en heb er totaal geen moeite mee ook de kilo’s vliegen eraf (mooi meegenomen) want het voornaamste vind ik dat ik me al veel fitter begin te voelen mijn tong weer een beetje roze aan het worden is en dat ik doordit alles weer energie voor 10 heb!! Succes allemaal
Dag 5,
voor het eerst minder dorst als alle andere dagen, ligt aan het weer? ik zet me er wel toe want ik was vandaag wee 0,5 kilo kwijt en dat stimuleerd je. Ik kijk wel op tegen het weekend. Succes allemaal
Dag 3 is ingegaan. D-day. Geen rijstewafel meer (god wat zijn die dingen lekker), geen vast voedsel meer tot volgende week en stinken maar. Gelukkig samen met jullie. Is een reservaat geen idee?
Ik heb nog nergens last van als alleen af en toe een rommelende maag. Bewegen helpt vergeten en doet goed voelen. En als ik honger heb: goede slok A horn-citroenspul. Heerlijk (nog wel..)
Vandaag de 2e opbouwdag. Ben begonnen met een appel en vers geperst sinaasappelsap. Smaakt weer heerlijk! Vanavond mag ik een fruitsalade, daar verheug ik me nu al op. Dat is een van de voordelen van de kuur, je gaat daarna weer heel erg van eten genieten. Ik wens ieder die begint heel veel succes, wees voorzichtig met de groene poeder, beter te weinig dan te veel.
Vandaag mijn eerste opbouwdag. Ben benieuwd hoe dat gaat. De volle tien dagen volgehouden en met resultaat. Nu kijken of ik m’n gewicht zo kan houden.
Dag 7 zit er op en dat was mijn streven. Ik mag dus aan de sinaasappels. Vooral de laatste dag en eind dag 6 was moeilijk. Voor het eerst in de kuur veel last van honger ondanks heel veel drinken. Had ik niet verwacht dat het venijn in de staart zou zitten. Het begin ging namelijk boven verwachting goed. Ik heb trouwens nog niet veel zin in die sinaasappels. ik wil rijswafels met kaas, maar daar wacht ik dan toch nog maar even mee..
Ben vandaag bezig aan mijn tweede dag. Gaat eigenlijk heel goed al had ik me er niet goed op voorbereid. Was de dag voorgaande aan de kuur nog uit eten geweest en heb lekker en veel gegeten en gedronken. Ben heel erg benieuwd hoe het morgen gaat. Tot nu toe heb ik geen honger gehad.
Hallo daar!
Morgen begin ik samen met mijn vriend aan de Citroensapkuur. Vanavond nemen we voor het eerst de Groene Poeder. We willen de kuur 10 dagen volhouden, zodat ons lichaam goed gereinigd wordt. Ik vind het heel spannend, zie het echt als een uitdaging. Waar ik nog het meest tegenop zie is: niet roken. Ik ben al geminderd, maar heb toch nog wat gerookt vandaag. Nu ga ik stoppen! Ik hoop niet dat die Groene Poeder al te heftig laxeert, heb geen zin om de hele nacht en dag op de wc te zitten. Ik moet namelijk ook gewoon fulltime werken, dus wil me wel enigszins okay voelen / in staat om te werken voelen. Nog 1 lichte maaltijd en dan gaan we ervoor! Wens ons succes, we zullen het vast nodig hebben!
Groet,
Leonie
Lotje, je hebt hoofdpijn omdat je niet genoeg water drinkt. Probeer ’t eens zo: zet alsmaar, wat je ook doet, een glas voor je neus. Of twee glazen: een met water en een met sap. En dan neem je gewoon elke keer een slokje. Heel vaak. Maar je probeert niet meer om een heel glas tegelijk in je keel, nou ja, je maag te gieten. Als je dat de hele dag doet, de hele tijd je glas overal mee naartoe nemen dan heb je aan het eind toch heel veel gedronken.
Marly ! Je moet in staking gaan.. laat de rest van de familie het avond eten klaar maken. Jij doet het toch de 355 andere dagen van het jaar.
Waarschijnlijk zullen ze er wel niet toe in staat zijn, omdat het kinderen zijn o.i.d.
Knap hoor van je. Ik ben alleenstaand en heb helemaal niks in huis…. ik vind zelfs het katteneten al lekker ruiken !!! hahaha..
hallo lotje als je met het groene drankje het groene poeder bedoelt dat is wel belangrijk om 2 maal daags in te nemen anders dan gaan je darmen stil liggen en krijg je straks als je weer gewoon gaat eten last.
Ben aan de vierde dag bezig. Gaat best redelijk, heb geen honger, voel me goed, ben niet humeurig en kan het goed vol houden. Alleen als ik ’s avonds het avondeten voor de rest van de familie sta klaar te maken heb ik het behoorlijk taai. Het is ontzettend ongezellig die kuur.
Gelukkig vliegen de kilo’s eraf dus dat is een goede stimulans, ben alleen heel benieuwd ofdat de kilo’s eraf blijven, mijn omgeving is daar nogal sceptisch over. Hoop echt dat ik de 10 dagen volhoud, we zullen zien.
Dag 3 vandaag… Heb al 3 dagen hoofdpijn, maar ik heb dan ook veel last van migraine dus dat had ik wel verwacht… Probleem is: ik krijg die 2 liter sap niet op! Mijn maag zit echt overvol!!! En dan drink ik nog geen extra thee of groen drankje… Honger daarentegen heb ik (nog) niet… Zijn er mensen hier die het korter dan 10 dagen gedaan hebben? Groetjes en veel succes iedereen!!
vandaag zit ik op dag 6 en voel me alweer beter als gisteren.
ZIjn er mensen die dat met name s’avonds hebben eerst koud en dan warm?? en heeft dit dan ook met het ontgiften te maken?
concentratie is ook niet zo best..herkenbaar?
succes allemaal
Dag 2: eerst veel hoofdpijn, maar nu voel ik me eigenlijk heel energiek, dit weekend gaat het zwaar worden, dus daar ben ik me al mentaal op aan t voorbereiden. Ik blijf het gastenboek elke dag schrijven, dat geeft me houvast. Het is ook fijn om te lezen hoe ‘lotgenoten’ het ervaren.
Hoi Annet,
Ik heb dit ook gehad. Mijn tip is nog veel meer water erbij drinken. Ik drink bij de sapjes 2 a 3 liter water extra. Helpt tegen hoofdpijn en zeker ook tegen de honger! Ik drink zelf 2 a 3 kopjes kruidenthee per dag. Het enige nadeel is dat je echt heeeel de dag moet plassen.
Het helpt echt! succes
Francis
Dag 6 : Moeilijke dag. Dat ik steeds zo licht ben in mijn hoofd en me niet kan concentreren.. Ala, maar ik heb al sinds gisteren avond zo’n honger… mijn maag knort en is helemaal verkrampt. Ik blijf mijn sapje braaf drinken, maar merk nauwlijks effect. Ik drink ook heel veel kruiden thee, maar het is nu half 10 ’s morgens geweest en mijn knorigge maag wordt maar niet minder…. Als ik een slokje drinken heb genomen is het even weg, maar komt steeds sneller weer terug….
Eindelijk afgevallen, dag vier en 2 kilo eraf. Joepie, geeft me weer moed om door te gaan zeker nadat ik eerst 0,5 kilo was aangekomen.
Succes allemaal met de kuur
Vandaag dag 10!! Eindelijk.. Al met al vond ik het reuze meevallen. Ben niet verschrikkelijk beroerd geweest. Wel een paar keer flink moe en suf. Vanaf morgen opbouwen. Ben benieuwd hoe dat gaat!