Deel je vragen, inspiratie en ervaringen in ons gastenboek! Anderen hebben veel baat bij jouw ervaringen. Zoals je misschien gemerkt hebt is, is het niet altijd makkelijk de kuur vol te houden of zelfs te beginnen. Help en inspireer in dit gastenboek anderen hun gezondheid in eigen hand te nemen!
Dag 5 hoera,ik zit op de helft!
Vanochtend bij het schoonmaken en de was +strijk was ik erg licht in mijn hoofd.
Ik moest geregeld even gaan zitten,als ik dan wat sap nam ging het weer beter.
Vanmiddag en vanavond had ik nergens last van.
Dag 5 al en dat terwijl iedereen me aan keek zovan :dat red ze toch niet ,maar wel hoor en ik ga door ook !!!!!
Dag 4. Voelde me gisteren al beter dan de 1e 2 dagen. Karin schrijft ook over zware en pijnlijke armen en benen, dus dat is dan ook weer voor sommigen normaal. zal wel te maken hebben door dat gif dat los komt, dat heb je natuurlijk na sporten ook. En ik zweef ook af en toe, vooral ’s avonds. Geen hoofdpijn meer.
Toch heb ik het gevoel dat, ondanks al die ongemakjes, je er wel energie van krijgt. en heel rustig van wordt van binnen, alsof je een soort evenwicht terug vindt.
hoeveel drinken jullie nu op een dag? Ik zat gisteren geloof ik op 8 liter, da’s toch niet normaal. wel voornamelijk water hoor, heb gewoon constant dorst.
Nou, volhouden maar weer allemaal. En omdat we niet hoeven te werken vandaag (hoop ik maar voor iedereen) lekker even siesta houden vanmiddag!
ik ben aan de 7e dag begonnen. Ik doe de kuur om af te vallen. Ik doe dit voor de eerste keer. Eerst had ik hoofdpijn maar dat verdween de derde dag. De 1e dag viel ik 2 kg af, daarna 2 x 1 kg en vanaf die tijd is de gewichtsvermindering gestopt. Dat vind ik wel jammer. Misschien dat ik eerder met groene poeder had moeten beginnen of komt het vetverbrandingsproces niet goed op gang. Weet iemand hoe dat zit?
Ikheb vanaf de 3e dag vreselijke pijnen in rug en benen en weet niet hoe dat komt
Verder valt het me erg mee. Ik heb niet schreeuwende honger, wel soms lekkere trek, vooral als ik eten ruik. Ik zit me nu al te verheugen op alles wat ik straks weer kan eten, gevaarlijk hoor. Toch wil ik wel doorgaan met kruidenthee en bambukoffie. De citroensapmengsel vind ik wel lekker met dit warme weer. Veel water drinken is nog steeds en probleem. veel succes allemaal
Vandaag begint dag 3. Heb net mijn glas sap binnen gedronken. Hop dat deze dag iets lekkerder gaat als gisteren. Heb constante hoofdpijn gehad en dat is niet prettig. Zeker niet met zo’n weer. Ik heb ook het gevoel dat ik constant zweef. Hebben andere mensen daar ook ervaring mee? Ik ben wel blij dat deze forum bestaat. Heb in ieder geval niet het gevoel dat ik het alleen doe. Ik zou zeggen op naar de vierde dag!
Groet
Trouwens, voor alle vragen die gesteld zijn: geen idee. Ik volg dit ook voor het eerst en heb zorgvuldig alle beschrijvingen, effecten, neveneffecten etc gelezen. Wat ik daaruit opmaak is dat je er niet bij moet eten (ook geen rijstwafels), het met medicijnen geen zin heeft (migrainevraagstuk) en heb niets gelezen over pijnen in rug ed. Als ik jullie was zou ik hulplijn of natuurarts bellen. Geloof dat er ergens op deze site wel telefoonnummers staan. Succes!
