Deel je vragen, inspiratie en ervaringen in ons gastenboek! Anderen hebben veel baat bij jouw ervaringen. Zoals je misschien gemerkt hebt is, is het niet altijd makkelijk de kuur vol te houden of zelfs te beginnen. Help en inspireer in dit gastenboek anderen hun gezondheid in eigen hand te nemen!
Graag gedaan, Annet. En Patricia: die kaas was niet alleen ongeveer de lekkerste van m’n leven, het was ook het eerste dat eindelijk weer eens ‘bevrediging’ gaf. En geen seconde last. Sterker nog, deze derde opbouwdag (boterhammen met kaas, zelfgetrokken soep van heus vless met stukjes soepvlees, koffie, wat fruit) functioneer ik alweer helemaal normaal van binnen (zeg ik netjes, toch?). Maar kids, don’t try this at home, ik garandeer niks voor een ander, en ben zelf gezegend met een maag en aanverwanten die wel wat kunnen hebben.
Vandaag dag 6 bijna voorbij. Voor mij nog 1 dag en dan ga ik opbouwen. Ik verheug me nog niet echt op sinaasappels en fruitsalade. Ben die zoetzure smaak wel zat. Dus wachten op opbouwdag 3: groentesoep en rijstwafels! Het lijkt me heeeerlijk.
vandaag aan dag 5 begonnen en voel me vandaag echt beroerd het begon vannacht al koud en even later weer warm en mijn darmen rommelden heel wat af.
Het vele water drinken helpt echt voor de hoofdpijn en ik vind het echt heel leuk dat iederen zijn/haar ervaringen hier deelt oja trouwens mijn tong is nu echt smerig maar goed we tellen af en zijn al op de helft ! succes allemaal
Vandaag dag 10 en ik verheug me enorm op het sinaasappeltje morgen. Ben 4 kilo afgevallen. Voor de diegenen die het voor het eerst doen: Doe voorzichtig met opbouwen, ik houd altijd het boekje aan voor de opbouwfase, ik ben namelijk een keer ontzettend ziek geworden toen ik tijdens het opbouwen al andere dingen at. Ik ben dan ook benieuwd hoe de kaas is gevallen bij Barbara. Verder raad ik ook aan om het vol te houden, je hebt dan echt een topprestatie geleverd!
Dank je wel Barbera… die opkikker had ik net even nodig.
Jongens, hou vol! Zo slapjes en slechtgeconcentreerd als ik me grote delen van de kuur voelde, zo actief, creatief, vrolijk en kwaaltjesvrij ben ik nu na afloop. Het is echt de meoite. Heb 10 dagen gedaan, er trouwens wel ook bij gerookt, en ben nu wel weer ‘opgebouwd’ (beetje versneld gedaan vanaf de tweede dag, bijv. al van die rijstwafels gegeten, en ’s avonds wat kaas). Onbegrijpelijk hoe één boterham nu zo kan vullen. Ja, zo blijf je die kilo’s natuurlijk wel kwijt! Ik wou maar zeggen: dat dromen van eten (ook gedaan, zelfs dat ik per ongeluk een boterhamd nam, had ik ook toen ik eens gestopt was met roken), dat vechten tegen de gedachten aan alle lekkers in de wereld, het is het echt helemaal waard. Nog een ding over iemand verderop: het kan niet de bedoeling zijn dat je echt ziek wordt van dat Groene Poeder hoor. Minder nemen dan, iedereen heeft kennelijk zijn eigen ‘gevoeligheidsgraad’. Nou, zet ‘m op allemaal.
De eerste dag, heb er echt zin in, maar dat zal wel over gaan. Heb dit twee jaar geleden ook al eens gedaan, en voelde me erna super! Hopelijk heeft het nu weer dezelfde uitwerking. Alle anderen ook veel succes.
Vandaag dag 3, qua honger valt het me reuze mee, ben alleen nog niets afgevallen (was zelfs gisteren 0,5 kilo aangekomen????). En dat terwijl ik ook zeezout had genomen en naar het toilet moest rennen.
Begin nu wel hoofdpijn te krijgen en ik heb het echt ijskoud. Dus lekker veel thee drinken.
Hallo allemaal, ik ben vandaag begonnen met dag 1. Ben benieuwd…
Vandaag dag 9 voor mij. Ik ben het spul ook echt zat.. Maar omdat het afvallen zo goed gaat hou ik het vol. Morgen de laatste dag en daarna weer iets kauwen.. heerlijk!
roken doe ik gewoon hoor. die dit bedachtheeft vind niks goed. roken ook niet dus, maar dan huo ik het niet vol. zal toch veel schelen als je verder alles doet.
Ga zondag beginnen met de kuur en ben ontzettend benieuwd of ik het ga volhouden… weet iemand hoe het met roken zit???
ook ik ben vandaag begonnen aan de vierde dag gaat nog steeds prima s’ochtends is het eerste slokje ronduit vies maar door de dag heen went het vanzelf ook de groene poeder doet zijn werk en de energie is super.
