Deel je vragen, inspiratie en ervaringen in ons gastenboek! Anderen hebben veel baat bij jouw ervaringen. Zoals je misschien gemerkt hebt is, is het niet altijd makkelijk de kuur vol te houden of zelfs te beginnen. Help en inspireer in dit gastenboek anderen hun gezondheid in eigen hand te nemen!
hallo allemaal,
ik ga a.s. vrijdag beginnen met de kuur. Om te ontslakken en als er wat kilo´s af gaan is dat mooi meegenomen. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat. Ik heb zoiets nog nooit gedaan.
Ik ben wel al bezig met de voorbereiding. Geen vlees meer en minder eten, dus het moet zeker gaan lukken.
En voor iedereen die al begonnen is , heel veel sterkte en succes.
ben inmiddels op dag 2: was gisteren doodop. ik moet gewoon werken en dat viel niet mee. En verder heb ik nu al een slechte adem! Dit wordt natuurlijk alleen maar erger en ik heb ook niet t idee dat tanden poetsen helpt.. Als iemand hiervoor een tip heeft? En lovely, bewegen lijkt me goed om meer en vooral doelgericht af te vallen . Succes allemaal!
hoi hoi,
ik ben vandaag, 31-01, begonnen met de kuur. ik doe het meer om af te slanken. ik ga over 2 weken op vakantie en wil er weer mooi uitzien. ik ben in 6 maanden 10 kilo aan gekomen, door ziekte. nu ben ik weer beter en net afgestudeerd, dus heb ik wat vrije tijd en heb ik het minder druk. dag 1 zit er bijna op, maar het is wel zwaar. ik voel me heel zwak…ik hoop dat het weggaat. de drankjes zijn niet vies en smaken wel goed. ik ben benieuwd als ik zal afvallen. iemand nog tips voor mij of aanradertjes bij het afslanken? helpt deze kuur echt bij het afslanken?
please someone reply!
hallo hallol, ik ben vandaag begonnen en heb nooit eerder een zo lange kuur gedaan ( ik ga voor de 10 dagen..). Ik wil niet afvallen, alleen ontslakken. Wat is jullie ervaring met intensief sporten? Aan-of af te raden?
Hoi allemaal,
Het doet echt deugd om al jullie getuigenissen te lezen. Vandaag is het (voor de eerste keer) mijn tweede dag en ik voel me zeker niet slecht. Ik had echt gedacht dat ik dol zou worden van de honger, maar dat is dus niet het geval. Ik ben niet begonnen met dat Groene Poeder maar dat ga ik mij dadelijk aanschaffen. Verder vroeg ik mij af of kauwgom echt niet mag. Ik voel mij zonder kauwgom niet confortabel wanneer ik tot andere mensen moet spreken. Hoe gaan jullie hiermee om?
Iedereen heel veel sterkte gewenst en tijdens een moeilijk moment kunnen we aan elkaar denken want wij kunnen het allemaal volhouden!!!
Hi,
M’n eerste dag zit er bijna op. Ik heb al vaker gevast, en weet dus wat me te wachten staat.
Voordeel aan de citroensapkuur vind ik dat je het drankje ook kan warm maken. lekker in dit weer.
Groetjes,
Ruth
Hallo allemaal,
Ik ben gisteren begonnen met de kuur. Nu dus dag twee. Tot nu toe valt het mee. Heb nog geen rare dingen ondervonden. Ik moet wel eten koken voor mijn twee kindjes (en zo gewend om de lepels af te likken) dus dat is even verbijten tussen de lekkere geuren.
Ik heb geen hongergevoel (verbazend) maar ik mis het geknabbel op iets lekkers. Een koekje, een soepstengel, gewoon iets te knabbelen. Zijn er nog meer mensen met de kuur bezig ongeveer rond de tweede dag? Ik weet niet wat me allemaal nog te wachten staat, maar misschien kunnen we wat steun van elkaar krijgen.
