Deel je vragen, inspiratie en ervaringen in ons gastenboek! Anderen hebben veel baat bij jouw ervaringen. Zoals je misschien gemerkt hebt is, is het niet altijd makkelijk de kuur vol te houden of zelfs te beginnen. Help en inspireer in dit gastenboek anderen hun gezondheid in eigen hand te nemen!
De groene poeder haal je bij de Tuinen. Die heb je in elke grote stad wel. Toen ik vroeg om een flesje Ahornsiroop.. kwam de winkel medewerkster gelijk met een zakje cayenne en groene poeder aan zetten.
Ik ben ook vandaag aan mijn vierde dag begonnen. het voelt goed om te bedenken dat ik morgen al op de helft zit. ik voel me okay, vanmorgen wat slapjes.. maar na het sapje ging het weer goed.. veel succes iedereen!
beste nathalie de groene poeder moet je echt gaan nemen. dat is om je slakken en gifstoffen af te voeren. anders gaan die zich ergens anders in je lichaam zich vast zetten. 2x p dag echt doen hoor!!! ik koop t gewoon bij de dio drogist. ze hebben t niet op voorraad meestal, maar bestellen het dan voor me. da zal t misschien ook wel hebben begin r wel nu zo snel mogelijk mee. want je zit al op de 2de dag lees ik. mijn 4de dag zit erop t gaat heel goed. probbeer langer door te gaan dan 10 dgn doe dit puur om af te vallen ik wens jouw en de anderen heel veel succes ik hoor van jullie gr marja
Dag mensen,
Dag 2 zit er bijna op. Ik ben een beetje licht in mijn hoofd, en lach veel meer. Mmm? Je kan toch niet gek worden van zo’n kuur?Ik wil vroeg naar bed, want dan kan je niet eten! Op zich valt het wel mee. Ik voelde me op de 1e dag slapper, dan op de 2e. Die groene poeder gebruik ik nog niet. Is dat een aanrader? En waar koop je dat? Zou iemand mij dat kunnen mailen. De groetjes, en geniet ervan dat wij als enige niet met volle magen voor de TV hangen!
Dit is voor mij het einde van de derde dag ! Ik stond goed op vanmorgen in tegenstelling tot gisteren…..zwakjes voelde ik me.Maar tot mijn verbazing heb ik gister nog meegedaan met de step-les. Beweging is echt een must. Ik had zeker de helft minder energie en erge last van zuurbranden maar ik voelde me best goed. Vooral om de gedachte dat alle afvalstoffen lekker vrijkomen tijdens het bewegen. Maar ja op een tweede dag kan dat nog …..ik houd het voorlopig maar bij bodybalance..thuisaangekomen……………ik had zin in iets pittigs…cup of soupje….En vandaag…..ik heb een appel gegeten ..dat voelde goed . en toen een stukje droog brood waarna ik kramp kreeg…en toen wortel….dat viel goed…EN nu ontdek ik ineens de site …mmmmh na al die goede berichten van doorzetters…..krijg ik ook weer veel moed om door te gaan!!!! SUcces iedereen!
Hey allemaal, vandaag gaat het beter met me, hoor. Dag 4 is bijna gepasseerd. Bedankt, Maartje, voor je aanmoediging. Dat doet echt deugd!
Volhouden, iedereen!
Vandaag heb ik een mailtje gestuurd naar madal bal omdat ik het gevoek heb dat er niks gebeurd in mijn lichaam en zeker ook niet afval.Ik vraag mij af of de groene poeder (1theelepel sóch en sávo) wel werkt. Ze adviseren meer poeder te nemen en minder siroop.Kijken of dit beter gaat. Geen honger gelukkig dus dat was bijna dag 4
ben vandaag aan mijn derde dag begonnen. gisteren ging wel ok.. maar toen blekke dat mijn auto weggesleept was en ik 200 euro moest betalen.. merkte ik wel dat mijn humeur dat minder aankon dan normaal. S’avonds ben ik gewoon gaan hockeyen.. en dat was een goed idee want daar knapte ik erg van op.. nu vanmorgen mijn auto opgehaald.. ben lekker gaan lopen.. en vandaag voel ik me helemaal top fit!! Succes allemaal..
de tweede dag! er is al 6 ons af! het ging de 1e dag redelijk goed, heb wel een paar keer ondoordacht iets in mijn mijn gestopt, ojee ik ben aan het sappen, dus weer uitgespuugd. stom dat je zulke dingen doet he ik heb ook mijn whisky-tje gemist!
