Deel je vragen, inspiratie en ervaringen in ons gastenboek! Anderen hebben veel baat bij jouw ervaringen. Zoals je misschien gemerkt hebt is, is het niet altijd makkelijk de kuur vol te houden of zelfs te beginnen. Help en inspireer in dit gastenboek anderen hun gezondheid in eigen hand te nemen!

17.778 reacties

  1. Hopelijk gaat die uitslag snel weg ja. Ik heb alleen ergens gelezen dat je al tijdens de kuur merkt dat er positieve veranderingen zijn te bemerken van je huid en haar. En ook nog ergens gelezen: dat bijv. een slechte huid zich kan verergeren, maar dat dat wel weer goed komt. Ik weet niet of je dit ook hebt Maurette: bij mij jeukt de uitslag een beetje. Ik blijf veel drinken en hoop dat het snel uit mijn lichaam komt. Oja: William, ik snap dat je wilt afvallen, maar doe het niet om de verkeerde redenen. Een beetje vrouw kijkt ook wel door die kilo’s heen hoor. Doe het voor jezelf en verpest je lichaam niet. Je kan fabrikanten wel aanklagen, maar jouw lichaam lijdt eronder en geen aanklacht kan de schade wegnemen. Ik zou eerst heel goed informeren voordat je eraan begint! Succes!

  2. William,….lees toch nog eens punt 2 en punt 10 op deze site van het hoofdstuk “voor dat u begint”….
    Groetjes M.

  3. om 8.50 u deze morgend mijn eerste slokjes van het citroensapje gedronken….
    vreemde smaak hoor !

    ahhh 8.59 enklele slokken later…. damn ga ik daar 10 dagen op leven?
    wat een vies goedje…. maar we geven niet op !

    10.00 u. Ik begin aan mijn tweede glas… ik weet niet hoe het bij jullie gaat maar ik drink dus één glas per uur….
    11.26 u met veel tegenzin begin ik aan mijn derde glas……
    11.27 u. die ik vervolgens adfundum leeg zuip. bah !

    Ik vraag me af of het wel goed is om zo een glas in één keer op te drinken.

    ————————————

    14.31 u. heb net mijn 4de op, daarvoor een glas water.
    Thee drinken doe ik deze avond wel… dan heb ik iets om naar uit te kijken.

    verder loopt alles zoals voorheen… maar voor morgen vrees ik het ergste !
    ik hou jullie op de hoogte !

  4. Hoi Maartje, bedankt voor je reactie. Toch ga ik het proberen. In de bijsluiter staat nergens dat het niet kan, 2 kuren achter elkaar. Als ik dan heel veel last krijg, zal ik de fabrikant hiervoor aansprakelijk stellen. Ik wil gewoon zo snel mogelijk zo veel mogelijk kilo’s kwijt. De zomer staat nl. weer voor de deur en anders kom ik nooit aan een leuke vrouw.

    W.

  5. Hoi William,

    Dat lijkt mij helemaal NIET goed als je 2 kuren achter elkaar doet…!!! Volgens mij is het veel beter voor je lijf als je nu 1 kuur doet en bijvoorbeeld over 2-3 maanden nog eens een kuur… Het lijkt mij echt HEEL ongezond!! Maar misschien moet je eest eens naar je huisarts en het met hem/haar overleggen!!
    Verder heel veel succes!!!
    M.

  6. Dag 9. Gisteren had ik ook uitslag op mijn handen en mijn gezicht. Ik hoop dat dat betekent dat mijn lichaam bezig is om al het vuil eruit te krijgen. Het is vandaag wel wat minder. 16 dagen lijke me wat lang. Belangrijkste is natuurlijk om gezond te blijven. Is wel een goed idee om het in twee stappen te doen.

    Morgen is mijn laatste dag. Ik kijk er naar uit. Ben nu al 8,5 kilo kwijt. Ik wil in totaal minstens 10 kwijt zijn.

    Ik had meer problemen met de vrije dagen dan met de werkdagen. Volgende keer zorg ik dat er geen vrije dagen tussen zitten [behalve het weekend dus].