Groeten van Kirsti
Ik ben door mijn vriend geattendeerd op deze kuur.Ik ben namelijk door het gebruik van anti-depressiva de laatste maanden in NO TIME 10 kilo aangekomen waar ik vreselijk van baal(en daar bijna weer depressief van word)
Voorheen was ik ook de slankste niet maar door een afslank club en wat sport was ik toch op een aannemelijk gewicht gekomen waar ik me fijn en goed bij voelde en DAT WIL IK WEER TERUG!!
Vraag is…..mag en kan ik deze kuur wel gebruiken tijdens gebruik van exafor??
Ben nog niet helemaal stabiel.
Wie heeft hier een antwoord voor??
En iedereen sterkte met de kuur!
Gr Marloes
Ik heb alle benodigdheden bij de DA drogist gekocht. Die kunnen het ook voor je bestellen, als ze het niet hebben. Daar heb ik ook eerst het boekje van Madal Bal gekocht. Handig om ernaast te houden tijdens de kuur. Veel succes!
Ik ben zelf halverwege dag 8 en het is me zo mee gevallen. Eigenlijk alleen de eerste dag last gehad van koppijn, misselijkheid e.d. Daarna ging het alleen maar beter. Heb gewoon gewerkt en gesport zonder in te storten. En 5,5 kilo lichter. Super.
Groene poeder en ahornsiroop kun je kopen in winkels waar ze ook andere middelen verkopen voor je gezondheid of om af te vallen, zogenaamde natuurvoeding- of reformwinkels. Je kunt op goudengids.nl kijken of er zo’n winkel bij je in de buurt is.
Ik had het gisteren even vluchtig doorgelezen en ben het vandaag even goed aan het lezen. was het inderdaad ook al tegen gekomen ondertussen maar waar koop je het?
Uit “De citroensapkuur”, hoofdstukje “Reinigen met de citroensapkuur”:
‘De Groene Poeder (een halve tot 1 theelepel), opgelost in een glas water, neemt u in ’s morgens direct na het opstaan en ’s avonds vlak voor het slapen. Dit doet u gedurende de hele kuur. Ook de avond voordat u begint, neemt u Groene Poeder. Groene Poeder heeft een zacht laxerende werking die ervoor zorgt dat u voldoende stoelgang heeft. (Indien een theelepel Groene Poeder te weinig is, of juist te veel en u krijgt krampen, pas dan de hoeveelheid aan.)’
Zowiezo een tip voor iedereen die vragen heeft, lees eerst het boekje erover na, het staat niet voor niets op onze site!! (klik op ‘De citroensapkuur’ in de grijze balk en kies dan een hoofdstuk)
Hoi allemaal,
Ik wil over een week-anderhalve week ongeveer gaan beginnen met de kuur. Want dan heb ik het even een 10 dagen lekker rustig en kan ik het lekker rustig aan gaan doen.
Nou lees ik telkens over het groene poeder.. weet iemand waar ik die kan kopen?? ik ga er vanuit dat het echt nodig is, wat doet het eigenlijk? of beter gezegd..wat is het?
ALvast bedankt,
Groetjes Silvia,
ps: prima site!
Zo, dag 4 zit erop. Dit weekend was af en toe zwaar, met 2 verjaardagen en een vette zaterdagavond hap voor de rest van het gezin! Ik voel me heeel goed. De 1e dag was afzien; koppijn, rillerig, ijskoud, misselijk. Net of ik griep kreeg. Maar na een goede nachtrust was ik het kwijt. Op naar de 5e dag!
Hoi Wouter,
Het is de bedoeling dat je tijdens de kuur niks eet, zodra je klaar bent met vasten (standaard na 10 dagen, maar als het je beter uitkomt kun je ook na 7 dagen al stoppen) moet je 3 dagen lang opbouwen. Dus als je alles netjes wilt doen eet je 10 dagen lang niets, en dan gedurende 3 dagen opbouwen. Lees ook het hoofdstukje ‘Beëindiging van de kuur en de opbouwfase’, onder “De citroensapkuur”.
