Deel je vragen, inspiratie en ervaringen in ons gastenboek! Anderen hebben veel baat bij jouw ervaringen. Zoals je misschien gemerkt hebt is, is het niet altijd makkelijk de kuur vol te houden of zelfs te beginnen. Help en inspireer in dit gastenboek anderen hun gezondheid in eigen hand te nemen!
Hoi Cricri en Marieke,
Als jullie in het najaar of op welk moment ook weer gaan kuren, wil ik misschien meedoen op dezelfde tijd. Laten jullie het mij dan weten via dit forum? Ik zal er in de toekomst wekelijks op kijken.
Hoi Sam,
Ik ben blij dat ik eindelijk een maatje heb. Ik gebruik zelf wel het groene poeder en geen zeezout. Ik ken wel bitterzout, dat helpt enorm, maar is erg smerig.
Ik zit nu op dag 3 en heb me stiekem gewogen vanmorgen en.. al 2,5 kilo kwijt. Heerlijk.
Gisteren ben ik om 23.00 uur gaan wandelen, omdat het voor die tijd te warm was. Genoten van de stilte, alhoewel die kikkers enorm veel herrie kunnen maken.
Ik voel me inderdaad ook wat licht in mijn hoofd, maar dat schijnt over te gaan, dus we gaan gewoon door hoor, want verder voel ik me eigenlijk uitstekend. Mijn humeur is prima en wordt alleen maar beter merk ik.
Succes vandaag
Beste mensen,
Ik ben maandag 20 juni begonnen met de citroensapkuur. Tot nu toe voel me wel okay. Wel licht gevoel gehad in hoofd en wat steken in mijn rechterkant. heeft er ook iemand last gehad van steken in buik?
Ik zelf gebruik geen groene poeder, maar drink elke ochtend en avond een warm glas met zeezout. Heeft iemand daar ook ervaring mee?
Ik wens iedereen veel succes met de kuur!
Dank voor het schrijven allebei en ik heb enorme bewondering voor jullie doorzettingsvermogen. Was ik zelf maar vast zover!
Ik wil ongeveer 4 kilo afvallen, dus dat moet volgens mij wel lukken, daarna is het een kwestie van bijhouden en gezond eten, want het zijn echt winterkilo’s die ik er nu af wil. Ik kamp hier ieder jaar mee en nu heb ik misschien de remedie gevonden. Na de kuur ga ik al snel op vakantie, dus dat is wel een stimulans denk ik.
Ik wens jullie veel succes met het volhouden van de gezondheid. Ik hoop nog steeds op een schrijfmaatje en anders is dit gewoon een dagboek om alles van me af te schrijven.
Ik ben klaar…eindelijk. vond de opbouwdagen mentaal het zwaartst moet ik zeggen, zeker met dit warme weer…
VAndaag alles weer normaal en ben zoals altijd gewoon lekker met fruit begonnen. Iedereen heel veel succes, ik vond het super om dit met jullie te delen. Ik heb me niet gewogen dus weet niet veel van het afvallen…er is zeker iets af maar niet heel veel maar mijn lichaam is stiekem helemaal goed zoals het is dus er hoefde ook niet veel af..zo leuk, dat wordt allemaal vanzelf geregeld….( :
Hou vol allemaal en ik voel me heel vitaal en fit en ben al twee avonden om half 2 gaan slapen en dat doe ik nooit…
Veel liefs van mariette
Marleen, succes hoor! Ik ben nu bezig met de tweede opbouwdag en het gaat vrij goed. heb gedurende de kuur wel wat flauwe momenten gehad en semi-depressieve buien maar dat waait snel over als je merkt hoe efficiënt de kuur is om te ontgiften, ontslakken en ja, ook vermageren. Ik ben nu ongeveer 7 kilo kwijt al besef ik dat er wel een tweetal kilo’s zeker terugkomen in de eerste weken dat je normaal eet, maar als je er een gezondere levenstijl op nahoudt en je beweegt voor de rest vrij veel dan denk ik dat het een goede trampoline is om verder af te vallen( indien nodig). Het geeft een extra boost om het zo te zeggen. Ik hoop dat je goede schrijfmaatjes vindt om elkaar te steunen. Ik heb er wel wat aan gehad aan de buddies van het forum…kan je ook je baalmomenten lekker van je afschrijven en weten dat je er niet alleen voor staat: jij en je flesje!! ;-))
Ik zit nu op dag 2 en voel me onwijs trots. De citroensap komt mijn oren uit na een dag, maar vanmorgen ben ik vol goede moed toch weer begonnen aan mijn 2-literfles. Ik maak het allemaal in één keer klaar en drink dat dan in de loop van de dag leeg. Er past alleen niet zoveel ander vocht meer bij. De thee lukte gisteren niet meer, alleen ’s middags twee kopjes op.
