Deel je vragen, inspiratie en ervaringen in ons gastenboek! Anderen hebben veel baat bij jouw ervaringen. Zoals je misschien gemerkt hebt is, is het niet altijd makkelijk de kuur vol te houden of zelfs te beginnen. Help en inspireer in dit gastenboek anderen hun gezondheid in eigen hand te nemen!

17.778 reacties

  1. Ha allemaal,

    Ik ga heel erg mijn best doen vrijdag met de lunch. bedankt voor de goeie smoes Marja. Ik ga hem lekker kopiëren.
    Morgen ben ik gelukkig veel thuis. Ik ben nu aan de 5e dag en ik ga door tot en met de 15e of zelfs 16e. Ik heb nog steeds trek in eten hoor, dus ik doe het echt niet fluitend en ik ga daarna inderdaad maar heel goed opbouwen, dat kan onderweg naar Spanje als ik met mijn (hopelijk slanke) billen in de auto zit. Die vakantie is echt iets om naar uit te zien, want ik wil gewoon niet met al die blubbers op het strand liggen en die zitten er nu nog te veel naar mijn smaak. Mijn horlogebandje lijkt al losser te zitten, dus dat is een goed teken, maar die buik jongens, die is zooooo zichtbaar. Ik wil er vanaf!! We zullen doorgaan, ja doorgaan….
    Marja we gaan gewoon het record verbreken toch? Jij in elk geval wel naar ik begrijp. Ik vind het zo super van je!
    Ik rook ook en dat ben ik niet van plan nu op te geven, want als ik ook niet mag roken, dan voel ik me net een dood vogeltje. Ik wil niet zielig worden hoor.
    Nou sapze allemaal. Ik ga zo lekker weer persen voor morgen!

  2. 3de dag vandaag, het lukt beter dan gisteren, alsof ik terug een baby ben die tevreden is met de eentonigheid van de papfles… groetjes mensen, succes nog!

  3. Ow Marja wat KNAP. ik ben receptioniste en zit heel de dag in een hokje. Ook hele rustige uurtjes en dan moet ik echt aan eten denken. Lust echt alles maar ik hou vol. ga ik straks lekker sigrettjes halen. 3 of 4 per dag maar, mis het wel. Laten we hopen dat de kilo’s eraf vliegen hahahaa. Bedankt voor de info… Grzzz Ais

  4. hoi aisha ik ben nu aan mn 10 de dag. ik rook nog steeds kan t echt niet laten probeer wel te minderen. als je t om te reinigen doet is t beter dat je probeerd te stoppen. als je t puur om aftevallen doet maakt t niet uit . zelfde als koffie zonder melk en suiker natuurlijk en light frisdrank. wat de groene poeder betreft . neem tussen de middag ook n kopje groene poeder. net zo lang tot t goed op gang komt ga dan naar 2x p dag. laxeeren moet echt. doe je dat niet dan zetten alle gifstoffen die los gekomen zijn zich ergens anders weer vast. en dat is nou juist niet de bedoeling. je moet ze afvoeren. en veel water drinken 2 liter p dag help daar ook bij veel succes

  5. Halllooo ben ik weer! Ik ben nog steeds niet naar toilet geweest. Raar? Moet zeker meer nemene ofzo..Zijn er meer mensen die gestopt zijn met Roken tijdens de kuur? Mag je echt niet roken??????? grzz Ais

  6. hallo daatje onze berichtjes kruisde elkaar denk. ik heb wel n goede tip. ik heb nl n eigen transport bedrijf dan heb jee ook wel eens te maken met zakelijke etentjes. ik ga altijd mee met mn man samen. maar zeg van tevoren dat ik niet mee eet en alleen n glas water drink. als ze vragen waarom, zeg ik dat mn darmen van streek zijn en alles wat ik eet r direkt uitkomt. dr is niets van gelogen. ik vertel verder niet waar ik mee bezig ben ze snappen het toch niet. heb dat 1x verteld, toen was t zovan je kan toch wel n klein beetje eten dat geeft toch niet . tis wel n hard gelach om aan n tafel te zitten met mensen die lekker zitten te eten maar je moet is opletten hoe sterk je r van word als je thuiskomt ben je echt super trots op jezelf. en daarbij komt dat je r ook nog eens sterker door wordt. heel veel sterkte. maar echt niets eten hoor want t kleinste hapje dat je daar aan tafel eet komt r binnen 2 minuten uit gepaard met heel veel pijn in je buik misselijk en de druppels zweet lopen over je voorhooft. geloof me maar ik heb r ervaring mee. doe t a.u.b. niet. want de rest van de avond ben je echt geen leuk gezelschap meer. heeeeeeeeeeeeel veel sterkte ik denk aan je gr marja