DC ik vind 3 kilo in 8 dagen errug veel met welk dieet bereik je dat? en je kuur zit er nog niet op misschien val je meer af wel volhouden he! Ook voor Mieke hou vol de eerste dagen zijn het moeilijkst de tweede helft stelt niks meer voor !
Ook voor de rest een sterke dag toegewenst laat je niet verleiden (door eten) groetjes!
Pff, ik ben in dag 3 van de csk. Het is niet makkelijk. Veel mensen kijken je raar aan als je over de kuur verteld en dan begin je je weer af te vragen waarom je jezelf dit allemaal aandoet…Toch wil ik volhouden, ook al snak ik naar een lekkere appel!
Volhouden is de boodschap!!!
Hoi allemaal. Dag 8 van mijn sapkuur zit er bijna op, nog 2 dagen op de tanden bijten dus. Ik had echt niet verwacht zo ver te geraken, dit is dan ook de reden waarom ik niet eerder in dit gastenboek geschreven heb. Mijn doel was om het bij 5 dagen houden, naar aanraden van de winkelier bij wie ik de ahornsiroop kocht. Als je dit niet eerder gedaan hebt kun je best beginnen met 5 dagen, zo vertelde die man. Maar, op dag 5 voelde ik me nog prima en ik streefde toen naar het resultaat van een 10-daagse sapkuur, zoals het hoort dus! Ik had van mezelf nooit verwacht dat ik zo veel karakter zou hebben en dit kon volhouden, wat een aangename verrassing! De drang om iets te eten is wel erg groot, ik verlang zo naar mijn eerste hap die ik weer mag nemen. De kilootjes zijn niet echt spectaculair afgenomen, hoewel ik er genoeg kan missen… Ik woog 78,5kg (bij 1m70) op de eerste dag van mijn kuur, nu weeg ik 75,5kg.
Ik had er meer van verwacht, maar het is alleszins een goede start om gezonder en minder te gaan eten. Hopelijk herval ik niet te gauw in mijn oude gewoonten. Maar daar hoef ik nu nog niet aan te denken, nog enkele citroenen te gaan…. Nog even zeggen dat dit een geweldige site is, het heeft je alle informatie die je nodig hebt, en ook heel veel moed. Mensen, blijf er gewoon vollenbak voor gaan, het is de moeite waard!
dag 3 zit r bijna op. t valt me nog mee hoe ik me voel. ben wel heel erg aan t laxeren. doe de poeder met lauw water beter te drinken en werk ook beter. dat bleek wel want ik was ff telaat voor de wc. dat werd douche dus. heb t wel steeds heel erg koud. dat kan niemand begrijpen met dit warme weer. ben nog niet op de weegschaal geweest stoer van me. dat ding zat bijna aan mn voeten geplakt zovaak ging ik erop. stel dat steeds uit totdat ik t echt ga zien aan mezelf en heel zeker weet dat ik niet meer in de 90 sta. dat is dan echt kicken. mn vet zit al lekker los kneedbaar en soepel das ook n goed teken. dan gaatie lekker met de verbranding. tandart ga ik ff afbellen dat kan ik die man niet aandoen. wat n stinkadem. verder houd niks of niemand me nog tegen heb er bijna 3 dgn opzitten en ga door. trouwens mijn ervaring met de csk is dat als je nu gaat eten je n flinke opdonder van binnen krijgt. heel veel pijn in je buik en heel ziek en misselijk. dat heb ik wel geleerd. verder iedereen heel veel sterkte we flikken t met zn alle. laat is horen hoe t jullie vergaat???
