Deel je vragen, inspiratie en ervaringen in ons gastenboek! Anderen hebben veel baat bij jouw ervaringen. Zoals je misschien gemerkt hebt is, is het niet altijd makkelijk de kuur vol te houden of zelfs te beginnen. Help en inspireer in dit gastenboek anderen hun gezondheid in eigen hand te nemen!

17.778 reacties

  1. Dag 7. Nog maar 3 dagen. Vandaag ging het goed vergeleken met gisteren. Gisteren had ik ontzettend veel zin in eten. Moest veel drinken om dit gevoel te onderdrukken.
    Vandaag gesport en lekker veel geklust.
    Morgen is er weer een dag.

  2. Jee Karin, wat goed. Dat helpt want ik heb het vandaag wat zwaar. Het lijkt wel soort van “dag op, dag af”. De ene dag voel ik me superenergiek, de volgende zwakjes en zooo koud, dan weer energiek etc.

    Vandaag dus even een wat mindere dag en dat terwijl het al dag 8 is. Alles gaat gewoon 3 stappen langzamer: fietsen, lopen, winkelen… Ik zou gaan skaten vanmiddag maar heb het afgezegd omdat ik dat echt niet ga redden.

    Nog maar 2 dagen. Ook ik kijk uit naar eten, maakt niet uit wat. Alles wat voedsel betreft ruikt lekker en lacht me toe.

  3. dag 9,ging prima vandaag.
    NOG MAAR 1 DAG!!!!!!!!!!!!
    Ik heb visioenen van boterhammen met kaas,ik snak er naar.
    Nog even volhouden en dan mag ik!

  4. vandaag dag 7 , stond vanmorgen op de weegschaal en gelukkig weer afgevallen, stond 2 dagen stil ,dan is het wel moeilijk door te gaan, heel blij dat ik nog in de race , ga iedere avond heel vroeg naar bed want de avonden zijn het moeilijkst, als je tv zit te kijken gaat het altijd over eten, overdag gaat het prima.
    Sterke en een fijne dag toegewenst

  5. Het is dag 7 voor mij. Vandaag naar joga geweest en in het park thee gedronken. Het gaat nu eigenlijk beter dan de eerste dagen. Ben fitter, de smaak wel zat, maar ja.

    Nog 3!

  6. Zo,dag 8 ook weer gered.
    Ik heb nog steeds last van pijnlijke armen en benen.
    Verder gaat het goed .
    alleen snak ik nu naar een bruin bolletje met kaas.
    Nu ik dit typ loopt het water me al in de mond.
    Ik verlang nu naar heel gewone dingen ipv.naar chocolade of ijs.
    Als ik dit straks ook maar vol kan houden dan zal het wel goed komen met dat gewicht.
    Vandaag precies 5 kilo kwijt.
    Het sap heb ik nu wel gezien,met het warme weer vondt ik het lekkerder dan nu.

  7. Hallo Allemaal
    Vandaag is mijn 6de dag, elke dag denk ik morgen ga ik weer eten, maar ja als je ziet dat er toch steeds wat onsjes afgaan denk ik misschien morgen toch nog maar een dagje,
    Alleen sociaal is alles wel op een laag pitje, geen wijntje op een terras, geen toastje met voor mijn part niets!!
    allemaal heel veel succes met de kuur
    Ik doe deze kuur 2 x perjaar voor en najaar dit houd mijn gewicht prima in evewicht.
    De rest van het jaar leef ik als een god in Frankrijk

    Groeten

  8. Ik heb juist mijn agenda leeg gemaakt voor de komende twee weken! Misschien is dat ook handig voor jou? Ik heb makkelijk praten, want ik heb geen kind, maar misschien is het toch fijner om de avonden lekker vrij te hebben.

    Ik voel me nog steeds goed! Best wel fit eigenlijk, maar ik ben dan ook (nog) niet afgevallen. Hoe werkt dat bij anderen? Merk je al vanaf het begin dat je afvalt?

  9. Hoi 10,

    Momenteel gaat het redelijk. Ik heb gisteren een klein beetje gezondigd, maar ik ga wel gewoon door en heb ook besloten voor de 10 dagen te gaan. Ik ga wel ontzettend vaak naar het toilet om te plassen, dus ik drink kennelijk genoeg, maar ik voel soms wel een lichte hoofdpijn.
    Ik heb wel een hele drukke agenda met veel bezoek. Ben zo benieuwd hoe anderen dat deden met bezoek enzo. Sommige mensen die komen zullen me niet begrijpen als ik vertel waar ik mee bezig ben, dus ik ga het ook niet iedereen vertellen.
    We zitten al op dag twee en ik wil dus eigenlijk doorgaan tot 9 juni om te compenseren voor gisteren.
    Hoe doen jullie dat trouwens met koken voor de rest van het gezin? Ik heb een dochtertje en een man en die heeft geen tijd om te koken en hij kan het ook niet zo goed, terwijl ik mijn dochtertje wel gezond wil laten eten. Ik maak nu steeds maar iets voor 2 dagen klaar, maar ik zoek eigenlijk hele eenvoudige dingen, waar ik niet te lang mee bezig hoef te zijn.

