Deel je vragen, inspiratie en ervaringen in ons gastenboek! Anderen hebben veel baat bij jouw ervaringen. Zoals je misschien gemerkt hebt is, is het niet altijd makkelijk de kuur vol te houden of zelfs te beginnen. Help en inspireer in dit gastenboek anderen hun gezondheid in eigen hand te nemen!
valt niet mee om je kinderen lekkere hapjes te geven wanneer je zelf niet mag eten. Toch weinig honger gevoel en resultaat mag er wezen (van 67 k naar nu 61,5)
In het boekje van K.A. Beyer over de Citroensapkuur staat op blz. 18; “het duurt ongeveer 7 dagen om het reinigingsproces goed op gang te laten komen. Het is daarom niet effectief om een kortere periode te vasten”……
Ik volg een kuur van 5 dagen ik hoor jullie allemaal zeggen dat het pas vanaf 7 dagen mag maar ik doe het onder begleiding en omdat dit mijn eerst keer is is dit goed. Ik heb het even nagevraagt maar tegen mij wordt gezegt dat 5 dagen goed is, maar de afbouw iz daar niet bij op getelt.
Ik wil ook even zeggend at ik al op de 4de dag zit maar ik heb er totaal geen moeite mee
maja heel veel succes iedereen doei groetjes
Gezellig dit en dank voor de antwoorden. Ik doe het 7 dagen en dan lekker aan de opbouw, that’s for sure…Dat sporten lukt mij niet zo….ga straks even fietsen, dat is ook lekker. Ik heb ook bruikkrampen, vooral ochtend, begin middag. Knap hoor mensen die dit tien dagen doen, nu begrijp ik mijn eigen verwarring. Zoiets als haren wassen is ook een feestje en extra douchen einde van de dag ook, heerlijk toch. En het weekend wordt het heel erg warm dus dat is extra genieten. Iedereen loopt vandaag in topjes en ik heb een donzen jack aan….
Als het een leuke film was, let me know.
Ik heb nu al zin om mijn sinaasappels en heelrijke reistwafels van de bio winkel in te slaan (die hele dikke. errug te moeite waard)
Zo heee, er doen nu al 40 mensen deze kuur zie ik nu, geweldig, van mij krijgen jullie allemaal een dikke 10 voor het doorzettinsvermogen.
Wat een hoop berichtjes allemaal. Maar goed om te lezen hoor! Voor mij is het nu dag 7. Gisteren op mijn werk werd ik niet goed van de buikkrampen. Gelukkig wisten mijn collega’s dat als ik wegspurt er verder niets aan de hand is, behalve dan dat ik zo snel mogelijk de dichtsbijzijnde toilet moet zien te vinden!! Ik heb iedere dag wel last van die krampen en verder heb ik het koud. Daar schijnt de cayennepeper o.a. voor te zijn, dat je het minder koud krijgt en natuurlijk voor de vitamine B en C. Ik zit heel erg te twijfelen of ik morgen mijn laatste sapdag hou en daarna ga opbouwen. Komend weekend heb ik een etentje met vriendinnen, een picknick van de voetbal van mijn zoontje, mijn broer is jarig en zondag is het vaderdag. Dan gaan we altijd lekker bbq-en. Toch ga ik proberen het 10 dagen vol te houden. Dan maar geen bbq, maar lekker aan de fruitsalade, wat tegen die tijd ook wel goddelijk zal smaken….
Ik heb afgelopen zondag een spinningles volgehouden (ben ik best een beetje trots op) en vanochtend gefitnesst. Sporten schijnt goed te zijn voor het behoud van spierweefsel en de afvoer van de afvalstoffen!!
Alle beginners, gevorderden en vergevorderden veel succes toegewenst.
