Deel je vragen, inspiratie en ervaringen in ons gastenboek! Anderen hebben veel baat bij jouw ervaringen. Zoals je misschien gemerkt hebt is, is het niet altijd makkelijk de kuur vol te houden of zelfs te beginnen. Help en inspireer in dit gastenboek anderen hun gezondheid in eigen hand te nemen!
Zo de eerste dag zit er bijna op.
Heb gisteren voor het eerst de groene poeder kunnen proeven, waar veel van jullie hadden aangegeven dat het erg vies zou zijn heb ik niet kunnen merken.
Volgen mij smaakte het een beetje naar groene thee.
Heb het wel zo af en toe behoorlijk koud en heb daarom ook mijn fleece jack maar weer even uit de kast gehaald.
Ben in de voorbereidende dagen als 1,5 kilo kwijtgeraakt dus dat gaat de goede kant op, dat was nl een van de redenen waarom ik aan deze kuur ben begonnen.
De eerste flessen met ahorn, citroen, en peper zijn op en heb nagenoeg geen honger gevoel.
Ik ga er vanuit dat ik het 10 dagen zal volhouden.
Iedereen verder sterkte mijn zijn/haar kuur.
Girbe
Hallo allemaal
Ik ben op de helft 5 dagen bezig, het gaat wel goed maar het begint wel saai en smerig te worden.
Ik ben tot nu toe 3 kilo`s kwijt, ik wil het gewoon afronden dus totaal 10 dagen.
Ik moet zeggen dat het niet niks is om zo`n kuur af te ronden je moet zeker dicipline hebben om hier aan te beginnen.
Good luck everybody milie
Ik was trouwens ook begonnen tijdens mijn menstruatie…….misschien daarom?
Maar buiten dat…….als ik alleen maar aan dat sapje denk wordt ik al misselijk……
Nee, voor mij nooooooit meer helaas
-x-x-
Heb gisteren enorm gespuugd en meteen gestopt……..helaas is niets voor mij…
Succes iedereen
Hoi Roos,
ik was ook de hele dag kotsmisselijk. Ik heb moeten stoppen. Koorts en een erger wordende menstruatie.
Ik zou zeggen, als iets niet goed voelt moet je ermee stoppen.
Ik heb wat rijstewafels gegeten, maar ben nog zo vreselijk misselijk.
Succes allemaal!
Hallo lotgenoten,
Dit is mijn tweede dag geen hoofdpijn, vanmorgen een beetje slap maar dit verdween een tijdje na het drinken van mijn eerste glas. Ik ben vandaag nog in een gezondheidswinkel geweest om groen poeder en peppermintthee te kopen. De uitbater zei nog een test dat ik een ying persoon was en dat een citroensapkuur dan niet veel afdoet, dat ik beter een groentensapkuur zou doen. Heeft iemand anders daar ook al van gehoord. Ik doe voorlopig toch verder, want dit is een van de eerste kuren die zo van een leien dakje lopen.
Sta echt het punt om over mijn nek te gaan……en mijn hoofd knalt echt uit elkaar……is dat normaal?
hallo allemaal, ik ben maandag 16 mei begonnen met de citroensap kuur. zit nu dus op mijn 4e dag. Het gaat eigenlijk allemaal goed. Na 3 dagen was er al 2,5 kilo af dus dat is best netjes vond ik zelf 🙂
Heb de kuur een half jaar geleden ook al gedaan dus weet al een beetje wat het is. Ben alleen wel blij als de 10dagen om zijn verlang echt erg naar vast voedsel hihihi
Hoi Annick,
Je mengt het toch wel… ;-))
Heb je ahorn van Madal Bal? Ik vind die wel lekker zoet. Of doe je er misschien teveel cayennepeper in? Ik proef die peper niet zo. Misschien doe ik er wel te weinig in…
Als je zo ziek bent als je schrijft, dan is het inderdaad misschien beter om even te wachten. De kuur tegelijk met menstruatie lijkt mij ook wel heftig. En voor ’n volgende keer goed afbouwen voor je echt start, misschien is de overgang iets te abrubt gegaan? Nou ja, sterkte ermee!!
Hoi Caroline en Roos,
ik vind de ahornsiroop echt niet te drinken. Ook de cayennepeper vind ik zelf niet te doen.
Ik ben zelf erg ziek geworden in de loop van de dag. Heb koorts en steeds braakgevoel. Ik ben ook begonnen tijdens mijn menstruatie. Ik vrees dat ik moet stoppen en weer opnieuw moet beginnen over n week.
