Deel je vragen, inspiratie en ervaringen in ons gastenboek! Anderen hebben veel baat bij jouw ervaringen. Zoals je misschien gemerkt hebt is, is het niet altijd makkelijk de kuur vol te houden of zelfs te beginnen. Help en inspireer in dit gastenboek anderen hun gezondheid in eigen hand te nemen!
Hallo cskuurders!!
Vanmorgen had ik wat geks, ik ben bezig met dag 5-gaat erg goed eigenlijk- maar werd echt dizzy. Draaierig, ik hoorde alles heel erg hard, zweten enz. Ik denk dat ik te weinig had gedronken en een beetje te druk bezig ben (ik was met mijn 4jarige mee op schooluitje naar de speeltuin met pak ‘m beet 70 kinderen en ook nog mijn o-jarige erbij). Ik heb mij even afgezonderd, ben gaan zitten en sap (citroen/ahorn) gaan drinken en toen trok ik weer langzaam bij. Ik schrok wel even want dat had ik nog niet meegemaakt bij mijn vorige kuren. Ii ben benieuwd wanneer mijn tong weer mooi roze is…
Leuk dat deze site er is!! Was er de vorige keren nog niet…Mijn langste kuur is negen dagen geweest. Voelde mij helemaal super daarna. In het opbouwen ben ik nooit zo’n ster, maar eet wel heel lang erg gezond daarna….Nou laterzzzzzzz
Hallo allemaal…
Vandaag is dag 4… en ik ben maar liefst 3 kilo kwijt… Nog steeds geen klachten… Alleen ik als ik even naar buiten is iedereen natuurlijk met dit weer heerlijk aan het bbq-en, man man man…
Zet em op mensen!!
Groetjes
HALLLOOOO allemaaal! Ik heb vandaag me eerste opbouw dag. Lekker Sinaasappels..smaakt goed hoor nu. Ik heb alleen de neiging om meer te willen eten. Tis toch de bedoeling dat je alleen eet wat er op de site staat he? Ja toch? Grzz Ais
IEDEREEN DIE OP VAKANTIE GAAT! HEEL VEEL PLEZIERRR
DAATJE t bijtje erbij neergooien is wel t laatste wat je moet doen in onze situatie. we moeten scherp blijven en niet opgeven anders zijn we verloren. gisteren avond was r n progamma op t.v. dikke mensen in amerika. jeetje dat ziet r echt niet uit. wat lopen wij dan toch te zeiken he? vanmorgen op de weegschaal gaan staan voorlopig de laatste x nog steeds 90 kg maar ik geef niet op ik krijg ze kort. wat dat betreft denk ik dat we levenslang hebben. ik denk ook dat ik n beetje meer geduld moet hebben. je wilt t er het liefst binnen n maand eraf hebben. daar heb ik me eigen nu maar bij neergelegt. ik blijf mn best doen en ga door met mn modifast. ik weet dat dat moet lukken geef mezelf de tijd de tijd tot 31 december. dat vind ik ruimschoots (hoop natuurlijk dat ik eerder onder de 75 sta) ik moet ff rust zien te vinden in mn hooft vandaar dat termijn. ik merk dat ik de heledag aan niks anders kan denken dan hoe ik die kg zo snel mogelijk kwijt kan raken. t zit dus duidelijk tussen mijn oren. terwijl ik er helemaal niet afstotelijk uitzie. iedereen vraagt zich af waarom ik nou moet lijnen. ik vind dat slijmjurken. blindevinken. ik zeg ook altijd maar zo kleren maken de (vrouw) man. ik hoop wel dat je nog ff wat van je laat horen zondag. kan ik je nog ff gedag zeggen en n fijne vakantie wensen. ik ga maandag ochtend vroeg vertrekken richting frankrijk voor mijn werk heb r echt weer zin in. ff wat anders aan mn hooft. lekker werken samen met mn mannetje. toppie toch. ik ga jouw spreken he? en succes met je laatste 12 citroenen. en iedereen van deze site hou vol en zet m op.