Wie schrijft er om elkaar te steunen?
Wie is er net begonnen en zit ongeveer op mijn schema?
Ik ben ook wel benieuwd hoe dat met dat afvallen gaat. Wie heeft er ervaring? Ik wil me pas na 5 dagen gaan wegen, want anders schiet het niet op denk ik.
Ik ging net mijn geraspte wortelen klaarmaken, bleek het zakje niet meer goed te zijn….GRRRRRR…snel snel naar die groentewinkel hier, want ik heb HONGER!!!!!
Vandaag mijn vijfde dag en het valt me vandaag tegen (warme weer ??) en voelde met ne t zo slap en raar worden en had zóóó’n trek in zout, dat ik nu met een kopje met een beetje bouillon erin zit en ik knap er gelijk van op. Dit zal misschien ook het luisteren naar je lichaam zijn. ’s Avonds heb ik het het ‘zwaarst’ sta te koken voor man en kinders en daarna ga ik maar in bad zitten.
Ben al wel 5 kilo kwijt dus dat is fantastisch, nu hopen dat ik ook lekkerder in mijn vel ga zitten hierna.
Ben ook wel iets minder ahornsiroop in mijn fles gaan mengen, vond het zo onwijs zoet. De eerste glazen ’s morgens gaan goed, maar daarna smaakt het niet meer en is het klokken en een glas water erna. Gebruik geen groene poeder i.v.m. spastische darm en dit daat ook goed, heb gelukkig geen krampen gehad wat ik bij anderen wel lees die de poeder gebruiken.
Iedereen die bezig is succes !!
Hoi,
Ik ben vandaag begonnen en zoek een maatje dat het ook 10 dagen vol wil gaan houden. Wie meldt zich en mailt via dit gastenboek?
Kimberley proficiat..;en mariette je bent er bijna hoor! Ik voel me vandaag echt stukken beter…gisterennamiddag heb ik wat ego-tijd getrokken en ben ik naar de sauna gereden. Was zalig en er is een grote tuin aan met (ijskoud) zwembad dus heb ik met dit prachtige weer ook even genoten van een mini-zonnebad. De mensen die ik vertel van de kuur vinden het echt ongelooflijk dat ik het volhoud. Verder zegt iedereen dat ik er stralend uitzie (al voelde ik me tot vandaag eerlijk gezegd niet zo….) dus dat heeft echt goede moed gegeven. Mijn schoonmoeder vreest wel dat ik maagzweer ga krijgen van al die citroen..;ach ja zo heeft ieder zijn opinie natuurlijk en ik respecteer het maar vandaag ben ik weer helemaal blij dat ik het gedaan heb…vannacht op dat marrokaanse feestje allerlei lekkers aan mijn neus zien voorbijgaan, wel een paar momenten van ‘slapte’ gevoeld maar verder gefeest tot 2 u s’morgens op water en een munttheetje…flink he? Om middernacht kreeg ik een mini stukje watermeloen van mijn beste vriend als felicitatie voor mijn uithoudingsvermogen. Nou, dat smaakte best…het was ook maar heeeel klein, maar gewoon die andere smaak deed het hem vooral. Ben nu klaar voor mijn tweede grapefruit van de dag. De zon schijnt, ik heb ook spirulina gepakt…hopelijk helpt dit alles om mijn energie weer op te drijven…En ja hoor ik ga ook smokkelen met die wortels, als je maag ertegen kan, wat is het probleem, zolang het maar gezonde dingen zijn die je tot je neemt, niet? goed, je hoort nog van me! Lieve groetjes allemaal!!!
PS…had ook wat rozijntjes door mijn wortelsalade..een super finishing touch!
Kijk, dan moet ik wel helemaal eerlijk zijn….
hallo allemaal, gefeliciteerd kimberley. super. geniet morgen van je broodje en van het zitten in het zand met je super slanke billen!
verder….deze drie dagen zijn echt veel moeilijker dan de sap dagen. ik heb heerlijk zitten smokkelen vandaag, voelt goed en ik heb dus een overheerlijke wortelsalada gehad met wat olijfolie en zout en peper en zelfs klein beetje balsamico azijn, heerlijk. Ik luister lekker naar mijn lichaam en ik heb ook zo veel behoefte aan hartigheid, dus Cricri, ik kan je helemaal begrijpen!! nu wil ik uiteraard niemand aanmoedigen om te smokkelen, maar ja, ik wil wel eerlijk zijn. Dus vandaar….maar ik heb het gewoon gehad met die opbouw en ik voel me top en wil gewoon normaal eten. VAndaag genoten van de fruitsalade, dat wel. Tussendoor afentoe wat gedroogde abrikozen gegeten, ook mega gezond en erg fijn tegen slapte.
