Deel je vragen, inspiratie en ervaringen in ons gastenboek! Anderen hebben veel baat bij jouw ervaringen. Zoals je misschien gemerkt hebt is, is het niet altijd makkelijk de kuur vol te houden of zelfs te beginnen. Help en inspireer in dit gastenboek anderen hun gezondheid in eigen hand te nemen!
Gisteravond gezondigd…. ik had zo’n honger… vandaag weer met frisse moed verder. Nog 1 dag en daarna weer opbouwen. Heb het nu wel een beetje gehad met het niet-eten. En ik heb het koud en blijf darmkrampen hebben. Dus nog geen superfit gevoel, wanneer begint dat? Die spijkerbroek kan ik inmiddels wel weer aan en daar gaan we voor! Ingrid, een advies voor je: ik vond het goedje ook supersmerig in het begin. Ik drink het nu uit een flesje, dan ruik ik het niet en dat scheelt echt! Succes!
Hallo allemaal, ik ben vandaag, 8 juni, begonnen en ik heb nu al respect voor iedereeen die het 10 dagen volgehouden heeft. Ben ik de enige die de groene poeder en de citroen/ahornstroop niet te drinken vind? Ik krijg echt kokneigingen en drink het glas achter elkaar leeg met mijn neus dichtgeknepen. En dan die nasmaak van de cayennepeper. Brrr. Went het?? Ik vraag me af of je wel mondverfrissers mag gebruiken, zoals smints? Als iemand weet of dit invloed heeft op het ontgiften, lees ik dat graag!!
Nou succes allemaal. Ga vanavond de 2e avond van de avondvierdaagse lopen. Heb ik in ieder geval wat afleiding.
Vandaag is dag 7. Afgezien van de krampen en het kou-gevoel gaat het eigenlijk weer prima met me! De eerste dagen waren het zwaarst, darmkrampen, hoofdpijn, kou-gevoel en algehele malaise! Maar inderdaad, na dag 4 gaat het echt stukken beter! Ik vind het zwaar ( lichamelijk, het niet-eten aspect valt me niet tegen ) maar merk wel dat ik me beter begin te voelen. Zowel geestelijk als lichamelijk grote opruiming…. zo voelt het..
nog 2 dagen….
Ik zit nu op dag 6 van de CSK.Vrijdag tijdens de wekelijkse pokeravond had ik had erg moeilijk omdat er dan als gebruikelijk chips, borrelnootjes, chocolade met hazelnoten, gevulde koeken, red band pretmix, gesuikerde pinda’s en ga zo maar door op tafel ligt en iedereen onder het genot van een pretsigaret begint te bunkeren alsof het zijn laatste avondmaal is, zaterdag was alleen de geur van naturel chips die mijn 5-jarig zoontje consumeerde al genoeg om me te doen overpeinzen te stoppen met de kuur, zondag echter tijdens de cursus Thaise massage in de pauze van de laatste lesdag van dit jaar had iedereen een Thais gerecht gemaakt, ik coconutsoup with chickenbrest and mushrooms, stierf ik echt bijna, maar dit kweekt discipline hield ik me voor.Maandag 2 uur kickbokstraining gehad om extra vet te verbranden, tempo niet te hoog natuurlijk, en nu op dinsdag komt de beloning van de eindstreep steeds dichterbij, en daar zie ik echt naar uit, overbodig eigenlijk te zeggen.Een vraag echter, wortelen op de 2e opbouwdag, mijn moeder zegt dat rauwe groenten zwaar te verteren zijn, waarom dus niet gekookt ofzo?
