Deel je vragen, inspiratie en ervaringen in ons gastenboek! Anderen hebben veel baat bij jouw ervaringen. Zoals je misschien gemerkt hebt is, is het niet altijd makkelijk de kuur vol te houden of zelfs te beginnen. Help en inspireer in dit gastenboek anderen hun gezondheid in eigen hand te nemen!
Wat heerlijk voor je dat je kat terug is Nanna., die zal wel oppassen weer eens zomaar ergens binnen te gaan. Nu kun eindelijk op je gemak sappen.
Ik heb mijn 4e dag er nu zo goed als opzitten. Het water door de darmen gevoel heb ik zeker niet. Op dag 1 en dag 2 ben ik een keer een beetje naar de wc geweest, maar sindsdien helemaal niet meer. Ik gebruik 2 x per dag een theelepel groene poeder, dus daar zal het niet aan liggen. Weet iemand of het kwaad kan, of de ontgifting nadelig beïnvloed als je niet naar de wc kunt en wat daar eventueel aan te doen is.
Verder voel ik me prima, nooit gedacht dat je zoveel energie kon krijgen terwijl je slechts een beetje vloeibare voedingsstoffen binnenkrijgt!
Ik merk wel dat ik meer slaap dan normaal, maar ik neem aan dat dat er ook bijhoort.
Vorige berichtje was van mij trouwens..
Vandaag mijn eerste dag dus. Voel me prima tot nu toe (Het is 18.49)
Ik heb wel wat minder sap gedronken vandaag dan de bedoeling is, dit vanwege een lange reis met vertraging. Nog een boswandeling gemaakt van 3 kilometer, geen probleem. Voel me nu wel een beetje moe, ik ga vroeg naar bed denk ik.
Arjan, goed dat je het zo lang hebt vol gehouden! En 5 kilo is netjes!
Even afwachten hoe de komende dagen gaan, misschien besluit ik dan ook om voor de 10 dagen te gaan.
Motivatie is nog hoog in ieder geval!
Fijne avond allemaal!
Gefeliciteerd Arjan!! Geweldig! (Dus toch nog verder gewicht kwijtgeraakt!) Nu alert blijven met eten en blijf veel drinken!
Een dag in de week een citroensapdag is de aanrader! Geeft de darmen rust.
Ik ‘moet’ nog twee dagen, maar begin morgen met een appel erbij, vandaag al een sinasappel gegeten. Was erg fijn om weer even te kauwen. Voel me heel fit en heb weer alle concentratie van de wereld.
Succes iedereen, geniet ervan!!!
Dag 10 en ik voel me heerlijk… tis zo goed als voorbij… ben al 5 kilo kwijt… mensen die me zien geven complimenten… en voel me sterker dan ooit dat ik dit 10 dagen heb volgehouden…
Groetjes
Gelukkig! Je kat is terug! En op wat voor manier! Geweldig, zeg! Ben blij voor je, Nanna.
Ik zit nu op dag 8, m’n tong is al bijna weer goed. Morgen begin ik met uitgeperste sinaasappels en zaterdag met appels en soep en dan zondag gewoon een lichte maaltijd ’s middags, want dan moet het gezellig zijn als ik uit ben met vrienden. Vandaar dat ik morgen al begin op te bouwen, maar ik ben in elk geval al wel lekker ontslakt. Afvallen gaat toch niet echt meer bij mij. Ik sport erg veel en werd gisteren zelfs telkens duizelig. Dat is ook een reden dat ik morgen weer begin met vruchtvlees.
Succes allemaal weer!!
Nanna, wat fijn dat je kat terecht is! Was dat instinctief van jou dat je besloot te roepen door de brievenbus van dat bedrijf? Echt wonderbaarlijk!
Gelukkig kan je weer met een gerust hart je kuur voortzetten.. Hoeveel siroop heb je gekocht? Heb je wel genoeg om het langer dan 5 dagen te doen?
Ik hoor van sommigen dat ze deze kuur doen om af te vallen, anderen voor de ontgifting. Ik hoop gewoon dat de ontgifting klaar is na 5 dagen voor jou, anders blijf je dadelijk rond lopen met een witte tong?
Hetzelfde geldt voor mij, ik ben van plan om het 7 dagen te doen. Vandaag mijn eerste dag: so far, so good. Geen honger, wel al flink naar het toilet geweest.
Als mijn tong na 7 dagen niet roze is en ik heb nog voldoende siroop (zal zuinig proberen doen) dan probeer ik wel door te gaan denk ik.