Morgen soep, lekker met dit warme weer….ha ha.
Laatste lootjes…..
Ik hang nu lekker voor de buis en verheug me op mijn overheerlijke en vooral erg grote rijstwafel ( :
Liefs van mariette de smokkelaar maar wel heel blij nu….
Dag lieve mensen, dit zal 1 van de laatste keren zijn dat ik schrijf. Ik heb net namelijk bijna mijn 3e opbouwdag achter de rug. Vanmorgen een appeltje met een rijstewafel en netjes meegenomen naar mijn werk: sinaasappelpers met sinaasappels, een bakje vers gemaakte groentesoep en rijstewafels. Heerlijk die soep en die rijstewafels! Echt iets voor jullie om naar uit te kijken hoor. Alleen toen ik uit mijn werk kwam en ik weeeer die soep moest eten was beetje minder, klein beetje maar. Ik moet ook niet zeuren want ik heb 10 dagen op sap geleefd. Je wilt steeds meer. Ik heb nu natuurlijk een beetje eten mogen proeven, daar word je lekker van gemaakt. Morgen lekker naar het strand, eindelijk mijn langverwachte pistoletje met filet,alfalfa en komkommer…. Mensen die nog bezig zijn: HEEL VEEL SUCCES gewenst! En voor de mensen die net klaar zijn: probeer het vol te houden door gezond te blijven eten! Ik vond het fijn om met jullie onze ervaringen uit te wisselen. Het heeft mij heel erg geholpen om de kuur af te maken! Doei doei!!
Nou zeg, whatever, ik doe het toch. Nu ben ik echt aan het toppunt van wat mijn lichaam verdraagt en vooral mijn geest. Ik lig al heel de nacht en dag aan die wortelsalade te denken, en ik voel me echt niet VITAAL! Zo’n druppel olijfolie zal het wel niet allemaal in de war sturen, integendeel…ik snak zo naar een hartige hap dat ik de indruk heb dat mijn lichaam behoefte heeft aan wat anders dan citroenen en siroop…Trouwens, vroeger dronk ik elke morgen het sap van een citroen met een koffielepel olijfolie, dat was goed voor de lever en de gal…Nou, smakelijk eten allemaal…;morgen mag ik mijn drie grapefruits hoi hoi hoi!!!!
Die wortel vond ik ook zo tegenvallen… Ik had gewoon 2 winterwortels geraspt en daar dan citroensap over gedaan (tip: niet doen, was niet lekker).
Nou ik denk dat olijfolie en zout toch echt nog niet mogen mijn lieve mede-lotgenoten. En dan nog iets: niet verheugen op die wortel. Ik had het vandaag gegeten en het viel tegen! Ik zeg ditniet om jullie dag morgen te verpesten maar om het juist te verlichten. GA JE ER NIET OP VERHEUGEN DAN VALT HET ALLEEN MAAR MEE! Morgen soep en rijstwafels! Kijk: DAT is nou pas eten. Het staat hier al klaar voor morgen want ik moet gewoon tot 17u werken. Balen! Maarrrrr als het zondag zo heet is en Kimmetje lekker met haar kont in het zand ligt, dan mag ik heerlijk van mijn donkerbruine pistoletje genieten met filt americain en een beetje alfalfa en komkommer!!mmmmmmmmm, wat lijkt het nog ver weg pfffffff
hai there, nou, je haalt me de woorden uit de mond….ik moet eerlijk zeggen, dat ik heel spontaan schreef dat ik een eigen citroen dressing ging maken en ook al dacht van…een pietsie olijfolie en wat zout en peper…kijk, het leven is genieten dus ik ga mezelf verwennen! En dan dus ook citroen.
Grappig maar ik heb het vandaag dus bijna het moeilijkst om niet meer te gaan eten….heb zo’n zin in mijn appel of wortels die al klaar liggen, ik moet me echt inhouden. heel grappig, had ik de andere dagen totaal niet. Heb zo’n zin in iets…mijn perfectionisme komt nu naar boven en mijn strenge kant, oftewel….het mag niet! en dan denk ik weer….1 zo’n appel..dat mag toch wel? ha ha, een bruller en een leuke uitdaging.
nou ja, morgen ga ik in ieder geval een lekkere wortel salada voor mezelf klaarmaken en de rijstwafels heb ik ook al in huis.
Succes allemaal!
Mariette, wat is het recept van je citroensapdressing voor de worteltjes? Mag er een petieterig koffielepeltje olijfolie bij en wat zout of is dat nog te vroeg? Lijkt me zoooo miezerig anders…in ieder geval: ik denk aan je vandaag, geniet van het lekkere wortelslaatje en het fruit…maandag mag ik ook (lijkt een lichtjaar hier vandaan !)