  10. Dag 6. Gisterennacht heel moeilijk in slaap gevallen. Waar het aan ligt weet ik niet, maar misschien komt het door het constante leeggevoel in mijn maag. Heb ook constante dorst terwijl ik naar mijn idee voldoende drink. Ik kom wel zeker aan het minimum van 3 liter.
    De sap, het water en de theeen beginnen me wel een beetje beu te worden en heb behoefte aan meer variatie aan smaken. Op een gegeven heb je het wel gehad. Maar voor de rest gaat het goed. Ik voel me nog steeds fit en mijn huid is lekker zacht aan het worden.

    Veel sterkte aan iedreen en zet hem op!

  11. Morgen de laatste dag, dan opbouwen. De pijnen zijn overgegaan, gelukkig, alleen val ik nog steeds niet meer af, maar ik voel me prima, kan het heel goed volhouden.
    Behalve gister, op een feestje met ontzettend lekkere hapjes, taart, broodjes,ik rammelde!
    Ik heb drie keer een piepklein stukje banaan gegeten, om het hongermonster die in mij brulde tevreden te stellen, want geen citroenahornsiroopsapje kon daar tegen op.
    Vandaag ging alles weer fantastisch.
    Ik verheug me erop om morgen sinasappels en andere dingen te kunnen halen en zeker verlang ik ook wel naar de eerste echte warme maaltijd na de opbouwdagen.
    Voor allen: veel succes en volhouden hoor!
    Mieke

  12. eerste opbouwdag achter de rug.
    Rustig begonnen met een glas lauw water met citroen, heb over de hele dag een peer, sinasapel en een grapefruit op en verder 1 liter sinasappelsap.
    Vanavond een bordje sla gegeten bevalt mij prima.
    Ik ben mij er wel heel bewust van wat ik eet.
    Heb ook weer 2 uur in de sportschool doorgebracht. Dit als eerste stap dat ik serieus anders ga aanpakken in de toekomst.

    Eten moet genieten worden elke keer dat je iets in je mond stopt.

    Ook lees ik regelmatig mensen die twijfelen of zij het wel vol kunnen houden, ik kan daar inkomen maar weet dat als je niet doorzet je er zeker spijt van gaat krijgen zeker als je al een tijdje bezig bent.

    Ik ben in deze periode gemiddeld 750 gr per dag afgevallen, dat is niet de hoofdzaak maar een prima bijkomstigheid.
    Ik voel mij een stuk beter dankzij deze kuur en dank in de toekomst deze kuur nog wel eens uit de kast te halen.
    Nu weet ik tenslotte uit eigen ervaring waar ik rekening mee moet houden.
    Ik hoop dat een ieder van jullie het vol zal houden, reken ik op.

    Girbe

  13. 6e dag: joepie ik houd het nog vol!! En vandaag voor het eerst meer energie. Het huis opgeruimd, papierrotzooi weggewerkt etc. Ik heb het alleen zooo koud. Dus dat wordt vanavond een extra truitje.

    Nog maar 4 dagen!!

    Tip: iemand zie me dat je na de kuur je oude spijkerbroek waar je net niet meer inpaste aan moet doen. Het schijnt een geweldig gevoel te zijn dat je die weer aankan!

    Ik ga hem klaarleggen!

  14. Het is nu 19.00u,ik ga er maar vanuit dat ik dag 7 ook goed doorstaan heb.
    Ik lees hier over mensen die gaan sporten maar hier moet ik niet over denken,als ik wat drukker ben wordt ik gelijk licht in mijn hoofd.
    Ik ben nieuwsgierig hoe het na deze dagen verder gaat,eerst 3 opbouwdagen en daarna met verstand eten maar blijft dit verloren gewicht er dan wel vanaf of gaat je lichaam op de spaarstand en kom je dubbel zoveel aan ?
    Voor diegene die deze kuur al vaker gedaan hebben:hoe ging dit bij jullie?
    Iedereen morgen weer veel succes!(Janneke,hoe gaat het is het nog te doen?)

  15. Dag Marleen!

    We gaan elkaar zeker steunen! Ik ga voor 10 dagen. Hoe voel jij je de eerste dag? Ik heb geen honger, maar ben wel een beetje licht in mn hoofd. Ik heb trouwens mijn sap iets verdund, want ik vond het nogal zoet!

    Al mijn collega’s heb ik trouwens ook ingelicht, zodat iedereen weet waar ik aan bezig ben. Ze zijn erg supportive!

  16. Nog 1 die vandaag is begonnen! Ik heb de kuur al meerdere keren gedaan en hij bevalt prima. Zelfs al een keertje 20 dagen, maar dat was lang geleden toen ik nog jong was 😉
    Nu, als mamma van een 6 jarige pittige dame, ga ik dat maar niet proberen…
    Succes allemaal!

