Deel je vragen, inspiratie en ervaringen in ons gastenboek! Anderen hebben veel baat bij jouw ervaringen. Zoals je misschien gemerkt hebt is, is het niet altijd makkelijk de kuur vol te houden of zelfs te beginnen. Help en inspireer in dit gastenboek anderen hun gezondheid in eigen hand te nemen!
Hoi Merel,
Ik denk dat het te maken heeft met hoeveel energie je verbruikt (wel werken, niet werken) en hoeveel ahornstroop je gebruikt. De een heeft grotere eetlepels dan de ander denk ik! Als je steeds honger houdt, moet je misschien ietsje meer ahornstroop erbij doen.
Hallo,
Ben vandaag begonnen met de sapkuur. Vorig jaar heb ik em ook al een keer 10 dagen volgemaakt, dat beviel erg goed. Geen honger gevoel, wel hoofdpijn en een beetje zweverig.
Vandaag dus begonnen, dus kan er nog niet veel van zeggen. De hoofdpijn is er al! Jullie allemaal ook succes en wie weet hou ik jullie op de hoogte de komende 10 dagen.
Mijn 3de dag! Gistermiddag wel een hongergevoel gehad. Gelukkig had ik nog voldoende sap in de middag. Hoe zou het komen dat de 1 wel honger heeft en de ander niet? Weet iemand dat?
Hoi Allemaal,
Weer een dag voorbij zonder problemen. Het valt me heel erg mee. ik ben nu op dag 4 en begin de drankjes en de groene poeder zowaar lekker te vinden. Ik ben nu van 83,9 naar 80,4 kilo gegaan en de gehele ontlasting blijft goed functioneren. De nachtrust word wel steeds korter maar dat heeft volgens mij er mee te maken dat je ontgiftingsslaap veel korter duurt. Mijn energieniveau is vind ik wel veel beter geworden en ik voel me fitaler, fitter, etc etc. nu maar hopen dat dit zo blijft maar daar heb ik zeker wel goede hoop voor.
Veel plezier allemaal.
Goedemorgen allemaal,
Vandaag ben ik bij dag 10 aangekomen en voel mij super goed.
Ik ben nu bijna 6 kilo kwijt en broeken van vorig jaar zitten weer goed.
Daar doe ik het voor!!
In overleg met de natuurarts ga ik nog even door en ga s’avonds een halve appel met schil eten.
Het schijnt dat dat ook goed is voor je darmen.
Ik denk maar zo…iedere dag is meegenomen.
Zaterdag 30 april word ik 51 jaar en sinds lange tijd zal ik dan geen wijntje drinken.
Ik vind het erg leuk om jullie ervaringen te lezen. Dat heeft mij veel ondersteuning gegeven.
Succes allemaal vandaag en tot morgen.
Groetjes,Jos
Leuk deze site, ik was m’n boekje kwijt en kwam zo hier terrecht. Inmiddels 9 dagen achter de rug , ga morgen weer opbouwen. Ik ben het helemaal met Jos eens sappen is sappen punt. Verwen jezelf op een andere manier, ga naar de film of zoals ik gister naar de sauna of thermenbad, heerlijk en het ondersteund de csk ook nog eens. Ik ben trouwens 5 kg kwijt en ga ook door met 1000cal. veel succes iedereen.
Hallo allemaal,
Ja, je mag op zoethout bijten of kauwgum nemen is ons verteld.
Vandaag dag 6, weer goed gegaan, nergens last van. Geen honger, nog steeds ongezellig, maar je kan zien, dat het eraf gaat; nu 4 kg kwijt.
Tussen de middag een half uur stevig gewandeld en daarna oefeningen gedaan en aan het eind van de middag nog even op de fiets weggeweest. Lekker gewerkt, kortom heerlijk.
6 sapdagen achter de rug. De eerste 3 dagen waren het lastigst: zweverig, hoofdpijn en kou lijden. Heb het nu nog steeds koud, moet minder vaak plassen , maar heb meer energie dan in het begin. Hongergevoel niet gehad. Maar ook geen ontlasting. Heb het idee dat alleen mijn urinewegen worden schoongespoeld.
Dag allemaal,
Vandaag is mijn 9de dag en het gaat nog steeds goed. Gisteren had ik een inzinking maar heb mijzelf toegesproken en daarna ging het weer.