Ik ga morgen beginnen met de CSK. Het is voor mij de eerste keer dat ik zoiets doe, maar ik denk wel dat dit goed voor me is. Ik laat nog wat van met horen (hum… lezen dus)
Vandaag is dag 1 voor mij. ik had verwacht dat het eitje zou zijn.. maar zelfs op de 1e dag heb ik al moeite… ik denk vaak aan eten, hoe lekker het allemaal wel niet is.. mijn vriend staat nu shoarma te bakken het ruikt echt zalig… terwijl ik helemaal geen shoarma lust. Toen ik begon was ik heel erg bang dat ik constant honger zou hebben, maar gelukkig heb ik nog niet zo een moment gehad! en wat betreft de toiletbezoekjes gaat het redelijk alleen nog maar plassen, maar dat zal nog wel veranderen. Ik heb echt rescpet voor de mensen die deze kuur doen, en ik hoop dat ik dag 10 met wimpel en slag haal!
Ik ga er aan beginnen! De eerste keer voormij. Ik liep er al een tijdje mee rond maar nu heb ik de knoop doorgehakt. De spullen in huis gehaald en vandaag bewust met de eerste afbouwdag begonnen. Geen koffie, alcohol, minder eten, geen vlees en meerdrinken.
Ik was 2 a 3 weken geleden al begonnen om niet meer te snoepen minder koffie te gebruiken. Misschien helpt dit alvast om makkelijker door de afbouwdagen te komen.
Gr Wijnand
ik ben vandaag begonnen i.p.v. gisteren, omdat ik nog niet alles in huis had. Die groene poeder is smerig op je nuchtere maag, maar de citroensap is best lekker ook al ziet het er vies uit met die cayennepeper.
Hebben jullie ook soms van die klontjes erin van de cayennepeper en hoe kan ik dat voorkomen?
Succes iedereen en is soms vandaag nog iemand begonnen??
Dag 10, de laatste dag. Eindelijk is het einde in zicht. De sapjes komen mijn neus echt uit. Ik heb echt behoefte aan andere smaken.
Voor de rest voel ik me nog steeds fit en kan gewoon werken. Alvast sinaasappels en bijenpollen gehaald voor morgen.
Janneke en alle anderen : goed gedaan!
Voor diegenen die bezig zijn : sterkte en volhouden.
3-6-2005
Ik heb er 4 dagen opzitten en moet zeggen dat het mij erg meevalt. Moet wel veel naar het toilet maar dat zal wel een goed teken zijn. Heb erg veel moeite met zo veel drinken, dit wissel ik af met warm en koud. Heb het wel kouder dan normaal. Ga nu voor mijn doen 23.30 maar naar bed want ik voor het eerst zin in iets lekkers. Ik hoop dat ik het vol kan houden.
Janneke,
goed gedaan,gefeliciteerd,alle anderen natuurlijk ook!
Dag 10 zit er bijna op. Morgen weer wat eten, dat zal raar zijn. En lekker!!
Stel je voor: 5 kilo kipfilet minder aan mijn lijf. Echt een feest.
Hoi allemaal,
ik ben aan de 2e opbouwdag bezig, ik heb 2x de eerste opbouwdag gedaan, het is dat ik zondag een feestje heb, en dan wel weer wat wil eten, anders was ik nog een paar dagen langer doorgegaan. Mijn lichaam is er aan gewend geraakt weinig te eten. Wel lekker, die eerste sinasappel en vandaag een appel en rauwkost en een fruitsalade.
Ik hoop dat ik een ander eetpatroon kan gaan houden, zodat ik er de 5 kg die ik nu kwijt ben er weer niet aaneet.
Allemaal heel veel succes en volhouden hoor!
Ik ga morgen beginnen aan de citroensapkuur en wil het tot 11 juni (zaterdag) volhouden. Ik ga 8 dagen doen, omdat ik vanaf de week erna de avondvierdaagse wil lopen en veel afspraken heb, zodat het dan moeilijk vol te houden zal zijn.
Vraagje: hoeveel kun je afvallen in 8 dagen en hoeveel kilo komt erbij als je weer normaal gaat eten na die kuur?
Wie weet dit of heeft ervaring? Waar moet ik goed op letten?
