Deel je vragen, inspiratie en ervaringen in ons gastenboek! Anderen hebben veel baat bij jouw ervaringen. Zoals je misschien gemerkt hebt is, is het niet altijd makkelijk de kuur vol te houden of zelfs te beginnen. Help en inspireer in dit gastenboek anderen hun gezondheid in eigen hand te nemen!

17.778 reacties

  1. Dag 7 is voorbij en vandaag en gisteen ben ik langzaamaan weer wat gaan eten. Ik had de eerste dagen veel energie, maar werd nu een beetje slap in de knieën. Ik maak de fles a-horn gewoon leeg, maar eet er een beetje fruit bij dan kan ik het goed volhouden. Daarna aan de Kellog’s. Ik ben 4kg kwijt en 5cm rond mijn taille. Goed begin gemaakt om verder te lijnen.
    Ik wens iedereen heel veel succes!!!

  2. Hallo daar ben ik weer, gezellig met z’n allen.Ik heb vandaag al bijna 1.5 l sap op en vindt het best lekker en de groene poeder smaakt naar zoethout maar dat is maar een klein glas is zo weg.Ben vandaag wel onrustig en loop constant naar eten te kijken raar he.
    Ik wil de 10 dagen echt volhouden en het liefst een kilo of 7 kwijtraken.

  3. had de 23ste geschreven dat ik zou beginnen nou mooi mis v t weekend n etentje maar zag vanmorgen dat r nog 3 waren begonnen celcile ada en m nou ik sluit me aan bij jullie samen staan we sterk heb t 6 jr geleden ook gedaan was 14 kg kwijt in 20 dgn deed t puur vd lijn nu ook 15 kg te veel aan mn lijf bah! heb toen wel af en toe n tiktakje genomen voor mn adem en hield n dagboek bij dat hielp echt ik stond er helemaal alleen voor nu heb ik jullie maar doe toch me dagboek erbij makkelijk terug lezen voor jezelf en het helpt echt ik wens jullie heel veel succes en lees hoop ik hoe het jullie vergaat gr marja

  4. Hoi,
    ben ook vandaag begonnen, en moet zeggen dat t me tot nu toe (halve dag) niet meevalt! Het groene poeder vind ik erg vies en, ben ik de enige?, ik vind het sapmengsel met de stroop ook niet lekker!
    wil t wel graag volhouden! Vooral veel afleiding zoeken maar…

  5. Hoi m

    Ik ben ook vandaag begonnen. Vies die groene poeder hoor, vind jij dat ook?
    Ik blink ook niet uit in volhouden, maar misschien redden we het samen. Ik wil een paar kilo (stiekem hoop ik op 4) kwijt en wat bewuster gaan eten. En jij?
    Ik krijg van mijn man een mooie strandtas als ik op de helft ben (heb ik onlangs gezien en wil ik graag hebben) en als ik helemaal klaar ben krijg ik een fles van mijn lievelingsparfum. Wil dat best graag hebben. Misschien moet jij jezelf ook een beloning in het vooruitzicht stellen.
    groetjes, Ada

  6. Hallo allemaal,
    Ik ga morgen beginnen en straks ga ik voor het eerst mijn groene poeder innemen maar niet teveel anders krijg je krampen heb ik begrepen. Heb nooit wat volgehouden nu misschien wel

  7. dag allemaal, ben bezig aan dag 7 en heb blijkbaar het lastigste achter de rug. heb overal gezocht naar die groene poeder maar is volgens een (natuur)winkelier niet meer te krijgen omdat er ‘een verboden stof of kruid’ in zit. ben al ruim 4 kilo afgevallen, maar ja, ik heb 10 kilo op overschot dus dat zal er ook wel mee te maken hebben. ik voel me ook energieker en heb minder slaap nodig. toch kruip ik ’s avonds vroeger in bed dan gewoonlijk om de honger niet meer te voelen. het is namelijk zo dat ik vanaf de vooravond niets meer drink want dan moet ik ’s nachts teveel opstaan om te plassen.
    ik krijg wel de aanbevolen hoeveelheid sap niet meer binnen en drink dus een stuk minder. weet iemand of dat kwaad kan?
    goeie moed allemaal, het is maar als je er zelf mee bezig bent dat je echt weet wat het inhoudt!