Ik ga ook goed tot nu toe. Zit lekker vol door dat drinken en heb nog geen honger. Wel dek ik veel aan eten, maar misschien gaat dat over.
Ik weet niet hoeveel je af kun vallen met 10 dagen sappen, maar het is in ieder geval een begin als je 9 kilo kwijt wilt. Je zal daarna niet direct weer alles moeten willen eten en dan gaan de kilo’s die er nog niet af zijn er ook wel af.
Ik ga zelf voor de ongeveer 5 kilo en dan mag ik er best 1 of 2 aankomen met de opbouw. Ik hoef niet veel af te vallen, maar mijn broeken en rokken van vorig jaar zitten gewoon te strak, dus even de buikriem aanhalen en dan voel ik me ook prettiger op het strand straks.
Gaan jullie ook bijna op vakantie allemaal?
Ik ga zelf over 2,5 week, dus voor die tijd moet het allemaal gebeuren.
Lieve groet en succes allemaal
Suus
Dat groene goedje was inderdaad erg brrr! Ik heb gisteravond een flesje gevuld met het sap, maar volgens mij had ik er iets te veel cayennepeper in gedaan… Voor de rest gaat het goed en valt het tot nu toe erg mee. Groetjes, Clairy
Hallo allemaal,
Wat zijn er weer veel begonnen. Vandaag de derde dag en ik heb er nog geen moeite mee. Ik ben benieuwd hoeveel je ermee afvalt. Ik woog 72 met een lengte van 1.79. Ik wil eigenlijk 65 kilo wegen dus afvallen tot 63 en na de kuur kom je zowiezo weer 2 kilo aan vanwegen darminhoud dus ik hoop dat dat gaat lukken de 9 kilo’s. Wie is het wel gelukt????
Hallo allemaal, ben vandaag begonnen, moest hoognodig weer eens wat kilootjes kwijt, en nadat ik gister met een vriendin aan het shoppen was en alle kleren niet mooi zaten zijn we naar de drogist gestapt voor een afslankkuurtje keus genoeg toen zag ik ineens een blik ahornsiroop staan en heb dat in een opwelling gekocht. Ik heb namelijk zo’n 8 of 10 jaar geleden ook al eens de citroensapkuur gedaan. Nu ik er zo mee bezig ben heb ik zitten surfen en kwam deze site tegen GEWELDIG !!! om je ervaringen te delen! Ik woog vanmorgen 67.5 kg (bij een lengte van 1.55) Ik wens iedereen die vandaag gestart is heel veel succes en voor de mensen die al eerder zijn begonnen VOLHOUDEN ! niet alleen je gewicht maar ook je bloeddruk, huid en haar wordt er beter van!
veel liefs van M@@rtje
Hai Clairy en anderen
Hoe gaat het? Vies vond ik dat groene spul, wat een drab! Snel een slok water erna. Nu de citroensap in een flesje naast me. Dat vind ik best lekker, maar ik weet natuurlijk niet of ik dat vanavond nog vind. En hoe het over 10 dagen is.
Hoe gaat het met jou Clairy? En met alle anderen? Ik hoop dat we elkaar kunnen oppeppen via dit forum
Hey citroensapkuurders, ik ben gisteren begonnen met de kuur. De eerste dag vond ik niet makkelijk. Vandaag was goed. Af en toe een dipje. Als het wat minder gaat, probeer ik te denken hoe trots ik op mezelf ben dat ik het al 2 dagen volhou.
In mijn omgeving zijn er wel weinig mensen die deze kuur begrijpen (goedkeuren?). Maar voor mezelf is het gewoon belangrijk. Ik kweek karakter, zuiver mijn lichaam en geraak hopelijk van die paar kilootjes teveel af. Succes iedereen!
Vandaag laatste opbouwdag. Afgelopen weekend een verjaardagsdrink, en twee BBQ’s op rij. Verschrikkelijk moeilijk. Ik heb toen gezegd dat ik de sapkuur nooit meer ga doen. Maar achteraf lijkt het allemaal zo snel vergeten dat je er zoveel voor hebt moeten laten. Heb wel de kortere versie gedaan van 7 dagen en 3 opbouwdagen. Succes voor iedereen die nog bezig is. Het is echt een karaktertest.