  7. goedemorgen allemaal vandaag officieel mijn laatste dag en ja maartje ik vind t eigelijk ook heel goed van mezelf. zelf deze 10 dagen ben ik trots op. als je weet hoeveel pogingen ik al heb ondernomen om te beginnen. na vandaag is iederedag er 1. heb gisteren nog n half litertje ahoorn gekocht. kijken hoever ik ermee kom na deze 10 dgn. morgen ook voor t eerst op de weegschaal na 10 dgn. ben heel benieuwt. hoop niet dat t tegen valt anders baal ik echt n beetje. daatje hoe is jouw dag gegaan en aan de hoeveelste dag zit je nu en hoevoel je je???? ben wel blij dat ik thuis ben met deze kuur. heb in die 10 dgn 3x in mn lorre gepoept. kun je dus meteen doorlopen naar de douche. verder voel ik mee heel goed gisteren en vandaag en mn zelfvertrouwen groeit met de dag. tis alleen nog ff balen dat ik nog niet al mn kleren aan kan. vandaar dat ik nog ff doorga. en nouja misschien verwacht ik wel te veel. jullie moeten wel heel goed opbouwen hoor!!!! want als je dat goed doet dan is eigelijk de kuur echt geslaagd. doe je dat niet dan kun je r echt heel veel last van hebben. iedereen heel veel succes vandaag en de komende dagen. en lees graag hoe t met jullie gaat groetjes

  8. Hoi allemaal,

    Ik moet straks weer de hele dag aan het werk. Het is een superdrukke tijd en ik ren me rot. Gisteren bij elkaar wel 10 kilometer gelopen, om overal van alles op te halen en weg te brengen. Is wel goed voor om vol te houden.
    Vrijdag heb ik een lunch waar ik nog onderuit moet komen. Ik ga maar even in het smoezenboek (trein gemist, lekke band… wie weet er nog één?)
    Het gaat echt super en ik kon het niet laten met vanmorgen te wegen (sorry Marja), ik ben nu 2 kilo kwijt en dat stimuleert…..!!! Ik ga ook door tot de 15e heb ik besloten, want dan ben ik rond de 6 kilo kwijt in dit tempo en dan nog wat erbij in de opbouw, dan zit ik aan mijn streef!
    Vanmorgen weer netjes mijn flesjes klaargezet, dus ik ga zo. Morgen ben ik er weer en dan hoef ik niet weg. Vrijdag weer een dag vol verleidingen, maar daar gaan jullie me bij helpen toch?
    En Ruben succes in het huisje.
    Wat ruikt alles trouwens lekker hè! Ik gga ook eens met mijn neus boven de stroopwafels, misschien helpt het om alleen even lekker te ruiken als ik trek heb.
    En wat grappig om dit samen met je man te doen. Die van mij is graatmager en er zou niets meer van hem overblijven als hij ook mee zou doen, dus dat heb ik maar niet eens gevraagd.
    Oke, tot morgen allemaal en succes met de citroentjes

  9. Vandaag samen met mijn vriend begonnen aan de sapkuur. Ben benieuwd! De smaak van het sap valt me erg mee. Alleen het wordt volgens mij afzien om iedere dag 2 glazen met die groene poeder te drinken… blegh!

