Deel je vragen, inspiratie en ervaringen in ons gastenboek! Anderen hebben veel baat bij jouw ervaringen. Zoals je misschien gemerkt hebt is, is het niet altijd makkelijk de kuur vol te houden of zelfs te beginnen. Help en inspireer in dit gastenboek anderen hun gezondheid in eigen hand te nemen!
Hallo,
Vandaag dag 1. Gaat goed, ik heb het alleen wel redelijk koud. En dat heb ik het nooit! Dat is wel even wennen. Het drankje smaakt me goed, alleen die groene kruidenthee niet zo. Ik had me gisteravond ook vergist, ik dacht nog wel te weten hoeveel theelepeltjes erin moesten. Kwam laat thuis na mijn werk en wilde dat toch even snel drinken om vandaag goed te beginnen. Dus ik kieper er 2 volle theelepels in, nou, vanmorgen ging ik dus goed naar de wc. Maarja, dan ben ik ook alvast redelijk schoon….
Op naar dag 2 morgen! Ik probeer het 10 dagen te doen, wil goed schoon zijn.
Leuk dit gastenboek,
Groetjes Iris
Nou daar ga ik dan, ben begonnen met de kuur vanmorgen, voel me nu al wat licht in mijn hoofd, maar goed zonder strijd geen overwinning. Als het nou te erg wordt dan neem ik wel een eetlepel siroop in, ff doorzetten. Ik wil gewoon dat dit lukt, en net zoals rick zegt er blijven nog 355 dagen over met eten, of ben ik nu al te erg met eten bezig????? Hahahaha
Nou laat over een dag of wat wel weer wat van me horen…
groetjes……
Hi,
Wij zijn vandaag dag 2 ingegaan. Het valt ons best mee en hebben ook geen bij verschijnselen. Wel moet ik eerlijk zeggen dat we de cayenne peper er vandaag uit hebben gelaten. Gister brak ons dat op. Of ik had er iets teveel ingedaan… dat kan natuurlijk ook! Maar zonder drinken we het zo weg. Als iemand daar iets over te melden heeft heel erg graag… We gaan voor dag 3!!! s6 all
Grtzz Den en Rach
Vandaag gaan we onze 3de dag al in! het valt ons reuze mee, geen hoofdpijn, stinkende huid of andere verschijnselen. Het gaat zelfs zo goed dat ik gewoon aan het werk ben.
Moet eerlijk zeggen dat ik het sapje lekkerder vind als ik het aanmaak met kokend water, maar dat is persoonlijk.
We gaan voor de 10 dagen!!!
Succes iedereen die ook bezig is.
Hoi. Sorry, maar ik denk dat gekookt water niet goed is, als de temperatuur te hoog is, worden veel vitamines, mineralen ed kapot gemaakt, waardoor de werking achterwegen blijft. Vooral citroensap kan er niet tegen
Misschien lauw warm proberen?
groetjes
Kim
Nou daar gaan we dan. We hebben vanavond nog lekker gegeten. Morgen gaat het voor ons beginnen. We hebben net onze 4 liter sap klaar gemaakt. Heb evebn geproeft en moet zeggen dat het me heel erg mee valt. Kan me alleen nu nog niet voorstellen dat dit alles is wat we de komende 10 dagen nodig zullen hebben. We gaan het beleven! Vind het spannend, maar zelfs een beetje eng.. Een vriendinnetje was dag 1 niet zo lekker geworden, dus ik ben benieuwd hoe het ons zal vergaan! Wij houden jullie op de hoogte!
Grtz Dennis en Rachel
Ik doe de kuur nu voor de (denk ik) 6e keer. Elk jaar rond februari heb ik weer schoon genoeg van het innemen. Lekker gezellig, gezellig lekker, wijntje, etentje, knabbelen en babbelen. Hup weg met de luiheid!
Als je bang bent het niet vol te houden moet je er niet eens aan beginnen. óf je doet het wel of je doet het niet. Je moet jezelf gewoon een beetje oppompen “yes I can yes I can yes I can”.
Als je hiervoor kiest eet je gewoon niet. Klaar. Daarom doe je het juist om jezelf te reinigen van binnen maar ook van buiten. Want je gaat weer anders denken over je (prachtige) lichaam en je gewoontes. Dat je lijf dit toch allemaal maar doet! Geen eten, toch Helder Fit Veerkrachtig Weerstand. Je haar wordt zacht, je huid straalt, pukkeltjes, vaginale klachten, wratjes en ander vreselijk ongerief (vaak door verkeerde voeding) laat je lijf verdwijnen!