Eerst maar even afwachten hoe het zich ontwikkeld…
Wel fijn dat je ook zoveel energie hebt! Hopelijk krijg ik dat ook : ) ik hoor van andere mensen die wel eens ontgiftingskuren doen ook altijd dat ze na de kuur boordevol energie zitten, das dus erg positief…
🙂
Karin en Jannetje, bedankt voor jullie steun! Ze is terecht! Vraag niet hoe…..ze zat opgesloten! Ik bedacht me om door de brievenbus van een bedrijf in de straat te roepen en ze antwoorde! Niemand te bereiken, dus met m’n vader een halve inbraak gedaan, ging het alarm af! Maar er kwam nog niemand. Dus toen ik net met m’n arm door de brievenbus hing om brokjes te gooien, stonden er ineens 4 politiemannen achter me! Eindelijk kwam de eigenaar en mocht ik naar binnen, oh wat was ik blij!
Ik dacht trouwens dat ik helemaal geen energie zou hebben, maar dat heb ik dus wel! Een soort adrenaline stoten ofzo? Ik heb de afgelopen dagen zoveel bewogen, bij de zoektochten naar m’n kat, hahaha, is het toch ergens goed voor.
Hebben jullie ook dat je went aan eetgeur? Gisteren, dag 3 vond ik het helemaal niet meer erg. Ik heb ook niet zo’n honger meer. M’n darmen gaan wel vreselijk tekeer, je hoort echt water erdoor gaan, dat is vreemd! En af en toe (’s avonds, ’s nachts en ’s middags) heb ik een ‘loopuurtje’, dan moet ik om de paar minuten naar de wc, hebben jullie dat ook? Knap dat bijna iedereen van jullie het 10 dagen doet, ik doe er maar 5, of misschien 6, maar dan hou ik ermee op. 10 dagen wordt me echt te veel. Volgens mij komt ’t sap dan echt je neus uit!
Gr Nanna
Claudia, ja dat schreef ik precies hetzelfde in het begin. Dat het best wel lekker smaakte. Maar na een paar dagen kon ik die Cayennepeper er wel uitkijken. Bah, maar ja het is niet supergoor ofzo. Maar nu ik op m’n 7e dag zit, heb ik wel zoiets van… kon ik maar eens weer lekker appelsap ofzo drinken. Of nog beter… warme chocolademelk (met slaghroom, haha). Mmm ik kijk wel uit naar zondag. We gaan dan een dagje uit met vrienden. En als we dan uit eten gaan ga ik voor het eerst weer iets eten. ’s ochtends drink ik dan gewoon uitgeperste sinaasappelsap en tussen de middag eet ik al een appel. Tja, het is wel pas m’n eerste opbouwdag, maar ik eet ’s avonds gewoon heeeel gezond en heeel weinig en kouw het ook goed. Ben nu al 4,5 kilo kwijt. Heerlijk. Ja, m’n tong begint al een ietsiepietsie aantrekkelijker te worden, maar nog niet zo roze als een biggetje.
Bedankt voor de tip van de rietjes. Ga ik echt nog even doen.
En die ontlasting, ik weet niet meer wie daar om vroeg (Jannetje?). Ja, de eerste dag is het natuurlijk het meest, maar bij mij is vanaf de tweede dag ook nog steeds wel iets gekomen. Dus ik denk dat ik wel zo’n twee, drie keer per dag een beetje moet.
Vanmorgen kreeg ik een complimentje over m’n strakke, platte buik. Dat hielp me er echt even weer aan herinneren waar ik het allemaal voor doe. Ga namelijk volgende week op vakantie. Diegene die dat tegen me zei, wist niet dat ik aan het kuren was. Nou, allemaal heeeeel veel succes!! Doorzetten!! Ik weet het… het is soms moeilijk, maar we doen het allemaal voor onze eigen gezondheid en schoonheid!! Dus een heel goed doel!! Volhouwe!! XX
Zo vandaag begonnen met de kuur. Ik had gedacht dat het goedje vies zou smaken, maar dat valt 100% mee, het is goed te drinken. Ben wel al flink naar de wc geweest, alarmfase 10, code rood!! Maar verder voel ik me prima, geen honger gevoel ofzo!
Groetjes,
Claudia
Hallo mede lotgenoten,
Vandaag is mijn tweede dag en ik moet zeggen dat het me gelukkig nog meevalt. Wanneer mijn maag knort drink ik meteen een paar goede slokken ahorn en meteen daarna evenveel slokken water. Helpt erg goed.