Groetjes
Oh, oké, dus er zijn meerder mogelijkheden. Gisteren had ik een dipje. Ik was wat duizelig en had overal pijn (ik heb nogal wat last van pijnlijke spieren en oververmoeidheid). Niet echt een oppepper dus. Maar vandaag schijnt de zon en voel ik me al stukken beter. Ik heb nu een deel van het sap met koud en een ander deel met warm water vermengd. Het warme sap is best lekker, al ben ik iets te royaal geweest met de cayenne (hot hot hot….). Vanavond lekker cinemaatje met de vrienden, dan kan ik mijn gedachten al op iets anders zetten. Alleen…ze gaan gewoontegetrouw eerst naar een fastfood, dat wordt dus weer even op de tanden bijt al ben ik niet zo gek van junkfood eerlijk gezegd…
Ik hoop tien dagen te sappen en dan pas te beginnen met de opbouw, maar zie het wel….als ik terug duizel, begin ik iets vroeger met de opbouw, maar vandaag lijkt me een prima dag, dus als het zo even verder kan…veel succes allemaal…ik lees jullie berichtjes met veel attentie en plezier…een echt hartje onder de riem. Thanks!
Hi, het is minstens 7 dagen (excl. opbouwdagen) en max. 10 dagen (excl. opbouwdagen)
Ik ben even in de war hoor, al die op en afbouw dagen….even voor mij: het is toch 7 dagen alleen maar die overheerlijke drankjes, en dan op dag 8, 9 en 10 weer opbouwen? dus eerste opbouwdag sinaasappelsap etc.? nou ja, zo doe ik het in ieder geval en dan ben je in totaal 10 dagen bezig zeg maar.
ik kijk nu al uit naar die sinaasappel….ik kreeg net een stukje appel aangeboden….
zelfs dat is al lekker!
Hoi allemaal,
Leuk dit forum. Ik ben zondag begonnen en zit dus nu officieel op dag 3, maar gisteren ben ik een piepklein beetje in de fout gegaan. Ik ga gewoon door hoor, dus ik neem het maar zoals het gekomen is. Ik moet dus nog 8 dagen met vandaag erbij. Werken jullie er ook naast?
Ik loop deze week de vierdaagse met mijn dochtertje, dus heb ik gelijk de lichaamsbeweging. Het sap vind ik lekker, maar om daarbij nog zoveel thee te drinken… Ik plof nu al van al dat vocht.
Groetjes en tot schrijfs
hoi allemaal,
ik ben gisteren begonnen met het sappen. Ik heb er echt naar uitgekeken dit weekend en ben dan ook zondagavond alvast begonnen met het bitterzout. Vreselijk spul is dat zeg! Ik zag het dan ook gelijk minder zitten maar heb doorgezet. Maandag dus echt begonnen. Ik moest naar school dus nam een flesje met het sap mee. Ik kreeg het echt niet weg hoor, ik geloof dat ik er teveel van dat cayennepeper in heb gedaan ofzo, vreselijk spul! Maar toch weg weten te werken. Ik drink het nu zonder cayennepeper, is dat erg? Het is in ieder geval wel lekkerder zo, ook lekker fris met dit mooie weer momenteel.
Heb niet zozeer last van kou, maar de afgang zit goed:) Zo houden we elkaar lekker op de hoogte zeg:) Nou heel veel succes jullie allemaal en we houden contact:)
liefs,
Marian
Volhouden hoor! Ik zit op dag negen maar ik bouw vanaf vandaag op. Ik heb namelijk een belangrijke dag met etentje vrijdag dus vandaar dat ik nu al opbouw (niet dat ik me nu vrijdag vol ga stouwen). Heb dus net mijn eerste sinaasappel op, maar ik vond het niet zo lekker, ben er niet dol op. Dus voor mij voelt deze dag nog steeds als sapdag.
Ik heb het vandaag pas in mijn omgeving verteld, alleen mijn vriend wist het.
Mijn eczeem is aan het minderen en ik ben afgevallen, over mijn huid ben ik (nog?) net zo tevreden. Verder ben ik behoorlijk humeurig geweest (vooral de avonden).
Ben blij dat het einde in zicht is, maar lieve beginners: over een week zijn jullie ook zo ver en blij! Succes!
Dag twee nu…. het moet nog zooooo lang. Maar goed even door de zure appel heen bijten… ow nee dat mag ook nog niet… nou ja ik zie het allemaal wel.