Ik ben nu 5 kilo kwijt en voel mij heel goed. Wil eigenlijk nog wel een dagje eraan plakken.
Volgens mij is het het beste om gewoon alleen maar het sap te drinken en niet bezig te zijn met wat je eventueel misschien ook nog wel mag eten. Van zoethout en kauwgom krijg je trek omdat je maag daarop gaat reageren. Het is een kwestie van doorspoelen met het verstand op nul en de dagen tellen.
Hierna ga ik over op een 1000 kal. dieet.
Veel succes allemaal.
Groetjes, Jos
Nou Riky, dat zou ik ook wel willen weten want dat zou voor mij ook schelen. Ik zit nog steeds op dag 3 en leuk is wat anders. Ingrid, wel knap dat je bent gaan sporten, daar moet ik dus niet aan denken nu. Ik hoop dat het morgen beter gaat, ik heb gehoord dat dag 2 en 3 het zwaarste zijn. Dus daar houd ik me maar aan vast. Succes iedereen!
ik heb een vraagje.Ik vind het zo saai en sappen en vraag me af of ik op homeopathische kauwgom mag kauwen of op zoethout.Zou dat mogen weet iemand dat???
lianne dank je wel,ik heb t wel nodig.het valt me zwaar,ik heb nog steeds ontzettend hoofdpijn,heb gisteren een ibruprofen gepakt kon het niet meer houden het bonkte zo hard.Ik weet dat dat verkeerd is maar kon t echt niet meer houden. heb gisteren gevolleybalt en ik had me toch honger daarna, maar ik heb niks gegeten een glas sap gepakt en nog wat water en toen maar naar bed gegaan,mijn buik rommelde behoorlijk. overdag gaat het wel maar ik sta te koken voor 3 man en zelf zit ik aan een sapje maar ik blijf volhouden. Ik vind t fijn dat ik hier mijn verhaal kwijt kan geeft toch steun. morgen ben ik er weer.
groetjes ingrid
Vandaag de 3e dag! Ik heb wel een koortsblaar aan m’n lip, is dit ook een gevolg van de kuur????????????????????
Verder vind ik het erg afzien, maar ik wil het blijven volhouden en mijn vriend, Marco doet ook mee dus dat is een extra stimulans.
Vandaag de tweede dag van mijn CSK.Valt niet tegen.Na drie afbouwdagen gisteren begonnen.Heb tijdens de afbouwdagen in het weekend wat zeurende hoofdpijn gehad maar nu niet meer.Voelde me gisteravond wat slapjes maar dat is nu weer over.Voel me fit alleen het is zo saai vind ik alleen het sap om naar uit te kijken elke keer en de kruidethee maar ik ga door.Ben al 1 kilo afgevallen.
Ja hoor, stond ik vanochtend op de weegschaal is er al 1,3 kilo vanaf. Ik neem aan dat dat vocht is maar goed eerst het vocht en dan het vet! Goede stimulans. Ik gebruik de sapkuur als eerste opzet. Na de kuur wil ik een periode niet snoepen en niet snacken. Dat heeft bij mij altijd geholpen om af te vallen of om ieder geval op gewicht te blijven. En sporten natuurlijk. Het lukte altijd om goed op gewicht te blijven, tot de geboorte van mijn kindje. De laatste 8 kilo wil er maar niet vanaf. Dit wordt mijn 2de dag ik hoop dat het makkelijker gaat dan de eerste. Merel
Mijn eerste dag vandaag. Best moeilijk. Ik heb wel wat hongergevoel en neem dan een glas sap. Het trekt dan wel wat bij. Ik voel me helaas niet energiek, wie weet komt dat nog. Ik ga vanavond maar vroeg naar bed en hoop ik morgen er wat makkelijker doorheen te fietsen.
5e dag, vanmorgen 3 ons eraf en het vet% gaat ook naar beneden (ik ben nu 6 ons vet kwijt). Vroeg op, veel gereisd en hard gewerkt, af en toe een sapje en wat water en het ging goed, geen honger gehad en goede prestaties geleverd. Hoop dat het zo blijft.