Zo, ben nog maar op m’n tweede dag en de eerste kilo is er af. Heb gisteren wel 2 uur gesport, maar dat was juist lekker.
DAATJE, een oefening voor je ‘handvatjes’: Houdt twee gewichtjes in je handen (of pakken suiker of iets anders zwaars). Ga recht op staan, voeten op heupbreedte en je knieen licht gebogen, schouders naar achteren en zak dan van de een naar de andere kant met je hand naar beneden richting je knie. Deze is voor je taille en je schuine buikspieren. Ook kun je gaan twisten, helpt ook goed. Veel SUCCES!!
Hoi allemaal
Ingrid: ik heb vaker op de site gezien dat mensen last van hun huid kregen. Ik denk dat het vuil ook daar weg moet. Het is natuurlijk een reingingsproces.
Jaap: mannen vallen sneller af dan vrouwen (balen voor ons!), dus ik denk dat je een heel eind gaat komen en als je een beetje verstandig blijft eten daarna of wat meer gaat bewegen gaat die eventuele laatste kilo’s er ook wel af.
Marja: getver wat een ellende, joh. Jij komt wel heel makkelijk aan hè! Je stofwisseling weet het denk ik ook niet meer. Ik vind het zo knap dat je steeds toch positief blijft denken en gewoon doorgaat. Ik zou het bijltje er dan bij neergooien.
Jongens ik ga me zaterdag of zondag wegen en ik neem nu af en toe wat fruit (heerlijk). Nog 12 citroenen in de koelkast, dus die gaan op deze komende dagen. Gisteren heb ik een nieuwe broek gekocht (mijn oude maat) en die moet natuurlijk blijven passen. Ik heb alleen nog zo’n last van rolletjes boven mijn broekband van achteren (je kent het wel van die handvatten). Hoe krijg ik die het eenvoudigst weg. Het is niet heel heftig, maar ik wil ze WEG. Wie weet er oefeningen voor mij??
Iedereen die de kuur volbracht heeft of nog bezig is weer veel succes vandaag.
Hallo!
Het is al nacht, en ik heb besloten om morgen weer met de csk te beginnen.
2 maanden geleden deed ik de kuur voor het eerst, maar hwb vaak gesmokkelt, vond het erg moeilijk om niet te eten.
s avonds een bruine boterham met kaas was een genot.
Nu ben ik gemotiveerd, dus morgenvroeg ga ik naar de reformwinkel en koop ahorn siroop, en citroenen.
Een pot groene poeder heb ik nog staan.
Ik wist niet van het bestaan van deze site, ik vind het prettig te weten dat er meer mensen op deze manier aan het kuren zijn.
Ik ben dan ook van plan om regelmatig mijn ervaringen op te schrijven
groet christa
Hallo allemaal,
Gisteren heb ik de kuur afgerond met de laatste opbouwdag. Voor mij was het de eerste keer dat ik zo’n kuur heb gevolgd. De reden om de kuur te volgen was om na mijn zwangerschap van vorig jaar (bevalling was 25-08-04 van een schat van een zoon) ik niet lekker in mijn vel zat en behoefte had aan een ‘grote schoonmaak’. Ook hoopte ik nog wat laatste overgewicht kwijt te raken. Tijdens mijn zwangerschap was ik 30 kg aangekomen. Het meeste was er af maar 7kg bleef maar hangen. Nu na de kuur voel ik mij heerlijk en ben ik 4kg afgevallen. Mooi meegenomen dus. Ik moet zeggen dat de kuur goed vol te houden was. Ook ik heb de eerste dagen lichte hoofdpijn gehad maar het was te doen. Hoger heb ik niet gehad. Wel de laatste dagen een ontzettende trek in bepaalde lekkernijen. Wat ik wel erg vervelend vind is dat ik in de loop van de kuur een onrustige huid heb gekregen wat zich uit in puisten in mijn gezicht. Heeft één van jullie deze ervaring ook. Vroeger was ik acnégevoelig. Tegenwoordig alleen maar tijdens de menstruatieperiode. Ik vermoed dat het met de kuur heeft te maken en hoop dan ook dat het van tijdelijke aard is. Mijn vriend heeft de kuur ook gedaan en heeft juist een mooie droge huid gekregen (ook hij was vroeger acnégevoelig). Graag jullie reactie. Succes allemaal.
hallo iedereen.
