Deel je vragen, inspiratie en ervaringen in ons gastenboek! Anderen hebben veel baat bij jouw ervaringen. Zoals je misschien gemerkt hebt is, is het niet altijd makkelijk de kuur vol te houden of zelfs te beginnen. Help en inspireer in dit gastenboek anderen hun gezondheid in eigen hand te nemen!
Morgen de laatste dag normaal eten en dan zaterdag voor de eerste keer een CSK. Heb alles al in huis. motivatie is goed. Moet lukken!
Hoi Koen,
2,5 kilo in drie dagen??? Waarom jij wel en ik niet?!?!?!
Hallo iedereen,
Dag 3 zit er weer op! En jawel 2,5 kilo reeds weg! Joepi. Donderdag afgelopen, ik hou vol…
Ik heb nu net de vierde dag afgerond (datum: 21 augustus 23,59) en ik voel me prima, heb geen honger, ben niet moe, voel me niet slap, en kan alle verleidingen goed weerstaan.
Maarre…. wanneer ga ik nou eens afvallen?!?!
Beste,
Ik heb de citroensapkuur al verschillende malen gevolgd, het is bikkelhard maar succesvol! Morgen begin ik er weer aan voor de nodige vakantie-kilos er af te halen en me weer fitter te voelen. Ik hou jullie op de hoogte, maar het zou wel leuk zijn als jullie mij mee willen steunen. Tot ziens!
Hoi Matthias (en Martijn),
goed gedaan hoor. Zo nu en heb ik even op de website gekeken bij D.E. en Martha. Kon ik het toch nog een beetje volgen ondanks mijn verhuizing. De foto’s zijn leuk om te bekijken, dat maakt het allemaal wat geloofwaardiger…
Jule
die Matthias, die houdt er mee op. Ach, jammer dat je er uiteindelijke meer last dan gemak van hebt ondervonden. En nee, volgens mij is/was het niet de bedoeling je er beroerd van te voelen, maar juist fit en misschien zelfs fitTER! Nou ja, alles is betrekkelijk, dat bewijst dit maar weer.
Kurn zet nog even door, als ik het zo begrijp? Succes met het volmaken van de 8 dagen en dan net als Matthias, lekker opbouwen! Groeten en tot ….ziens/mails/horens??
Mannen,
twijfelt niet!
er is namelijk hoop: het houdt allemaal ooit op.
cd csk ook.
daarom: gaat door en dappert uwen.
Ik ga morgen maar eerst weer een sop vakantie.
Doeg
Och, die Esther. Maar zoals ik me al in jullie bijzijn afvroeg: zou haar gevoel van onbehagen niet een combinatie zijn van darmen die dit niet meer gewend zijn, zich ook al niet superlekker voelen (dikke keel, griepje op komst?) en casselerib dat en half uur buiten de koelkast lag in deze (honds-) dagen!? Maar dit laat onbetwist dat het opbouwen straks ook echt zorg vergt en aandacht vraagt. Met de juiste aanpak echter heb ik in ieder geval geen problemen gehad. En een duizig buitje en zelfs een keer misselijk herinner ik me ook wel, maar ja, wat wil je, je bent het hele systeem ook wel aan het uitdagen! Heren, julllie zijn er bijna, heeeeeel veel drinken met dit warme weer, het komt er nu aan alle kanten op aan om genoeg vocht te krijgen in deze hitte, en nog even doorzetten.
Morgen gezellig drukwerk voor me invouwen, dat mag de aandacht afleiden (en de portemonee wat vullen om straks die patat (ik stel voor IJSJES!) te kunnen kopen!
Groeten van Swanette
Math,
Heel goed van je zo een zure kuur. Ooit ontslakte ik met groentesoep. Na een tijdje kwam die mijn neus bijna uit. Maar resultaat was er wel naar. Een schoon lijf en een rijne geest (en een paar kilo minder). Heel veel sterkte. Ik heb vanaf morgen vakantie en heb DE al aan het werk gezet. Swanette dank vor de tip. En wens je benedenbuurman ook sterkte met al dat geplas.
Jawel, de Swanette van de tuin. Die tuin is inmiddels beroemd aan het worden, die staat al op het internet! Wellicht tot mijn schande, maar wel slim, ben ik de citroensapkuur dus ook voor eigen gebruik aan het aanwenden. De tuin-klus die voor het weekend in de plannign stond, stond een nieuw plan om een Limburgse tuinderij te gaan bezoeken (waar ze oude “vergeten” Hollande groenten verbouwen), in de weg. Door te bedenken dat de mannen van de CSK naast buitenlucht ook lichte beweging nodig hadden, heb ik één en ander weten te combineren en kunnen betalen in natura! Super, een schone tuin, geen gekriebel meer aan de tenen van groen dat tussen de stenen groeide. En nog gezellig ook, samen een kopje thee tot besluit.
Ach, waarom schande, it all depends on how you look at it, is het levensmotto van een Canadese vriend van me, hij gaf zelfs zijn CD deze titel.
Mannen van de CSK, nogmaals mijn reuzedank voor de schone tuin en gezelligheid. En graag tot een volgende keer. Jullie zijn over de helft, volhouden!
groeten
Swan
Goede site, mooie foto’s!
Ik ben niet goed in rekenen, maar voor zover ik het kan bekijken zijn jullie alweer op de helft. Het einde nadert dus al, en de vakantie van Martijn staat ook alweer bijna voor de deur. Als je eens een dipje hebt, kijk dan eens op de website van Constance, daar staan prachtige foto’s op van Kroatië. Dat kikkert je dan wel weer op, met of zonder kikkertje op je hand. Dus eerst nog ff doorbijten (op je sappen en thee natuurlijk). Heb jij ook vakantieplannen, Plato?