Ik had nog even een vraagje ivm de ontlasting. Is het de bedoeling dat je elke dag je grote behoefte moet doen, of verschilt dat. Want gisteren moest ik bijvoorbeeld 4x en vandaag nog geen 1x. Sterkte in de strijd en heel prettig om dit gastenboek te lezen. Veel herkenbare momenten…
Groetjes Maartje
Lousje, goed idee van de rietjes. Ik ga ze straks meteen halen. Veel suces met de start van de kuur. Ik ben nu met de 3e dag bezig. De eerste dag voelde ik me erg gammel en hongerig. Gisteravond en vanmorgen had ik behoorlijk hoofdpijn, maar nu lijkt mijn lichaam in haar lot te berusten en voel ik me prima en ga er eigenlijk vanuit dat dat zo blijft. Even doorbijten de eerste dagen dus.
Nanna, wat vervelend dat je kat nog steeds niet terug is. Je zie dat je naar het asiel gaat, beteknt dat dat er een kat gevonden is die van jou zou kunnen zijn? Ik hoop het voor je. Je kunt ook altijd bij dierenartsen in de omgeving navraag doen, veel mensen gaan met een gevonden huisdier daarheen. Knap dat je ondanks de stress vol blijft houden met de sapkuur. En mocht je inderdaad teveel kilo’s kwijtraken, wil ik je er wel weer een paar teruggeven. Ik moet heel veel kwijt namelijk.
Karin, begint je tong inderdaad al roze te worden. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat die vieze witte aanslag tijdens de kuur nog verdwijnt, maar als dat bij anderen gebeurt, zal het bij ons ook wel zo zijn. Dag 7 al, nog drie dagen te gaan en je mag weer wat eten. Dat zal geweldig smaken!
Iedereen weer heel veel succes met de start of voortzetting van de kuur. We worden er gezonder van!!
Dank je Karin,
Ik zal even kijken hoever ik ermee kom… Het is gelukkig in ieder geval genoeg voor 7 dagen, mijn plan was in eerste instantie om het 7 dagen te doen.
Ik heb deze kuur nog nooit gedaan, volgens mij gaat het wel zwaar worden… Maar ik ben erg gemotiveerd en heb er zin in!
Owja, nog een tip voor de mensen die hun tanden niet willen beschadigen: Koop rietjes!
Ik weet namelijk dat citroensap je tandglazuur erg kan beschadigen, vooral als je vaak je tanden wil poetsen tegen de onfrisse luchtjes. Als je door een rietje drinkt komt het citroensap niet in aanraking met je tanden.
Veel succes allemaal! Even doorzetten, aan het eind kan je trots zijn op jezelf!
Nanna, veel succes bij het asiel, ik hoop dat het snel goed komt!
Hoi Karin,
Dank je wel voor je berichtje. Nee, m’n kat is nog niet terug. Met roken ben ik (bijna) gestopt. Ik heb wel veel honger nog. Dat je kan auto rijden! Ik moet zo, want ik ga naar het asiel, maar ik kijk er niet naar uit. Ben veel te bibberig! Succes met je tong! 😉
Lousje, als je 10 dagen wil kuren zou ik er nog maar een halve liter bijkopen. Dat heb ik ook gedaan. Want mijn literfles is nu bijna leeg en ben nog maar op dag 7.
Haha, Karin wat grappig!
Ik ga morgen beginnen met de kuur, ik doe het voor 7 dagen, hoop dat mijn tong tegen die tijd ook wel weer roze is! Anders dan probeer ik het langer vol te houden, wil wel dat de ontgifting goed wordt afgerond.
Hoeveel liter Arhornsiroop gebruiken jullie trouwens?
Ik heb een liter gekocht, maar ik vraag me af of dit wel voldoende is voor 10 dagen? Gebruiken jullie meer dan 1 liter?
Nanna, is je kat al terug? Wat erg zeg! Ik hoop dat ie snel weer bij je is, want zo kun jij ook niet lekker ontspannend kuren. Ik denk inderdaad wel dat het beter is om nu dan wel te gaan stoppen met roken. Want dat is altijd slecht. En waar doe je anders de kuur voor, als je jezelf net zo hard van binnen weer vervuild dan dat je je probeerd te reinigen. Het zal niet makkelijk voor je zijn. Maar na de kuur voel je je vast een stuk beter!! Denk daar maar aan.