Ik zit inmiddels op dag 9 morgen laatste dagje. ik ben het spul meer als zat, neem maar grote slokken dan is het glas snel leeg. Barbara nog bedankt voor je tip voor de hoofdpijn, het is inmiddels echt over. En ja ik heb de kuur al heel vaak gedaan. Bij mij werkt het zo, als ik besluit te beginnen gaat de knop om en dan valt het eigenlijk best mee. Ik geniet er heel erg van dat ik me zo goed voel, de kilo’s er afvliegen, je huid wordt zacht, ik voel me heel relaxed. Dat moedigt aan om het vol te houden.
Bezig aan m’n 5e dag en het gaat nog steeds goed. Genoeg energie en weinig honger. Ik droom ook van sapvasten, of dat ik per ongeluk een boterham heb gegeten. Afvallen gaat ook goed, al 3 kg minder. Fijn om te lezen hoe het met anderen gaat. Succes allemaal.
Hallo allemaal !
Ik ben ook zaterdag begonnen, dus ik ben nu op dag 4. De dagen ervoor heb ik me heel goed voorbereid en merkte al meteen dat ik de cafeine van de koffie heel erg miste. De eerste dag was ik er heel beroerd aan toe. Waarschijnlijk te veel groene poeder. Kostend in het wasbakje en tegelijktertijd op de wc gezeten met zo’n pijn in mijn buik, daarna ging het gelukkig veel beter. Het gaat best, ik denk alleen de hele dag aan eten…. ik droom er zelf van !!
Succes allen !
je moet maar een snufje per glas doen Lotje. ik ben nu derde dag bezig. snufje ben ik blij mee, want het is flauw spul anders. groen poeder verkopne ze in Nederland n reformwinkels. In Belgie misschien ook wel, of heb je die niet daar? is niet bedoelt voor vocht afdrijven hoor ingwanden moeten doorwerken. dus in de burt van toilet blijven
Sapje gemaakt. Maar die cayennepeper is super-heet!!!!! Is dat normaal? Groetjes!
Hey mensen! Ik begin morgen met de kuur! Heb m’n citroenen, cayennepeper en ahornsiroop klaar staan. Maar dat Groene Poeder…! Zijn er nog mensen die dat niet gebruiken? Ik heb brandnetelthee, wat ook vochtafdrijvend werkt, dus… Ik woon in België dus weet ook niet goed waar ik dat spul moet kopen.
Trouwens, hoeveel vallen jullie af? Ik ben 1m68 en weeg nu 60 kg, dus het zou echt geweldig zijn mocht ik 5 kg kwijtspelen.
Tot gauw! L.
Vandaag dag 7 voor mij. Alles gaat goed eigenlijk. Het weekend was wel lastig maar ik ben heel het weekend in de weer geweest. Dat scheelt wel. Doe het ook samen met Sabine en met haar was ik hel het weekend weg. Dat is wel fijn eigenlijk. Zij eet ook niet, anders zou het heel lastig zijn. Hoofdpijn heb ik ook niet meer zo heel erg. Heel veel water drinken helpt inderdaad echt daartegen. Ik ben totaal 4 kilo afgevallen nu. Hoop dat het nog iets meer wordt. En dan natuurlijk zorgen dat het zo blijft als ik weer ga eten. Echt trek in eten heb ik eigenlijk niet gelukkig. Gaat tot nu toe heel goed!
Succes verder allemaal!!
Het is nu m’n 7e dag, en kan zeggen dat ik me dit weekend heb door moeten slepen.
Niet vanwegen de honger maar meer naar de gezelligheid van eten.
Dat is tot nu toe ook altijd gebleven, trek in alles.
Maar het aftellen is nu begonnen en voel me voor de rest prima in m’n vel.
Succes voor iedereen gewenst….
Ben vandaag begonnen. Spannend!
Ik ben zo benieuwd hoeveel andere mensen afvallen. Vanochtend (dag 10) was ik nog steeds maar vier kilo kwijt. Valt me een beetje tegen, want je krijgt toch echt vrijwel niks binnen. Zo’n 250, maximaal 300 calorieën in die siroop, en wat zou er in twintig eetlepels citroensap zitten? Verder dan 400 kom je met de beste wil van de wereld niet volgens mij, en ik val niet harder af dan met een dieet van 1000 à 1500 calorieën. Nou hoop ik maar dat het er beter af wil blijven…
nu zit de tweede dag er voor mij al bijna op en ik moet zeggen dat ik me verbaas over de energie die ik heb net nog gesport en mijn uithoudingsvermogen was veel meer als anders. echt super ben benieuwd hoe morgen zal verlopen.
hallo, mijn eerste dag zit er bijna op, het is nu half 7, en tot nu toe is het me erg meegevallen, geen honger gehad en heb nu 1,5 liter sap csk-sap op. Heb niet veel gedaan, beetje bank gehangen maar morgen moeten we weer werken, ben benieuwd hoe het me dan zal vergaan. Wie is er nog meer vandaag begonnen?