Dag 9. Ondanks het snertweer, voel ik me wel een ietsiepietsie beter vandaag. Mijn tong is nog wit maar al veel minder papperig dan gisteren. Gisteren was echt geen ‘day to remember’: spierpijn, duizelig, oververmoeid…pfff ik had fut voor niks en toch moest het werk gedaan worden, de klein gevoed, het huishouden en dergelijke, pfff…nog gauw heel de strijk gedaan ook! Daarna heb ik me maar eens goed laten gaan op de CD van Ozark Henry, beetje in mijn eentje zitten dansen…klinkt gek maar deed wel deugd…en dat alles om maar niet aan eten te denken…nochtans ben ik echt geen vretertje, maar ik kan wel van lekker eten genieten en van een glaasje wijn hier en daar, gnammie…Nu wil ik toch proberen om tot in juli geen alcohol te drinken, lijkt me zo spijtig na deze grondige schoonmaakbeurt. We zullen wel zien. Morgenavond heb ik een verjaardagsdinertje, waar ik gevraagd heb of ik ten tijde van de koffie mag komen opdagen voor een tasje thee want het gaat door in een supergezellig Marokkaans restaurant waar de vrouw des huizes heerlijke buffetten klaarstoomt…grrrr…dus ga ik mezelf toch niet teveel tarten op mijn laatste pure sapdag…
Ja ja, ik heb een DE sinaasappel gegeten, in hele kleine stukjes en daarna nog een stukje grapefruit…heerlijk. Het smaakt naar meer moet ik zeggen…
Ik zat ook al die wortel salade te denken, volgens mij is dat ook vrij ranzig om dat spul erover te doen…ik had al een dressing van citroensap in gedachte….en dan gewoon zo’n drankje ernaast ofzo.
En wat de hoeveelheid betreft, ik zou gewoon lekker nemen waar je zin in hebt! Een bakje vol dus….voor mij althans.
Succes allemaal vandaag, ik ben erg blij dat ik weer aan het opbouwen ben, ik heb nu wel heel veel aandacht op eten dus het is ook wel tijd om weer op te bouwen.
Hou vol en geniet van de dag, liefs mariette
Hier ben ik.Nog 5 dagen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zit in de trein elke ochtend met mijn flesjie vol met het overheerlijke drankje er in.
IK EN MIJN FLESJIE,MIJN FLESJIE EN IK.
God!!ik snak naar lekkere Braziliaanse eten!!!!!!!!Ik voel me altijd s’avonds beter en waarom??Omdat ik dan denk:”he,he een dag is voorbij nu nog maar …dagen.”
Het is wel leuk om te lezen wat jullie dagelijks ervaren.Het helpt elkaar heel goed,zoals de hartkloppingen,de hik,de vieze smaak van de cayennepeper (vreselijk).En toch doe ik precies zo als aangegeven wordt.Behalve wandeling.Na een dag werken heb ik er de poef niet meer voor ,sorry hoor!
Vandaag lekker thuis.Even lekker winkelen…
Flesje mee,zeker!!!!
Dank jullie allemaal voor de steun aan ons allemaal. En…DOORZETTEN!!!!!!!!!!!
ik bedoel over je wortel..
Beste allemaal, wie heeft er ervaring met de tweede opbouwdag? Want in het boekje staat dat je geraspte wortel mag eten, maar hoeveel? Ik heb zo’n zakje bij de AH gekocht maar weet niet of ik het nou helemaal mag opeten. Ook staat er in het boekje dat je dus die geraspte wortel moet eten “met citroensap en C ahornstroop”. Betekent dit nou dat je dat erover heen moet gieten? Of dat je gewoon het ahorn-citroensapmengsel erbij moet DRINKEN? Lijkt me persoonlijk nogal smerig die ahornstroop over je fruit…..
Nou, mijn tong is ook niet echt een plaatje….maar dat was al vrij snel zo moet ik zeggen, volgens mij begon het ontgiften bij mij op dag 2..
Mijn sinaasappals en op aanraden van jullie een grapefruit liggen klaar voor morgen. Ik begon helemaal te juichen toen ik zag dat ik zaterdag een fruitsalada mag voor het eten…..daar ga ik echt iets lekkers van maken. Ik kan me best voorstellen dat het goed is om deze kuur twee keer per jaar te doen…we zullen zien, als we hem nou allemaal tegelijk doen, dan wordt het weer gezellig hier op het internet.
Volgens mij ga ik iedereen te eten vragen, heb nu zoveel lekker (en gezonde) recepten gezien…heerlijk.
fijne avond allemaal, slaap lekker voor straks en ik zal jullie morgen verblijden met alle details over mijn eerste eet ervaring..
liefs mariette