Deel je vragen, inspiratie en ervaringen in ons gastenboek! Anderen hebben veel baat bij jouw ervaringen. Zoals je misschien gemerkt hebt is, is het niet altijd makkelijk de kuur vol te houden of zelfs te beginnen. Help en inspireer in dit gastenboek anderen hun gezondheid in eigen hand te nemen!
Ik heb het ook zo koud de hele tijd, dat herken ik wel…En alles beter ruiken enzo..
Alleen dat laxeren (ja sorry maar ja) dat gaat bij mij een beetje raar. Dag acht en het is nog steeds niet echt alleen maar watreig. Dat is toch raar of niet??
Hallo allemaal,
ik ben gisteren begonnen met de kuur, maar ik kreeg de 2 liter niet op. Vandaag zal ik mijn best doen!
Ik moet ook werken vandaag en ben zeer benieuwd hoe dat gaat!
Succes allemaal; we houden vol!
even tussen een aantal prospecten door…hoe gaat het met jullie? Ik heb een raar gevoel in de maag, precies een knoop, maar voor de rest gaat het wel goed. Mariette, wat is Chi neng, is het zoals tai chi? Ik heb jaren yoga gedaan, en doe nu nog regelmatig wat ademhalingsoefeningen maar zou er maar terug eens mee moeten starten. Deze kuur verscherpt inderdaad de zintuigen, en het besef van hoe knap ons lichaam in elkaar steekt eigenlijk…misschien de goede moment om die meer spirituele draad weer op te pakken? Of toch alleszins wat meer evenwicht te creëren in ons jachtig bestaan? Woeps, sorry voor deze kleine filosofische inval…;-)
Hai allemaal, leuk al die berichtjes, super. Voor mij is dag 4 gestart en ik voel me ok. Doe wel heel weinig want twee keer de trap op en af en dan mag ik even bij komen..ha ha.
Ocean 12 staat ook nog voor mij op het programma, sporten sla ik even over deze week, ik doe elke dag chi neng en dat geeft mij waanzinnig veel kracht en rust.
Grappig om te zien hoe je aandacht naar anderen dingen shift waar je normaal nooit echt mee bezig bent, Inderdaad, geuren en kleuren en ik heb opeens veel meer aandacht voor onze poes. Hij slaapt zelfs bij mij…
Vanavond krijg ik een massage en ik ga ook nog even een keer naar de sauna op de herengracht. heerlijk om jezelf zo te verwennen. Succes allemaal en keep smiling, hebben jullie het ook zo koud? Het voelt als winter…en had ik net al mijn winterkleren opgeborgen.
LIefs mariette
Hallo Bikkels,
Voor mij is dag 6 begonnen. Ik blijf het toch een grote plons drinken vinden. Ik neem 1.1/2 mee naar mijn werk en de half liter drink ik “s avonds. Het thee drinken is geen probleem. Verder voel ik me goed, geen honger gevoel. Zondag 2 uurtjes wezen fitnissen wel wat rustiger aan gedaan. Ik maak af en toe eten klaar dat is ook geen probleem. Ook zit ik bij het avondeten aan tafel. Gisteren viel me op wat een mooie kleuren aan eten op de borden liggen van mijn gezin. De geuren om me heen heb ik meer in de gaten. Voor iedereen die de kuur doet, volhouden hoor het is zo voorbij.
Gr Wijnand
Dag zeven vandaag voor mij en ik ontdek nu pas deze site. Het is me niet meegevallen,heb ooit de Loverendalekuur gedaan, dat ging beter en die hoeft maar zeven dagen. Werd vanmorgen wakker met allemaal pukkeltjes in mijn gezicht!! Niet fijn… Maar goed ik hou de moed erin. Succes allemaal!
hallo zuurpruimen ;-)) dag 4 zit er bijna op..;gisteren aan zee lekker zitten watertanden terwijl iedereen genoot van overheerlijke garnaalkroketjes. ik stond er maar wat beduusd naar te kijken, sippend van een miezerig mineraalwatertje…ach ja…het feit dat ik vanmorgen weer in een oude broek paste, fleurde mijn humeur helemaal op. Ik huur nu wat DVD’tjes om mijn gedachten niet naar voedsel te laten afdwalen..;niet gemakkelijk. In Ocean’s twelve zit (de overigens zelf niet onsmakelijke) Brad Pitt constant op iets te knabbelen en te kauwen, verrek!!! dat vindt ik echt ongelooflijk, he, dat hongergevoel is bij mij toch op de voorgrond. Hoofdpijn en zweverigheid zijn zachtjes aan het wegebben. Ik voel me eigenlijk best nog fit als ik eraan denk dat ik sinds vier dagen niets solide meer in de maag heb. Ik was me uitgebreid en schuur mijn tong…wil mijn sociale leven toch niet al teveel overhoop gooien. Ze verklaren mij al gek genoeg, maar dan liefst geen stinkende gek…;-))
Goede moed allemaal, zet’m op voor de prille beginners en dikke proficiat voor hen die de finish behaalden. Petje af hoor!!!
ik heb serieus zin in wortels en appels….