Dag 4 gaat beginnen en ik ben nog steeds vol goede moed. Inderdaad zijn alle lekker luchtjes op straat en overvolle terrasjes met rose moeilijk. Ik probeer die dan maar een beetje te vermijden. Vanmiddag ga ik naar een verjaardagspicknick, dat zal even lastig worden, maar ik ben vastbesloten om door te gaan. Ben wel af en toe wat slapjes, maar of dat nou aan de hitte ligt of aan het niet eten, ik weet het niet. Afijn, als het goed is wordt dit de laatste moeilijke dag. Ik kijk uit naar morgen.
Leuk Janneke ,jij houd het ook nog vol.
Dit was voor mij dag 4,het ging prima,alleen toen ik vanavond de honden uit liet en al die bbq luchtjes rook kreeg ik pijn in mijn maag.
Vantevoren dacht ik dat ik nu steeds met een knorrende maag zou lopen maar dat is dus niet zo.
Alleen op de vaste etenstijden gaat mijn maag pijn doen en als ik verleid wordt door lekkere luchtjes.
Ik ben trots op mezelf want als ik ergens aan verslaafd ben is het wel aan ijs en ik heb er tot nu nog niet aan gedacht.
Hoe vergaat het jullie allemaal?
3e dag gaat vandaag in: het gaat nog steeds goed. ik droom van veel en lekker eten en als ik dan wakker word denk ik shit mislukt, maar dat is dan niet zo gelukkig. ik vermoed dat het elke dag makkelijker wordt. succes allemaal
Hallo,
Ik heb weer even een vraagje. Mijn vriend en ik zijn samen dinsdag begonnen aan de kuur. Het lukt mij prima om het vol te houden, maar mijn vriend heeft er meer moeite mee. Hij heeft vrijwel continu buikpijn en vroeg zich af of hij iets lichts kon eten. Hij doet de kuur namelijk niet om te ontslakken maar om af te vallen. Is dat mogelijk; deze kuur doen en dan toch iets eten? Zou het anders mogelijk zijn om de ahornsiroop weg te laten en enkel de citroensap met water te drinken en daarnaast wat lichts te eten (aangezien hij het voor het afvallen doet).
Ik hoop snel iets te horen, want ik hoor de koelkast al bijna open gaan…
Groetjes, Laura
Vandaag begonnen met mijn 1ste dag. Groene poeder viel op zich mee, is goed te doen. Citroen/Ahorn mengsel is op zich wel lekker, ik heb alleen misschien iets teveel cayennepeper in gedaan.
Wel raar dat je alleen maar vloeistoffen naar binnen werk. Heb tegen de middag last van hoofdpijn. Ik dacht dat het pas rond de 2de of 3de dag zou komen. Hoop dat het weggaat.
Dit is trouwens mijn eerste keer.
Succes iedereen!
Ik moet zeggen dat me deze 3e dag reuze meevalt.
Toen ik op de 1e dag al zo’n hoofdpijn kreeg was ik bang voor het verdere verloop,dit is nml. de eerste keer voor mij.
Vandaag nergens last van gehad.
Alleen het verschonen van de bedden en het fietsen ging moeizaam,ik heb het gevoel dat ik zwaar gesport heb,mijn armen en benen zijn zwaar en pijnlijk.
Met dit warme weer is het sap best lekker,ik vindt het geen straf.
Alleen de thee die aangeraden word vind ik niet lekker(wel de sleepy time en de lemon zinger).
De pepermunt thee kon ik nergens kopen,ik ben in 4 winkels geweest.
Nu even het “vieze praatje”:Ik heb op dag 1 sávonds even wat dunne gehad.
Op dag 2 helemaal niets en vanmiddag was het eerst vast, ik dacht dat er alleen maar dun zou verschijnen.
Dit kwam er wel achter aan maar ik was hier verbaasd van dat je op de 3e dag nog vast kunt krijgen.
Zo dat was het vieze praatje,ieder morgen veel succes!
Ben benieuwd hoe het me morgen vergaat.