Ik zit nu op dag 7. Kijk de hele tijd naar m’n tong, haha. Want die zou vandaag weer langzaam roze gaan worden. Nou, het kan mij niet snel genoeg gaan. Gisteren zat ik op de snelweg in m’n binnenspiegeltje naar m’n tong te kijken. Had ik niet door dat er naast mij een man kwam invoegen. Die zat mij raar aan te kijken. Omdat ik m’n tong uit zat te steken in de binnenspiegel ;-00
Ik ben op dag 2 en helemaal verkeerd begonnen….. Zondag avond kwam mijn kat ineens niet thuis. Ze is 10, dochter van mijn andere kat en al haar hele leven bij mij. Nog nooit een nacht niet thuisgekomen. Toen ze er gistermiddag om 14.00 u nog niet was heb ik een pakje sigaretten gekocht. STOM STOM! Gisteren veel gelopen en gefietst (meer dan in een normale week) en hield het niet meer. Heb toen 3 plakjes kaas (van de kaasschaaf) gegeten en had daarna weer direct spijt. Nu net ook weer veel gefietst en briefjes rondgebracht. Ik voel me beroerd. Had een weekje half vrij genomen van werk om mezelf eens lekker te verwennen deze week. Lekker zoutbad, algenbad, middagdutje…..en in plaats daarvan maak ik me zorgen en rook ik weer. Is het beter om nu te stoppen dan? Ik doe het voor mijn darmen, en wat ik vandaag zag, schrok ik van! Na hoeveel dagen stopt de ontlasting eigenlijk? Ik had er zoveel zin in, maar nu vind ik ’t alleen maar moeilijk. Ik wil echt van die troep in m’n buik af! Wat zouden jullie doen? Ik ben overigens al 1 kg afgevallen en moet opletten, want meer als 3 kan ik er niet kwijtraken, dan krijg ik ondergewicht. Dus iemand die wat kilo’s kwijt wil raken, haal ze maar bij mij weg! 😉
Gr Nanna
Hallo allemaal, vandaag dag 1. Ben al 4x naar het toilet geweest dankzij de groene poeder. Verder is het nog veel te vroeg om er iets van te kunnen zeggen. Maar ik doe mijn best. Tot snel. Groetjes Clasien.
Citroensap is na zeven dagen niet meer zo lekker…..
Tip voor iedereen die dat ook vindt: Een liter afgekoelde Red Zinger thee van Celestial Seasonings inplaats van water om het mengsletje mee aan te lengen is een welkome afwisseling voor de smaakpapillen!!
En het wordt een mooie kleur!!!
Dag zeven is overigens om te beginnen een heerlijke dag. Niet bibberig en concentratie is ook weer 100%.
Succes allemaal!
Nou, Miranda veel sterkte dan!! Het gaat je zker weten lukken. Ik zit nu op m’n zesde dag en voel me kiplekker. Ben al 4 kilo’s kwijt en m’n huid glanst ook weer veel meer. Voor iedereen die nog aan het kuren is: veel succes! Geef je moed niet op!!! Na de 10e dag weet je vast en zeker waar je het allemaal voor gedaan hebt!! XX
Hoi,
Bedankt voor de reacties!! Ben er helemaal klaar voor. Ga nu lekker slapen en als ik wakker word is t zover Wens me maar veel sterkte Laat snel horen hoe het gaat
Beste Marja,
bedankt voor je steungevend berichtje. Ik heb het nu pas kunnen lezen. Ik hou het toch vol hoor! Dag 8 zit er bijna op! Na heel wat moeilijke momenten bijt ik toch door. De lichaamsreiniging werkt ook in mijn geest. Ik krijg een paar heldere inzichten in mijn situatie. Niet dat ze daardoor veranderd, maar ik kijk er anders tegen aan. Ik moet volharden in mijn moeilijkheden om op te komen voor mezelf. Net zoals ik moet volharden in het volhouden in de kuur tegen de prietpraat van anderen in.
Dank je wel§
Beste Miranda,
ik doe het anders. Ik warm mijn water op. Met koud water vindik het veel moeilijker. Het is precies dan geen eten. Ik neem ’s morgens 2 themoskannen van 1 L, doe in elke thermos het sap van 2 citroenen, 10 lepels ahornsiroop en het snuifje chili erin. Vervolgens giet ik er wat afgekoeld gekookt spawater op. Schud de boel goed en klaar is kees voor gans de dag. Ik drink evan als mijn gezin eet. ’s Morgens en ’s middags zit ik bij aan tafel maar ’s avonds is dat te moeilijk dan krui^ik ergens anders zodat ik het eten niet zie.
Veel succes!