  8. Hoi allemaal,

    Had ik al verteld dat ik besloten heb langer door te gaan? Het gaat eigenlijk heel erg goed en ik voel me energiek en nu ik het zo druk heb, vind ik het ook wel makkelijk om me niet druk te hoeven maken over eten. Ik wil het volhouden tot volgende week zondag, dus nu nog 8 dage hierna. Het is heerlijk om met dit week sap te drinken en voor koken heb ik ook geen tijd. Het is even heel erge crisis hier met al het werk dat af moet voor de zomervakantie en ik sta dan ook vroeg op en ga superlaat naar bed, maar dat kan kennelijk met alle energie die ik krijg.
    Succes allemaal weer vandaag

  9. Hoi allemaal,

    het gaat weer helemaal goed gelukkig. Ik ga gewoon door, maar heb het superdruk, dus weinig tijd voor lange mails. Ik denk aan jullie en wens iedereen veel sterkte.
    kauwgom mag eigenlijk niet, maar ik heb het ook gedaan vandaag, vanwege de hitte en de enorme behoefte om te kauwen, beter dit dan een hap van iets.
    En die taart, ik was superberoerd na een klein stukje inderdaad, als een steen in mijn maag, is absoluut niet goed. En het rare is dat ik helemaal geen zoetekauw ben normaal, gewoon raar en dom dus. Maaer ach: gedane zaken nemen geen keer. Was wel lekker om veel te drinken vandaag. heb denk ik wel 4 liter op van water en sap.

  10. Hey, dag iedereen,

    Vandaag dag 6. Voel me energiek en beetje lacherig. Straks verjaardagsdrink en morgen BBQ (oei oei). Gisteren een een terrasje gedaan en braaf water gedronken. Wel een kauwgom gekauwd, zalig was dat (al weet ik niet of dat wel mag).

    Aan iedereen bijzonder veel moed gewenst voor het weekend. Doorzetten!

    Groetjes, Colette

  11. beste mensen,
    dag 4 zit erop en het is vandaag heel goed gegaan. Meestal had ik na 5-en altijd last van hoofdpijn en ook honger, maar dat is vandaag niet het geval, jippie!
    Marleen, zet ‘m op. We kunnen het wel.

  12. Dag 3 is voorbij en ik voel me goed. Erg goed kan ik wel zeggen. Veel energie en absoluut geen honger. Ideaal!!!!
    Marleen, ben je niet beroerd geworden van een hapje taart? Kan ik me zo voorstellen na zoveel sapdagen. Gewoon volhouden en stug doorgaan.

    Tot de volgende keer.

  13. Hoi allemaal

    Bbq ging goed, maar die verjaardag …. Voor ik iets kon zeggen had ik een stuk taart voor mijn neus en ik heb stom genoeg een hap genomen, maar niet getreurd, ik ga gewoon door en doe het nog ietsje langer, want het gaat eigenlijk best goed en met die warmte heb ik toch geen trek in eten, dus het komt ook wel mooi uit in deze periode.
    Colette, Lilyan en Sam hoe vergaat het jullie?

    groetjes en tot horens

  14. gisteren n start gemaakt. mislukt vandaag toch opnieuw proberen ga met jullie mee schrijven misschien helpt t lekker ff met iemand praten die r ook mee bezig is want in je omgeving vindt je ze niet. en als je r over praat kijken de mensen je aan zo van die is gek. heb de kuur 6 jr geleden ook gedaan was toen 7 kg kwijt in 5 dgn. toen was t n stuk makkelijker zat thuis op kantoor. nu ben ik vrachtwagen chauf en rij samen met mijn man op t buitenland. best wel n probleem met die groene poeder mijn ervaring is als t komt moet je ook echt en snel ook. kan nog ff niet stoppen met roken misschien komt dat nog. ga t zeker proberen iedereen die bezig is veel succes we gaan ervoor. en je voelt je echt heel toppie als je de 10 dagen erop heb zitten sterkte we gaan ervoor met zn alle gr marja

  15. Ik vond het groene poeder niet in de natuurwinkel dus heb ik me maar thee met senneblad en andere laxerende kruiden gaan halen. Dat werkte ook. Het gaat zo’n beetje met ups en downs. Ben eens benieuwd voor het weekend. Nu dag 4. Het begint te vlotten. Al lijken de komende dagen nog een eeuwigheid. Ik doe 7 dagen en 3 opbouwdagen. Dag Marleen, bedankt voor je bemoedigende berichtje. Ben eens benieuwd hoe het gegaan is op de BBQ. Laat het ons weten. Groeten!

  16. Gisteren begonnen. Erge hoofdpijn op den duur. Vanmorgen energiek opgestaan. Viel me reuze mee!!! Ik zie het wel zitten de komende dagen. Geen honger of andere vervelende zaken. Leuk dat er veel geschreven wordt in het gastenboek. Er zijn veel mensen die nog in het begin van kuur zijn. Dit motiveert enorm.
    Ik ben zeer benieuwd naar de resultaten.
    Marleen, succes bij de barbecue!

  17. Hoi zuurtjes,

    Dag 4 is aangebroken. Ik voel me wel steeds beter moet ik zeggen. Hé Colette, volhouden hoor! Het werkt echt en je zal zien hoe goed je je voelt. Als het even niet gaat, gewoon mailen naar dit gastenboek, even je hart luchten.
    Ik heb wel vaak de hik, las ik in andere mailtjes ook. Hebben jullie daar ook last van. En die groene poeder hè … dat is wel slikken hoor telkens. Ik neem het alleen ’s morgens, want ’s avonds moet ik er echt niet aan denken na al die sapjes. Heb alweer een flinke slok op nu. Straks even vergaderen en dan de bbq en het feest.
    Jullie horen morgen wel hoe het gegaan is.
    Groetjes en zet hem op hoor allemaal.