Moet het echt tien dagen (zucht)?
Dag 9, heerlijk! Ik zie zo uit naar de opbouwdagen! Kan niet wachten. Vandaag werken dus “lekkere” afleiding. Ik had gisteren ook de hele dag last van de hik, heel vreemd. Het hield gewoon niet op. Het zonnetje schijnt dus hoop dat die wat goeds met mijn humeur doet! Groetjes
goedemorgen allemaal op deze zonnige en prachtige dag, ik hoop dat alles humeuren ook zonnig zijn vandaag….Ik zit op dag 5 en voel me goed. Gisteren een heerlijke massage gekregen van een heel dierbaar iemand en daar had ik dus nog wat lekkers voor ingekocht wat heerlijk op tafel lag en na enige tijd vond ik het toch wel fijn als hij dat even in zijn tas stopte…ha ha.
Niet normaal he, wat een sociale lading er op eten ligt, merk ik ook. Ik heb ook best wel last van hartkloppingen en gister kwam ik niet af van de hik….Net weer even tig citroenen in huis gehaald, zelfs het gezellige boodschappen doen mis ik. Ben stiekem best jaloers op de mensen die al aan het op (af)bouwen zijn, heerlijk lijkt me dat! Dat mag ik dit weekend. Ik blijf nog steeds naar de wc gaan, dat groen poeder geeft mij best wel wat krampen afentoe….hebben anderen dat ook? nou ja, blijkbaar heb ik veel om los te laten.
Oh ja, op de site http://www.chineng.nl kan je kijken voor instructeur in jouw stad.
Veel liefs en ik wens iedereen een goeie dag, keep strong en ik heb bijna de neiging om een ahorn club lied te gaan schrijven…..zoiets als we are the champions!
Goedemorgen allemaal,
Vandaag alweer dag 7 ik voel me nog steeds goed. Ik ga vanavond naar de zonnenstudio even mezelf verwennen. Wel ga ik al een beetje uitzien dat ik weer gewoon kan eten. Nog even volhouden en dan kan het weer.
Groetjes allemaal.
Kimberley ik herken het helemaal! Ik ben best wel humeurig (zit nu ook op dag acht, ik ga morgen opbouwen),en ik heb een kort lontje! Het weekend vond ik zelfs geen klap aan. Ben toch gewend om op vrijdag of zaterdagavond uit te gaan, en iets extra lekkers te koken, of wat uitgebreider te lunchen.. Het valt me niet mee moet ik zeggen…
Dag Sylvie, ja ik zorg wel dat ik per dag in totaal aan 3 liter vocht kom( incl kruidenthee,water en de ahorn). Want we moeten natuurlijk wel ontgiften haha! Maar ik dacht misschien is het erg slecht voor een specifiek iets? Maar mijn lichaam protesteert verder niet, tenminste…niet merkbaar. Wel merk ik dat op deze 8e dag mijn humeur door kleine dingen al zwaar verstoord kan worden. Hebben meer mensen hier last van? Het afgelopen weekend was ook een stuk saaier moet ik zeggen zonder eten. Nu merk je eigenlijk pas in welke mate eten ook thuis (dus niet alleen in een restaurant) een sociale aangelegenheid is. Dus niet alleen met het diner, maar ook in de avond bijvoorbeeld een lekker koekje van een schaal pakken terwijl je naar de tv kijkt. Op het eerste gezicht hartstikke normale bezigheid, maar de waarde die ik er aan hechtte zal vanaf nu vele malen groter zijn dan voorheen! Zet hem op kanjers!
Ik drink in ieder geval acht glazen. Ik maak ’s morgens twee 1 literflessen klaar, en die drink ik dan gedurende de dag leeg. 4 a 5 glazen lijkt me wel erg weinig. Drink je dan nog wel genoeg water en kruidenthee ernaast anders gaat het effect wel leen beetje verloren denk ik, van het ontgiften?
Ik zit dus op dag 8 en kan alleen maar denken aan de opbouwdagen, ik begin morgen (hoera drie sinaasappels, ik vind het eigenlijk helemaal geen opbouwdag, mopper mopper, lijkt meer op nog een sapdag).
