Deel je vragen, inspiratie en ervaringen in ons gastenboek! Anderen hebben veel baat bij jouw ervaringen. Zoals je misschien gemerkt hebt is, is het niet altijd makkelijk de kuur vol te houden of zelfs te beginnen. Help en inspireer in dit gastenboek anderen hun gezondheid in eigen hand te nemen!
Hoi Rit, kun jij me helpen met de opbouwdag,
wat mag je nu precies hebben bij opbouwdag 1? Is dat 1 sinasappel en 1/4 sap of zijn dat 3 sinasappelen en 3x 1/4 sap?
Clasien
hallo,.. ben ook bezig met de kuur.. ik moet tot vrijdag.. ik verheug me nu al op een sinasappel.. had ik dus echt nooooooit. kan iemand mij helpen wat de beste manier is om weer te gaan opbouwen??… en heeft iemand nog tips om op gewicht te blijven??.. suc6 allemaal!!
hoi Clasien
wji zitten nu aan dag 9 en hadden het gisteren ook zo moeilijk maar vandaag ging het beter volhouden dus en zo niet heb je met 8 dagen ook al fantastish gepresteerd
rit
Eerste opbouwdag
U gebruikt als ontbijt, lunch en diner 1/4 liter C+ Ahorn-Citroensap-mengsel met 1 sinaasappel (het vruchtvlees bereidt de darmen voor op vast voedsel). Tussendoor kunt u 1/4 liter versge-perst sinaasappelsap per keer drinken, ’s Avonds drinkt u pepermuntthee of bloedzuiverende thee.
Gebruik ik dus 3x een sinasappel en 3x 1/4 liter sap?
Ik zit op dag acht, het is 14.45 uur en heb pas 250 ml sap op, terwijl ik normaal rond de liter zit, ik krijg het mijn strot niet meer in, bij de gedachte alleen al moet ik kohalsen, wat zijn die laatste dagen moeilijk, ik zou willen dat het donderdagavond 21.00 uur was, dan zit de kuur erop en begin ik aan de opbouwdagen, maar weet niet of ik het vandaag ga redden, wil opgeven, het is zo moeilijk, vind het zo vies om te zien en te drinken en te ruiken, help.
Clasien
hoi kuurders
wij zitten vandaag aan dag 9 en alles loopt perfect,geen hongergevoel maar je hebt de neiging om al eens iets te knabbelen als er wat op tafel staat bij vrienden of familie ,maar dat is niet van de honger,afblijven dus!dan denk ik er zijn zoveel mensen op aarde die geen eten hebben maar ook geen eetlustremmer en hebben wij geluk dat het maar voor 10 dagen is! dus mensen volhouden hè! groetjes RIT
Ik ga morgen beginnen met een aantal herhaal dagen. Ik heb de kuur in april helemaal gedaan(10dagen+3opbouw). Dat is erg goed gegaan! Ik ben benieuwd hoe het nu zal zijn. Ik ben tijdens de kuur 5kg en de dagen erna nog 3kg afgevallen. Ik wil nu weer wat kg kwijt! Wie heeft ervaring met wat herhaal dagen tussen door?
hallo lotgenoten,
wij zitten samen aan dag 8 en vandaag gaat het weer goed in het weekend hadden we wel wat moeite om vol te houden maar dat komt omdat je je tijd moet invullen zonder te eten
marleentje werkt zelfs in een broodjeszaak en is heel de dag met eten bezig,proficiat!
Morgen de laatste sapdag en dan zitten er 10 op! Heb heel erg zin om weer wat te kauwen. Dit is de vierde keer dat ik de kuur afrond. Sinds ik kuur geen last meer van hooikoorts. Bij de 1e keer kuren had ik veel last van uitslag in mijn gezicht en hals, 2e keer ook maar stukken minder, derde keer was ik duf, rillerig en vermoeid. De vierde keer is mijn beste ervaring. Ik voel me fit en ben 5 kilo kwijt. De mensen die bezig zijn wens ik veel succes! Gewoon doorgaan en afronden die kuur!
Hoi hoi
Vandaag mijn 5e dag, ik voel me nog steeds prima. Voor mij de eerste keer dat ik het doe het valt me erg mee moet ik zeggen tot nu toe.
Ik ben blij dat ik dit ben aangegaan, heb me nog niet gewogen maar ik voel dat dingen losser gaan zitten.
