Deel je vragen, inspiratie en ervaringen in ons gastenboek! Anderen hebben veel baat bij jouw ervaringen. Zoals je misschien gemerkt hebt is, is het niet altijd makkelijk de kuur vol te houden of zelfs te beginnen. Help en inspireer in dit gastenboek anderen hun gezondheid in eigen hand te nemen!

17.778 reacties

  1. Hoi Monique,

    Jammer dat je stopt, maar ik snap wel dat je het niet vol kunt houden als je klapt van de trek in eten.
    Met mij gaat het eigenlijk goed. Gisteren had ik een lichte hoofdpijn, maar dat is vandaag verdwenen gelukkig. Ik drink gewoon koffie en dan verder mijn sapje.
    Marja hoeveel sap drink jij per dag? Ik pers nu 3 grote citroenen uit en meng dit met caynennepeper en 14 eetlepels van die siroop en dan maak ik hiervan 2 liter met water erbij. Het is namelijk zo vreselijk veel en ik vroeg me af of ik er ook 1,5 lier van kan maken, zodat ik ruimte heb voor thee en koffie, want alleen sap gaat zo tegenstaan, ik wil ook warme dingen kunnen drinken. Dus hoeveel citroenen, hoeveel siroop en hoeveel water doe jij per dag?
    Ik vind het wel grappig dat je mij zo steunt het voelt echt als een maatje en ik merk dat ik uitkijk naar je mails iedere keer. Wat stoer dat je vrachtwagen rijdt. Ga je dan ook naar het buitenland? Misschien zie ik je nog als wij 16 juli naar Zuid-Spanje rijden of ga je de andere kant op? Is het geen mannenwereldje? Of voel je je daarin thuis. Heb jij ook kinderen? Ik wel, maar ik heb nu een voorraadje eten in de vriezer voor de komende vijf (moeilijkste?) dagen. Allemaal eenpansgerechten en makkelijke dingen die alleen nog opgewarmd hoeven worden en daar hoef ik dan niet bij te zijn.. jippie.
    Ik ruik het wel als ik beneden kom, maar dan is het al op, dus dat is dan niet zo erg meer.
    Ik zorg dan met etenstijd boven te zitten en iets leuks te doen. Ook voorkom ik met die kant-en-klare maaltijden dat ik naar de supermarkt moet die vol met verleidingen ligt.
    groetjes, daatje

  2. Ik stop!!!!!!!!!!
    Ik ben na 1 liter mengsel gedronken te hebben gestopt.
    Ik heb al een paar geraspte worteltjes op en dadelijk ga ik aan de soepstengels.
    Morgen groentesoep en sinaasappels en dan heb ik het gehad.
    Ik kan gewoon echt niet meer……………..
    Sorry dat ik jullie hier niet mee motiveer maar voor mij is het echt OP
    Groetjes ik kom morgen nog wel ff

  3. daatje daatje daatje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dat is juist heel goed dat je zoveel laxeerd dat moet!!! je bent aan t ontgiften. je MOET de groene poeder wel nemen ook als je nog zoveel laxeerd niet meer overslaan hoor ander gaat t zich ergens anders vastzetten het moet r juist uit . geniet ervan als t weer gebeurd (raar gezegd) tis goed voor de lijn daar moet je maar aan denken dan geniet je als t weer gebeurd. nou schrijt ze. gr marja

  4. beste daatje ik schrok niet echt van dat jij 8 mokken koffie per dag drinkt. ik sta dr mee op en ga dr mee naar bed. je vroeg hoeveel ik af gevallen was. dat weet ik niet toen ik begon woog ik 93.6 kg weet zeker dat ik nu in de 80 sta. ik voel en zie t heel erg aan ,ezelf. ik ga bewust niet op de weegschaal want in die periode krijg je met je gewicht een stilstand en dan is t n kwestie van doorzetten. dat is heel moeilijk om dan vol te houden. tis wel voor n goed doel want je huid gaat zich aanpassen krimpen dus. daarom moet je eigelijk de centimeter van het begin af aan gebruiken. heb ik ook niet gedaan hoor. stiekem wil ik het eigelijk vol houden tot 15 juli dan moet ik weer op de vrachtwagen (werken dus) ik ben nu aan mijn 7de dag dus de 15de is nog n eind weg. maar heb zoiets van iedere dag is er 1. en daarbij komt dat ik mn eigen echt helemaal perfect voel daatje volhouden he? we geven t niet op we kunnen het tjakka!!!!! groetjes marja misschien tot morgen.