Zit ik in de tuin, beginnen ze opeens te barbecuen 2 huizen verderop…..
Dag 3 voor mij en ik wil ook wel even zeggen dat ik bewondering heb voor al die mensen die een enorm huishouden hebben en een baan, dat is echt een dubbele prestatie! Ik voel me ok, wel slap maar verder goed. Mijn tong verdient geen schoonheidsprijs, ik ruik enorm veel en mijn nagels glimmen! Mijn lippen zijn enorm droog, echt aan het vervellen…heeft iemand een tip? gewoon lippenspul helpt niets.
Succes allemaal vandaag en vanavond komt bridget jones diary op tv, altijd een welkome afleiding! Liefs van mariette
Hallo!!!!
Ik ben vandaag (ja,op zondag!) begonnen.Kan ik me beter voorbereiden voor morgen op mijn werk. Succes allemaal!!!!!!!!
Dag 6 is bijna ten einde…gelukkig! Ik zal niet al te zwartgallig zijn, want ik hield me vandaag overdag beter dan gisteren. Alleen dat thuis komen he? Ik werk tot 17u en dan kom je thuis als ze bijna gaan eten. Ben maar even boven onder de zonnebank gaan liggen. En het is nu zaterdagavond en wat heb je dan meestal in huis? Juist ja, lekkere dingen! Die stonden natuurlijk vanavond op tafel. Merk dat ik dat moeilijker vind dan in het begin, maar gelukkig is het einde dan ook bijna in zicht. En het zou zonde zijn om nu op te geven. Ben immers al zo ver! moet wel even zeggen dat ik echt RESPECT heb voor de mensen die moeten koken voor hun gezin, dat is pas echt een prestatie!!
Ervaar al wat meer honger en gerommel in mijn buik…..lang leve de bank en de video! Ben best afentoe wat slap en sloom. Leuk van je te horen Joke, ja, ik ga ook proberen tot zondag, dus nog 6 dagen echt kuren en dan afbouwen…..Zo moet nu nodig naar de wc dus dit was het even ha ha. tot snel, succes aan iedereen.
Dag 4. Leuk om jullie berichtjes te lezen, geeft toch een soort steun. Tenslotte zijn we toch lotgenoten. Het gaat best goed, ik heb nu vooral last van dat ik het koud heb en af en toe een beetje buikkrampen. Honger heb ik niet, wel geniet ik meer van de geuren. Ik heb een gezin en daarvoor kook ik gewoon. Gisteravond had ik heerlijk nasi gemaakt en toen dacht ik wel, dat dat het eerste is wat ik voor mezelf ga maken als ik klaar ben met de kuur. Cricri, Joke, en Mariette, welkom bij de club. En Wijnand, jij en ik gaan gelijk op, dus vooral ook blijven schrijven hoor. Nog een aanrader uit het assortiment Celestial Seasonings thee: de Mandarin Orange Spice!! Ik hou eigenlijk helemaal niet van kruidenthee, maar dit is echt een lekkere. Groetjes en sterkte in de strijd allemaal.
Hoi Mariette,
Goed hoor dat je het volgehouden hebt. Begrijp ik dat je de kuur 7 dagen gaat doen. Ik ben van plan het vol te houden tot volgende week zondag of maandag, dus iets langer.
Ik vind het wel moeilijk hoor, dus blijf ik maar zoveel mogelijk thuis als ik de kan krijg. Kom ik tenminste niet in de verleiding.
Succes vandaag
YES! de eerste dag is voorbij…..6 more to go….ik wens iedereen een heerlijk weekend en blijf lachen en poets tussendoor je tanden, dat is erg helpend (vergeet je tong niet te poetsen, ondersteunt het loslaten…)
Shit, het is vandaag de 5e dag voor me en ik heb bijna de hele dag aan eten lopen denken tijdens het werk. Kom ik thuis, zitten ze heeeeerlijk aan de mie met kip en satesaus. Alles is in mijn ogen echt superlekker. En die geur……… Zat heel even stiekempjes te denken van ach, ik ga gewoon eten. Maar toen dacht ik aan het gevoel wat ik er na zou krijgen: SPIJT!! Dus ik ga het hoe dan ook tot en met woensdag volhouden! Al staat er een biefstuk voor mijn neus!!!
Hai! ik ben ook vandaag begonnen. Voel me ok, doe vrij weinig en vind het drankje niet echt heel lekker….Ik heb het ook nog nooit eerder gedaan, geheel nieuwe ervaring! Zie het als een retraite en neem het per dag. Succes Joke, leuk dat er nog iemand vandaag is gestart, kunnen we elkaar positive vibes sturen…..Liefs mariette
Ben vandaag begonnen met de kuur. Heb dit nooit eerder gedaan en hoop op medestanders die ook vandaag of morgen beginnen om elkaar te steunen.