Succes allemaal, leukom hier mee te lezen hoe het met iedereen gaat!
mariette, bedankt voor de uitleg. Lijkt me best interessant. ik weet niet of het in B gegeven wordt, zal eens horen…
Hier alles Ok, al heb ik soms wat concentratiestoornissen. Ik tel niet hoeveel glazen ik drink. Ik maak s’ochtends gewoon twee flessen klaar en zorg dat ze s’avonds leeg zijn en daartussen drink ik van die Celestial Seasonings en andere kruidentheetjes of gewoon water. Mijn stoelgang is normaal gebleven tot nu (mede dankzij die Colon Clean denk ik). Maar nu begint het idd wat wateriger te worden. Lijkt me ook normaal gezien we geen vast voedsel meer krijgen. Ik ga dit komende weekend zeilen en dan begint juist die opbouw; nu dat wordt dan even kijken hoe we dat gaan regelen op die boot en in die camping…Ik zorg gewoon dat ik voldoende grapefruits bijheb en en worteltjes? Maar bon, het lijkt me toch niet zo’n vooruitzicht met een lege maag op die oot heen en weer te wiebelen….ai ai
Hallo allemaal! Dag 8 voor mij, het einde komt in zicht. Ik heb daarom gister zonder pijn en moeite heerlijk de Allerhande (magazine van de AH) door zitten bladeren met de meest lekkere gerechten erin. Zat alvast een beetje te berekenen wanneer ik 1 van die dingetjes kon gaan eten. Het duurt natuurlijk wel nog even. Je hebt eerst nog die 3 opbouwdagen en daarna wil ik ook nog even heel rustig aan doen. Gewoon rustig opbouwen en niet teveel van alles. Maar genoeg over eten, ik draaf weer door! Om even door te gaan op dat “poepgebeuren”; ik heb pas op de 4e dag gep##pt en daarna niet meer, vreemd he? Wel netjes mijn laxerende middeltjes genomen… En inderdaad ik heb het ook echt ijskoud. Maakt niet uit hoeveel vesten ik aantrek! Komen jullie altijd aan die 8-12 glazen ahorn? Ik zit iedere dag op 4, soms 5, op de 1 of andere manier red ik het gewoon niet.Nou ik ga er weer vandoor, succes mensen weer voor vandaag!
Daar ben ik weer, he, wat gezellig dit, heerlijk om zo’n digitale lotgenoten steungroep te hebben. Chi neng is vanuit china en lijkt denk ik op tai chi maar dan wrs. net weer anders maar dat is met al die dingen. Ik kan het erg aanraden, je zou een soort meditatie in beweging kunnen noemen. Het komt uit china en met hele positieve affirmaties die op cd staan, maak je je eigen lichaam gezond en je krijgt heel veel energie. Ik doe het elke dag en het is gewoon onderdeel geworden van mijn leven. Even pr: ik heb een hele leuke lerares!
Vandaag last van mijn darmen en ook ik zal niet in details treden hoewel ik een familie trekje heb en dat is dat wij het heerlijk vinden om over poepen en plassen te praten maar dat terzijde, het is uniek te ervaren wat er gewoon heel latent in je darmen zit.
Het afvallen is voor mij ook niet echt een issue, al mijn broeken passen mij en ik hoop eigenlijk niet te veel af te vallen…blijft er zo weinig over. Succes allemaal, ik ga zo maar eens lekke oprah winfrey kijken…..sterkte voor alle hardwerkende ahorners!
liefs mariette
Ik ben vandaag begonnen, maar ik kan niet wachten totdat het de 23e is!!
Dit is mijn tweede keer, de eerste keer ging eigenlijk meteen goed, ik had namelijk een goede reden. Ik heb vaak last van eczeem in mijn gezicht. Na een dag of 5 werd het al minder en daarna verdween het gewoon.!? Nu ben ik weer een 7 maanden verder en begonnen de plekken in mijn gezicht weer. Gewichtsverlies zou voor mij geen voldoende drijfsfeer zijn…
WATERIG is het woord