De 2e dag, het gaat al een stuk beter dan gisteren. Alleen voel ik me wel erg zwakjes. Ingrid, veel sterkte!
tjee mijn eerste dag en ik heb barstende koppijn maar ik wil dit graag volhouden.Het valt niet mee vind ik hoor,ik had wel een hongergevoel maar inderdaad met een glas csk is dat wel wat minder. Ik zie wel hoe het morgen gaat. Ik hoop wel dat de hoofdpijn weggaat?
gr ingrid
Dit is de derde keer dat ik de citroenspakuur aan het doen ben! De eerste keer had het suoerveel resultaat. Ik was zeker 8 kilo afgevallen en ook in de maanden erna bleef het eraf. Toen ben ik helaas weer gezwicht voor de lekkernijen en het zat er in een paar maanden weer aan. Voor de kerst weer begonnen en goed doorstaan, maar toen al heel snel weer gezwicht en ik merk dat er weer teveel kilo’s aan zitten. En nu ben ik gisteren dus voro de derde keer begonnen. Bij mij gaat het kuren altijd prima. Ik heb geen hongergevoel. Het is alleen saai dat je niet mee kunt eten. Het enige waar ik echt last van heb is krampen en rennen naar de toilet. Dat is soms niet zo handig voor mijn werk, maarja het is maar 10 dagen. Is zo voorbij. Na de kuur echt gezond blijven eten dat is het belangrijkste vor mij. Ik vind het elke keer weer een superprestatie als ik klaar ben. Dan voel ik me echt supergoed. Ik kan het iedereen aanradeb!
He he de 2e dag voor mij en lianne, ik heb tegen mijn verwachting in heerlijk geslapen vannacht en heb op de 2e dag tot nu toe nog geen trek gehad, ik ben zelfs om mezelf vandaag te pesten na het halen van citroenen nog even langs de chips en snoepafdeling in de supermarkt gelopen maar dat had geen enkel effect mij. Vannochtend ook al gemerkt dat ik van 83,9 naar 82,1 kilo ben gegaan. ik hoop dat het zo makkelijk blijft
De twee weken zitten er op dus inclusief opbouw. Totaal geen last gehad, ik kan het iedereen aanraden. Zorg dat je voldoende sap bij je hebt en vooral drink regelmatig water. Krijg je een hongergevoel, neem een glas (of twee) met sap en het is weg. Ik gewoon staan barbeknoeien en eieren bakken, voor anderen wel te verstaan.
Prettige bijkomstigheid, ruim 8 kilo eraf en ik voel me een stuk beter.
De opbouw verliep prima, ik kon op de derde dag alweer wat meer eten dan geadviseerd, mijn maag gaf geen protest.
Goedemorgen allemaal,
Vandaag heb ik een vrije dag en ben bij dag 8 van de CSK aangekomen.
Ik begin het een beetje zat te worden maar ik ga door.
Het past bij mij om op deze momenten te gaan denken “wat kan het mij allemaal schelen en ik bepaal mooi zelf watik wil”.
Maar goed dat systeem ken ik wel van mijzelf en daarom vind ik dat ik dat ook maar moet doorbreken.
Gewoon doorgaan dus.
Het zit meer tussen m’n oren dan dat ik mijn lijf voel.
Vannacht heb ik ook slecht geslapen misschien komt het daar ook wel door dat ik mij nu wat wankel voel.
Ik vind het erg prettig om steeds naar deze site te gaan daar haal ik ook weer motivatie vandaan.
Daarom voor iedereen heel veel succes, doorzettingsvermogen en denk maar aan de zomer. Lekker buiten en genieten van het zonnetje.
Groetjes, Jos
Wij doen ‘m samen en dat werkt prima. Vandaag de 7e dag. We voelen ons fit en energiek. Wellicht komt dat mede door het licht blijven sporten. Geen klachten gehad als hoofdpijn, niet noemenswaardig in ieder geval. De groene poeder werkt wel goed zeg.
Inmiddels wel visioenen over allerlei lekkernijen zoals kouseband -met bijvoorbeeld roti- en knapperige salades.
Kortom: voor ons een aanrader om de kuur wellicht nogmaals te doen.
Vandaag de eerste dag!!! Dat vind ik al afzien, heb zo’n zin in eten. Hopelijk wordt dat wel minder. Vallen die 3 dagen aan het eind waar je weer iets mag eten binnen de 10 dagen of daarbuiten?