Deel je vragen, inspiratie en ervaringen in ons gastenboek! Anderen hebben veel baat bij jouw ervaringen. Zoals je misschien gemerkt hebt is, is het niet altijd makkelijk de kuur vol te houden of zelfs te beginnen. Help en inspireer in dit gastenboek anderen hun gezondheid in eigen hand te nemen!

17.779 reacties

  1. vandaag 4e dag sap, weegschaal geeft hetzelfda aan als gisteren, dat is jammer, maar dat heb je normaal met lijnen ookwel eens.
    Voel me goed. Lag gisterenavond wel om 21:30 in bed, wat niet zo leuk is voor mijn man op zaterdagavond, maar hij klaagt niet en wordt nieuwsgierig
    De resultaten van Jos zijn zeer bemoedigend, dus we zullen doorgaan

  2. Dag allemaal,
    Mijn zesde dag zit er bijna op en ik voel mij nog steeds erg goed.
    Ik heb totaal geen moeite met het drankje, wel doe ik er minder ahorn in en dan is het wat zuurder en lekker fris. Is er iemand die iets meer kan vertellen over de opbouwdagen en zijn er ook mensen die de kuur langer dan tien dagen doen of gedaan hebben.
    Omdat ik mij nu zo goed voel en ook veel energie heb overweeg ik om iets langer door tegaan maar heb geen idee of dat wel verantwoord is.
    Ik wens iedereen veel succes verder en doorzettingsvermogen.
    Groetjes Jos

  3. Ik ben helemaal klaar met de CSK. IK met me braaf gehouden aan de opbouwdagen en ik voel me echt super! Ben dus 6kg afgevallen en dat wil ik zou houden. Ik heb vandaag voor het eerst een meergranen pistoletje met kipfilet gegeten en een kopje koffie. Voor de kuur had ik in 2tellen een broodje op en nu heb ik er echt van genoten. Heb dus langzamer gegeten en daardoor had ik ook snel het gevoel dat ik genoeg had. Ik ben vanplan eht “bewust te gaan eten en niet terug te vallen in mijn oude patroon.

    Iederen nog succes met kuren.

    groetjes

    Robby

  4. dit is de derde dag van de citroenfase. ik ben tot nu toe 3.5 kg afgevallen.
    ik heb zo’n weegschaal die ook het vet meet en helaas het vetpercentage gaat omhoog. zodat ik per saldo maar 0.1 kg afgevallen zou zijn (terwijl dat netto aantal vermindering vet gisteren nog 1.6 kg was)
    Ik beweeg ook redelijk wat en gisterenavond hebben we ook nog yoga gedaan dus vermindering van spierweefsel zou eigenlijk niet kunnen, ik hoop het althans niet.
    maar afwachten wat het morgen doet.
    vanmorgen naar de schoonheidsspecialiste geweest en lekkere thee gekocht. Nu zit ik lekker in de zon te werken (goed ingesmeerd want al die vitamine C maakt dat je sneller verbrandt)
    gisterenavond was mijn eerste yogales. Het was heel prettig. Normaal doe ik taichi maar de oefeningen hebben hetzelfde resultaat, een goede doorstroming van je chi.

  5. Als je je eigen afvraagt waar je in godsnaam mee bezig bent, dan moet je jezelf maar eens afvragen, waarom je aan de kuur begonnen bent. Wat was je doel en is het waarschijnlijk nu nog steeds alleen denk je er op dit moment even anders over.
    Mijn doel is om weer op mijn oude gewicht te komen. gisteren zag ik het niet meer zitten met de kuur ( dag 5). ik ben voor het eerst op de weegschaal gaan staan en zag dat er 3 kilo af was. Nu ga ik er weer voor.
    Groetjes patries

  6. hoi allemaal!
    wilde nog ff een ervaring neerschrijven ter ondersteuning van jullie. vandaag was men laatste opbouwdag maar ik heb me niet zo heel strikt aan de voorschriften gehouden. zo heb ik bv de 2e opbouwdag al rijstkoeken gegeten en vandaag dan ietsje meer dan max5. ach, ik denk niet dat het veel uitmaakt zolang ik maar niet opeens aan de pasta ofzo vlieg, ik was 5kg afgevallen en ben me er van bewust dat er weer wel wat zal aankomen maar ja wat wil je, als je 10dagen niet eet.
    aan iedereen die nog bezig is, goede moed, deze site is voor mij een goed steuntje in de rug geweest. ik vind het achteraf bekeken de moeite dat ik het eens gedaan heb maar weet niet of ik het nog ga herhalen. van een “energieboost” heb ik niet veel gemerkt, ik voel me alleen wat lichter.fier op mezelf ben ik wel natuurlijk.
    het is echt onvoorstelbaar hoe snel je eten weer gewoon bent.alles smaakt zoveel beter.ik eet nu wel gewoon waar ik zin in heb(wel gezonde dingen natuurlijk) 10dagen afzien was genoeg!
    veel succes nog!!!