Ik heb ook veel energie, kortom alles is prima.
Hopelijk bevalt de kuur jullie ook zo goed!
Hallo allemaal,
Voor mij is dit de derde keer dat ik de kuur doe. Vandaag is het dag 1. De bedoeling is dat ik 10 dagen vast en dan 3 dagen opbouwen. De eerste keer hield ik het 6 dagen vol en heb toen 2 dagen met het opbouwen gedaan. De 2e keer ging het beter en hield ik het 9 dagen vol ook toen heb ik ook 2 dagen met het opbouwen gedaan. Dus nu ga ik voor alles!!! 10 dagen + 3 opbouw-dagen. Ik hoop dat het lukt en wens jullie ook allemaal heel veel succes!!!
Hai kuurders,
Leuk en herkenbaar om jullie verhalen te lezen!!! In april had ik al een poging gewaagd om de citroensapkuur te herhalen na een jaar. Toen beviel het me goed en hield ik het 10 dagen vol en was 7 kilo kwijt. Alleen was het opbouwen mislukt, wat natuurlijk niet zo goed is voor de darmen! Het lukte me iafgelopen april helaas maar twee dagen. Nu zit ik op dag 5 van een vergelijkbare sapkuur; groente en fruitsap van de natuurwinkel. Het lukt me nu gelukkig wel mede doordat mijn vriend mee doet. Dat sleept je er goed doorheen. Nu ben ik 2,5 kilo kwijt. Mijn doel is met name reinigen maar ook wat afvallen!!! Ik ga door tot en met dag 6 en dan opbouwen op een goede manier!!! Dat is nu de uitdaging!
Ik heb veel respect voor de mensen die 10 dagen volhouden, ik weet hoe zwaar dat is en hoe erg je naar eten gaat verlangen(bij mij vooral granenbroodjes met kaas etc.)
Succes allemaal!
Snoopy
Hoi hoi,
Jannetje, wat jammer dat je moest opgeven. Maarja als je je echt zo beroerd voelt, is dit wel het beste wat je kan doen…
Clasien, fijn dat het zo goed gaat. Toch altijd weer een goede motivatie als je ziet dat zoveel kilo’s eraf zijn. 🙂
(Vergeet alleen niet je straks wel weer een kilo aankomt ongeveer omdat je weer darminhoud krijgt, die je nu niet hebt… Dus effectief ben je na 5 dagen al 3 kilo afgevallen, dat is erg mooi!!)
Ik zit nu op mijn vierde dag en ben stiekem ook wel benieuwd hoe de weegschaal eruit ziet. Maar ik wacht toch tot het einde denk ik : )
Alles gaat goed, ik ben alleen wel ongesteld geworden vandaag en voel me daardoor een beetje zwakjes… Ik ga denk ik voor de 7 dagen en dan langzaam opbouwen.
Ik moet zeggen dat het me al met al reuze meevalt. Dankzij het sapje heb ik geen reuzehonger en ik heb nog best veel energie..
Veel succes verder iedereen!!
Vanmorgen kon ik de weegschaal niet weerstaan, ik had mezelf beloofd pas op dag 10 te wegen, maar het lukte me echt om er vandaag niet op te gaan staan. Ik was 79 kilo en vanmorgen 75 YES!!!
Ondanks dat ik dus bijna niet beweeg i.v.m. mijn handicap en daardoor rolstoelgebonden ben, ben ik er toch 4 kilo kwijt in 5 dagen, dus ik ben best wel trots. Als ik nu zou kunnen sporten, lopen, fietsen, buikspier-
oefeningen, skeeleren, dan zou ik nog meer afvallen, maar helaas dat gaat dus allemaal niet, ondanks alles, toch iets om trots op te zijn, misschien dat er nog wel iets meer af gaat, we zullen zien, nog tot en met donderdag, het aftellen is begonnen.
Clasien
Helaas heb ik de moed op moeten geven. Ik werd halverwege de dag verschikkeljik beroerd: hoofdopijn, trillen, misselijk, overgeven en zwart voor mijn ogen. Mijn omgeving (en ik eigenlijk ook) vond het niet verantwoord om door te gaan. Heb dus een soepje en wat rijst gegeten en ga weer opbouwen. Voel me inmiddels een stuk beter dan toen ik maandag begon en ben vast ook wel enigzins gereinigd. Iedereen die nog bezig is heel veel succes, ik hoop dat jullie hte beter volhouden dan ik.
