Deel je vragen, inspiratie en ervaringen in ons gastenboek! Anderen hebben veel baat bij jouw ervaringen. Zoals je misschien gemerkt hebt is, is het niet altijd makkelijk de kuur vol te houden of zelfs te beginnen. Help en inspireer in dit gastenboek anderen hun gezondheid in eigen hand te nemen!

17.779 reacties

  1. Hallo allemaal, ik had toch even een vraagje. Ik heb het gevoel dat ik toch niet echt gereinigd wordt, ik voel me zwakjes (dag 4, avond) en heb nog niet meer energie. Ik ben ook nog niet zoveel afgevallen. Nou rook en drink ik niet dus misschien ben ik toch niet zo ongezond….ook ben ik 19 en zijn jullie misschien ouder. Ik denk dan ook dat ik toch eerder ga stoppen….val je nog veel af na dag 5??? Weet iemand dit?

  2. dag 8 en ben vandaag met opbouwen begonnen. De sinasappel was heerlijk. Gek genoeg heb ik helemaal geen trek terwijl je minder citroenmensel gebruikt. Ik ben blij dat ik het vol heb gehouden maar ik ben ook weer blij dat morgen de 9de dag begint en dat er weer wat anders gegeten mag worden. Ben nu 4 kilo kwijt en hoop dat het niet alleen vocht is en dat ik het gewicht vast kan houden.

  3. He he i.v.m mijn werk mag ik heerlijk 3 weken naar Bonaire en heb ik de duur van mijn csk aangepast en ben sinds zondag begonnen met afbouwen. De csk heeft nu slechts 7 dagen geduurd maar ik voel me echt FANTASTISCH !! ik heb het gevoel of ik de laatste maanden zoniet jaren met een handrem rond heb gelopen en die is er nu niet meer (zoals een auto ook niet zo lekker rijd als je de handrem vergeet) en een bijkomend voordeel dat ik ook nog 6 kilo kwijt ben (we zien wel wat er terug komt) ik kan het iedereen aanraden en ga zeker over een tijd de kuur nog een keer doen maar dan echt voor de 10 dagen. Morgen is mijn laatste afbouwdag en dan ga ik lekker naar de zon.
    Ik hoop dat het jullie ook zo goed vergaat en wens jullie veel succes en plezier met de csk.

    Marco

  4. Vandaag dag 4. Vannacht bijna van mijn stokje gegaan omdat ik veel buikkrampen had, maar gered door manlief die me de hele tijd erg steunt. vandaag is het verder goed vol te houden. Ben al plannen aan het maken om anders te gaan eten na de kuur, minder dingen die met een P beginnen ( patat-pizza-pannekoek-poffertjes-pasta met lekkere sausjes). Op naar dag 5.

  5. Voor mij dag een. Mijn zus doet het regelmatig maar voor mij is dit mijn eerste keer. Mijn maag is nu aan het knorren .. en dat is wel lastig maar daar komt hij wel overheen. Ik kijk niet uit naar de vrije dagen en het weekend. Volgens mij moet ik vooral zorgen dat ik buitenshuis ben want anders gaat het mis.

  6. vandaag dag 2 voor mij, het gaat goed. Heb al een eerder een kuur gedaan, heb het toen 8 dagen volgehouden en was 6 kilo kwijt, waarvan 4 effectief. Afvallen is deze keer ook mijn voornaamste reden. Wat zijn jullie afgevallen?
    HOU VOL ALLEMAAL!!!

  7. Hallo allemaal het is vandaag dag 4 voor mij. Ik voel me slapjes maar voor de rest gaat het wel. Ik merk vooral dat mijn benen niet hard willen. Nog heb ik niet helemaal het gevoel dat ik ook echt aan het reinigen ben, maar misschien komt dat nog wel.