Hoi allemaal,
Ik ben sinds maandag begonnen met de kuur en ik zit nu dus op mijn derde dag, ik had alleen nog één vraagje wie weet kan iemand dit beantwoorden is het nou de bedoeling dat ik 10 dagen niets eet en dan het weer ga opbouwen of doe je dit al op de 8e dag. Wie kan mij helpen
Dat dacht ik ook al, dat hij niet betrouwbaar is. Veel succes met de kuur! Ik zit nu op dag 7 en ik voel me geweldig! Dankzij de kuur is het stoppen met roken een stuk makkelijker en ik ben echt van plan om dat vol te houden!
Mieke, wat ik er over gelezen heb kun je wel de pil blijven slikken, maar wordt hij wel onbetrouwbaar door de laxerende werking van het groene poeder. Ik heb alles in huis gehaald en ga donderdag beginnen! Dat is de laaste dag van mij pilstrip en loop zo geen risico’s. Ben er al een paar maanden mee bezig en nu gaat het er echt van komen ben heel benieuwd. Ik ben in november 2x geopereerd en moest toen 2x nuchter blijven tot 13:00. Dat kostte me totaal geen moeite, dus ik heb goede hoop. Later
Oh, enne… volgens mij mag je geen kauwgom eten. Daar zit xylitol en zoetstoffen enzo in, en dat neem je dan toch op. Volgens mij is dat niet zo goed. Succes allemaal!
Hoi! Ik ga morgen met de kuur beginnen, maar ik vraag me nu af of je gewoon de pil mag doorslikken. Zijn toch hormonen en ik weet niet of die het reinigingsproces verstoren of dat de pil dan nog wel werkt. Hoe hebben jullie dat gedaan?
Hallo allemaal,
Men wat is het zwaar! Ben nu met mn 6e dag bezig en doe ongeveer een uur over 1 glas, moet echt hele kleine slokjes nemen anders spuug ik alles er weer uit! Heb soms ook erg pijn in mn buik. Ik probeer het echt vol te houden, heb leuke vakantie in het vooruitzicht dus het moet lukken. Elke keer als ik dit doe roep ik ‘DIT DOE IK NOOIT MEER’ en toch ben ik weer begonnen…
Weet iemand of je eigenlijk kaugom mag eten?
Wil graag in januari een kuur doen, ben 3 weken gestopt met roken, drink teveel koffie en slik medicijnen (Efexor). Kan ik met deze medicijnen doorgaan tijdens de kuur?? Heeft iemand tips?
Hallo allemaal,
Ik heb vandaag besloten om op 1 januari met een citroensapkuur te beginnen. Dan neem ik lekker een week vrij en tot rust te komen en de kuur te doen. Afgelopen zomer heb ik een sapvastenkuur gedaan, samen met een vriendin. Dat ging heel goed maar ik vond die sappen echt niet om te drinken… Zijn er nog anderen die in dezelfde periode een citroensapkuur willen doen?
Hallo allemaal!
Namens Matthias en mezelf wil ik even zeggen dat wij het heel leuk vinden dat er nog steeds zoveel mensen reageren op deze site, ook al is onze CSK alweer enige maanden geleden!
Zoals ook in ons weblog te lezen is vonden wij de CSK een unieke en interessante ervaring. En nu de herinneringen aan de vervelendere momenten enigzins beginnen te vervagen, hebben we het wel ’s over het idee de CSK (of zoiets soortgelijks) nog ’s te doen. Of dit ook echt gaat gebeuren weet ik niet, maar ongeacht daarvan zullen we deze site laten draaien, zodat mensen hier al hun CSK-tips, ervaringen, klachten en belevenissen kwijt kunnen. 😉
Dus veel plezier daarmee, en natuurlijk veel succes aan de mensen die nu mee bezig zijn met de CSK!
He allemaal volhouden!
het verlangen naar eten is net als het verlangen naar een sigaret maar een tijdelijk gevoel. Even iets totaal anders doen en het gaat weer over. Zit zelf nu op de 5e dag. Heeft iemand een tip om de afgevallen kilo’s er ook echt af te houden? en wat zijn ervaringen van anderen na en eerste keer kuur?