Voor mij dag 3 vandaag.
Ik moet eerlijk zeggen dat het tot nu toe allemaal erg makkelijk is gegaan : )
Ik heb geen hoofdpijn of andere klachten gehad (wel een witte tong, maar dat hoort natuurlijk) en ook mijn honger goed weten te onderdrukken.
Maar ik hoef gelukkig ook niet te koken voor anderen, zoals ik lees van sommigen.. Snap dat het dan erg moeilijk is, maar gewoon volhouden, dan kan je extra trots zijn!
Veel succes iedereen!
opbouwdag 2… en ik geniet van mijn fruitsalade… gisteren was er ook overigens ff een “welkom terug” feestje op de WC maar goed laten we het daar maar niet over hebben… Voel me ook echt heel goed en fris
Marcus… wat ik deed…
–> 3 citroenen persen = +/- 200 ml
–> 200 ml ahornsiroop
–> aanvullen met water tot ongeveer 2 liter
–> mespuntje cayennepeper erbij
–> schudden en je hebt genoeg voor de dag
succes allemaal verder
ik wil ook beginnen en heb alle ingredienten gekocht, ik kan alleen nergens de hoeveelheden per liter vinden, weet iemand dat?
graag een mailtje, dat is voor mij het makkelijkste.
Sterkte allemaal en ik meld wel of het bevalt of niet.
Bvd, Marcus
dankjewel Peter, dsat je me steunt, ik heb nu echt honger en heb zin in plantaardige bouillon maar weet dus niet of ik daar een glas van mag hebben, ben bang dat ik het complete ritme verstoor dan, dus toch maar even doorzetten, wie kan me helpen, mag ik 1 glaasje bouillon op de 5e dag of is dat echt fout?
Clasien
Ik help je wel met aftellen Clasien, we zullen het volhouden tot en met donderdag. Ik denk dat Maartje ook tot dezelfde dag doorgaat dus kunnen we elkaar blijven steunen, ik ben nu al ruim 3 kilo kwijt, na de 7 die ik voor het begin al kwijt was maakt al 10 Kilo, ik voel me daar ook erg goed bij, maar het eten klaar maken en afruimen (de restjes weggooien ipv opeten) voor vrouw en kinderen zijn wel zware momenten. Op zondagavond eten wij altijd patat, dat zijn ook van de moeilijke momenten om je in te houden. Maar goed we gaan ervoor. Na vandaag begint het aftellen want dan ben ik op/over de helft.
Clasien,
Als je het 10 dagen wilt doen, moet je tot en met donderdag sap drinken. Vrijdag kun je dan met de opbouwdagen beginnen.
Hallo mede lotgenoten,
Ik heb misschien een heel domme vraag,
maar ik ben dinsdag begonnen met de kuur.
Dan moet ik toch tot volgende week vrijdag
mijn sap drinken enzo of tot donderdag?
Ben het even kwijt hoor, sorry.
Clasien
Hoi peter ik begrijp precies wat je bedoelt. Het ging tot nu toe vrij goed (ook ik zit op dag 4), maar ik had vandaag ook heel veel moeite. Ik zag continu eten om mij heen. Er zat zelfs vandaag iemand in de tram naast mij McDonalds te eten. Ik was bijna zover om een cup a soup te nemen. Maar heb het niet gedaan. Mijn vriend heeft mij gelukkig tegen gehouden. Gelukkig stimuleert hij mij enorm. En kan ik terugvallen op dit gastenboek.
Heel veel sterkte peter, we zijn er bijna!!!
Ik ben nu op dag 4, gaat wel goed maar op dit moment zijn mijn collega’s voor een lekker broodje dat doen we iedere vrijdag. Dit is dus een vrij zwaar moment maar goed als ik jullie verhalen lees zet ik toch maar door, en volgende week maar weer een broodje (on)gezond.
Gefeliciteerd, Arjan!! Fijn he!? Nu geniet je al van een blaadje sla (bij wijze van spreken dan he).
Mijn tong is weer mooi roze. Vandaag is dag 9 en ben ik met opbouwen begonnen. Drink nu alleen citroensap met sinaasappelsap erdoor en begin morgen met een appel of rijstecracker. Daar kan ik nu al naar uitzien mmm.
Iedereen die nog bezig is, veel succes!! Het is zeker de moeite waard. Ik voel me heerlijk en dat al naar 8 dagen!! XX