  8. CSK en anti-depressiva:
    Hallo, Ik wil graag de CSK gaan doen. Heb het er al over gehad met een vriend dit het regelmatig doet en heb nu deze site doorgelezen maar daar zie ik iets staan over ‘allopatische medicijnen’. Ik gebruik per dag 75mg Fevarin, een SSRI. Door het type middel is dat niet iets dat ik zomaar een aantal dagen kan staken. Ik wil de kuur wel heel graag doen.
    Wie heeft ervaringen hiermee?
    Alle info is welkom!
    Alvast bedankt!

  9. vandaag de 7de en laatste dag voor mij.Jippieeeeeeeeee ik heb het gered en het is honderd procent meegevallen.Maar nu ben ik heel blij dat ik morgen op mag bouwen.Vandaag was de moeilijkste dag vond ik.We zijn naar een verjaardag geweest en daar allemaal lekkere dingen voor mijn neus gehad en wetend dat het je laatste dag is en nog niets mogen hebben,maar toch goed volgehouden.Nu ga ik gauw slapen en dromen over de sinasappel die ik morgenochtend mag eten.Iedereen nog veel succes met de kuur en houd vol.

  10. Na 2 wkn geestelijke voorbereiding en geen alcohol en geen koffie, 29 april begonnen.
    Valt allemaal best mee, en een keer wat meer aan je zelf denken kan ook geen kwaad.
    Vandaag lekker stuk gefietst. en nu weer even luieren. Het lezen van de verhalen van mede kuurders is wel erg leuk, moedigd aan om door te zetten.

  11. Ik heb wel afgebouwd, maar misschien niet genoeg. En ja de kranten is toch elke ochtend uit mijn bed…Ik heb vandaag verder ook niet over over hoeven te geven, maar ik heb ook niet veel bijzonders gedaan. Lekker in het bos gewandeld enz…Ik heb alleen geen diarree gehad vandaag.. Ik denk dat ik te weinig groene poeder gebruik..tot nu toe hou ik het nog wel goed vol…bedankt voor je reactie! leuk om alle ervaringen te lezen!!!

  12. vandaag dag 6 en het gaat nog prima ik voel me erg energiek hoewel ik het ook wel fijn vind dat het bijna voorbij is, ik vind het nog steeds zo saai je zou af en toe eens iets te knabbelen willen hebben,maar ik vind het helemaal niet erg om te koken voor de rest van het gezin en ook niet om mensen te zien eten.Nog een dag en dan ga ik opbouwen.Jonna misschien dat je te snel aan de slag bent gegaan met je krantewijk nadat je uit bed bent gekomen, de eerste dagen moet je lichaam nog erg wennen en ontgiften en kunnen er allerlei dingen boven komen en heb je van te vooren afgebouwd???

  13. vanmorgen na 9 dagen sap weer op gaan bouwen. Heerlijk die sinaasappel
    ben nu totaal 6 kg kwijtgeraakt, maar het vet% blijft hoog. Ben benieuwd hoe dat gaat als ik weer echt mag eten

  14. hallo allemaal. Ik had even een vraagje. Ik ben nu bij dag 2, vanochtend heb ik over moeten geven..(ik heb een krantenwijk) is dit een slecht teken??en kauwgom mag dus echt////wauw wat een opluchting..ik stink nu al!!!

  15. 6de dag van de kuur. Ik begin het nu toch wel moeilijk te vinden. Ik hou het wel vol maar ik baal er ook van. Mijn enige stimulans is dat ik gewicht kwijt raak. Gelukkig ga ik vanaf maandag opbouwen. Daar leef ik nu echt naar toe. Niet dat je dan veel mag maar het geeft een gevoel dat je begint aan het einde. Vanochtend ging het al minder. Honger, misselijk en zeer slaperig. Ik krijgt echt van die slaapaanvallen. Heeft iemand anders daar ook last van? Merel

  16. Vandaag de 5de dag alweer,het begint op te schieten.Ik doe 7 dagen dus nog twee.Heel goed gegaan vandaag wel weer wat hongergevoel gehad,maar dat komt misschien omdat ik voor het eerst gewerkt heb deze week en dat ging uitstekend veel energie.3 kilo afgevallen en nu begint het op plekken waar ik het het liefst vanaf wil dus erg tevreden.