  7. Hoi Hope,

    Jij bent al een dag verder dan ik en ik heb het ook verschrikkelijk moeilijk, maar ik blijf maar aan de beloning denken na afloop: slanker, fitter, meer energie en het wordt nu nog zomer ook! Probeer vol te houden. Het is moeilijk, maar velen zijn je voorgegaan en het kan dus echt. Daar blijf ik maar in geloven.
    Sterkte

  8. Ik heb de vijfde dag van de csk er bijna opzitten. Vandaag voelde ik me in tegenstelling tot de andere dagen zwak en ik had vaak honger. Deze keer hielp een slokje sap niet, wat de andere keren wel hielp tegen het hongergevoel. Ik zit er nu aan te denken om na 8 dagen af te gaan bouwen, maar misschien denk ik er morgen wel weer heel anders over. Groetjes Patries

  9. vandaag 4e dag csk,en het moment van opleving is nog steeds niet aanwezig.mijn tong is hardstikke wit aangeslagen,wordt je ook niet vrolijk van.
    wie geeft me support om door te gaan ,bij mijzelf ontbreekt het.

  10. Hoi Ria,
    Was inderdaad gezellig vanmiddag. De vijfde dag zit er bijna op en het gaat nog steeds goed.
    Nog steeds geen hoofdpijn 🙂
    Wel nog het probleem als de kinderen en mijn man eten “ik wil ook!”.
    Maar goed: mijn tractatie komt volgende week!
    Zo, ga nu de tuin in met dit heerlijke weer.
    Iedereen verder succes en tot very soon.

  11. Vandaag na 4 dagen serieus afbouwen begonnen. Ik ben sinds zondag al twee kilo afgevallen.
    Tot nu toe voel ik me goed. Mijn man heeft net zijn eigen eten klaar gemaakt en ik heb de komkommer erbij gemaakt.
    Geen probleem. Vandaag een thermosfles van 3dl gekocht. Daar kunnen 8 porties citroen/ahornbasis in en is makkelijk om mee naar het werk te nemen. Er is overal wel warm en koud water beschikbaar. Als lunch lekker met jea in het bos gewandeld, heerlijk met dit weer.

  12. Dit is mijn derde dag. Ik vind het nog steeds moeilijk en snap naar eten, maar voorlopig houd ik het vol. Gelukkig ben ik wel van de enorme hoofdpijn af en ik vind de citroensap lekker, vooral met dit warme weer.
    Succes allemaal en jammer Marcel dat je afgehaakt bent.
    Nog een vraagje: moet je nu 8 dagen of 10 dagen? Wat is de officiële manier?

  13. Vandaag mijn negende dag en in tegenstelling tot eergisteren begin ik het vasten echt zat te worden en heb ik voor het eerst erg veel zin in eten een lekkere bruine boterham met kaas bijvoorbeeld.
    Maar goed, nog anderhalve dag en dan mag ik een sinasappel en sinasappelsap.
    Groetjes eerst maar weer en sterkte aan iedereen.
    Gea

  14. Ha Robby,
    Vandaag ben ik met mijn laatste opbouwdag bezig. Ik heb reeds ervaring met vast voedsel na de kuur eten en dat was voor mij (en trouwens ook voor mijn collega’s) geen enkel probleem. Gewoon langzaam opbouwen. Wel is het heel bijzonder dat je nier meer zoveel kan eten als voorheen. (moet je ook echt zo proberen te houden) Dus niet direct vol proppen maar stoppen als je geen honger meer heb.

    Veel succes allemaal.