Hoe gaat het bij jullie?
Hoi Roos en Annick,
Ik heb op een andere website over de citroensapkuur gelezen dat je 6 -12 glazen per dag mag drinken. Ik denk wel dat je nog steeds 3 liter vocht per dag moet drinken, dus aanvullen met thee en water. Ben benieuwd of je je bij 6 glazen niet te slap gaat voelen.
Succes! Wat vinden jullie er trouwens zo vies aan?
Heb een vraagje….doe de eerste dag vandaag…..vind het ook enorm vies……maarre wil ook weten of je minder dan 2 liter mag drinken en of je zoetjes in je thee mag…..
Roos
Hoi allemaal,
Het is vandaag mijn tweede dag en ik geloof, als ik dat allemaal zo lees, dat ik gezegend ben: geen koppijn, geen loom gevoel, geen uitslag (wel witte tong, mar dat schijnt erbij te horen), nauwelijks honger en ik vind zowel het citroensap als het groene poeder best lekker! Wat ik wel heb, net als Leonie, is als ze me op het werk taart aanbieden (al twee keer gebeurd!) dat ik blij denk “ja lekker” en dan besef dat ik helemaal NIETS mag eten. Dat is wel lastig soms.
Succes iedereen!!
hallo allemaal,
voor mij de tweede dag van de kuur. Ik voel me niet al te best. Ben steeds n beetje misselijk en heb hoofdpijn.
Ik vind de shakes heel erg vies. Is het erg om minder dan 2 liter ervan te drinken? Of ga je je dan juist nog slapper voelen?
Het groene poeder vind ik meevallen. Naar het toilet ben ik nog niet geweest.
Is het echt zo dag je je na dag 3 beter gaat voelen?? Ik hoop het maar, anders is het niet vol te houden.
Succes allemaal!
Hallo,
Even een vraagje: Ik ben nu aan het einde van mijn derde dag. Ik neem keurig elke ochtend en avond het groene poeder in (hoe smerig ik het ook vind…) maar heb tot nu toe nog helemaal niet gehoeven. Zijn er meer mensen die dat hebben? Is dat normaal? Want ik vind het zo lang duren… Weet eerlijk gezegd ook niet meer hoe het de vorige keer dat ik de kuur deed ging.. :S
En nog even klagen: ik vind het het vervelendst dat je soms denkt “ow, nou even lekker wat eten”, en dat je meteen daarna tot de conclusie komt dat dat helemaal niet kan… Dat heb ik ook als mensen me eten aanbieden, dan denk ik “ja lekker”, en mee daarna denk ik ownee dat gaat helemaal niet. Echt vervelend! Ik heb het nu ook nog met sigaretten, omdat ik 3 dagen voordat ik aan deze kuur begon ben gestopt dus da’s dubbel vervelend. Vraag me af of iedereen dit heeft…
Dat wou ik even kwijt! Mijn vriend heeft dat de afgelopen dagen al zo vaak gehoord dat ik er nu jullie even mee lastig val! Maar ik ga door, en ga het ook zeker volhouden!! Weer succes iedereen,
Groetjes, Leonie
Vandaag mijn eerste dag, vanmiddag gingen mijn collega’s al uitgebreid pizza eten, ben wijselijk niet meegegaan. Deze avond ook nog gekookt voor vrouw en dochter en weer volgehouden. Ik hoop alleen maar dat ik geen hoofdpijn krijg, want deze is bij mij altijd fel en verdwijnt zelden zonder medicatie. Toch blij dat ik eerste dag bijna overleefd heb.
Hey Milie,
knap dat je macaroni hebt gemaakt en eraf bent gebleven! Deze 10 dagen maakt mijn vriend zelf zijn eten klaar, ik ga daar nu echt niet aan beginnen! Het zal allemaal wel loslopen joh.
Enne, over het groene poeder, dat deed ik de vorige keer dat ik de kuur deed dus ook, maar het is me de afgelopen dagen nog niet gelukt… :S Maar ik ga gewoon door met proberen!
Iig bedankt voor de tip!