  17. Hallo allemaal. Ik baal een beetje. Op dag 5 heb ik moeten stoppen met de juur. Ik heb een fikse blaasontsteking te pakken en verga van de pijn. Dus nu slik in medicijnen en dat mag niet in combinatie met de kuur. Echt vervelend omdat het juist erg goed ging. Voordat ik er erg in had was ik al bij dag 5! Voor de rest iedereen die ermee bezig is volhouden!

  18. Vandaag dag 6! Het gaat best wel goed alleen slaap ik niet zo goed. Morgen stop ik en ga dan de 3 opbouwdagen doen. Ik heb echt weer zin in vast voedsel maar het is nog even doorzetten. Succes allemaal!

  19. Mijn 4e dag zit e bijna op en ben al 4 kg afgevallen! Schrok ervan dat deze kuur 10 dagen duurt. ( Had mij niet goed voorbereid) Mijn gewone leven van werken, sporten, zorgen voor gezin gaat gewoon door, tijdens de moeilijke momenten, mn aan het einde van de dag. 10 dagen zie ik niet zitten dus besluit er 7 van te maken en dan af te bouwen.

  20. Vandaag de 4de dag en ook voor het eerst geen hongergevoel en ook ik heb minder glazen gedronken omdat ik er niet de hele tijd aan denk.Voel me kiplekker,geen kou niet slap maar ik zal toch wel blij zijn als ik weer op mag bouwen.2,5 kilo eraf maar helaas nog niet echt op de plekken waar ik het wil.

  21. Vandaag was one of those days, alles zat tegen, bah!
    Met de kuur gaat het goed, dag 8 en weer 6 ons eraf.
    ik ga, denk ik, zaterdag weer opbouwen.

  22. Mijn 4de dag. Vandaag voor het eerst geen hongergevoel meer gehad. Ik vergeet zelfs af en toe sap te nemen. Dit had ik niet verwacht. Wel merk ik dat ik wat slap ben dat heb ik eigenlijk de hele kuur al. Gelukkig gaat het in het koppie wel goed en dat is een fijn gevoel.

  23. dag 7 en het bevalt me nog steeds (vanmorgen was er weer 6 ons af). ga dus nog even door. Weer een lange drukke dag gehad. Aan het eind van de middag werd ik wel even chagrijnig, ik vermoed te weinig gedronken vandaag. Na de verrukkelijke hotstonemassage van vanavond is dat echter weer helemaal over.
    Ik ben meestal niet zo’n groepsmens maar ik vind het heel leuk om dit met de yogagroep van jea te doen.
    nou ga nog wat doen en je leest morgen wel weer.

  24. Derde dag vandaag.vanochtend had ik wat hartkloppingen en voelde ik me erg trillerig.Ik denk een te laag bloedsuiker,dus twee glazen sap gedronken en extra siroop erin en toen ging het weer goed.Ook ik heb best een knagend hongergevoel de hele dag,ik denk dat de ene een snellere stofwisseling heeft dan de ander en dat het daardoor komt.Verder voel ik me kiplekker op wat buikkrampen van het groene poeder na.Ben nu 1,5 kilo afgevallen.

  25. mijn derde dag vandaag.Ik moet zeggen het gaat steeds beter.De hoofdpijn is gelukkig weg, wat heb ik een hoofdpijn gehad zeg,het honger gevoel blijft wel moet ik zeggen.Als ik sávonds in bed lig dan lijkt t wel of dat het onweert. Maar ik houd vol.Mijn kinderen vinden t maar raar dat ik niet eet, want ik zeg altijd tegen hun. Je moet wel eten en nu doe ik t zelf niet maar dat komt wel goed.Ik heb vandaag wel dunne ontlasting gehad,dus het is aan het schoon spoelen.Ben nu 3 kilo kwijt en ik zie aan mijn buik dat die minder aan het worden is. Jippie , nou iedereen succes en tot morgen
    gr ingrid

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn aangegeven met *

Plaats reactie