  15. Vandaag is mijn 4de dag en ik voel mij nog steeds prima.
    Ik slaap goed en ga gewoon naar mijn werk vandaag. Vrijdag en maandag heb ik voor de zekerheid maar vrij genomen en ga dan samen met een vriendin lekker wandelen en naar de sauna.
    Je moet jezelf natuurlijk wel een beetje verwennen want het is niet niets waar we mee bezig zijn.
    Iedereen veel succes.
    Groeten Jos

  16. Dit is mijn tweede dag, en ik vindt het helemaal niets, ik kan zowieso al niet veel drinken op een dag, daar ik water niet eens lekker vindt, dus 3 liter is een hele opgave :-). Ik ga wel weer mijn eigen dieet volgen, het nadeel daarvan is alleen dat je niet ontslakt, maar ja vindt het wel gezellige beestjes.
    Ik wens iedereen veel succes en doorzettingsvermogen. Mijn petje af.

    Groeten Marcel.

    Robby Sorry 🙁

  17. Dag allemaal
    Vandaag mijn achtste dag, en ik voel me prima, veel energie, alleen heb ik het wel snel koud. Heb even overwogen om 14 dagen door te gaan met vasten heeft iemand daar ervaring mee?
    Voor de mensen die pas zijn begonnen kan ik aanraden heel veel water te drinken en goed te laxeren, evt iets extra groen poeder, des te eerder ben je van de eerste gifstoffen af en verminderen de klachten.
    Enne Podde had jij nou 16km hard gelopen of gewandeld?
    Heel veel succes allemaal.
    Groetjes Gea

  18. Hoi allemaal,

    Ik zit nu op dag 2 en ben benieuwd hoe het nu gaat, want gisteren had ik vreselijk veel last van hoofdpijn. Ik ben om 5 uur ’s middags in bed gaan liggen en voelde me ziek. Vandaag ben ik vrij, maar morgen moet ik weer werken, benieuwd hoe dat gaat.
    Succes iedereen

  19. Hoi Carla,

    Ik zit nu op de 10e dag van de kuur en mijn tong is ook wit inderdaad. ik ben zeker van plan om de kuur nog eens te doen maar weet niet of dat al na 1.5maand is. Ik heb wel het ideed at ik og niet genoeg onmtgift ben vandaar de 2e kuur later. IK ben ook van plan of zo nu en dan wat “vast”dagen er tussen door te doen. Ik ben in totaall 6kg afgevallen.

    Kan iemand mij vertellen hoe de reactie van de darmen is met de eerste keer vast voedsel? Ik heb het idee dat ik dan meteen naar de wc moet.

    Marcel, veel succes!

    groetjes

    Robby

  20. hai,
    vandaag de 2e dag van csk,barst van de hoofdpijn en voel me ellendig,sta erg in tweestrijd om te stoppen,maar probeer wel vol te houden

  21. Hoi Ik ben vandaag begonnen met de kuur, ik krijg wel trek in lekkere dingen maar dat heb ik altijd als ik wil gaan lijnen of een kuur doe.
    Ik ben dan ook benieuwd hoe de volgende dag verloopt.

  22. Vandaag de 4e dag.
    Deze ochtend niets aan de hand.
    Voor de middag 16 Km gelopen en pas na het douchen kennis gemaakt met de nevenwerking (uitput bij de minste inspanning, onpasselijk worden)
    Nu gaat het weer beter.

  23. Ik ben vandaag begonnen met de kuur en het valt me best zwaar. Ik heb enorme hoofdpijn en zie en ruik overal eten. Hoe kan ik hier een beetje goed mee omgaan, want ik moet nog 9 dagen?

  24. Ben dus op 17/4 begonnen met afbouwen. Merk wel dat ik geen koffie meer drink. Voel me daardoor een beetje moe 🙁
    Maar goed, volhouden. Meer ervaringen kan ik nog niet met jullie delen. Wel als ik jullie verhalen lees, krijg ik weer zin om door te gaan. Want echt, je vraagt je soms af waar je aan begonnen bent.

  25. Hallo,
    Vandaag begonnen met de kuur en tot nu toe valt het me erg mee. Maargoed, na 1 dag kan je dat natuurlijk niet zeggen. Het mengsel vind ik absoluut niet vies. En ik moet ook heel erg veel plassen. Ik wil gewoon heel graag kijken wat voor effect de csk op mijn lichaam heeft. En als er een paar kilo’s afgaan ook mooi meegenomen natuurlijk. Maar ik weeg 63 kilo dus heel veel zal er bij mij niet afgaan….nou veel succes allemaal!!! Groetjes Gracia

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn aangegeven met *

Plaats reactie