Gun je lijf wat rust, wees lief voor jezelf. Drink die citroensap en die groene poeder en verbijt jezelf om de verleidingen te weerstaan waar je 355 dagen per jaar weer aan te buiten gaat.
Succes!
oh ja, neem geen zout water, vreselijk! Kies groene poeder, maak er een kopje thee van en het smaakt naar zoethout, veel beter.
Mijn tweede dag vandaag. Voel me ‘lekker licht’. 6 Jaar geleden deed ik mijn eerste kuur en ik kan het echt iedereen aanraden. Je raakt een paar kilo’s kwijt en geeft je lichaam en geest een soort minivakantie.
Wel verlang ik enorm naar een bruine natuurwinkelboterham met oude kaas… hmm..
Het is mij ook al opgevallen. Overal is eten. In elke film, soap, noem het maar op. En dan zit jij daar met je glaasje citroensap.
Ben blij dat ik besloten heb om vandaag tot laatste dag te bombarderen. Blij dat ik morgen weer wat mag eten.
Ik ga het in de zomer nog een keer proberen en dan kijken of het wel 10 dagen vol te houden is. Dan begin ik op een maandag en dan zit er maar 1 weekeinde in. Dat scheelt ook al weer een stuk.
Maar toch 7 dagen volgehouden en ik voel me goed, 5 kilo kwijt en geen opgeblazen gevoel meer.
De iedereen die nog bezig is, veel succes.
groetjes Carin
Dag 5.
Ik heb nog steeds helemaal nergens last van en begin me nu af te vragen of er wel iets gebeurt in mijn lichaam.Zie dit nog steeds niet als reden om op te geven daar ik het nog steeds een interessant experiment vindt.Vraag me af of mijn lichaam zoveel reserves heeft dat ik pas dag 6,7,8 of 9 instort.Vindt het toch nog toe reuze saai maar goed te doen en de kuur is voor mij wel een drijfveer om voortaan veel beter met mijn lichaam om te gaan.
Groetjes de Blanke Lama.
Hoi,
bij ons zit dag 3 erop. We missen ons wijntje ’s avonds enorm maar voor de rest gaat alles goed. Ik krijg het citroensap niet koud door mijn keel enkel warm vind ik het te drinken. Vroeger enkele keren de kuur gedaan en toen had ik dit niet. Wat tijdens de kuur wel opvalt is hoeveel reklame voor eten ze wel niet op tv tonen… om gek van te worden…. nu zijn we al aan het fantaseren over wat we na de kuur allemaal gaan proberen… 🙂
Hallo, ik doe de kuur de voor de 4e x en het bevalt me elke x weer goed. Ik doe nooit 10 dagen, maar een dag of 4-5. Ook gaat het nu ook steeds makkelijker, omdat ik weet wat me te wachten staat. Voor mijn vriend is het wel saai, want die moet steeds alleen eten. Ik krijg overigens wel veel steun van hem. Voor mij is de kuur bedoeld om mijn spijsverteringstelsel rust te geven en op een andere manier energie voelen opkomen i.p.v. door eten. Ik merk al na 1-2 dagen hoeveel energie er door mijn lijf stroomt. Heerlijk gewoon! Bovendien houd ik tijd over omdat ik niet eet. Voor mij is dit het begin van de veertigdagentijd. Ik wil iedereen veel succes wensen met de kuur. Groeten!
Hallo allemaal,
Ik zit nu op de helft van dag vier en tot nog toe valt het allemaaal reuze mee met vervelende bijwerkingen.Ik heb geen hoofdpijn voel me niet zwak en stink nog niet.
Ook nare wc ervaringen blijven tot nog toe uit.
Het lukt me alleen nog niet om ook die vier tot vijf sigaretten op een dag niet te roken.Is dat heel erg?Verder heb ik geen echte honger wel trek.Ben wel iets minder opgewekt dan normaal en mis het gezellige aspect van lekker samen wat knabbelen of een wijntje omdat we samen lekker een paar dagen vrij zijn wat niet zo heel vaak voorkomt.Dit staat me ook het meest tegen vd kuur daar we allebei wel een bourgondische inslag hebben en samen altijd heel erg kunnen genieten van lekkere dingen.Ben blij als dag vijf voorbij is omdat ik dan kan gaan aftellen en aan de slag kan met gezond en bewust eten en leven.