  7. Hoi allemaal,
    Ben me nog een beetje aan het orienteren op de kuur, maar ben volgende week een week vrij dus ik heb wel interesse gekregen.
    Ik heb alleen twee vragen:
    – ik heb een zwakke maag en zwakke darmen, zal dit een probleem zijn? (ben nog wel van plan de dokter te bellen!)
    – ik zie erg op tegen niet roken en denk dan ook niet dat dit geheel zal lukken, iemand ervaring met roken/niet roken tijdens de kuur? (ben ‘ernstig’ geestelijk verslaafd en rook ca. 17 sigaretten per dag)
    Zou relaxed zijn als iemand me enthousiast kan helpen!! Dan kan ik ook snel starten!

    Succes allemaal!

  8. Oja, ik heb vandaag ook uitslag gekregen op mijn huid. En een beetje op mijn hals, wat ik echt nooit heb gehad. Is het normaal? Betekent dit dat ik eigenlijk voor de 10 dagen moet gaan?

  9. Bedankt Cora!! Gelukkig ben ik de zondag doorgekomen met nog restje ahornsiroop voor vanochtend zodat ik vandaag gelijk kon kopen! Maar voor de volgende keer weet ik het 🙂
    Oja, ik zou het niet 16 dagen achter elkaar doen zonder begeleiding. Misschien is het beter om het in 2 keer te doen. Dus eerst 8 dagen en een maand later weer. Verder heb ik er geen ervaring mee hoor maar het lijkt me niet zo verantwoord om meteen 16 te doen.
    Vandaag is dag 7 voor mij. Ik doe een kuur van 8 dagen. Dus overmorgen kan ik beginnen met opbouwen. Ik ben zo’n 3kg kwijt, misschien komt er nog wel een kilootje bij (hopelijk) en ik voel me redelijk goed. Ik vraag me wel nog steeds af wanneer je weet dat je lichaam voldoende gereinigd is. Weet iemand dit?? Oja, ik zie dat er steeds meer mensen met ons meedoen..veel succes iedereen! gr.

  10. hello iedereen, ik ben Dave bijna 26 en morgen begin ik samen met mijn basist
    van men muziekgroepje aan de kuur. Kan dit eigenlijk beter met mijn vriendin doen want daar woon ik mee samen. Maar die is proper genoeg 🙂 twee maanden geleden ben ik gestopt met roken.. voor mij is dat helemaal geen probleem want ik heb nou eenmaal een koppig karakter en een groot doorzettings vermogen. Klinkt arrogant maar als het nu eenmaal zo is, is het zo en ik wil daar dus volledig van gezuiverd zijn… Dus hoop ik dat de komende 10 dagen geen probleem mogen vormen. Ik doe dit ook wel een beetje om een kilo’s kwijt te geraken. Ik ben 1,83 meter en weeg nu 83 kilo.
    Daarboven op vertrek ik met men broer en onze vriendinnen begin juni op vakantie. Dus waarschijnlijk zal ik na de vakantie terug 5 dagjes zuiveren want met mijn broer opstap gaan is behoorlijk afzien 🙂
    Zo, ik ga hier elke dag ( proberen ) een berichtje plaatsen hoe het met mij gaat! En ik zo eerlijk mogelijk zijn! Als ik mijn darmen er uit schijt zal ik dat ook vermelden 🙂
    Ziezo !
    tot morgen allemaal !
    en voordiegene die al bezig zijn, proficiat !
    groetjes dave

  11. DAG 3 Ik heb echt last van mijn maag gekregen en ben aan de diarree. Hebben meer mensen hier last van? Gaat dit snel weer over?
    Graag uw reactie.

  12. Ik ben vandaag begonnen met mijn kuur. Ik ben 38 jaar oud, lengte is 1,74 en weeg ca. 140 kg. Mijn streefgewicht bedraagt 90 kg dus ik heb nog even te gaan. Ik ben van plan om 2 kuren achter elkaar te doen, dus totaal 16 dagen.
    Heeft iemand hier ervaring mee?

  13. Dag 8. Ik dacht dat deze week nooit zou komen. Nog twee dagen. Ik voel me heekl goed. Tot nu toe 7,5 kilo eraf. Ik wil er 10 kilo af hebben. Hoeveel kom je ongeveer weer aan? Ik heb het weekend overleeft. Wel heel veel gelezen en niet in het zonnetje geweest [voor zover die er was]. Normaliter vind je me voor mijn raam in mijn hangmet met een lekker koud drankje, maar daar ben ik niet aan begonnen.

    Ik ben een keer tijdens mijn menstruatie aan de kuur begonnen maar dat lukte me niet. Ik had meteen barstende hoofdpijn en heel veel gevloeid. Ik zou het niet aanraden.