  5. Ik vind het nu al moeilijk hoor. Ik heb vannacht tot wel 1 uur op het toilet gezeten en dus maar geen groene poeder genomen voor het slapengaan. Vandaag weer vol goede moed gestart en gelukkig is het weekend al weer bijna voorbij

  6. hoi allemaal,

    Hier ben ik weer en ik heb t overleefd gisteren
    Viel echt niet mee!!
    Dit is dus mijn 7e dag en ik twijfel of dit mijn laatste dag wordt en dat ik morgen ga opbouwen of dat ik het toch kan opbrengen om voor die 10 dagen te gaan.
    Ik beslis vanavond denk ik.
    Bedankt voor de ondersteunende mailtjes ik heb er echt veel aan gehad.
    Groetjes monique

  7. He Monique,
    Ik voel me net zoals jij je voelt morgen dag 7 en ik zie het ook niet meer zitten. Ik dacht ook dat ik de 10 zou volhouden maar vandaag….bleh……of gaan we toch door??? Ik ga slapen.

  8. Het is ook weekend.. DAt maakt het allemaal nog iets moeilijker.. ik heb er ook last van.. nog nooit zo’n saai weekend gehad geloof ik.. ik ga ook niet even de kroeg in.. of ergens anders heen.. want overal is gewoon eten.. Nu pas merk je wat voor grote vooral sociale plek eten in je leven neemt. Ik ben het ook zat, maar niet omdat ik honger heb.. meer omdat het zoooooo saai is.. bah.. Maar ja volhouden iedereen!!!!! kunnen we weer trots zijn op onszelf..

  9. Hoi Monique,

    Misschien moet je de beslissing om te stoppen uitstellen tot morgenochtend. Wellicht denk je er dan anders over en iedere dag extra is er één. Ik kan me voorstellen dat je het moeilijk hebt, maar vind je het niet zonde om nu op te geven na zoveel dagen doorzetten? Ik zou straks gewoon lekker gaan badderen of douchen en dan misschien met een video naar bed en morgen nog even goed nadenken wat je wilt. Heb je überhaupt wel spullen in huis om te gaan opbouwen. Probeer het dan tot maandag in ieder geval en misschien wordt het vanzelf dinsdag of woensdag dan. je kunt het per dag bekijken en hoeft nu niet voor de hele verdere periode te beslissen.
    sterkte, daatje

  10. Help allemaal,

    Ik heb een gigantische terugval. Ik wil nu het liefst al stoppen. Denk dat ik na morgen 7e dag maar ga opbouwen. Ik trek het niet meer.
    Heb vandaag ook geen last gehad van mijn laxeermiddel. (betekent dit dat mijn darmen schoon zijn???)
    Hoe merk je eigenlijk dat het ontgiften begonnen is???
    Nee voor mijn gevoel is 7 dagen lang genoeg.
    Shit ik had zo’n gevoel vanmorgen dat ik het makkelijk zou redden die 10 dagen.
    Bleh bleh en nog eens bleh.
    Sorry jongens maar ik ben echt effe niet gezellig.

  11. Oeps, ik ga heel erg naar het toilet. Het laxeren is kennelijk begonnen. Ben blij dat ik de deur niet uit hoef vanavond.
    Ik doe het ook voornamelijk om af te vallen, dus die koffie gun ik mezelf dan maar. Ik zal wel matigen, want normaal drink ik al snel een mok of 8 per dag (ja ik weet dat het veel is en dat ik het moet minderen, dus gelijk een mooie gelegenheid om dat te doen).
    Verder heb ik vandaag ook thee gedronken en het sap natuurlijk. Vind ik overigens heel lekker hoor, dus dat is mooi.
    Alleen die groene poeder……

  12. 2e dag en voel me goed! 10 dagen klinkt alleen wel erg lang… Bij de Kruiderij zeggen ze dat je 5 dagen alleen het sap moet drinken en dan al langzaam opbouwen. Dat lijkt aantrekkelijker! Maar zou je dan helemaal niet ontgiften?
    Veel succes iedereen, met of zonder koffie!