Tweede dag vandaag.. gaat goed. Ik doe deze kuur al iets van 5 jaar, één keer per jaar. Vorig jaar had ik overgeslagen omdat ik het te druk had. Het was nu weer hoog tijd! Verschil is wel dat vorige jaren was ik nog student en deed aan subtopsport. Ik bleef dus regelmatig trainen zelfs tijdens de kuur. Nu heb ik een baan waarbij ik 40 uur per week op een stoel voor de computer zit. Weet niet zo goed hoe dat dan gaat uitpakken. Ik laat me dit keer wel lekker 2 x anderhalf uur masseren en ga een keertje naar de sauna om het reinigingsproces te stimuleren. Veel succes allemaal!
ik ben vandaag met de vierde dag bezig wel moet ik zeggen dat ik migraine heb en daardoor moet ik wel medicijnen gebruiken anders lig ik 7 dagen plat in het donker dat kan natuurlijk niet ik heb kinderen ik heb elke dag hoofdpijn gehad dus ook medicijnen moeten gebruiken weten jullie mischien of dat kwaad kan want anders kan ik er beter bij stoppen zou zonde zijn want ik heb nu totaal geen honger meer de eerste 2 dagen we
gr monique
Vandaag is mijn vierde dag. Wat ik tnt het zwaarste vind is het constante lege gevoel in mijn maag, ondanks dat ik genoeg drink. Vooral ‘s-avonds is het erg zwaar. Voor de rest lichamelijk voel ik me wel ok, beetje suffig. Heeft iemand verder nog handige tips om het vol te houden? Het is leuk om andermans ervaringen te lezen hiero!
Voor mij ook dag 2. Heb de kuur al eerder gedaan, een aantal jaren terug. Omdat ik veel ziek ben geweest deze winter wil ik gewoon even grote schoonmaak houden!
Ik vind het niet zo moeilijk vol te houden, het maagknorren is al weg. Wel drink ik extreem heb ik gemerkt, heb het gisteren opgeteld en kwam op 8 liter (water, thee en sap samen).
En wat had ik toen ik vanmorgen wakker werd? geen honger… dorst! Bizar.
Wat ik ook heb is vreselijk spier en gewrichtspijn, vooral in bovenbenen en rug. Kon er gewoon niet van slapen… Heeft iemand een idee hoe dat komt? Ik ben 49.
Nou, allemaal veel succes! Vooral de “starters” 😉
Eerste dag is geweest: ging goed tot in de avond. Toen honger en maagkrampen. Maar wel volgehouden. Deze ochtend van de 2e dag voel ik me goed. De sap vind ik eigenlijk wel lekker: ik kijk elke keer uit naar de volgende. Misschien omdat ik gewoon nog honger heb, maar ja.
Karin, ik zit net een dag na jou qua schema. Het is grappig om te lezen hoe jouw dag was en de mijne wellicht gaat worden. En dan denk ik: zij houdt het vol, ik kan het ook. Dank je wel en houd vol!
dag 2 zonder problemen achter de rug.
Ik heb me de hele dag goed gevoeld,nergens last van gehad.
Ik merk wel dat ik dikke vingers heb en dus op de een of andere manier vocht vast houd.
Dit zal wel met de warmte te maken hebben,dan houd ik altijd vocht vast.
Ik ben benieuwd wat deze 3e dag met zich mee gaat brengen,eerst maar even groene poeder nemen en dan ga ik van start.
Oja en Janneke,
Een van de bijwerkingen van de kuur is dat je het koud krijgt, omdat je geen voedselverbranding hebt en waarschijnlijk ook afvalt. In die zin is het dus een voordeel dat het warm wordt, dan hoef je jezelf niet zo warm in te pakken!
Het is daarnaast misschien wel zo dat je met dat weer zin krijgt in het eten van bijvoorbeeld ijsjes, maar ik weet niet hoe gevoelig je daarvoor bent! En het kan zijn dat thee wat lastiger wegdrinkt omdat het warm is.
Maar als je daar tegen kunt, dan kan het geen kwaad!
