Deel je vragen, inspiratie en ervaringen in ons gastenboek! Anderen hebben veel baat bij jouw ervaringen. Zoals je misschien gemerkt hebt is, is het niet altijd makkelijk de kuur vol te houden of zelfs te beginnen. Help en inspireer in dit gastenboek anderen hun gezondheid in eigen hand te nemen!
Vandaag dag 8 en mijn eerst opbouwdag, vanmorgen nog behoorlijke buikkrampen gehad wat ook weer plots helemaal over was.
Nu al 2 sinnaasappels op en sinaasappelsap en natuurlijk nog het vertrouwde sap. Nog niet veel behoefte aan meer eten. voel me verder goed.
Nathalie,
Niet opgeven. Bedenk maar dat het morgen dag 7 is en dan moet je nog maar 3 dagen.
Klopt het dat de meeste mensen 7 dagen doen en niet 10 dagen?
Dag 5. Voel me beter dan gisteravond. Had zo een gevoel dat ik geen enkel energie meer had. Zal wel kijken of ik vanavond genoeg energie heb om te gaan sporten. Heeft iemand nog een goede tip om ’t weekend door te komen?
hoppa! Dag 6 vandaag….had niet gedacht het zo lang vol te houden. En, weer een kilo eraf! Of ik de 10 dagen vol hou weet ik nog niet. De sap begint ook mij tegen te staan, ik wil weer andere smaakjes. Heb tot nu toe ook nog met NIETS gesmokkelt.
Het blijft toch tegen-natuurlijk ofzo om niets te eten. Ik had dinsdag èn donderdag een verjaardag en ik heb alle verleidingen kunnen weerstaan, joepie.
Ook mijn urine blijft helder. Maar als je normaal, als je wel eet, veel drinkt (ca. 3 liter water per dag) blijft je urine ook vrij helder vind ik.
Ik voelde me gister erg energiek. Heb de bedden verschoond, matras (2-pers.) omgedraaid, het hele huis stofgezogen en onder de bedden (rotklus), gedweild, tuin gedaan enz. Zonder duizelig of wat dan ook te worden.
Het forum helpt mij nog steeds enorm, ik kijk elke dag even naar jullie berichtjes.
Sterkte allemaal weer.
hoppa! Dag 6 vandaag….had niet gedacht het zo lang vol te houden. En, weer een kilo eraf! Of ik de 10 dagen vol hou weet ik nog niet. De sap begint ook mij tegen te staan, ik wil weer andere smaakjes. Heb tot nu toe ook nog met NIETS gesmokkelt.
Het blijft toch tegen-natuurlijk ofzo om niets te eten. Ik had dinsdag èn donderdag een verjaardag en ik heb alle verleidingen kunnen weerstaan, joepie.
Ook mijn urine blijft helder. Maar als je normaal, als je wel eet, veel drinkt (ca. 3 liter water per dag) blijft je urine ook vrij helder vind ik.
Ik voelde me gister erg energiek. Heb de bedden verschoond, matras (2-pers.) omgedraaid, het hele huis stofgezogen en onder de bedden (rotklus), gedweild, tuin gedaan enz. Zonder duizelig of wat dan ook te worden.
Het forum helpt mij nog steeds enorm, ik kijk elke dag even naar jullie berichtjes.
Sterkte allemaal weer.
Dag 4 … bevrijdingsdag. Het wa voor mij mijn zwaarste omdat ik niets te doen had. Kijk uit naar zondag, want dan zit ik op dag 7 en dan weet ik dat ik 10 dagen zal halen. Ben begonnen met het idee dat ik het 5 dagen zal doen, maar nu zit mijn trots me in de weg. Doen veel mensen mee voor het reiningingsproces of voor het afvallen. Voor mij gaat het om het afvallen en het reinigen is een bijkomstigheid.
Ik ben blond, maar ik dacht eigenlijk dat de kuur totaal 10 dagen is “inclusief” de 3 opbouw dagen, omdat je dan behalve die sinaasappel ook nog veel Citroen/ahornsap drinkt. Maar ik begrijp dat je totaal 10 dagen sap drinkt en dan nog 3 opbouw dagen neemt?! Nou ik hou het bij de 1e gedachte, morgen lekker opbouwen.
Vandag mijn 7de dag. Ik voel mee goed alleen het citroendrankje gaat mee steeds meer tegen zitten. Ik krijg een braknijging gevoel als ik het opdrink. Dat is vanmorgen pas begonnen. Dus morgen gaan ik beginnen aan opbouw. Ik heb geen behoefte aan chips, chocolade enz. Wel zin in een heerlijke bruinebol met groenten. Ik doe niet niet om aftevallen (ben al slank) maar puur om te reinigen alleen nu bij de 7de dag wel te mager teworden. Ik eet altijd al biologisch en redelijk gezond. Maar na deze kuur ga ik 1 ding zeker doen na 18.00 uur niets meer eten. Hiervoor was ik avonds altijd loom omdat ik pas om 20.00 uur avond eet en rond 22.00 uur iets lekkers.