  10. HALLOOOOOOOOOOOOO allemaal

    vandaag start mijn 8e dag en het gaat super de super de super! ik ga het steeds leuker vinden ik slaap als een blok en slaap heel veel lig al om 22.30 uur in bed (normaal nooit voor twaalven) moet er wel al om 6 uur uit . ben tot nu 2,5 kg afgevallen en de vetjes zijn zienderogen geslonken. Ik heb nu ook geen eet-behoeften meer. Het leven is leuk!
    allemaal veel succes vandaag en voor de starters Aisha en nogrita volhouden !!! Ruben laxeerthee werkt ook prima! dat heb je wel gemerkt! Marja heel knap dat je nog doorgaat na 10 dagen dat zou ik niet trekken denk ik ff een breakje en dan misschien….. Daatje jij bent een trouwe schrijver en zo gezellig…

  11. Vandaag de eerste dag! Poeh, ben gewoon hele dagen aan het werk en ben toch best moe…Ik heb trouwens al 2 x groen poeder genomen mare…NIETS. Hoe kan dat? Ik neem echt een hele theelepel. Nja zullen zien. Sterkte mensen! Grzzzz

  12. Vandaag 2de dag… honger, hoofdpijn en koude handen en voeten… wat een mens niet lijden kan 🙂
    Toch ga ik door, morgenavond zien jullie mij terug.

  13. Heb nergens geen groen poeder gevonden.

    Het dan maar een laxerende kruidenthee gedronken.
    Heeft z’n effect niet gemist want na een paar uur moest ik naar ’t huisje, wel een keer of 3 en vanmorgen nog eens

  14. hallo daatje en de rest hoegaat t bij jullie. zit nu aan mijn 9 de dag. gisteren had ik het toch nog ff heel moeilijk. dat had ik niet verwacht. had echt de neiging om te gaan eten. heb aan n pak stroopwafels staan ruiken. maar heb gelukkig niks genomen. ik weet als ik nu wat ga eten ik ontzettend ziek word. misselijk overgeven vreselijke pijn in je buik. op zo’n moment denk je dan echt dat je dood gaat. heb dat in t verleden wel eens ervaren, nou mij niet gezien. daar heb ik ook mee geleerd dat de opbouw ozo belangrijk is. morgen mn 10de dag. daarna is de druk v d ketel en ben ik vrij om ieder moment op te bouwen. wil doorgaan tot de 15de. dat is nog n heel eind maar dan is voor mij r iederedag 1. ben nog steeds niet op de weegschaal geweest. dat wil ik na 10dgn doen. dus donderdag. ben begonnen met 93.6kg hoop toch stiekem dat ik ergens achterin de 80 sta. anders zou ik toch balen. jullie gaan t echt van me horen hoor. ik hoop dat het met jullie allemaal heel goed gaat en wil t ook graag horen. we houden elkaar op de been . heel veel susses allemaal. en daatje werkse vandaag.

  15. Oef wat een moeilijke vraag zeg. Bij ons is dat zo’n lepeltje om je koffie mee te roeren, maar doe het anders voor het eerst vanavond dan merk je morgen het effect wel.
    Marja hoe is het met jou? Ik moet morgen de hele dag weg, dus ik kan niet mailen. Je hoort woensdag weer van me. Morgen een testcase dag, want ik verkeer de hele dag elders tussen mensen die geheid gaan eten. Moeilijk…… We gaan ervoor. Denk aan me.
    Tot woensdag en veel succes. Ik ga me vrijdag wegen heb ik besloten, dus ik moet nu wel doorzetten anders is alles voor niets.
    Groetejs

  16. Hoi

    Ruben, ikdoe een flinke theelepel en dat is voor mij genoeg, maar dat kun je het beste uit eigen ervaring bepalen.
    Ik heb het bij de natuurvoedingwinkel gekocht voor 2,85 euro, dus het is niet echt duur. Ik hoorde dat je alle spullen ook bij De Tuinen kunt kopen.
    En Maartje, inderdaad heel saai zo’n weekend. ik ga volgende week nog zo’n weekend tegemoet en ik ga mezelf vrijdag wegen heb ik bedacht. Ik hoop op net zoveel kilo’s als jij. Ik hoorde ook dat het na dag 5 steeds beter gaat, maar dat zal van ieder persoonlijk afhangen. Ik vind het knap dat je al zover bent.
    Ik heb zelf ook mijn moeilijk momenten, vooral als ik anderen zie eten. Dat is zo vreselijk en als je dan al die geuren ruikt van dat eten, alsof je zintuigen op scherp staan. De hele wereld lijkt ook vol eten. Ik vermijd het maar zoveel mogelijk en ik ga van de week een paar keer naar de zonnebank ofzo als de rest hier thuis gaat eten. Dan zie ik het tenminste niet.
    Ga door allemaal en we steunen elkaar wel!