Groetjes, Leonie
Dit is mijn laatste dag, ik ga morgen opbouwen. Heb de kuur nu voor de tweede keer 10 dagen gedaan. De laatste drie dagen was ik ongesteld, maar heb daar geen problemen van ondervonden. Wel merk ik dat ik vergeleken met de vorige keer dat ik de kuur deed ik nu iets minder energie heb, wat denk ik daarmee te maken heeft. Maar ik heb geen seconde het idee gehad dat ik moest stoppen. Ik heb op dit forum wel negatievere dingen gelezen over de kuur in combinatie met menstruatie, maar misschien heeft het ermee te maken dat het de laatste drie dagen van de kuur waren (8, 9 en 10) en dat het daardoor minder erg was. Voor mij was het iig geen rede om ermee te stoppen!
Ik wens iedereen nog heel veel succes en nogsteeds petje af voor iedereen die het volhoudt!
Groetjes, Leonie
beste
ik ben nu bezig met dag 9 ik heb de eerste 4 dagen wel moeite gehad daarna gaat het haast vanzelf.
Ik voel me nu superfit ik zie wel uit naar de komende dagen.
TIP = volhouden en weten waarom je er aan begint het is echt de moeite waard
sterkte
eerste drankje achter de kiezen: niet zo vies. weet iemand of de hittegolf die er dit weekend aan komt het makkelijker of juist moeilijker gaat maken?
Vandaag met de kuur begonnen,vanavond ben ik wat duizelig,mijn maag brand en ik heb hoofdpijn.
Ik dacht dat ik hier pas op de 2e dag last van zou hebben.
Overdag ging het prima,de klachten begonnen pas in de namiddag.
Ik ben meer water gaan drinken in de hoop dat dit zou helpen maar tot nu nog niet verbeterd,het is nu bijna 10 voor 11.
De eerste dag heb ik gered,morgen met “frisse moed “verder.
Morgen laatste dag YIHOEEEE 😀
Sorry mensen die nog langer moeten… Maar ik moest het even kwijt! Kan bijna niet wachten tot de eerste sinaasappel en het eerste sinaasappelsap, oei wat zal dat lekker zijn!!
Als je nog langer moet, houd vol houd vol! De voldoening is veel hoger als je het volhoudt, en je kunt dan ook met een gerust hart nog meer van het eerste eten genieten!
Groetjes Leonie
Vandaag de 5e dag afgerond.
Alles gaat nog super geen last en ben daarom extra gemotiveerd het vol te houden tot het eind.
Alle verhalen die ik leest in het gastenboek hebben ook wel een beetje geholpen om erdoor heen te komen.
Leuk dat er meer mensen gelijktijdig deze kuur volgen en willen delen in dit gastenboek.
Voor mij dus geen problemen en ga met een gerust hart dag 6 in.
Voor iedereen weer sterkte en tot morgen.
Girbe
Hoi allemaal,
Nou ik heb afgelopen maandag de kuur ook dit jaar na 7 dagen afgesloten (jaren heb ik ook 10 dagen aangehouden, maar 7 bevalt me goed, en het gaat me er niet om meer af te vallen.) Vandaag hardgelopen, en ging als een speer!
Even een tip n.a.v. de omgang van deze en gene met de groene poeder en de krampen etc. Ik weet dat de inname van het poeder een kwestie van dosering is – je moet goed in de gaten houden bij hoeveel poederinname je wel ten minste 1x p/d een ” stevige aandrang” hebt om inderdaad dun af te gaan. En een klein krampje moet je dan soms voor lief nemen. Als je veel kramp hebt kan dat m.i. komen door teveel poederinname evt. in combinate met te weinig vocht als water en zeer slappe kruidenthee. Als je geen stoelgang hebt, tja dan wordt e.e.a. onvoldoende gestimuleerd en drink je mischien ook te weinig.
Maar he, ik gebruik al jaren geen groene poeder meer als laxeermiddel, maar een laxeermiddel in pilletjesvorm op basis van een peulvrucht: Sennocol, bij elke apotheker te koop of te bestellen, vrij recept. Ik neem ochtend + avond 1,5 pilletje en ik heb heb daarmee een regelmatige (dunne) stoelgang gedurende de kuur en keurig 1x p/d!
Succes!
Hans