Nu ben ik avonds nog vool energie!!! En volgens mij ben ik ook van mijn verslaving af: ik moet iets eten als ik een film kijk. Niet omdat ik honger heb maar gewoon….. De eerste 2 avonden was ik erg onrustig tijdens film kijken ik ging zelf een beetje (toen het erg spannend werd) in de woonkamer rond lopen… gek he. Gisteravond kon ik gewoon rustig tv kijken zonder de behoefte te hebben in iets lekkers. Afein dit zijn mijn evaringen tot nu toe. Wens idereen succe en vind het buitengewoon knap als er mensen zijn die het 10 dagen vol houden!!!
Dag 7, Bevrijdingsdag en voor mij de laatste volledige sapdag, morgen lekker sinaasappeltje. Vandaag stuk gefietst en rommelmarkt afgestuind, leuk vogelkooitje gescoort voor weinig. voel me top!
Ook mijn urine was de hele kuur erg helder, dat is volgens mij hel normaal. Maar vraag niet wat er aan de andere kant uit kwam….
Leuke reacties van jullie! Ik heb er erg veel steun aan. Goed dat ik weet dat de diarree de hele kuur aanhoudt want ik heb er geen ervaring mee. Vandaag dag 3 voor mij en ik heb nog steeds geen klachten behalve dat ik het weleens koud heb, maar that’s all. Mijn lichaam heeft het blijkbaar nodig. Alleen mijn urine is nog steeds erg schoon. Blijft dat zo of komt daar verandering in? gr.
knap hoor dat jullie het langer volhouden ik had er na dag 5 geen zin meer in…heb gister een puntje pizza op het was heeerlijk ik leek wel een beetje stoned heel raar maar ik heb genoten..ik voel me weer gezond, nu eindelijk na gewoon weer te eten. luister na je lichaam dan komt het goed
dag 5. Gister viel reuze mee. Begin er wel van te balen, heb er geen zin meer in. Maar als ik op de weegschaal kijk, denk ik, kom op! Ben nu 3 kilo kwijt, woog zojuist 82 kilo!
Idd niet te veel groene poeder, want dan trek je helemaal wit weg en die buikpijn is niet te harden.
Diarree blijf je de hele kuur houden, let op met windjes laten, haha.
Suc6 allemaal vandaag!
Dag 6 ging nog beter dan dag 5. Hoe lang kan je zonder vast voedsel? Ik plak er nog 1 dag aan en ga vrijdag opbouwen. Ben toch wel wat trots. Voor iedereen die nog aan het begin zit, hou vol….
ja want dat komt door die groene poeder…maar ik ben na dag 5 gestopt het is nu opbouwdag een..men vader is pizza aan het maken en volgens hem kan het geen kwaad als ik een heeel klein stukje neem..oe verlijdelijk he! ik denk dat ik maar ga proefen..de kuur heeft voor mij niet geholpen..heb alleen maar mee trek in eten wat ik 5 dagen heb moeten missen..en meer energie heb ik niet en de kilos zijn alleen van men gezicht af..maar ik ben ervan overtuigd dat het bij veel mensen wel werkt!!! dus geef niet op…en oja niet te veel groene poeder ik ben een keer bijna van men stokkie afgegaan daardoor.
hoi jonna, vanmiddag had ik diarree, dus waarschijnlijk komt het ontgiften nu pas een beetje op gang…alleen is mijn urine heel transparant, lijkt wel zuiver water 🙂 ik lees hier dat meer mensen diarree hebben, houdt dat de hele kuur aan?
en ik had dat ook haar…ik bedoel hoor natuurlijk… en dan heb ik het over die ontlasting..
he..ik had dat ook haar na de tweede dag..ik heb al een sinaasappel op..heeerlijk. Mijn tante was er net en ze zei dat ik er te eng uit zag, men gezicht was te ingevallen en ik leek wel een skeletje..toch maar goed dat ik gestopt ben..men witte tong is nog wel wittig hoop dat dat wel weg gaat…vind het niet zo heel charmant. suc6 allemaal
Hallo allemaal. Vandaag mijn 2e dag. Vanochtend moeite met ontlasten. Is dat normaal op de 2e dag? gr.
Hi Jonna,
Zo’n 2 jaar geleden heb ik de csk al een keerjte gedaan. Ik voelde me daarna ook niet echt fitter of energieker dan daarvoor. Voor mij was het achteraf toen het belangrijkste dat ik een hele maat was afgevallen.