  17. Hoi 10

    Ik doe mee en begin ook vandaag, misschien kunnen we elkaar een beetje steunen.
    Ik ben erg benieuwd en wil niet te hoge eisen aan mijzelf stellen, daarom heb ik voorlopig bedacht de kuur voor de helft te doen, dus tot virjdag. Ik hoop natuurlijk daarna nog door te gaan, dus probeer me te stimuleren.

  18. Ik ben vandaag begonnen! Ik heb nog nooit eerder een kuur gedaan, dus ben ontzettend benieuwd. Ik zie het vooral als hét perfecte middel om mijn eetgedrag te veranderen.

    Het sap is lekker en het groene poeder goed te verdragen… Ben benieuwd of ik dat na een paar dagen nog vind…

  19. Dag 5. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat ik op de helft zit. Het begin viel tegen maar ik merk nu dat ik steeds meer energie heb. Heb vanochtend nog getraind en ik kon het makkelijk volhouden zonder moe te worden. Deze kuur bevalt me prima tot nu toe.

  20. Dag 6,ik voelde me goed maar had het mezelf wel erg moeilijk gemaakt,ik ging naar een braderie:allemaal etende mensen om je heen.
    Maar niet in de verleiding gekomen om ook iets te nemen.
    De wetenschap dat mijn ingewanden zeer waarschijnlijk zouden protesteren hielp natuurlijk ook wel.
    Wel een heerlijke stoelmassage gehad van iemand die daar stond,ze moest oefenklanten hebben voor haar opleiding.
    Het was nog gratis ook dus dit half uur was mijn beloning voor het goed doorzetten van deze kuur.
    In het begin viel ik 1 kilo af per dag maar nu zijn het onsjes.
    Maar vanochtend was ik toch sinds dinsdag(dag 1 ) 4 kilo lichter,kijk dat is nou eens een leuke bijkomstigheid van deze kuur!

  21. Zo het zit erop!
    Morgen beginnen met een glas lauw water met citroen en vervolgens aan de eerste sinasappel ik kijk er naar uit.
    Ik ga op zeker zaterdag een (klein) taartje halen om het te vieren.
    Ik wens een ieder die bezig is of gaat beginnen veel wilskracht toe om vol te houden je doet het tenslotte ergens voor.
    Denk dat ik morgen onder de 85 kilo, kom wat mijn gewicht is waar ik had gehoopt.

    Ik zal zo af en toe nog wel eens op de site kijken.

    Mvg Girbe

  22. Bijna einde vijfde dag. Gisteren veel hoofdpijn en op bed gelegen. Vanmorgen gezwommen en verder goede dag gehad. Ik begin het wel heel saaaaaaai te vinden en neem dan maar een likje pure ahornsiroop. Lekker, lekker echt waar. Ik ben op de helft!! Vanaf morgen ga ik de dagen aftellen. Ik hoop op wat meer energie want dat heb ik niet echt. Ben een beetje “spaced” de hele dag.

    Karin, houd jij het nog vol?

  23. Dag 3 was een bizarre dag. De ochtend en begin van de middag was ik moe. In de loop van de dag was dit omgeslagen en voelde ik me superfit. Ik had gewoon energie om allerlei dingen te ondernemen. Hoofdpijn en vermoeidheid was weg en ik dacht nog dat dit pas op de 5de dag zou komen.

    Afijn vandaag begint dag 4 en heb net mijn eerste glaasje op voor deze dag. De zon schijnt en ik voel me super lekker. Ik wens iedreen nog een fijne zondag en veel sterkte.

    Groet,
    João

  24. Morgen de laatste dag!!
    Ben daar wel aan toe denk ik lijkt me lekker weer gewoon mee te eten met vrienden en collega’s.
    Weet wel dat het mij in iedergeval heel erg is mee gevallen deze kuur.
    Heb in deze 9 dagen 1 keer een dipje gehad verder alles prima gegaan.
    Voel mij in iedergeval een stuk beter dan voordat ik aan de kuur begon.
    Mensen spreken mijn nu aan en vragen hoe ik het e.e.a. heb aangepakt ben nl in dec/2004 begonnen met niet meer snoepen en woog toen 113 kilo en ben sinds vanmorgen 85,6 kilo dus dat is een hele verbetering.
    Soms zie je mensen ook even twijfelen je bent toch niet ziek ofzo als ik zeg dat in bewust met mijn lijf aan het werk ben gegaan vinden ze allemaal dat ik er prima uitzie.

    Dus voor iedereen die nog aan het twijfelen is gewoon doen en kijken waar je kunt komen elke dag dat je deze kuur bewust doet zal je ook een stuk bewuster van je lichaam maken.
    Neem wel de tijd om een plekje te vinden in je agenda om aan deze kuur te beginnen want als deze vol staat met afspraken lijkt het haast niet vol te houden, of je moet over een ijzer sterke wilskracht beschikken.

    Morgen dus de laatste dag en dan weer het gewone leven oppakken zij het een stuk bewuster van je lijf en gezondheid!
    Voor iedereen die nu gaat beginnen sterkte en hoor de geluiden van je omgeving als ze zeggen dat je er goed uitziet.

    Mvg Girbe

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn aangegeven met *

Plaats reactie