Dag 9. Eindelijk komt het einde in zicht. Vandaag nog getraind en mezelf op een sauna getrakteerd. Heb net een middagdutje gedaan en ga zo weer verder werken. Overdag is het nog goed vol te houden alleen de avonden zijn moeilijk. Gelukkig heb ik vanavond afleiding (werken). Ik kijk al naar uit naar die ene sinaasappel !
Dag 9 ben vandaag aan de opbouwdagen begonnen, eigenlijk 1 dag te vroeg maar ik vond het wel oke zo , 5,5 kilo afgevallen ben erg tevreden.
Nu kom je natuurlijk de eerste 4 dagen weer 2 kilo erbij ( darminhoud) maar dan nog, ik weet uit ervaring dat je wel goed moet uitkijken om niet al te snel weer in je oude gewoontes terug te vallen, deze kuur doe ik voor-en najaar zou eigenlijk iedereen moeten doen je lichaam heeft hier recht op!
heel veel succes allemaal verder.
bedankt voor de felicitaties maar eigenlijk ben ik dus 1 dag te vroeg begonnen met opbouwen.
Het is heerlijk om weer iets te eten te hebben,nog nooit zo genoten van het eten van een sinaasappel!
Iedereen, zet door,jullie kunnen het!
Dag 8 net afgerond. Vandaag ging het perfect. De sap begin ik nu echt zat te worden. Ik begin nu echt honger te krijgen. Ik heb het het idee dat hoe dichter je bij het eind komt des te zwaarder het word. Any way nog 2 dagen en ik kijk al naar uit naar het einde.
Karin proficiat en Janneke zet hem op.
Voor iedereen : Sterkte !
Dag 9! en ja hoor voel me weer prima. Nog 1 dag en dan ga ik echt apetrots worden.
Karin, gefeliciteerd!!!
Vandaag de 3e dag. Heb nog geen gevoel van honger gehad alleen alles wat eetbaar is ziet er zo lekker uit. 1e en 2e dag ging perfect vandaag ben ik slap en moe. Kijken hoe het morgen gaat. 2e dag was ik 2 kilo kwijt en heb t idee dat t nu even stil staat. Idereen suc 6
Alles vanuit Nederland laten halen en lekker aan het kuren in Parijs. Lekker als Fille au Pair. Koken voor de kids, alleen maar bakkers en restaurants in de straat en gister in een huis waar iedereen aan de pizza zat. Het is nu dag 4 en hou lekker vol. 1e 3 dagen erg moe, nu weer wat beter. Ik ga de kuur 8 dagen doen. Ben in 3 dagen al 3 kilo kwijt.
Iedereen succes!!!!
dag 8 vandaag het zit er bijna op gelukkig nog 2 dagen, gisteravond 2 rijstencrackers gegeten heerlijk weer erg vroeg naar bed, die groene poeder komt mijn neusgaten uit, heb laxeerthee gebruikt gaat ook prima .
Karin gefeliciteerd met je resultaat 5,7 kilo echt heel goed, ben tot nog toe 5,5 kwijt denk niet dat er nog veel meer af gaat.
succes allemaal!
dag 10,ik was gisteren wat voorbarig door te melden dat ik dag 9 gered had.
Sávonds hield ik het niet meer en heb een sinaasappel gegeten.
Het was een delicatesse na zoveel dagen niets gegeten te hebben.
Dus begin ik 1 dag eerder met opbouwen.
Ik ben toch tevreden dat ik het zolang volgehouden heb.
Ik ben precies 5.7kg. verloren
Iedereen weer veel succes!
PS Ik droomde vannacht dat ik wat rauwkost had gegeten… Hm… Toch meer honger dan ik dacht!
Marleen, hoe gaat het met jou?
Ik begin al behoorlijk leeg te raken. Was gisteren even bij vrienden langs en die gingen nét eten. Dat was mijn eerste moeilijke moment, maar de test goed doorstaan. Mijn collega’s houden bij op welke dag ik zit (nu 4), dus dat werkt ook echt motiverend.
Morgen heb ik een darmspoeling gepland. Hebben anderen hier ook ervaring mee? Hoor ik graag!