Iedereen die eraan wil beginnen heel veel sterkte en hecht niet te veel waarde aan andermans ervaringen,de kuur pakt namelijk voor iedereen anders uit.Mijn doorgaans zeer sterke vriendin viel op de eerste avond al bijna flauw en voelde zich echt klote.Zij moest dan ook stoppen.Kan dit te maken met menstruatie?Groetjes van Raymond en Mirjam en hou jullie op de hoogte.
Oké vandaag dag 6. Ik begin nu wat verschijnselen te krijgen. Ik heb nooit koude handen, maar vandaag voelen ze zeer koud aan. Ook gisteravond had ik het erg koud, dus maar wat yoga oefeningen gedaan voor de tv.
Het citroenspa begint nu al mijn neus uit te komen, dus ik zal blij zijn als het vrijdagochtend is.
Dan stop ik er echt mee. 7 dagen vind ik lang genoeg en ik heb bewondering voor de mensen die het 10 dagen volhouden. Misschien dat ik het midden in de zomer nog een keer ga proberen. Dan heb je toch al minder trek in warm eten en dan is het citroensap wel lekker fris.
In ieder geval voel ik me wel prettig. Geen opgeblazen gevoel meer in mijn buike en bijna 5 kilo kwijt. Dat zijn in ieder geval de positieve dingen.
Ik ben vandaag bezig met dag 5. Het gaat nog steeds goed. Geen hoofdpijn en ook niet zwakjes o.i.d. Mis alleen iets te knabbelen.
Ben vandaag ook weer begonnen met werken (heb een lang weekend vrij gehad) en dat gaat tot nu toe nog goed.
Ik ga het in ieder geval volhouden to en met donderdag en daarna ga ik langzaam weer opbouwen. Dus op naar dag 6
Ik ben gister begonnen met de kuur en ik moet zeggen gister ging het goed! Vandaag heb ik alleen weinig fut. Hoofdpijn enzo. Ik moet morgen helaas werken in een restaurant.. ik hoop maar dat dat goed gaat.
Leuk om alle ervaringen hier te lezen. Iedereen veel succes ermee!
vandaag wordt voor mij dag 8. Ik was toch een beetje geschokt door het verhaal van Junior: hoezo in t ziekenhuis ?? ik zou graag wat meer details horen van dit verhaal.
Mij bevalt de kuur erg goed: alleen de eerste 2 dagen beroerd, daarna veel energie en fijn gevoel. Gisteren gewogen en ik ben ondanks t feit dat ik niet dik ben, 3 kilo afgevallen. Daarbij zie ik ook dat mijn huid is verbeterd. Ik hoop dat ik hiermee iedereen wat hoop geef om door te gaan. ( behalve dan als t niet gaat want ‘ luisteren naar je lichaam’ staat voorop). succes !
Hallo allemaal.
Blij dat er mensen zijn die die nu ook bezig zijn.Toch niet helemaal alleen.Ik ga zometeen mijn eerste cocktailtje maken.Eerste dag dus..ben benieuwd hoe het smaakt.Ik ga ook voor de tien dagen, moet vandaag nog werken en dan ben ik die dagen vrij.Eigenlijk ben ik op het ergste voorbereid, dus hoop dat het dan alleeen nog maar kan meevallen.Gisterenavond het groene poeder ingenomen, maar denk dat ik iets meer moet gebruiken, want geen resultaat.Ik ben zo benieuwd of ik het ga volhouden…ga er wel vanuit, maar moet ook gewoon werken vanaf dag 5 weer, maar dan zou het ergste voorbij moet zijn.Nouja, ik wens iedereen heel veel succes ermee en ik kom dagelijks ff verslag uit brengen.
Groetjes van Mirjam
ik ben vandaag op dag 3. Ik voel me nog goed alleen een beetje flauw omdat je niets te kouwen hebt. Echt honger heb ik vandaag nog niet gehad. Gisteren heb ik gezondigd en 2 keer een pakje met toastjes gegeten. Helaas dan maar. en vandaag met volle moed er weer tegenaan.
Ik vroeg mij af hoe lang het duurt voordat het zoutwater oplossing gaat werken. Ik heb nu al drie dagen water met zeezout naar binnengewerkt (wat is dat vreslijk vies zeg)en merk er nog weinig van.