Ik ben vandaag aan de derde dag.
Wat een test voor mn wilskracht zeg.
Elk half uur komt er wel een collega langs met eten (elk half uur heeft iemand anders pauze) en ze duwen het praktisch in mn gezicht. “WIL JE OOK?”
Tot nu toe hou ik me taai, ik heb wel hoofdpijn en misselijkheid maar ik heb het al een keer eerder gedaan dus ik weet dat de 3e en 4e dag het ergst zijn.
Ik ben wel 3 kilo kwijt…weeg nu 84 maar de bedoeling is 78. Red ik dat?
beste ANN denk dat t voor jouw heel moeilijk blijft om op dit moment de kuur te doen. je bedoelingen zijn heel goed. de kuur is zo intensief dat ik denk dat t op de thuisbasis goed en stabiel moet zijn om het vol te kunnen houden. in principe heb je al genoeg aan jezelf als je hier aan begint. en kun je er eigelijk geestelijk niks bij hebben. ik hoop dat je t volhoud je bent al aan je 4de dag. dat vind ik al heel knap in jouw situatie. de kuur zal helaas je problemen thuis niet oplossen. alleen 1 ding weet ik heel zeker als jij deze kuur tot een goed einde brengt zal je zeker sterker uit de strijd komen, met heel veel zelfvertrouwen en dat groeit naarmate de kuur vordert. ik wens jouw exstra veel sterkte dat kun je wel gebruiken .en schaam je niet als je de 10 dagen niet haalt. wij zullen t allemaal begrijpen zeker in jouw situatie. toi toi toi
Ben aan dag 4 bezig. Gisteren was het zeer moeilijk. Daar ik ook nog in een zeer moeilijke thuisfase zit is het soms bikkelhard. Ik hoop op die manier mijn lichaam maar ook mijn geest te zuiveren. Ik dacht dat ik ook helderder zou denken maar blijkbaar is dat niet zo. Alles wordt zwarter eigenlijk. Ik ben ook heel onrustig. Wat pijnen betreft gaat het goed. Een lichte hoofdpijn maar k’ voel me wel zeer zwak. Ben gauw buiten adem.
nou DAATJE ik zal je vertellen ik ging vanmorgen op de weegschaal en woog 90 kg dat viel ff tegen. maar ik laat me niet uit t veld slaan. ik ga stug door alleen nu met heel veel water en 3 zakjes modifast per dag. dan moet t lukken. ik heb nu een reikie klantje en daarna een knip klantje dus moet nu ff aan t werk tis nu exstra druk want ze weten dat ik er 2 weken niet ben. dus komen ze nu allemaal ff op het laatste moment to vanmiddag hou je taai he?
Goeiemorgen allemaal,
Hier ben ik hoor, ik heb even een beetje uitgeslapen en wat opgeruimd. De rommel is inmiddels niet te overzien hier, want overal staat verf en ik heb nog niets gepakt voor de vakantie!
En nu het bericht over de citroenen, ik heb gisteren een stukje meloen gegeten.. heerlijk! Ik ga heel langzaam wat fruit nemen en daarbij de rest van mijn citroenen opmaken. Ik heb nog voor 5 dagen met vandaag erbij en dat gaat zeker op. Dinsdagochtend komen we aan op de camping en dan heb ik onderweg langzaam opgebouwd en ben ik helemaal klaar. Ik ga me zaterdag of zondag pas weer wegen en dan laat ik nog wel even snel weten hoe het ermee staat.
Het wisselt inderdaad per persoon hoeveel je ermee af kunt vallen zie ik, ik ben dus enerzijds een beetje bang dat het tegenvalt en anderzijds heb ik mijn verfbroek die gewoon past nu. Ik vertrouw er maar op dat het goed komt. En Marja, bedankt voor je advies over dat drinken, want ik ben daar ook niet zo goed in. Ik ga in Spanje zeker veel water drinken (het is daar nu 40 graden, dus dan ga je vanzelf wel drinken denk ik). Mijn dochtertje heeft hetzelfde, die drinkt nooit genoeg. Ik moet haar dwingen om iets te nemen.