Hi Maurette,
gister was mijn derde dag, ik vond het best wel meevallen. Ik word gelukkig niet wakker met honger, na het slapen (wat overigens prima gaat!) ben ik weer volledig hersteld lijkt wel en heb ik geen honger meer. De echte honger-aanval heb ik rond 16.00 uur. Probeer er niet de hele dag mee bezig te zijn. Moeilijk he? Vorige keer hadden we nog geen kinderen en nu hebben we een zoontje van 7 maanden. Hij geeft ook veel afleiding voor mij.
Dit forum helpt mij overigens wel heel erg. Mijn man is ook heel lief, kwam gister met een bos bloemen aan!
Ben nu 83 kilo, ik wil onder de 80 komen nu. (ben 1.66 m.). Ik hoop volgende week de stad in te kunnen om weer eens te kijken in de normale maten winkel en niet bij Miss Etam op zoek naar een grote maat 44 of dan toch maar die maat 46……
Dag 3. Dit is volgens een ieder de hardste dag. Ik werd vandaag wakker met een knorrende maag, maar daar luister ik niet naar. Ben van plan om morgen de hele dag in mijn bed te liggen met mijn citroensap en water naast me. Mijn gedachte is dat als ik mijn bed niet uitkom, ik ook niet ga zondigen. Ik voel me goed en heb geen last van pijntjes. Heb zelfs energe genoeg om te gaan sporten. Ben al meer dan 3 kilo afgevallen in 2 dagen. Ik wil graag 8 kilo eraf hebben. Zou me dat lukken?
Hi allemaal,
voor mij is dag 4 aangebroken. Heb gisteravond knallende (!!!) koppijn gehad. Dat had ik vorige keer helemaal niet. Het moeilijkste vind ik het zo tussen 4 en 8 uur ’s avonds. Die buikkrampen van jullie…..volgens mij neem je teveel groene poeder. Heb ik ook een keertje gedaan en toen heb ik 2 uur lang op het toilet gezeten, wat was dat heftig zeg. Ik weet niet of je na dag 5 ook afvalt, lijkt mij wel. Ben zelf nu 2 kilo kwijt, maar vorige keer na 8 dagen csk maar liefst 6 kilo. Ben benieuwd of ik deze dag weer door ga komen, zie nu al uit naar die de sinasappelen (en stiekum ook naar patat, chips, negerzoenen etc etc…..)
HOU VOL ALLEN, WE GAAN HET REDDEN!!!
hallo vandaag wordt mijn opbouwdag 1. Ik heb de kuur nu 5 dagen gedaan, maar ik ben gestopt omdat ik niet de verwachte energie kreeg. Ik werd alleen slapper. Misschien had ik toch niet zoveel gifstoffen in mijn lichaam. Ik ga zo een sinaasappel eten…yeh! Ik ben wel wat afgevallen maar niet heel veel en helaas ook niet bij mijn buikje,…dat was de enige plek waar ik wel wat minder zou willen hebben. Mijn gezicht is iets meer ingevallen en daarom zal eten me ook wel goed doen. ik woog altijd 59 kilo en ik ben 167 nu weeg ik 55.5 maar daar komt vast wel weer een kilo bij…Ik wilde even iedereen heel erg veel suc6 wensen en hou vol maar..luister naar je lichaam!!!!!
Vandaag door de 5 de dag gekomen, ging erg makkelijk, gezin zit nu lekker patat te eten en dat doet mij helemaal niks!!!. Ben tot nu toe van plan om tot woensdag door te gaan en dan 3 opbouw dagen zodat ik zondag weer iets kan eten, maar als het zo blijft gaan als vandaag ga ik door tot donderdag en maak de 10 rond. op naar dag 6.
Iedereen die verder mee doet en er mischien even doorheen zit,hou vol!
ja alweer een bericht van mij. vanacht was verschikkelijk! ongelooflijke krampen in mijn buik, ik heb ook echt een pijnstiller moeten nemen. Ik zag zo wit en ik viel nog net niet flauw…misschien teveel groene poeder, ik dacht ik neem nog even wat dan kan alles er vandaag nog uit..toch iets te enthousiast. Maar ik vroeg me dus af wanneer zon kuur effectief is ze zeggen pas na echt 10 dagen…maar ik vind dat wel heel erg lang! en val je nog af na de 5e dag?? groetjes en suc6 iedereen
Dag 2. Ik kijk nu al tijd naar dag 10. Ben begonnen met als doel om tenminste dag 5 te halen, maar ik denk dat ik me prettiger voel als ik het helemaal tot het einde volhou. Zullen de dagen na een tijdje sneller gaan of ga je elk minuut van de dag voelen? Ik sport elke dag en ik kijk daar echt naar uit. Ik weet namelijk dat ik daarna naar huis mag en mijn bed in en komt dag 10 dichter bij.