Hoi,
Ik sluit me bij jouw aan Clairy, want ik begin morgen ook. Ga jij proberen af te vallen. ik wel. Ik wil wel 5 kilo kwijt van wintervet en dan liefst zo blijven. Ik zit met veel werk thuis en dat is best moeilijk denk ik, want dan ga je snaaien, maar we zullen zien.
Tot morgen en we blijven mailen hoor!!
groet, Suus
ok Clairy super.. dat je begint.. neem maar niet te veel van die groene poeder. Want bij mij werkt dat spul rete-goed zullen we maar zeggen 🙁 Succes morgen.. mijn eerste dag verloopt tot nu toe prima.. maar ja ik ben er dan ook nog lang niet..
Hoi allemaal,
Kheb opgegeven dat ik v.a. 1 juli meedoe, maar ik kan niet wachten. Alle berichten van jullie zijn zo motiverend dat ik morgen al begin! Vanavond dus eerst dat beruchte groene poeder… ben benieuwd.
Groetjes,
Clairy
hoi m goed van je zeg dat is wel kikken he? ik hoef vandaag lekker niet te koken geen verleiding dus mn kids eten allemaal bij hun vriend of vriendin. ben niet op de weegschaal geweest stel dat nog ff uit ga wel vanavond op de slime-liner dat is n spier stimulater heel goed voor je afvalstoffen af te voeren en je huid strak te krijgen . want er hangt nogal wat bij me.vorig jaar was ik n.l 42 kg afgevallen ben toen met januari op vakantie gegaan en 15 kg gegroeit . sindsdien lukt t me niet meer aftevallen. maar gisteren was mn eerste dag csk en ging perfect heb t alleen enorm koud gehad vanacht had gewoon ijsbenen . maarja dat hoort erbij. de weegschaal wil ik zolang mogelijk uitstellen. ben begonnen met 93.6kg veel he? wil naar de 75kg nog n lange weg. maar we geven niet op. we blijven elkaar steunen o.k heel veel sterkte vandaag en niet opgeven hoor na ongeveer de 5de dag doe je t fluitend is mijn ervaring. en super veel energie krijg je dan. alleen oppassen dat je de moed niet opgeeft als je n paar dagen met je gewicht stil blijft staan hoor dat hoort erbij dan gaat je huid zich aanpassen. duurt n paar dagen en dan ga je weer afvallen dat herhaald zich steeds. m doe jij t ook om n paar kg aftevallen of puur om te reinigen??? gr marja
Hallo,
En marja,cecile en ada leven jullie nog en hoe beviel de eerste dag?? Vanochtend was ik al 2 1/2 kilo kwijt als dat zo doorgaat dan houd ik het zeker vol. Vandaag ga ik een paar uur werken dus dan heb je weer afleiding en geen koelkast in de buurt. Gr. m
Hallo allemaal, vandaag ben ik ook eens begonnen.. De groene poeder is best wel te doen en het sappie valt eigenlijk ook wel mee.. Ben benieuwd hoe ik de dag doorkom.. Ben namelijk aan het afstuderen.. ZOoooo saai.. dat de verleiding om zakken chips open te trekken erg groot is.. Maar ik doe het niet.. de voorbereidende dagen zijn ook goed gegaan.. Denk wel dat ik dit ga volhouden.. (??)
Ik heb iets heel raars gedaan. Het is een half jaar geleden dat ik gesport heb maar vandaag ben ik weer begonnen dat geloof je toch niet kijken hoelang ik dit volhoud.Het schijnt goed te zijn om alle afvalstoffen versnelt uit je lichaam te krijgen…ben benieuwd. Vandaag is heel goed gegaan nog nergens last van. Ik ga zo naar bed met een pot sleeping time thee en een glas groene poeder. Hoe gaat het met jullie??