Groetjes Leo
O ja Leonie wat de groene poeder betreft
gewoon neus dicht knijpen en in 1x achter overslaan ben je er meteen vanaf.
vies is het wel maar het is zo gepiept
sucses milie
Hallo leonie
Bedankt dat jij op mijn berichtje heb gereageerd
en ik voel me wat meer gerust, alleen wel afzien of het bij mij ook zo gaat als bij jouw.
in ieder geval sucses met de kuur Leonie
ik voel me tot nu toe nog prima heb nog macaroni voor gezin klaar staan maken, het rook heerlijk maar ik laat mij niet verleiden ik ga er gewoon voor.
groetjes milie
Hallo Milie,
Er zijn een aantal bijwerkingen zoals hoofdpijn, zwakte of huiduitslag. Deze bijwerkingen merk je meestal op de 2e en 3e dag. Daarna worden ze als het goed is weer minder. Echt beroerd voelen weet ik niet of dat voorkomt. En als je je loom voelt moet je denk ik meer van het sap drinken, daar zitten veel voedingsstoffen in. Je mag altijd meer dan 2 liter.
Ik heb niet het idee dat je aan mijn uiterlijk kan zien dat ik dit aan het doen ben, dus denk ook niet dat het een probleem is als je weer gaat werken. Met de diarree, de vorige keer had ik niet het idee dat ik veel langer op de wc zat. En al zou dat zo zijn, dat is toch niet erg? Er zijn ook mensen die hebben altijd diarree, die zijn toch ook lang weg?
Hoop dat je hier wat aan hebt,
Groetjes Leonie
Hallo allemaal,
Voor mij is het nu de tweede dag. Dit is de tweede keer dat ik de kuur doe, en moet zeggen dat het nu vergeleken met de vorige keer meevalt. Ik vind alleen het groene poeder nogsteeds een regelrechte ramp! Als iemand iets weet om dat minder smerig te maken, dan hoor ik het graag! Succes iedereen!
Groetjes!
Ik was vorige week begonnen, maar na 2 dagen stond ik vol uitslag in mijn gezicht. Was ook ni zo gemotiveerd en had reeds gezondigd. Nu vandaag terug mijn 1ste dag, we gaan ervoor deze keer! Maar die uitslag speelt mij toch parten. Is nog altijd ni verdwenen. Blijft dit zo 10 dagen? Hopelijk is het rap verdwenen, want het is echt geen zicht. Het enige positieve was dat ik na die 2 dagen al 1,5 kilo kwijt was. Dus terug nieuwe moed. Ik neem s’morgens en s’avonds ook het groene poeder, maar kan nog moeilijk naar het toilet gaan.
Duimen en veel succes iedereen!
Groetjes
Hallo daar ben ik weer
ik ben heel blij want ik heb dag 1 overleeft en ik voel me prima.
wanneer zal ik me beroerd voelen ?en word ik op een gegeven moment loom van deze kuur?
Ik moet donderdag weer gaan werken en ik hoop dat ik er niet als een sombie uitzie.
En trouwens hoe zit het met de diaree en werk dan zit je toch veel te lang op tiolet wie kan mijn vragen beantwoorden.
bij voorbaat dank
milie
Hallo Millie,
een kauwgumpje op zijn tijd kan in principe, maar je eet dan wel wat in die kauwgum zit, via je speeksel. Suiker dus of wat dan ook. Volgens de letter zou dat dus iets anders dan de ingredienten van de kuur en dus een gevaar voor de reiniging zijn. Toen ik ooit advies daarover vroeg werd me aangeraden mijn tanden vaak te poetsen, maar daar is mijn tandarts het weer niet mee eens; Citroen tast je glazuur aan. Direct na het drinken van het ahorn mengsel je mond spoelen met water vermindert dit effect. Poetsen mag dan pas na 30 min. (net als na sinaasappels, volgens de tandarts).
Je tandeborstel over je tong halen werkt natuurlijk ook. succes met je kuur,
groet,
Berthe
Hallo Millie,
een kauwgumpje op zijn tijd kan in principe, maar je eet dan wel wat in die kauwgum zit, via je speeksel. Suiker dus of wat dan ook. Volgens de letter zou dat dus iets anders dan de ingredienten van de kuur en dus een gevaar voor de reiniging zijn. Toen ik ooit advies daarover vroeg werd me aangeraden mijn tanden vaak te poetsen, maar daar is mijn tandarts het weer niet mee eens; Citroen tast je glazuur aan. Direct na het drinken van het ahorn mengsel je mond spoelen met water verminderd dit effect. Poetsen mag dan pas na 30 min. (net als na sinaasappels, volgens de tandarts).
Je tandeborstel over je tong halen werkt natuurlijk ook. succes met je kuur,
groet,
Berthe