Sterkte allebei! Jeantje (Ma van Constance).
Leuke foto’s erbij vandaag (27-7; tip: datum bij de berichten in het gastenboek). Ik hoop voor jullie dat het klopt dat het na de vierde dag lichter wordt. Je moet toch nog eens uitleggen hoe dat met dat groene poeder (ik ben nu eenmaal gewend aan ‘het’ poeder, niet ‘de’ poeder) zit, want ik heb geen zin om de brochure erop na te lezen.
Matthias, ik vind het erg leuk dat je weer met schaken bezig bent. Misschien kunnen we ook nog eens een potje doen…
En ik acht het een loffelijk streven van jullie dat je al doende d.m.v. sponsoring ook geld voor Darfur binnen wilt halen. Daar doen we aan mee.
Sterkte ermee verder!
Heren, ik ben ook benieuwd naar jullie slaap-ervaringen? Tot nu toe lees ik hiervan weinig. Mijn eigen ervaring was dat het lichaam veel meer uitgerust is na het slapen tijdens een sapkuur, omdat er niets aan voedsel (noch alkohol!) verwerkt hoeft worden ’s nachts en dus TOTALE rust veroorzaakt kan worden. Graag hoor ik jullie ervaringen in deze eens?
Gaat het nog met de groene poeder?? Waarschijnlijk is dat momenteel het enige dat me weerhoud van meedoen met jullie……;-)
Veel succes weer met de rest van deze dag/dagen.
Groeten
Swanette
Mannen, ik vind het geweldig hoe jullie bezig zijn, met logboek en al. Erg leuk om te lezen!
Ik heb goed bericht voor Matthias: vermoedelijk wordt a.s. vrijdag het drukwerk afgeleverd op de Kwikstaart, de adressen zijn al binnen, dan kunnen jullie meditatief gaan invouwen. Licht werk, kan zittend gebeuren, heeft geen haast, dus rustmomenten kunnen voldoende ingebouwd, prima te doen en onderwijl de sapvastenkuur doorzetten.
Overigens herinner ik me uit mijn sapvastenkuur-verleden dat na 2 dagen het hongergevoel echt weg was, maar de kaken wilden nog steeds zo graag in actie komen. Maar er valt niets te kauwen op sap…… En die groene poeder vond ik ronduit goor, en heb ik gesmokkeld: alleen ’s avonds gedronken.
En hoeveel kiloos zijn er nu al verdwenen, ben ik ook benieuwd naar….???
OK, ik kom morgen weer checken hier (dacht dat jullie vandaag zouden beginnen….suf!), en blijf het zo leuk volgen. Met prangende vragen mag je me natuurlijk bellen!
Uw “ervaringsdeskundige” buurvrouw
NB. Volgens mij heeft De Kruiderij op City Plaza ook Ahorn-siroop….scheelt een rit naar Utrecht als er toch al paspoorten zijn?!
Heren,
Het is nu 12 uur en heel stil op zolder. Moet ik mij zorgen maken of zitten jullie gewwon te studeren nu (zoals voorgenomen). Met al dat geplas, zal de komende dagen toch de badkamer ook een keer een beurt moeten krijgen, dus als er nog energie is, dan lever ik graag de schoonmaakmiddelen. Sinds wanneer (overigens) wordt er ook ’s nachts geplast doro zolderbewoners? Ik geloof dat ik er niet aan ontkom mee te leven omdat het kuren voortdurend enige meters boven mijn hoofd plaatsvindt….
Succes!
Jan (huisgenoot).
Heeeel veel succes en sterkte gewenst!! Wat moedig van jullie! Natuurlijk zal ik deze site elke dag komen bezoeken wanneer jullie aan het kuren zijn… nog 2 daagjes, spannend hoor!!! Ik ben zeer benieuwd hoe Martijn/Kurn eraan toe is als we 3 augustus naar Kroatië vliegen. 😉
Succes, kerels!
Ik ben afgelopen maandag met de kuur begonnen en het gaat tot nu toe prima.. Nergens last van! Geen honger, hoofdpijn, duizeligheid enz.. Maar wel 3 kilo eraf.. Nog even volhouden dus..
welja, ook nog een lok-mailtje, en ik was het nog wel aan het vergeten! Niet meer dus, en inmiddels een verzoek tot sponsoring, het wordt steeds gekker, maar leuker! Ik ga eens even nadenken over die sponsorvraag, het kan nog wel even, toch?
Ha citroensapbroer, straks ben je onder invloed van citroensap, ik hoop dat
het allemaal goed gaat. Ik wens jou en natuurlijk ook Kurn veel succes. Jammer dat
ik het niet kan volgen via internet of telefoon maar ik zal aan je denken!!
Liefs Marinke
Ontzettend moedig dat jullie dat gaan doen!
eigenlijk kan ik het niet geloven. gezond eten/groente is al een vreemde combinatie, laat staan een sapkuur.
maar ik volg het op de voet natuurlijk!
nieuwegein is ook fijn!!!
tot snel,
Jocht
* Om misbruik te voorkomen, wordt elk bericht ingetypt voor controle”.
En dan alsnog.
Dag citroensapkuurders, al veel zin om te gaan beginnen? Nog tien dagen en dan is het zover. Ik ga zeker op de site kijken als jullie bezig zijn. Zet ‘m op!
Ik ben benieuwd, ik ga het zeker volgen vanaf 24 juli! *en bij het sterrettje onder dit tekstboxje staat een woord te veel, toch?