Ik ga lekker verder met het werk en met de kuur en houd jullie allemaal op de hoogte.
En ik neem inderdaad ook altijd de vezels en de pitten erin. Het is echt lekker en goed voor je.
Hoe gaat het verder met jou Marja, kun je het volhouden denk je? Als ik over 5 weken terugkom, moet je zeker 10 kilo kwijt zijn hoor. Ik ga je coachen (hihi)!
DAATJE HOE GAATI MET JOUW?????????????????????????????????????????????
JOHAN t vruchtvlees in je sapje is heel goed voor het laxeren. zelf de pitten erin is goed t heeft allemaal zijn functie. ik deed er zelfs exstra vruchtvlees bij. heel goed hoor.
Veel succes allemaal!!
Goeiemoregen!
Ben vandaag begonnen met de kuur. Moet zeggen dat ik het sap best lekker vind. Had verwacht dat het bijna niet te drinken was. Maar dat valt dus heel erg mee. Met een paar dagen laat ik wel even weten hoe het verder is gegaan en hoeveel ik al afgevallen ben.
Goejemorgeh allemaal! Het tis vandaag dag 9! Jippie lekker sinnasappeltje eten morgen. Misschien dat ik er nog wat dagjes aan plak maar moet ik ff zien.. De wil om te eten is er ook namelijk. JOHAN over dat vruchtvlees van die citroenen volgens mij is het onmogelijk om dat niet in je sapje te hebben. Ik pers de citroentjes ook op handmatig persmaschienetje maar komt altijd vruchtvlees mee. kan volgens mij geen kwaad! Ik baal eigenlijk wel vanmezelf dat ik me niet heb gewogen. (geen weegschaal thuis) Ik weet dus niet precies wat ik kwijt ben. Nou mensen veel succes vandaag! grzzz Ais
Ben ik weer…
Dag 2 is voorbij gevlogen (tot nu toe dan)… nog niet echt klachten… en ben al 1 kilo afgevallen. Het snakken naar eten valt best mee… het snakken naar een sigaret toch wel wat meer…
weer een vraag… vruchtenvlees van je geperste citroenen maakt niet uit toch? of moet ik dat er ook voor zover mogelijk uit zien te halen?
Sorry,
Ik ben gestopt. Ik had zo’n spierpijn in mijn rug. Kon er niet van slapen…. Was niet alleen flauw van de kuur maar ook van de vermoeidheid. trouwns mijn vriend ook. We keken elkaar vanaf 4.30 ieder half uur wel een keer aan!
Ik ben wel ik 6 dagen 4,5 kilo afgevallen. Dus da’s weer wat anders dan bij jullie. Maar ik moet zeggen dat ik liters heb gedronken en heel heel heel veel beweging heb gehad. Niet echt sporten, amar veel fietsen enzo.
Jongens allemaal succes en ik volg jullie nogwel even op deze site !
Erg gezellig zo deze mailtje van mede lotgenoten!