Misschien morgen?
Verder probeer ik echt 6 glazen van het citroensap te drinken, maar dat vind ik ook erg moeilijk. Wel drink ik veel water en thee.
Als er nog meer mensen bezig zijn dan wil ik graag ervaring uitwisselen.
groetjes Carin
hoi hoi,
ik werk zelf in drogisterij De Tuinen. ook wij verkopen ahornsiroop, en denk eraan om hetzelf ook te doen. ik vind het een hele opgave om 2 weken niets te eten. moet het ook wel in een vakantie doen. want zie mezelf met deze kuur niet werken. word ook aangeraden. ik ga het zelf in de zomer doen. dus als jullie nog goede tips hebben, kom maar op. ik heb er ook nog wel een. mag je nou merken dat het je echt niet lukt, bijv. na dag 4. stop er dan meteen mee. heb ervaring met klanten, en die zijn er niet goed vanaf gekomen, van flauw vallen, tot een paar dagen in het zieknhuis. het is best een risico kuur, die zelfs ik niet gelijk aanraadt.
maar voor de mensen die het wel volhouden, hartstikke knap.
groetjes junior
hallo,
nou ik moet ff terugkomen op die capsules want mijn reformwinkel had er nog nooit van gehoord! Alhoewel het wel op het internet stond, maar goed dan maar los cayennepeper, het zal qua prijs wel stukken goedkoper zijn dan capsules met cayennepeper. En ik vroeg me inderdaad ook af of er nou niks tegen die slechte adem te doen is, pepermuntblad kauwen of zo?? (zonder doorslikken desnoods)
Groetjes Roja,
Ik ben nu bezig met de 2e dag. Ik vind het erg moeilijk om vol te houden, want de smaak van de a-hornsiroop is niet mijn smaak. In het dagelijkse leven lust ik nl. geen stroop en de siroop ruikt er al naar en smaakt er ook naar. Ik wordt bijna misselijk als ik het niet heel erg verdun. Maar dan ben ik bang dat ik te weining mineralen binnen krijg.
En ik heb een heel erg hongergevoel!!!
Ook geven de zoutoplossingen nog niet het gewenst resultaat. Of duurt dat een paar dagen.
Of moet ik meer zout in het water doen? Maar dan krijg ik het helemaal niet weg, ik heb er nu al moeite mee.
Ik drink wel heel veel thee en water ( deed ik al), maar nu nog meer.
Oké, ik ben vandaag (vrijdag) begonnen.
Het zoute water dat ging met veel pijn en moeite naar binnen en het effect is (nog) niet merkbaar.
het mengsel van citroensap en de siroop vind ik een vreemde smaak hebben. Misschien morgen de verhouding maar iets anders maken en wat minder cayennepoeder erin doen. Misschien dat het dan beter smaakt.
Moet eerlijk bekenen dat het honger gevoel wel al begint.
Ik ga in ieder geval proberen 7 dagen vol te houden en als het lukt naar de 10.
En ik hoop dat het gaat lukken.
Hallo,
ik wil maandag gaan beginnen met de csk, maar vroeg me eigenlijk iets af: Kun je in plaats van los cayennepoeder ook de capsules gebruiken?? Neem aan dat het effect hetzelfde is?? Het lijkt me nml erg vies om het los te verwerken in je drank, en ik hoorde dat cayennepeper ook in capsules te verkrijgen is.
Groetjes Roja
vannessa, hoeveel kilo was je de eerste keer afgevallen? ik zit op dag vier en merk niet zoveel van afvallen?? terwijl ik de kuur eigenlijk voornamelijk doe om af te vallen. sport je gewoon intensief? dat is wel goed, ik voel me vaak te zwak om te gaan sporten maar zal het welis gaan proberen dan vandaag. nog enkele tips voor mij?
Hallo allemaal,
Ik ben vandaag aan dag 8 begonnen en ik doe de kuur 2x per jaar (al 2 jaar achter elkaar), dus weet ik wat me te wachten staat. Wat mij deze keer verbaast is dat ik gewoon voor mijn gezin kan koken, zonder moeite!
Verder sport ik net zo intensief als voorheen en ik bezoek ook vaker de sauna.
Ik merk wel dat hoevaker ik de kuur doe, hoe minder ik afval (ongeacht hoeveel ik weer aangekomen was). Weet iemand de oorzaak hiervan?
Veel succes allemaal!