  14. Hellup!! Ik ben bijna door mijn ahornsiroop heen! Ik zag het gisteren al aankomen maar toen was de natuurwinkel gesloten. Ik moet nu dus heel zuinig doen met het laatste beetje en morgenochtend snel kopen. Hopelijk lukt dat. Weten jullie trouwens waar het nog meer verkrijgbaar is?
    Vandaag mijn 6e dag. Het gaat wel redelijk alleen krijg ik toch wel zin in eten. Maar het lukt me nog heel goed met alleen citroensap, water en kruidenthee. gr.

  15. Hai M, De pil is NIET betrouwbaar !!
    En of het kan tijdens je menstruatie weet ik niet, het lijkt mij gewoon niet zo fijn.
    Succes als je gaat beginnen.

  16. Hallo allemaal!

    Ik lees met veel interesse jullie verhalen over de citroensapkuur. Ik wil me er misschien ook aan wagen, maar heb nog een aantal vragen die, na het lezen van alle informatie, onbeantwoord blijven. Misschien dat jullie me kunnen helpen?

    Mijn vraag betreft voornamelijk het gebruik van de anticonceptiepil in combinatie met deze kuur. Is het echt zo dat het laxeren zijn van invloed is op de betrouwbaarheid van de pil? Houden jullie hier ook rekening mee?

    Is het sowieso geoorloofd om tijdens de menstruatie met de citroensapkuur te beginnen (in verband met een misschien extra slap gevoel)?

    Hopelijk kunnen/willen jullie mijn vragen beantwoorden…bij voorbaat dank en veel succes allen met het volhouden van deze kuur!

  17. Dag 10!!!!, Geen citroensap meer, vanmorgen heerlijke knakerbrod op, kijk uit naar de soep. valt me wel op dat als je de sap niet meer drinkt weer honger gevoel krijgt. Mijn strijd zit er op. Er moeten nog wel wat vet rolletjes verdwijnen maar het begin is er. en mijn voornemen is om niet meer zo veel te snacken tussendoor. Ga deze kuur denkt ik nog wel eens herhalen. Iedereen die er nog middenin zit, sterkte en doorzettingsvermogen gewenst.

  18. Ik zit nu op dag 5 en wil wel proberen om tot dag 10 door te gaan in doe het voornamelijk voor mijn gewicht. de eerste 2 dagen vlogen de kilo’s eraf nu gaat het met een paar ons per dag en dat valt wel tegen. Ik heb vanmiddag een Afternoon tea waar ik niet onderuit kan dus MOET ik wat eten. aan de ene kant wel lekker aan de andere kant baal ik hiervan want wat zal de weegschaal morgen dan weer zeggen. Ik heb na die 5 dagen nog niet het gevoel dat ik ontslakt ben mijn buik voelt hard aan. kan dat kloppen duurt het ontslakken 10 dagen ???

  19. Dag 9, appeltje erbij, voor deze gelegenheid eens niet uit de supermarkt maar uit de biowinkel, en dat was me een lekker appeltje!!! Vannacht heerlijk geslapen,na een zalige lichaamsmassage. Voel me nog steedts goed,absoluut geen honger. Hebl al allemaal gezonde dingen gekocht voor het komende week want ik ben niet van plan om weer in al de verleidelijke valkuilen te stappen. boodschapenlijstje mee doet wonderen.

  20. Beste iedereen. Goed om te horen dat heldere urine niet alleen bij mij voorkomt..enne, tja, wat aan de andere kant uitkomt is natuurlijk allesbehalve helder ahum. Vandaag mijn 4e dag en ik moet zeggen dat ik vandaag juist wel een klein beetje misselijk ben, maar gelukkig niet zo erg dat ik moet overgeven. Ik was van plan om de kuur 8 dagen te doen, en dan zie ik dan wel of ik voor de 10 ga. Hoe weet je eigenlijk wanneer je volledig gereinigd bent?
    gr. en succes allemaal!

  21. Ik stond net in een winkel en voelde me heel erg misselijk worden. Was na een paar minuten weer over. Ik weet dat misselijkheid voor kan komen, maar is dat nog normaal op dag 5? Ik heb tot nu toe geen enkele klacht gehad en dit kwam opeens op.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn aangegeven met *

Plaats reactie