DAATJE laat je niet door mij ontmoedigen hoor. ik weet van mezelf dat ik heel makelijk groei. en de fout die ik maakte met opbouwen was dat ik geen 2liter water meer dronk. en dat moet je eigelijk normaal iederedag doen.ik denk dat ik nu ook heel veel vocht vasthou want ga maar 3x per dag plassen. dat is niet goed. ben dus ook vanaf vandaag weer gewoon mn 2liter water gaan drinken. en mn groene poeder in gaan nemen want ik ben na dat ik gestopt ben met kuren ook niet meer af gegaan. mn darmen werken wel hoor want t rommelt als een gek. t komt er alleen niet uit en dat is ook gewicht. en t zal wel opluchten want ik heb n heel opgeblazen gevoel. neem dus nu ff 2x p dag de groene poeder en ga dat met steeds minder afbouwen. dit is ook geen probleem van de csk dit probleem heb ik al mijn hele leven. maar mocht jij dr last van krijgen na of met de opbouw neem voor de zekerheid groene poeder mee op vakantie. iedere persoon is verschillend hoor laat je dus niet van de wijs brengen. ik ga lekker door met mn modifast daar heb ik geen hekel aan en zie wel waar t schip (weegschaal ) stand zullen we maar zeggen. heb wel verschrikkelijke honger maargoed we geven t niet op en jij ook niet hoor. hou je taai daatje ik denk aan je gr marja
Hallo allemaal,
Marja wat knap dat je nog doorgaat met modifast. Ik snap niet waar je de moed vandaan haalt. Ik zit nu op mijn 13e dag en ik durf me nauwelijks te wegen na al die sombere berichten en ik durf ook nauwelijks op te gaan bouwen. Ik zie op tegen het lome wat jij beschrijft Marja. Ik ga dus door zolang ik het kan volhouden en misschien neem ik er af en toe iets bij zoals wat fruit ofzo. Het wegen stel ik uit tot de dag dat we op vakantie gaan. We vertrekken zondagochtend i.p.v. zaterdag. Ik zie het allemaal wel, maar ik heb met dit warme weer gelukkig geen behoefte aan eten. Wat klinkt het veel hè 14 kilo Marja, je moet dan nog 7 weken modifast doen, oeps…
Ik blijf ook zeker deze site bezoeken en ik heb met mezelf afgesproken dat ik me iedere week ga wegen (als ik denk dat ik aangekomen ben, ga ik niet op de weegschaal staan en dan komt er steeds meer bij tot ik de moed heb om er weer eens op te gaan staan) en dat ik onmiddelijk gas terug neem en desnoods een paar dagen ga citroenen als ik aankom. Ik wil echt de komende winter niet weer 5 kilo aankomen. Gisterenavond zat die verfbroek van 2 jaar terug opeens flink strak, maar vanmorgen gelukkig niet meer, dus dat is voor mij een goed teken. Jongens allemaal succes de laatste of eerste dagen en Marja sterkte met je MDF
beste JETTY heo meer overgewicht je hebt hoe meer je afvalt. misschien heb je niet zoveel overgewicht dan je denkt. als je denkt dat je alles vast houdt dan zou ik 3x p dag groene poeder nemen. dat is dan ook beter want je moet wel alle rotzooi kwijt dat los komt. ik ben vandaag aan de modifast begonnen. en t bevalt me tot nu toe best. ik had t idee toen ik weer gewoon aan t eten was dat mn lichaam alle energie uit me trok om mn eten te verbranden. ik had nergens meer puf voor voelde me lam. nu gaat tie weer lekker. doe de mdf 3x per dag en in de weekende 2x dan eet ik sávonds gewoon n beetje mee. en mocht het nodig zijn dat ik door de weeks sávonds ook wat aan de hand heb een etentje b.v dan kan ik t dan ook gewoon 2x per dag doen. eigelijk best ideaal. dr moet nog zo’n 14 kg af dus ik moet nog ff. zet m op he die laatste paar dagen hou vol
O jongens wat een ellende allemaal ik voel echt met jullie mee ik zelf ben na 10 dagen sappen 2,5 kg afgevallen waarvan er slechts 2 ons bij was na de opbouwdagen. maar ik ben toen meteen weer doorgegaan met lijnen doe deze week het Mayo dieet en eerlijk waar dat valt me veel zwaarder als de c.s.k. ik heb veel meer honger ik heb echter nog maar 1,5 week voor mijn vakantie dus wil tot die tijd wel doorgaan. Ik wens iedereen heeeel veeeel succes en denk er maar aan de 4 “S”
straks slank strak strand en niet de 4 “V”
veel vreten vies vet
hoi allemaal, dag 9 en ik schijn alles vasr te houden!!! was bij vriendin op de weegschaal en heb maar 2kg weiniger! balen dus!! Hoopte op 5 kg.Ga denk ik morgen al met opbouwen beginnen.voel me anders wel goed,vind het leuk als ik reakties krijg.grt. jetty