  17. Hallo hebben jullie het weekend overleefd, wel saai he, alleen maar water en al die andere lekkere drankjes aan je neus voorbij moeten laten gaan. Heb 2 avonden een feest gehad tot laat in de nacht dus op zondag had ik het echt gehad moe moe moe! ik had gisteren echt nergens geen puf meer voor ! maaaaaar uik heb wel trouw volgehouden! vandaag is mijn zesde dag gestart en ik ben 2 kilo afgevallen! Ik hoop dat ik het vol kan houden tot en met vrijdag! ik kan wel wat steun van jullie gebruiken! Vooral rond 17.00 uur heb ik zin om iets te knabbelen, het laxeren gaat prima volgens mij ben ik al helemaal schoon vanbinnen. ALs ik de tweede helft ook nog eens 2 kilo afval ben ik “dik”tevreden
    veel liefs en veel succes

  18. Hoi allemaal,

    Ruben, je moet die groene poeder nemen, maar begin anders met niet te veel en kijk hoe je lichaam reageert. je moet natuurlijk wel je afvalstoffen kwijt. Ik was er ook niet gelukkig mee, maar ik neem het wel en het helpt goed. Je voelt het wel aankomen hoor, maar dan moet je ook snel zijn, tenminste ik wel.

    Marja bedankt voor je info. Ik ben gewoon heel nieuwsgierig hoor, maar ik wilde ook graag weten hoe jij je sap klaarmaakt. Ik maak nu namelijk 2 liter, maar dat is zo vreselijk veel. Ik ga jouw recept maar gebruiken.
    Oef wat een druk leven heb jij trouwens zeg. Ik heb zelf maar 1 kind en dan nog moet je veel meer regelen dan zonder kinderen, want dan doe je met het eten ook wat makkelijker. Ik ga nu bijna fluitend mijn derde dag in, dus ik hoop het nog een hele tijd vol te houden. Misschien doe ik het ook wel tot 15 juli net als jij. Ik kijk gewoon per dag hoe het gaat. Vrijdag heb ik een receptie waar ik niet onderuit kan en dan komen er natuurlijk lekkere hapjes voorbij, dus voornamelijk dan heb ik steun nodig denk ik.
    Jij weer succes vandaag en we gaan ervoor hoor!

  19. Hallo allemaal,

    Ben gestart sedert vanmorgen, sapje smaakt niet slecht, hopelijk blijft dat zo.

    Is dat groene poeder echt nodig ?
    Ik zit iedere dag 8h op bureau, dat is toch geen probleem hoop ik ?

    groeten,
    Ruben

  20. daatje sorry ik lees nu 6 citroenen maar t zijn dr natuurlijk3 maar ik maak t voor 2 dgn tegelijk klaar dan zijn t r wel 6 sorry foutje bedankt

  21. daatje sorry ik lees nu 6 citroenen maar t zijn dr natuurlijk3 maar ik maak t voor 2 dgn tegelijk klaar dan zijn t r wel 6 sorry foutje bedankt

  22. hoi daatja. ik pers 6 citroenen doe 12 eetlepels citroensap en 10 eetlepels stroop in n kannetje daar doe ik 6 grote brede longdrinkglazen water bij. als ik citroensap over heb gooi ik dat er gewoon bij. dat doe ik in kleine flesjes spa blauw ofzoiets en zet t in de koelkast ongeveer 3 flesjes . en dat verdeel ik over de dag. pas als ik t ga drinken doe ik de peper erbij en schudden anders word t zo heet t drankje.ik maak t voor 2 dagen tegelijk klaar. ik heb 5 kinderen van 22jr tot 16jr en rij meestal op t buitenland voornamelijk frankrijk met mijn man samen. loop nu thuis vanwegen mn rug maar wil over 2 weken weer aant werk. dus ik moet r nu ff tegen aan met de csk op de auto gaat t niet met al dat laxeren. ga jouw morgen weer horen moet nu weg. hou vol he? kijk ook naar je mailje uit geef niet op je kunt t groetjes marja

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn aangegeven met *

Plaats reactie