  18. Beste mensen,
    Mijn 2e dag is om. Ik vond vandaag zwaarder dan gisteren, maar goed morgen zit ik op dag 3, laat die maar komen!
    Marleen zet ‘m op! Ik werk a.s zaterdag in de horeca, hiervoor moet ik wel mentaal op voorbereiden, want het is altijd heel erg hard werken.

  19. Dag Marleen,

    Ik ben op dezelfde dag als jij begonnen en heb ook een verjaardagsdrink en een BBQ in het vooruitzicht. Het zal moeilijk zijn.
    Vandaag was niet altijd even gemakkelijk. Ik put wel moed uit jullie brieven.

  20. Ik wil inderdaad ook wel meedoen rond die tijd denk ik en gefeliciteerd hoor met je volhouden en slagen voor deze kuur.
    Ik ben nu al trots dat op mijn derde dag zit. En Lilyan en Sam, we gaan het redden hoor. Morgen moet ik naar een barbecue en naar een verjaardag, mijn doorzettingsvermogen zal dus aardig op de proef gesteld worden. Die bbq kan ik niet laten zitten, want afscheid van leerlingen en daarna ga ik heel even naar die verjaardag. Denken jullie dan aan me (aan mij en mijn flesje). Ik drink heel graag een wijntje, dus dat wordt kniezen. De bbq kan ik wel weerstaan, want dat wordt toch lekker kletsen.
    Vrijdag heb ik alweer een uitje…. grrrr. Ik houd altijd heel erg van uitjes, maar nu even niet. Jammer dat het niet gepland kan worden rondom mijn kuur. Ach nog even doorzetten en morgen zit ik al op de vier dagen en vrijdag ben ik over de helft, dus dat geeft moed.
    Intussen heb ik ook een studie waar ik nu druk mee bezig ben (wat doen jullie?) en een man en kind waar ik soms voor kook (knap hè!). Soms doet mijn man het ook, maar die kan niet altijd. Gelukkig gaat mijn dochtertje morgen naar een verjaardag, dus dan kan ze daar eten.

  21. Hallo beste mensen,

    Ik heb mijn opbouwdagen achter de rug. Ik heb niet iedere dag geschreven op deze site. Ik kan wel zeggen als je weer mag eten dan waardeer je dat erg. Alles smaakt heerlijk. Ik heb nog een voornemen om meer vervangend vlees te gaan eten. Daarnaast ben ik erg afgevallen, ik moet zien dat ik zeker 3 a 4 kilo aankom. Iedereen veel sterkte gewenst en misschien doe ik volgend voorjaar weer deze sapkuur.

    Gr Wijnand

  22. “Ik en mijn flesjie,mijn flsjie en ik”..
    Laatste aflevering!!!Ik ben klaaaaaaaaaaarrrr!
    Nu lekker opbouwen.Ik ben heel dapper geweest vind ik van mij zelf.Naar feeten geweest altijd met lekker eten heel veel gekwijld en toch niet een keer gesmokkeld.
    Ik moet jullie allemaal bedanken voor de onbewuste steun en wens jullie heel veel succes en als iemand weer in januari de kuur opnieuw gaat doen…
    laat me dan even weten.
    PS: Kom ik toch af en toe hier kijken.
    Beijos!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  23. dag vrienden,

    ja ja, voor mij zit het er na vandaag ook op en ik moet zeggen, het gaat prima. Ik voel me echt beter nu ik terug kan eten, al voel ik me wel sneller verzadigd en dat is een superpluspunt natuurlijk. Ook ben ik bewuster en gezonder bezig, en neem ik de tijd om voldoende te bewegen en meer fruit, groenten en vezels op het menu te zetten..;Ik weet zeker dat het jullie gaat lukken, ik geloofde er eerst ook niet in en kijk hier: tien dagen citroensapkuur en drie opbouwen en we zijn nog alive and kicking!
    Bedankt ook aan marleen, mariette kimberley en de rest voor dit leuke heen en weer geschrijf; het hielp om de moed erin te houden. Ik zal ook geregeld eens komen piepen op de site en ja hoor, in het najaar wil ik best nog eens mee…let’s keep in touch! Het beste allemaal!! Lieve groetjes, Cricri xxx

  24. Hoi Marleen, bedankt voor de tip (bitterzout). Ik voel me tot nu toe wel goed, merk wel dat ht lichte gevoel in hoofd erger is geowrden, maar we houden vol!
    Hai Lilyan, ik ben gisteren begonnen en moet zeggen dat het wel mee is gevallen. Ik wens je veel succes en we houden elkaar zeker wel op de hoogte.

  25. Vandaag begonnen met de kuur en ben er helemaal klaar voor.
    Wie begint er nog meer vandaag?
    Kunnen we elkaar op de hoogte houden via het gastenboek.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn aangegeven met *

Plaats reactie