  13. Ha Marja,

    O heelijk, ik ga gelijk koffie zetten. Ben jj al veel afgevallen? Ik wl eigenlijk doorgaan tot ik op vakantie ga. Dat zou dan tot 12 juli zijn en dan 3 opbouwdagen en dan vertrekken op 16 juli of ik bouw onderweg op (we reizen 2,5 dagen), dus we gaan samen gewoon lekker lang door. Ik heb net vanmiddag een megaberg citroenen gekocht en die moeten natuurlijk op!
    Marja bedankt voor je steun en je tips. Ik ga vaker bij jou te raden.
    Groetjes, daatje

  14. beste daatje ik doe t ook puur voor de lijn. alle troep die uit mijn lichaam verdwijnt is meegenomen. ik drink ook gewoon koffie eigelijk heel veel. voel me daar ook heel prettig bij. kan echt niet zonder. en als ik ergens op visite ga neem ik ff n tik takje want je stinkt ontzettend uit je pannetje. s’avonds neem ik n glas cola light echt heerlijk daar geniet ik echt van. daatje heel veel susses dit is mijn 6d dag en als t goed gaat of zo blijft gaan ga ik gewoon door. heb t 8jr geleden 15dgn gedaan was helemaal toppie toen ik klaar was. groetjes marja en niet opgeven allemaal.

  15. hahaha monique.. je hebt inderdaad gelijk.. stel je voor dat je stiekum toch wat kon eten.. hahaha..
    Nee ik kom niet uit Oss.. gewoon uit Breda.. wel grappig een naamgenoot met voor en achternaam..

  16. Hallo allemaal,

    Wat een gezellige site is dit. Ik ben vandaag begonnen en ik vind het sapje best lekker met de peper erin. Ik hoop op veel steun en ik hoop ook op vele kilo’s minder of is het echt mogelijk dat je helemaal niet afvalt?
    Wat doen jullie op moeilijke momenten en mag je wel van die cafeïnevrije koffie af en toe? Ik snak eigenlijk nu al naar een lekkere mok koffie, dus dat wordt voor mij waarschijnlijk het moeilijkst.

  17. bedankt voor jullie reactie, weet ik al weer iets meer. Nu heb ik er weer geen moeite mee zoals altijd overdag maar rond 17.00-18.00 uur begint het en zou ik het liefst stoppen
    Mirjam kom jij toevallig uit Oss?? Ik ken daar ook een Mirjam de Goey.
    Het boekje over de citroensapkuur heb ik er meteen bijgekocht dus ik weet het meeste wel maar wil graag bevestiging.
    Stel je voor dat komkommer geen kwaad had gedaan dan had ik dat moeten missen.
    Nu weet ik zeker dat ik er niks bij moet eten en bevestigen jullie alleen maar wat in het boekje staat.
    Spreek jullie vanavond nog wel
    Sterkte voor vandaag allemaal……………..

  18. ik heb er vandaag helemaal geen zin in het is weekend gezellig lekkere dingen eten…helaas en de sap staat mij vandaag ook tegen. Maar goed het is dag 6 en nog 4 dagen en dan opbouwen ik verheug mij al op m’n groentesoep.

  19. Hey allemaal, ik zit in dag 6. Oef! Mirjam en Monique, ik doe de kuur ook 7 dagen en dan 3 opbouwdagen. Op andere sites raden ze aan om de kuur zeker enkele dagen vol te houden, maar zeker niet langer dan 10 dagen. Er wordt op deze site gezegd dat de reiniging maar begint vanaf de 7de dag, maar ik had al ontgiftingsverschijnsels op de tweede dag. Het reinigingsproces zal dan toch ook vroeger begonnen zijn, veronderstel ik. Dus ik denk, zeker als je de csk voor de eerste keer doet, dat 7 dagen vasten en 3 opbouwdagen ook al zeer goed is.
    Groetjes en volhouden, hé!