Wie meldt zich?
Hallo citroensap gebruikers,
Ik had zondag al aangekondigd dat ik zou beginnen.
Inmiddels met de derde dag bezig.
Dag 1 was wel even wennen aan de grote plons vocht die je moet drinken. Dat was in dag 2 al over, want toen ik de deur uitging om te gaan werken had ik al een droge mond na een halve liter vocht. Dag 2 raakte ik een beetje aan de dunnen maar dat is over nu.
Verder merk ik dat ik niet al te grote inspanningen moet doen. Als ik me hier aan hou gaat het goed. Ik heb gisteren nog gekookt voor het thuisfront dat ging goed. Wel moeite om niet steeds je vingers af te likken. Succes iedereen.
Gr Wijnand
Oh ik ha nog even een belangrijke vraag voor de opbouwdagen (al ben ik er nog lang niet ;-)) is het mogelijk om die sinaasappels en sinaasappelssappen te vervangen door grapefruit en grapefruit-jus? Ik verdraag immers helemaal geen sinaasappels…
Zo, die eerste dag viel op zich wel mee, alleen had ik s’avonds echt een knallende hoofdpijn. verder had ik een vriendin beloofd iets voor haar klaar te maken wanneer ze terugkwam uit Dublin dus zat ik te watertanden boven een heerlijke volkoren spaghetti met verse groentjes. Heel masochistisch van mezelf. Ik heb zelfs niet durven proeven of de spaghetti gaar was. Haar te zien genieten van dat gerecht heeft me wel even bewustgemaakt van mijn eigen lege maag maar ja. Verder ben ik Callanetics aan het doen (kleine spieroefeningen die heel diep inwerken, een soort opbouwprogramma). Ik wordt me weer bewust van mijn lichaam en daar gaat het me allemaal om. Hopelijk houd ik het vasten vol, net als jullie! Colon Clean is een soort vezelpoeder en wordt een kwakje wanneer vermengd met water. vanmorgen kreeg ik er toch overgeefneigingen van maar goed ik heb het doorgespeold met een extra glas water…
Tot later allemaal en werk ze!
Vandaag, 10 juni, is mijn 3e dag en het gaat nu eigenlijk harstikke goed. De 1e avond, na het lopen van de avondvierdaagse, kwam ik thuis met knallende hoofdpijn. Ik lag dus om 21.15 uur al op bed, maar heb ieder uur op de wekker voorbij zien komen. Kon dus niet slapen van de hoofdpijn en dacht er ernstig over om de volgende dag weer gewoon te gaan eten!!! Gelukkig besefte ik dat mijn lichaam nu al goed aan het ontgiften was en gelukkig was de 2e dag mijn hoofdpijn weg. Vanochtend wezen sporten en dat ging supergoed. Ilonka, bedankt voor je tip over dat flesje. Ga ik zeker doen. Trek in eten heb ik eigenlijk helemaal niet dus dat gaat goed.
Ik ben benieuwd hoe het met Sander is, want volgens mij gaan we gelijk op?
Groetjes en sterkte allemaal.
Hallo “lotgenoten”! Hoe is het met jullie? Ik ben maandag de 6e begonnen en ik voel me eigenlijk hartstikke fit. Ja alleen de eerste 2 dgn lichte hoofdpijn maar die was te verwaarlozen. ik heb thuis het boekje van Madal Bal en daar staat dat je 8-12 glazen ervan moet nemen. Ik kom alleen dagelijks niet hoger dan 4 a 5 glazen. Is dit erg slecht? Ook gebruik ik de cayennepeper niet, weet niet of dit nadelig is voor iets?? Ingrid heeft het over smintjes, ik denk niet dat die mogen omdat die ook weer in je maag terecht komen. Misschien spoelen met mondwater ofzo? Dat mag wel lijkt me. En nog even over die overheeeeeerlijke groene poeder; ik had als tip van iemand die de kuur ook heeft gedaan(en met succes) te horen gekregen dat je ipv die groene poeder ook ’s morgens en ’s avonds een eetlepel lijnzaad kan nemen. Gewoon wegslikken met water.Verder wil ik jullie allemaal succes wensen en: NEGEER DE VERLEIDING(EN)!!!
hallo, ik ben een belgje met lentekriebels en een paar winterkilo’s teveel>. Voor ik na afrika trek voor langere tijd, wou ik graag op alle vlakken ‘in het reine komen met mezelf’. Ik ben vandaag begonnen met de citroensapkuur maar ontdekte nu pas deze site. In Belgiê heb ik dat groene poeder niet gevonden dus het produkt Colon Clean gekocht. Hopelijk heeft dit hetzelfde effect? (Misschien smaakt het zelfs wat beter, want aan jullie reacties te zien is het groen spul toch maar bwerk???). Goed jullie horen nog van mij…veel succes allemaal!