  20. ha monique.. de cayennepeper bevat zoals alle pepersoorten ook vitaminen B en C, mineralen, spoorelementen en enzymen. cayenne is in kleine hoeveelheden stimulerend voor de spijsverteringsorganen (o.a., nieren), slijmoplossend, ontstekingsremmend en heeft een kalmerende werking. het houdt het lichaam op temperatuur en het stimuleert de bloedsomloop.
    Dus ook al is het niet lekker.. denk dat je beter toch in je drank je kan doen..

    misschien kan je het boekje kopen.. daar staat veel info in.. (de Tuinen)..

    zo staat er ook in dat je echt niet tussendoor moet eten.. ook geen komkommer..dat bederft je reinigingsproces.. waarom kan ik zo snel niet vinden.. kom op je bent al op de 5e dag.. en als je dit leest waarschijnlijk op je 6e.. knap hoor!

    ik zit vandaag op mijn 5e dag.. gisteren trok ik het slecht.. in een warm bad gaan zitten.. maar toen ik daar uit kwam.. voelde ik me nog flauwer.. vervolgens in bed gaan liggen.. maar toen kon ik niet slapen.. maar goed vandaag nieuwe dag.. ben al 4 kilo afgevallen.. had ik echt niet verwacht.. dat over hoeveel dagen de kuur nou moet duren wil ik ook wel weten.. ik denk gewoon 10 dagen.. maar op de tiende dag moet ik verhuizen.. dus denk niet dat ik dat overleef.. dus als ik ook eerder zou kunnen stoppen met de kuur zou dat heel goed uitkomen. Ik zie wel dat allemaal mensen ook op dag 7 stoppen.. maar ik zou graag willen weten waarom dat ook kan.. bederf je dan niet het reinigingsproces.. ik vind het zo zonde om te stoppen .. als je er eigenlijk al bijna bent..

    succes iedereen!

  21. Hoi allemaal,

    Dit is mijn vijfde dag en het gaat best goed.
    Met het warme weer ging het iets beter want dan heb ik niet zo’n zin in de warme hap.
    Gisteren met al die regen heb ik heel erg naar warm eten verlangd.
    Ik lees in het gastenboek dat de meeste dit doen om af te vallen.
    Mijn reden was gewoon om eens goed alles te reinigen.
    Nu ben ik al 2.5 kilo kwijt na 4 dagen maar merk er aan mijn kleding weinig van dus zal wel onzichtbaar vet zijn of zo.
    Ik gebruik eigenlijk de cayennepeper niet meer want dat verpest mijn hele drankje.
    Nu vroeg ik me af of dat heel erg is en of je bijv. ook niet een klein stukje komkommer mag eten of zo. Mijn tanden doen gewoon zeer van het al 5 dagen niet meer kauwen.
    Enne moet je echt die 10 dagen volmaken of is 7 en 3 opbouwdagen ook genoeg???
    Groetjes en sterkte allemaal

  22. He marja, cecile en ada zijn jullie nog van de partij en hoe gaat het. Vandaag dag 5 gaat best goed alleen nog wat meer afvallen zou fijn zijn

  23. Na veel wikken en wegen vandaag toch maar begonnen. Ik merk dat er inderdaad veel mensen zijn die een sapkuur een raar idee vinden!
    Tot nu toe gaat het prima en vind het sap inderdaad best lekker. Blijft dit zo of kun je het na twee dagen al niet meer zien?
    Wel leuk om ervaringen te kunnen lezen op deze site. En zo te lezen zijn er niet veel mensen die ziek worden, dat geeft moed!

  24. 3e dag niks eraf! heb gisteren tussen 4 en 6 ongeloofelijke honger gehad, mijn maag ging als een varken te keer, moest ik ook nog eten voor vriend en hond maken ik zou zo de hondebrokken op hebben kunnen eten. maar gelukkig is het hongergevoel voorbij gegaan.
    Het was wel een teleurstelling dat er geen grammetje af was vanmorgen, maar we gaan door, wordt wel moeilijk met het weekend voor de deur, vanavond is onze stapavond zal alle pilskes moeten laten staan. Wens jullie allen een sterk weekend!

  25. Dankjewel Mirjam en Marja voor de tip. Ik ga meteen naar de Tuinen. Ik vind het eigenlijk een best lekker drankje. Gister zat ik rond etenstijd in de trein. Toen gingen twee vrouwen mobiel ingredienten voor de avondmaaltijd doorbellen naar hun partners…zalm… pijnboompitten. Dat vond ik oneerlijk, haha. Dat doen ze anders nooit…of valt mij het dan niet op?
    groetjes

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn aangegeven met *

Plaats reactie